moeder schendt privacy
donderdag 25 april 2019 om 13:53
Dat is meer omdat ik in een ander land studeer, ik heb wel mijn eigen appartement, ben meer thuis voor feestdagen en dingen regelen.Trotter schreef: ↑25-04-2019 13:41Natuurlijk heeft dat met privacy te maken. Het gaat niemand iets aan wat je met anderen bespreekt via app of mail.
Dat ben ik dan weer wel met je eens. Zeker zolang je het over 'thuis' hebt als je je ouderlijk huis bedoelt en in vakanties niet in je eigen woning blijft.
donderdag 25 april 2019 om 14:03
Maar als je 'm zelf altijd met de vingerafdruk ontgrendelt komt ze nooit achter de pincode. Een patroon of een pincode kijk je eenvoudig af.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
donderdag 25 april 2019 om 14:04
Allereerst heeft je moeder geen recht om zomaar in jouw telefoon te kijken. Ik zou er persoonlijk voor kiezen om met moeder om tafel te gaan zitten. Haar allereerst een volwassen reprimande te geven ("Ik ben in je teleurgesteld, moeder"), haar uitleggen dat ze niet boven de wet staat (artikel 10: privacy. Ik ben volwassen en maak en draag verantwoordelijkheid voor mijn eigen keuzes) en haar vragen wat haar beweegreden nou echt is. Heeft ze moeite met het loslaten? Zit ze zelf ergens mee? Waarom durft ze het niet gewoon zo aan mij te vragen ipv via roddels en het doorzoeken van persoonlijke berichten?
Uiteindelijk is vooral belangrijk dat je moeder je leert respecteren als een volwassene, die haar eigen keuzes moet en zal maken. Dat doet ze nu duidelijk niet.
Uiteindelijk is vooral belangrijk dat je moeder je leert respecteren als een volwassene, die haar eigen keuzes moet en zal maken. Dat doet ze nu duidelijk niet.
donderdag 25 april 2019 om 14:07
Sorry, maar burgers hebben niks met de grondwet te maken. De grondwet is de 'toetssteen' van alle andere wetten, die ervoor moeten zorgen dat de dingen die in de grondwet staan uitgevoerd worden. Je kunt de grondwet niet overtreden ofzo.
donderdag 25 april 2019 om 14:07
Wat een geneuzel, wat valt er nou in hemelsnaam op een telefoon te vinden.
Natuurlijk moet eenieder, ook je moeder, van jouw telefoon (spullen) afblijven.
Ook; als jij zo volwassen en zelfstandig bent, kan je dat toch ook zelf tegen je moeder zeggen?
Iets met een mug en een olifant.
Ook; als jij zo volwassen en zelfstandig bent, kan je dat toch ook zelf tegen je moeder zeggen?
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
donderdag 25 april 2019 om 14:11
Het hele leven van een 22-jarige? Alle contacten, alle afspraakjes, foto's en fimpjes in compromitterende situaties, geroddel, studieresultaten, verliefdheden, werkelijk alles! In een telefoon kijken is ongeveer hetzelfde als iemand hele kamer binnenstebuiten keren en dagboek, agenda en alle brieven lezen.
anoniem_199354 wijzigde dit bericht op 25-04-2019 14:17
1.21% gewijzigd
donderdag 25 april 2019 om 14:11
Er valt genoeg op een telefoon te vinden waarvan je niet wil dat je moeder dat leest in de meeste gevallen denk ik. En dat blijkt wel weer, want moeder gaat nu over de zeik over zoiets als dronken zijn.vandale schreef: ↑25-04-2019 14:07Wat een geneuzel, wat valt er nou in hemelsnaam op een telefoon te vinden.
donderdag 25 april 2019 om 14:15
Moeder maakt inderdaad van een mug een olifant ja. Had niet gehoeven als ze zelf had bedacht dat je gewoon niet in andermans telefoon gaat rondstruinen en had bedacht dat haar kind nu een eigen leven heeft, want volwassen.vandale schreef: ↑25-04-2019 14:07Wat een geneuzel, wat valt er nou in hemelsnaam op een telefoon te vinden.
There is always something happening, and it's usually right now
donderdag 25 april 2019 om 14:23
Conversaties met anderen (via whatsapp of signal of mail of hoe dan ook) waar zij helemaal niks mee te maken heeft? Ik zou het als conversatiepartner ook niet grappig vinden als iemand anders dat mee zit te lezen.vandale schreef: ↑25-04-2019 14:07Wat een geneuzel, wat valt er nou in hemelsnaam op een telefoon te vinden.
To, je moeder schendt dus niet alleen jouw privacy, maar ook die van anderen. Ik zou echt verschrikkelijk boos worden.
The owls are not what they seem
donderdag 25 april 2019 om 18:50
donderdag 25 april 2019 om 18:58
MOET je dat een keer gedaan hebben?Sophiever schreef: ↑25-04-2019 13:30-Waarom denken zoveel mensen dat privacy in de telefoon te vinden is? Wat een dom geneuzel dit.![]()
-Als je in de vakanties gewoon thuis bent dan ben je niet zelfstandig.
-Je moeder stelt zich wel aan wat betreft het drinken. als je 22 bent moet je dat toch echt een keer gedaan hebben.