Ow dat bedoelde je!
zaterdag 13 april 2019 om 09:42
Ik las gisteren een topic waarin iemand een situatie beschreef waarbij haar kind steeds iets geks aangaf maar waar later bleek wat ze bedoelde.
Ik moest ineens denken aan toen mijn neefje 8 was. Hij logeerde bij mij en hij had net de periode van de boeman in, om en onder het bed achter de rug. Opeens zei hij dat hij de takkenman op de trap naar boven eng vond.
Ow jeee heb ik dat begint hij juist in mijn huis over een denkbeeldige takkenman dacht ik. Dus ik ga in kort gesprekje met hem over die takkenman. Hij was er zo van overtuigd dat het waar was dat hij mij het wilde laten zien. Eerst dacht ik dat het gewoon tijdrekken was om te gaan slapen maar eigenlijk ken ik hem zo niet. Ik zeg: kom neefje we gaan naar de trap en je zal zien dat er niks is om je zorgen om te maken.
We lopen naar de trap en heel trots zegt hij: daar zie je hem tante IBI.
En verdomd daar staat een sneeuwpop van stro gekocht op een rommelmarkt die nog naar zolder gebracht moest worden. We hebben hem samen naar zolder gebracht en gelukkig is hij er later thuis niet meer bang van geweest.
Wie heeft nog meer zulke dingen met kinderen waarvan je eerst denkt: waar heeft hij/zij het over en dat later de verklaring heel logisch bleek?
Ik moest ineens denken aan toen mijn neefje 8 was. Hij logeerde bij mij en hij had net de periode van de boeman in, om en onder het bed achter de rug. Opeens zei hij dat hij de takkenman op de trap naar boven eng vond.
Ow jeee heb ik dat begint hij juist in mijn huis over een denkbeeldige takkenman dacht ik. Dus ik ga in kort gesprekje met hem over die takkenman. Hij was er zo van overtuigd dat het waar was dat hij mij het wilde laten zien. Eerst dacht ik dat het gewoon tijdrekken was om te gaan slapen maar eigenlijk ken ik hem zo niet. Ik zeg: kom neefje we gaan naar de trap en je zal zien dat er niks is om je zorgen om te maken.
We lopen naar de trap en heel trots zegt hij: daar zie je hem tante IBI.
En verdomd daar staat een sneeuwpop van stro gekocht op een rommelmarkt die nog naar zolder gebracht moest worden. We hebben hem samen naar zolder gebracht en gelukkig is hij er later thuis niet meer bang van geweest.
Wie heeft nog meer zulke dingen met kinderen waarvan je eerst denkt: waar heeft hij/zij het over en dat later de verklaring heel logisch bleek?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
woensdag 17 april 2019 om 17:24
woensdag 17 april 2019 om 17:27
Hahaaa achgosLadida schreef: ↑17-04-2019 16:27Kennen jullie dat filmpje van een meisje wat antwoord geeft op de vraag van haar ouders over het trouwen van Prins Harry en Meghan?!![]()
![]()
![]()
https://www.chicksonright.com/blog/2018 ... nts-think/
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
woensdag 17 april 2019 om 18:40
Dochter ( toen ruim 2) riep in de winkel dat ze “ flaflies” wilde. Nadat ze na veel vragen zei dat het kleine chocolaatjes in een doosje waren viel het kwartje!
Haar broer op die leeftijd, stond voor een vol terras keihard te roepen en te wijzen: “ kijk mama! Tieten!”
( wisten die mensen veel dat hij daar dus wilde gaan “ zitten” )
Haar broer op die leeftijd, stond voor een vol terras keihard te roepen en te wijzen: “ kijk mama! Tieten!”
( wisten die mensen veel dat hij daar dus wilde gaan “ zitten” )
woensdag 17 april 2019 om 18:59
Haha! Onze zegt ook tittuh voor zittenpeerke77 schreef: ↑17-04-2019 18:40Dochter ( toen ruim 2) riep in de winkel dat ze “ flaflies” wilde. Nadat ze na veel vragen zei dat het kleine chocolaatjes in een doosje waren viel het kwartje!
( wisten die mensen veel dat hij daar dus wilde gaan “ zitten” )![]()
woensdag 17 april 2019 om 20:18
Haha ja de tumblies heten hier ook zo...Giraffe90 schreef: ↑17-04-2019 15:34Mijn dochter van 2 wilde steeds graag 'bubbelies' kijken. Maar dat kon ik echt nergens vinden. Totdat ze zelf een keer in de zappelin app een filmpje had aangezet en ik haar hoorde zeggen jaa bubbelies. Het bleek 'de tumblies' te zijn.
En toen ze jaar of 1 was liep ze steeds met haar armen rond elkaar draaiend rond (nou ja haar ene arme tikte ze voornamelijk tegen de ander) en 'ieke ieke' roepend. En boos worden dat ik het maar niet begreep. Tot bij mij ineens het kwartje viel! Ze was 'wieken wieken' aan het zingen van 'zo gaat de molen'. Ze wilde dat liedje dus graag zingen met mij!
Verder moet ik écht nog meer voorbeelden hebben, maar ik kom er nu even niet op
happyapple wijzigde dit bericht op 17-04-2019 20:50
0.12% gewijzigd
woensdag 17 april 2019 om 20:25
Hm, volgens mij bedoelde TO niet welke woorden er anders uitgesproken worden door nog slecht sprekende peuters, maar juist dingen die kinderen doen of zeggen die totaal onduidelijk zijn, maar later met uitleg wel duidelijk zijn geworden. Zoals het voorbeeld van haar neefje.
Niet dat peuterpraat niet vermakelijk is, maar toch!
Niet dat peuterpraat niet vermakelijk is, maar toch!
donderdag 18 april 2019 om 14:24
donderdag 18 april 2019 om 22:54
Niet echt een concreet voorbeeld, maar mijn oudste is nogal een kletskous en verteld alles wat hij gezien en gehoord heeft als een anekdote uit het echte leven, waardoor je je voortdurend afvraagt: waar gaat dit over?
Voorbeeld tijdens een gesprek in het kader van “hoe was je dag?”: “Mama, weet je wat er met Tepic is gebeurd?” Ik: (mezelf ondertussen afvragend wie of wat Tepic is) nou? “Die is geëvolueerd!” Om vervolgens iets te vertellen over een kindje in zijn klas, een leuk weetje over “iemand die allergisch is voor al het eten” (YouTube) en te eindigen met “Milan is vandaag 2 tiers omhoog gegaan” (Fortnite).
Mijn man, die zich wat minder verdiept in wat er op de iPad van de kinderen gebeurd dan ik, kan soms echt met verbazing kijken hoe ik tijdens zo’n gesprek alles lijk te volgen.
Voorbeeld tijdens een gesprek in het kader van “hoe was je dag?”: “Mama, weet je wat er met Tepic is gebeurd?” Ik: (mezelf ondertussen afvragend wie of wat Tepic is) nou? “Die is geëvolueerd!” Om vervolgens iets te vertellen over een kindje in zijn klas, een leuk weetje over “iemand die allergisch is voor al het eten” (YouTube) en te eindigen met “Milan is vandaag 2 tiers omhoog gegaan” (Fortnite).
Mijn man, die zich wat minder verdiept in wat er op de iPad van de kinderen gebeurd dan ik, kan soms echt met verbazing kijken hoe ik tijdens zo’n gesprek alles lijk te volgen.
donderdag 18 april 2019 om 23:02
Een lieveheersbeestje is bij mijn nichtje een eepeetee.viva-amber schreef: ↑17-04-2019 16:36Mijn nichtje noemt een lieveheersbeestje een lief beestje. Wanneer er dan zo een stoeptegel is dan zegt ze altijd: naar het lieve beestje, lieve beestje gedag zeggen.
Als tante kon ik er in begin niks van maken.
Tot het kind er stond met het knuffelkussen dat ik haar zelf paar maanden ervoor had gegeven ... in de vorm van een lieveheersbeestje
Andere nichtjes hadden het altijd maar over "suikerbonen".
Hier in België een leuk presentje bij een geboorte, maar ze hadden het er werkelijk zo'n beetje elke maaltijd over.
Bleken ze het dus toch echt wel over groene prinsessenbonen te hebben, dat ze die zo graag lusten.
zondag 21 april 2019 om 18:49
Mijn kinderen hebben het over een pieuwer als ze een pistool bedoelen. Van pieuw pieuw (het geluid bij het spel).
En vanmorgen kwam kleuter van net vier vertellen dat zijn zusje van nul aan het vingeren was.
- Uuhh wat?
Lekker vingeren, dat vindt ze zo lekker hè mama?
Kleine zusje bleek niet te duimen maar op haar vingers te sabbelen
En vanmorgen kwam kleuter van net vier vertellen dat zijn zusje van nul aan het vingeren was.
- Uuhh wat?
Lekker vingeren, dat vindt ze zo lekker hè mama?
Kleine zusje bleek niet te duimen maar op haar vingers te sabbelen
zondag 21 april 2019 om 19:04
Mijn dochter van 3 vroeg met een heel lief stemmetje hoe het gaat met het tuintje in mijn billen. Ik vroeg tuintje in m'n billen?! Ja, tuintje in je billen deed au! Zei ze.
Ik snapte er echt niks van. Nu blijkt dat ze bedoelde hoe het ging met mijn stuitje (m'n billen) omdat ik een half jaar geleden (!) Van de trap was gevallen.
De schat
Ik snapte er echt niks van. Nu blijkt dat ze bedoelde hoe het ging met mijn stuitje (m'n billen) omdat ik een half jaar geleden (!) Van de trap was gevallen.
De schat
maandag 22 april 2019 om 06:21
Mijn zoontje, bijna 3 riep bij het spelen telkens iets van pinnetje, en dan leek hij ermee te vliegen ofzo. Dus wij proberen bedoel je spinnetje nee pinnetje, poging 2, bedoel je pilletje? Enzo nog paar keer. Zoontje gefrustreerd, maar we kwamen er niet uit.
Op een avond zetten we how to.train your dragon op (had hij bij opa en oma gezien) zoob opeens heel enthousiast, papa, mama pinnetje!! Bedoelde hij de draak speknekje, tja kom daar maar eens achter.
Op een avond zetten we how to.train your dragon op (had hij bij opa en oma gezien) zoob opeens heel enthousiast, papa, mama pinnetje!! Bedoelde hij de draak speknekje, tja kom daar maar eens achter.
maandag 22 april 2019 om 06:54
Zoon bleef maar vragen wat Afrika was. Na een kwartier van plaatjes van woestijnen, savannen, verschillende afrikaanse stammen en de kaart van de wereld verder ( ik dacht echt hoe leg ik dit nou uit), kwam ik erachter dat hij niet Afrika bedoelde maar paprika....
Toen hoefde ik alleen maar de groentela open te trekken.
maandag 22 april 2019 om 07:19
Briljant hahahahastokske schreef: ↑22-04-2019 06:54Zoon bleef maar vragen wat Afrika was. Na een kwartier van plaatjes van woestijnen, savannen, verschillende afrikaanse stammen en de kaart van de wereld verder ( ik dacht echt hoe leg ik dit nou uit), kwam ik erachter dat hij niet Afrika bedoelde maar paprika....
donderdag 25 april 2019 om 21:17
Vergelijkbaar met de OP, was kind in de fase van bang zijn voor van alles wat ik niet verwachtte.
Opeens kwam ze luid huilend uit een bepaalde hoek van de tuin en durfde daar dagenlang niet meer naartoe. Uiteindelijk kreeg ik haar zo ver om samen te gaan en mij aan te wijzen wat er zo eng was.

Als je goed kijkt zie je twee ogen en een neus van een heel eng boos kijkend gezicht, zegmaar een beetje te vergelijken met de ogen en neus van deze:

Uitgelegd dat het een plaatje op de kliko was. Duct tape op het woord oTTo geplakt en probleem was opgelost.
Opeens kwam ze luid huilend uit een bepaalde hoek van de tuin en durfde daar dagenlang niet meer naartoe. Uiteindelijk kreeg ik haar zo ver om samen te gaan en mij aan te wijzen wat er zo eng was.

Als je goed kijkt zie je twee ogen en een neus van een heel eng boos kijkend gezicht, zegmaar een beetje te vergelijken met de ogen en neus van deze:
Uitgelegd dat het een plaatje op de kliko was. Duct tape op het woord oTTo geplakt en probleem was opgelost.
donderdag 25 april 2019 om 21:49
Hier heet dat een heerseliefbeestje en als dat eenmaal in je kop zit, moet je écht je best doen om het goed te zeggen. Net als ‘ ooiepaard ‘viva-amber schreef: ↑17-04-2019 16:36Mijn nichtje noemt een lieveheersbeestje een lief beestje. Wanneer er dan zo een stoeptegel is dan zegt ze altijd: naar het lieve beestje, lieve beestje gedag zeggen.
zaterdag 27 april 2019 om 20:03
Heel boeiend...JuriaanB schreef: ↑17-04-2019 16:06Nee, het is echt O. Oh kan soms, maar niet hier. En Ow kan al helemaal niet. Zie https://onzetaal.nl/taaladvies/o-oh/