Mode & Beauty alle pijlers

Epileren voor beginners

26-07-2017 22:03 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik het (elke) dag scheren beu ben, wil ik iets anders om mij te ontharen.
Twijfel om een epilator te kopen. Het lijkt mij erg pijnlijk. Nu zag ik op de site van braun, dat er beginners epilator is.
Dat is een scheermes en epilator in een. Tijdens het scheren zou die 60% epileren en de rest zou die scheren.
Zou dit echt helpen om te wennen aan het gevoel?
Emma95 schreef:
27-07-2017 12:58
Ik heb net van Braun het IPL-apparaat gekocht. Heb em nu twee keer gebruikt. Pas na een week of 6 zie je resultaat. Het gaat heel makkelijk en prikt hooguit af en toe een beetje. Je moet gewoon elk plekje flitsen. Je schijnt steeds minder haartjes over te houden.
Deze is het

https://www.braun.nl/nl-nl/female-hair- ... pert-5-ipl
Jammer dat zon apparaat niet werkt op grijze haartjes.
Flower2017 schreef:
26-07-2017 22:46
Jeetje, dat is kort!! Ik had toch wel verwacht dat het minstens 2 weken weg zou blijven.

Sorry TO, ik open er binnenkort zelf misschien wel even een topic over.
Ander "kaap" ik jou topic ;)
dan blijft het ook, alleen je haren groeien niet allemaal gelijk, dat is het probleem. Als je epileert haal je bijv. haar A weg maar haar B is nog te kort en die blijft dus zitten> wek later is A nog weg maar is B gegroeid en aanwezig ;-)

Ik doe het in de zomer eens per week en dat werkt prima
oh ja : zo`n combinatie van epileren en scheren lijtk me niets. Er zijn volgens mij wel epileerapparaten met een ijs pack erbij.

Tips voor beginners: start niet met lange haren, scheer ze eerst en begin dan na een dag of wat met epileren. Trek je huid glad , beetje doorbijten en gaaaaaaaan! (tijdens mijn menstruatie vind ik het overigens altijd pijnlijker) Ik doe het al jaren en vind het hooguit wat prikken, maar echt geen pijn meer. Wenkbrauwen harsen doet 10 x meer zeer.Ik doe wel enkel mijn benen, oksels haal ik dagelijks even scheermesje overheen.
Welke epilator hebben jullie?
Ga toch maar een gewone epilator kopen. Maar weet nog niet welke.
En hebben jullie ook wel eens een epilator gehad die niet fijn was?
Ik heb nu de Braun Silk-Epil 7. Vroeger de 5 gehad, beiden was/ben ik zeer tevreden over. Inmiddels is de Silk-Epil 9 te koop, die kun je volgens mij ook onder de douche gebruiken.
lushcooking schreef:
03-08-2017 00:14
Ik heb nu de Braun Silk-Epil 7. Vroeger de 5 gehad, beiden was/ben ik zeer tevreden over. Inmiddels is de Silk-Epil 9 te koop, die kun je volgens mij ook onder de douche gebruiken.
Zat zelf ook al aan een Braun te denken.
roeptoeter schreef:
27-07-2017 08:16
Ik gebruik sinds kort ook een epilator maar het resultaat op mijn benen valt me toch tegen. Echt mooi glad krijg ik ze niet, terwijl mijn oksels en bikinilijn wel glad worden (epileer onder de douche zo'n 2 keer per week). Benen van de week toch weer met babyolie en een scheermesje onder handen genomen...
Vind het zelf heel fijn te epileren, en er daarna nog even met een scheermesje overheen te gaan (vooral benen, oksels hebben dat eigenlijk niet nodig). De haartjes die er bij het epileren niet uit gaan zijn meestal net te kort of te zacht, door te scheren worden ze als ze weer wat steviger als ze weer aangegroeid zijn en kan de epilator ze de volgende keer makkelijker verwijderen.
Ik heb net de silk-e-pil 9 binnen. Die heb ik gekregen om te testen. Nu was ik helemaal niet bekend met epileren. Normaal haal ik onder de douche een scheermesje over de haren en klaar. Maar vooral de oksels en bikinilijn moet toch zeker 2 keer per week....
Op mijn benen heb ik niet echt heel veel haar. Vanmiddag even als test de silk-epil eroverheen gehaald en dat vond ik prima te doen. Vanavond mijn oksels gepoogd te doen. Maar damn...wat doet dat pijn zeg...ik ben echt niet kleinzerig maar dit was echt hell. 1 oksel volledig met de epilator gedaan, de andere heb ik het restje maar gewoon geschoren want ik kon het niet meer aan om door te gaan.
De bikinlijn maar niet gedaan. Daar moet ik even moed voor verzamelen....
Hopelijk kan ik snel verschil zien tussen de geepileerde oksel en de geschoren oksel. Dan is het de pijn waard.
mariska1974 wijzigde dit bericht op 25-04-2019 20:17
Reden: Spelfout
0.36% gewijzigd
held! Ik eplieer al jaren maar wel enkel mijn benen hoor. Gelukkig heb ik makkelijke oksels ;-) in die zin dat ik zonder irritaties een mesje er droog langs kan halen en dat doe ik dus vrijwel dagelijks.

Bikinilijn doe ik elke keer met douchen met een mesje, gaat prima.
Ohh ik merk heel duidelijk verschil tussen de geepileerde oksel en de geschoren oksel. De geepileerde oksel heeft nauwelijks stoppelsen de geschoren natuurlijk wel. Geen bultjes of irritatie. Dus de andere oksel moet de volgende keer er ook aan geloven!
mariska1974 schreef:
27-04-2019 12:17
Ohh ik merk heel duidelijk verschil tussen de geepileerde oksel en de geschoren oksel. De geepileerde oksel heeft nauwelijks stoppelsen de geschoren natuurlijk wel. Geen bultjes of irritatie. Dus de andere oksel moet de volgende keer er ook aan geloven!
Het is zeker de pijn waard ja! Zelf heb ik sinds afgelopen zomer de silk- epil 7 en ik gebruik voor oksels en bikinilijn het opzetstuk met het 1 na kleinste (smalste) opening zodat je niet al teveel haar in 1 keer kunt doen. En dan nog heb ik de eerste keer qua beweging telkens maar een heel klein stukje aan geduffd. Inmiddels epileer ik dus al bijna een jaar en ik wil niet meer anders hoor! Heb nog 1x m'n benen tussendoor geschoren omdat ik geen tijd had maar toen ging het vreselijk jeuken na een halve dag. Het scheermesje gebruik ik nu alleen nog maar m'n schaamlippen als ik die wil doen maar eerlijk gezegd vind ik dat ook jeuken en doe ik dus maar iets van 3 x per jaar. De bikilijn epileren houd ik netjes bij.
Nooit meer ingegroeide haartjes etc. terwijl ik dat met scheermes en ook pincet wel vaak had!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven