Flesvoeding baby
zaterdag 27 april 2019 om 20:09
Hallo,
Onze zoon van 8 dagen krijgt 7 voedingen van 90cc per dag. Echter drinkt hij dit niet op. Hij drinkt 70cc op en doet hier een halfuurtje over.
Nu maak ik me een beetje 'zorgen' aangezien de 90cc advies is. Dit zou hij volgens de kraamvrouw dan in een half uurtje op drinken.
Hij heeft wel gewoon elke voeding een natte luier. Overigens slaapt hij wel nog heeeeel veel, wat me normaal lijkt bij 8 dagen
Hoe ging dit bij jullie?
Onze zoon van 8 dagen krijgt 7 voedingen van 90cc per dag. Echter drinkt hij dit niet op. Hij drinkt 70cc op en doet hier een halfuurtje over.
Nu maak ik me een beetje 'zorgen' aangezien de 90cc advies is. Dit zou hij volgens de kraamvrouw dan in een half uurtje op drinken.
Hij heeft wel gewoon elke voeding een natte luier. Overigens slaapt hij wel nog heeeeel veel, wat me normaal lijkt bij 8 dagen
Hoe ging dit bij jullie?
zaterdag 27 april 2019 om 20:12
Haha jaaa.. hij drinkt die 70cc. En als je een half uurtje later die 20 aanbied dan drinkt hij dat wel nog op. Maargoed dan doet die er "te lang" overJonathanStrange schreef: ↑27-04-2019 20:10Klinkt als een keurige baby die het 'precies volgens het boekje' lekker niet volgens het boekje doet![]()
zaterdag 27 april 2019 om 20:14
Gefeliciteerd!
En het klinkt niet zorgelijk hoor, maak je niet te druk. Niet alle baby's drinken even veel. Sommigen drinken meer dan de standaard en sommigen minder. Zolang hij tevreden is en natte luiers zou ik me er niet te druk om maken.
Maak je niet te druk en geniet van je baby.
En het klinkt niet zorgelijk hoor, maak je niet te druk. Niet alle baby's drinken even veel. Sommigen drinken meer dan de standaard en sommigen minder. Zolang hij tevreden is en natte luiers zou ik me er niet te druk om maken.
Maak je niet te druk en geniet van je baby.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
zaterdag 27 april 2019 om 20:15
Wij eten en drinken toch ook niet altijd even snel. Niks mis mee.Anoniem0894 schreef: ↑27-04-2019 20:12Haha jaaa.. hij drinkt die 70cc. En als je een half uurtje later die 20 aanbied dan drinkt hij dat wel nog op. Maargoed dan doet die er "te lang" over![]()
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
zaterdag 27 april 2019 om 20:17
Ik zou dat ook 'gewoon' niet meer doen. Die 70cc heeft hij blijkbaar voldoende aan. Na een half uurtje heeft hij weer ruimte en dan past het wel natuurlijk, maar dan geef je zoveel kleine beetjes achter elkaar, dat lijkt me ook weer niet heel handig. Hij geeft duidelijk zijn grens aan, dus luister daar vooral naar. Klinkt alsof je dat goed doetAnoniem0894 schreef: ↑27-04-2019 20:12Haha jaaa.. hij drinkt die 70cc. En als je een half uurtje later die 20 aanbied dan drinkt hij dat wel nog op. Maargoed dan doet die er "te lang" over![]()
zaterdag 27 april 2019 om 20:21
NIET DOEN!!!Anoniem0894 schreef: ↑27-04-2019 20:12.
En als je een half uurtje later die 20 aanbied dan drinkt hij dat wel nog op. Maargoed dan doet die er "te lang" over![]()
Ga je baby geen eten opdringen!!
Je baby weet zelf prima wanneer hij genoeg heeft gehad.
Het is een richtlijn meer niet. Je hebt grote eters en kleine eters.
Je baby weet zelf het beste waar hij behoefte aan heeft.
Of je moet over een oaar maanden een topic willen openen met help mijn baby weigert de fles
zaterdag 27 april 2019 om 20:27
Klopt de grootte van de speen bij het soort voeding wat je geeft? Omdat je kind een half uur duurt over de fles.
Als voorbeeld: nutrilon omneo is een dikkere voeding. Er staat ook op de verpakking dat een grotere speen nodig is. Maar niet iedereen ziet die mededeling. En dan moet het kind hard zuigen en wordt het sneller moe.
Als voorbeeld: nutrilon omneo is een dikkere voeding. Er staat ook op de verpakking dat een grotere speen nodig is. Maar niet iedereen ziet die mededeling. En dan moet het kind hard zuigen en wordt het sneller moe.
zaterdag 27 april 2019 om 20:37
Klinkt als een prima baby hoor. En die adviezen zijn richtlijnen. Elk kindje is anders.
Ons werd in het begin gewoon aangeraden om op te hogen als ie zijn fles steeds netjes leeg dronk.
Ik weet niet of je de fles ook afgiet? Doe je dit niet zit je met 90 cc en 3 schepjes al op 100 cc en zou ie dus 80 drinken.
Het zou kunnen dat ie wat moeite heeft met het laatste beetje omdat daar minder druk achter staat, maar als ie hiervoor zijn flessen wel leeg dronk lijkt me dat niet het geval.
Ons werd in het begin gewoon aangeraden om op te hogen als ie zijn fles steeds netjes leeg dronk.
Ik weet niet of je de fles ook afgiet? Doe je dit niet zit je met 90 cc en 3 schepjes al op 100 cc en zou ie dus 80 drinken.
Het zou kunnen dat ie wat moeite heeft met het laatste beetje omdat daar minder druk achter staat, maar als ie hiervoor zijn flessen wel leeg dronk lijkt me dat niet het geval.
zaterdag 27 april 2019 om 21:02
Prima toch, is je baby alert als hij wakker is, komt hij zelf voor voeding en heeft hij voldoende plasluiers? Dat zijn de beste graadmeters.
Met bv zou je ook niet weten hoeveel hij precies drinkt, dat hield ik mezelf maar steeds voor als de fles niet leeg ging. Al die richtlijnen kunnen je best onzeker maken.
Met bv zou je ook niet weten hoeveel hij precies drinkt, dat hield ik mezelf maar steeds voor als de fles niet leeg ging. Al die richtlijnen kunnen je best onzeker maken.
zaterdag 27 april 2019 om 21:53
Tja, mijn baby heeft nooit langer dan 10 minuten over een fles gedaan. Ik kon haar wel meer geven, maar dat kwam er dan gewoon weer uit, dus het was wel genoeg, ze is blijkbaar een sneller drinker. Kleinere speen leidde alleen maar tot frustratie en ieder uur willen eten.
Ik heb iemand die daar commentaar op had ook wel eens gevraagd of het haar zou lukken om mijn kind van drie weken uit te leggen dat ze langzamer moest drinken.
Gemiddelden zijn alleen dat hè, gemiddelden. Als je baby nou maar 10cc drinkt i.p.v. 90, dan zou ik eens aan de bel trekken, maar iets meer of minder, ach. Zolang hij verder goede luiers heeft, prima.
(Oh ja, en dat heeeeel veel slapen deed die van mij ook. Ook daar: sommigen slapen drie keer een uurtje, anderen worden even wakker voor de fles en tukken weer verder. Zolang hij wel zelf wakker wordt voor de fles, wederom: prima).
Ik heb iemand die daar commentaar op had ook wel eens gevraagd of het haar zou lukken om mijn kind van drie weken uit te leggen dat ze langzamer moest drinken.
Gemiddelden zijn alleen dat hè, gemiddelden. Als je baby nou maar 10cc drinkt i.p.v. 90, dan zou ik eens aan de bel trekken, maar iets meer of minder, ach. Zolang hij verder goede luiers heeft, prima.
(Oh ja, en dat heeeeel veel slapen deed die van mij ook. Ook daar: sommigen slapen drie keer een uurtje, anderen worden even wakker voor de fles en tukken weer verder. Zolang hij wel zelf wakker wordt voor de fles, wederom: prima).
zaterdag 27 april 2019 om 22:02
Mijn dochter dronk ook te ‘weinig’ volgens het boekje, maar had een keurig gewicht en groeide fenomenaal. Het consultatiebureau drong ook aan op ‘voeden zoveel als op het schema stond’. Ja, hoe dan? Vol is vol. En wat is het probleem als ze keurig drinkt, eet, groeit, speelt en slaapt maar alleen iets minder cc’s drinkt? Iedere baby is anders dus ik zou me er niet te druk om maken.
zaterdag 27 april 2019 om 22:47
Als ik jou was, zou ik alleen maar heel blij zijn met die 70cc.
Kinderen die flesvoeding krijgen - zo ook mijn dochter heeft gehad - worden al snel na de geboorte door de kraamverzorgster in een drinkritme gestuurd. Elk kind hetzelfde. Even vergetend dat elk kind anders is. Een x aantal keer per dag dezelfde hoeveelheid cc. En dan ook nog eens een hoeveelheid die veel te groot is voor de natuurlijke maaginhoud van een pasgeborene.
De maaginhoud van een baby van 1 week is ongeveer 45-60 ml, die van 1 maand 80-130 ml. Jouw kindje geeft dus nu al zelf goed aan wat hij nodig heeft.
Mijn dochter moest met een week ook al aan de 90cc. No way dat ik dat advies nu nog op zou volgen.
Borstvoedingbaby’s drinken totdat ze klaar zijn. Waarom flesbaby’s dan niet.
Kinderen die flesvoeding krijgen - zo ook mijn dochter heeft gehad - worden al snel na de geboorte door de kraamverzorgster in een drinkritme gestuurd. Elk kind hetzelfde. Even vergetend dat elk kind anders is. Een x aantal keer per dag dezelfde hoeveelheid cc. En dan ook nog eens een hoeveelheid die veel te groot is voor de natuurlijke maaginhoud van een pasgeborene.
De maaginhoud van een baby van 1 week is ongeveer 45-60 ml, die van 1 maand 80-130 ml. Jouw kindje geeft dus nu al zelf goed aan wat hij nodig heeft.
Mijn dochter moest met een week ook al aan de 90cc. No way dat ik dat advies nu nog op zou volgen.
Borstvoedingbaby’s drinken totdat ze klaar zijn. Waarom flesbaby’s dan niet.