Kat kwijt
zondag 28 april 2019 om 15:15
Oh mag ik hier even van me afschrijven? Een van mijn katten is al drie dagen zoek. En ik weet gewoon niet meer waar ik met mezelf naar toe moet.
Hij komt normaal op straat, dwz hij gaat achter het huis uit, loopt een blokje om en ligt dan ergens in een tuintje aan de voorkant te slapen. We hebben al jaren (hij is 9) een ding samen: als ik thuis kom en ik rammel aan het begin van de straat met mijn sleutels komt hij keihard aanrennen, luid miauwend. Dat doet hij ook als ik thuis ben en bijvoorbeeld de deur open doe voor de postbode, dan komt hij ook zodra hij mijn stem hoort. Hij is dus nooit ver weg en reageert heel alert op mij.
En nu is hij al sinds vrijdagochtend weg... buren hebben gezien dat hij achterna werd gezeten door een andere kat dus ik denk dat hij is weggerend en toen is verdwaald. Ik heb sinds vrijdag al 24 km gelopen rondom mijn huis en alle straten eromheen, tot waar het logisch is (breed water etc waar hij niet overheen kan). Overdag en midden in de nacht, steeds sleutels gerammeld en geroepen maar niks...
Ik woon alleen, heb geen contact met familie en mijn vrienden zijn vrijwel allemaal op vakantie. En ik had juist dit weekend geen afspraken gemaakt om eens lekker vrij te zijn, maar ik word helemaal gek thuis! Tegelijk wil ik ook niet (ver) weg want stel dat hij aan komt lopen, dan wil ik er zijn.
En ja, hij is gechipt, staat vermeld bij Amivedi, hij wordt veel gedeeld op Facebook, staat in meerdere groepen vermeld en alle buren en mensen in de omgeving, inclusief winkeltjes weten ervan...
Ik mis hem zo en ben zo ongerust!
Hij komt normaal op straat, dwz hij gaat achter het huis uit, loopt een blokje om en ligt dan ergens in een tuintje aan de voorkant te slapen. We hebben al jaren (hij is 9) een ding samen: als ik thuis kom en ik rammel aan het begin van de straat met mijn sleutels komt hij keihard aanrennen, luid miauwend. Dat doet hij ook als ik thuis ben en bijvoorbeeld de deur open doe voor de postbode, dan komt hij ook zodra hij mijn stem hoort. Hij is dus nooit ver weg en reageert heel alert op mij.
En nu is hij al sinds vrijdagochtend weg... buren hebben gezien dat hij achterna werd gezeten door een andere kat dus ik denk dat hij is weggerend en toen is verdwaald. Ik heb sinds vrijdag al 24 km gelopen rondom mijn huis en alle straten eromheen, tot waar het logisch is (breed water etc waar hij niet overheen kan). Overdag en midden in de nacht, steeds sleutels gerammeld en geroepen maar niks...
Ik woon alleen, heb geen contact met familie en mijn vrienden zijn vrijwel allemaal op vakantie. En ik had juist dit weekend geen afspraken gemaakt om eens lekker vrij te zijn, maar ik word helemaal gek thuis! Tegelijk wil ik ook niet (ver) weg want stel dat hij aan komt lopen, dan wil ik er zijn.
En ja, hij is gechipt, staat vermeld bij Amivedi, hij wordt veel gedeeld op Facebook, staat in meerdere groepen vermeld en alle buren en mensen in de omgeving, inclusief winkeltjes weten ervan...
Ik mis hem zo en ben zo ongerust!
zondag 28 april 2019 om 16:40
Hij kan toch ergens binnen gesjouwt zijn en zo in de achtertuin gekomen zijn. Wij hadden ook zo'n brutale buurtkat die dat deed.streepjesdekbed schreef: ↑28-04-2019 15:34Ja hij is zeker geregistreerd; ik werk zelf als vrijwilliger bij een dierenarts dus ik weet hoe het werkt.
Schuurtjes is geen optie: die liggen aan de achterkant bij huizen en wij hebben hier nergens een achterom.
Hoop dat je hem snel vind.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
zondag 28 april 2019 om 16:43
Ja da's waar. Maar dat is dan wel een soort van onbegonnen werk. Ik ga daar wel achteraan, maar ik wacht even af of hij morgenochtend opdaagt als mensen weer gaan bellen met amivedi, dierenambulance etc. Dan evt morgenavond rondjes maken en aanbellen.
zondag 28 april 2019 om 16:52
Ja dat weet ik van vorige keer. En ook als je gaat flyeren dat mensen dan acht weken later bellen omdat ze hem bij jou voor het raam hebben zien zitten.
zondag 28 april 2019 om 16:55
In mijn geval waren mensen in de volle overtuiging dat het mijn kater betrof. Ondanks mijn foto muisgrijs cypers hadden zij een foto van een donkergrijs cyperse kater.streepjesdekbed schreef: ↑28-04-2019 16:52Ja dat weet ik van vorige keer. En ook als je gaat flyeren dat mensen dan acht weken later bellen omdat ze hem bij jou voor het raam hebben zien zitten.Maar da's natuurlijk lief bedoeld.
zondag 28 april 2019 om 16:57
Ik zag het vandaag ook in de groep van vermiste dieren in mijn woonplaats: kat die totaal andere kleur ogen en tekening had en dan toch: ik heb hem gezien hoor!
Daarom ben ik ook wat huiverig voor die flyers eerlijk gezegd. Maar ja, na drie dagen zoeken nog geen resultaat betekent toch dat ik er aan moet vrees ik.
zondag 28 april 2019 om 16:58
Het wil wel eens helpen om kattenbak buiten te zetten dan ruikt hij zijn eigen geur.
Of loop in de nacht of vroege ochtend rond roepend en rammel met een bakje snacks of brokjes misschien zit hij ergens opgesloten per ongeluk in een schuurtje
Nadat er 1 van ons 3,5 week weg was en 2 vergiftigd zijn hebben we een enorme kattenren gemaakt .
Of loop in de nacht of vroege ochtend rond roepend en rammel met een bakje snacks of brokjes misschien zit hij ergens opgesloten per ongeluk in een schuurtje
Nadat er 1 van ons 3,5 week weg was en 2 vergiftigd zijn hebben we een enorme kattenren gemaakt .
ivm sluiten EHV /vloggers topic, verkast naar nieuw forum
zondag 28 april 2019 om 16:59
Ja snap ik.streepjesdekbed schreef: ↑28-04-2019 16:57Ik zag het vandaag ook in de groep van vermiste dieren in mijn woonplaats: kat die totaal andere kleur ogen en tekening had en dan toch: ik heb hem gezien hoor!
Daarom ben ik ook wat huiverig voor die flyers eerlijk gezegd. Maar ja, na drie dagen zoeken nog geen resultaat betekent toch dat ik er aan moet vrees ik.
zondag 28 april 2019 om 17:02
Ah nee, wat naar zeg. Dat is altijd mijn grootste angst, dat kat niet thuis komt.
Zou het kunnen dat hij een auto of een bezorgwagen ingesprongen is? Mijn kat is super nieuwsgierig en ook totaal niet bang, hij is hier wel eens een verhuiswagen ingewandeld om het te onderzoeken. Toen de mensen terug kwamen schoot hij er snel weer uit. Maar wie weet is zoiets met jouw kat ook gebeurd. Of inderdaad in een schuurtje opgesloten of iets dergelijks.
Ik was mijn kat met oud en nieuw een nacht kwijt. Laatst staken ze weer vuurwerk af hier, net toen hij buiten was. Toen heb ik zijn schuilplek toevallig ontdekt, vlakbij mijn huis, in de struiken. Zou goed kunnen dat hij daar toen ook zat.
Ik hoop echt dat je je kat snel vindt! Heb je hem ook op Nextdoor gezet? Een soort wijk website.
Zou het kunnen dat hij een auto of een bezorgwagen ingesprongen is? Mijn kat is super nieuwsgierig en ook totaal niet bang, hij is hier wel eens een verhuiswagen ingewandeld om het te onderzoeken. Toen de mensen terug kwamen schoot hij er snel weer uit. Maar wie weet is zoiets met jouw kat ook gebeurd. Of inderdaad in een schuurtje opgesloten of iets dergelijks.
Ik was mijn kat met oud en nieuw een nacht kwijt. Laatst staken ze weer vuurwerk af hier, net toen hij buiten was. Toen heb ik zijn schuilplek toevallig ontdekt, vlakbij mijn huis, in de struiken. Zou goed kunnen dat hij daar toen ook zat.
Ik hoop echt dat je je kat snel vindt! Heb je hem ook op Nextdoor gezet? Een soort wijk website.
zondag 28 april 2019 om 17:02
Als hij zo dichtbij is dat hij de kattenbak kan ruiken komt hij wel terug; hij kent de naaste omgeving hier beter dan ik.Byrma schreef: ↑28-04-2019 16:58Het wil wel eens helpen om kattenbak buiten te zetten dan ruikt hij zijn eigen geur.
Of loop in de nacht of vroege ochtend rond roepend en rammel met een bakje snacks of brokjes misschien zit hij ergens opgesloten per ongeluk in een schuurtje
Nadat er 1 van ons 3,5 week weg was en 2 vergiftigd zijn hebben we een enorme kattenren gemaakt .
Rondlopen heb ik dus al heel erg veel gedaan, met ons eigen rammeltje van mijn sleutels dat hij zo goed kent.
En kattenren: ik heb de tuin hier ooit met ex dicht gemaakt met net; twee van de drie blijven ook gewoon binnen maar deze heet houdini. Hij klimt ondersteboven opznkop bungelend aan het net de tuin uit. Hij is zelfs ooit bij de dierenarts ontsnapt uit zo'n opnamehok; liep hij daar opeens parmantig over de gang.
zondag 28 april 2019 om 17:04
Ergens in springen denk ik niet; hij is niet echt bang maar ook niet onverschrokken zeg maar. Nextdoor ken ik niet, ga ik ook bekijken!Madrid87 schreef: ↑28-04-2019 17:02Ah nee, wat naar zeg. Dat is altijd mijn grootste angst, dat kat niet thuis komt.
Zou het kunnen dat hij een auto of een bezorgwagen ingesprongen is? Mijn kat is super nieuwsgierig en ook totaal niet bang, hij is hier wel eens een verhuiswagen ingewandeld om het te onderzoeken. Toen de mensen terug kwamen schoot hij er snel weer uit. Maar wie weet is zoiets met jouw kat ook gebeurd. Of inderdaad in een schuurtje opgesloten of iets dergelijks.
Ik was mijn kat met oud en nieuw een nacht kwijt. Laatst staken ze weer vuurwerk af hier, net toen hij buiten was. Toen heb ik zijn schuilplek toevallig ontdekt, vlakbij mijn huis, in de struiken. Zou goed kunnen dat hij daar toen ook zat.
Ik hoop echt dat je je kat snel vindt! Heb je hem ook op Nextdoor gezet? Een soort wijk website.
zondag 28 april 2019 om 17:06
Moet je echt doen hoor, hier komen bijna dagelijks berichten voorbij van mensen in de buurt die katten gevonden hebben of kwijt zijn. Hele handige site.
Oke, dus waarschijnlijk is hij nog redelijk dichtbij. Kans is dan klein dat hij een lift gepakt heeft. Ik ga voor je duimen dat hij snel weer thuis is.
Oke, dus waarschijnlijk is hij nog redelijk dichtbij. Kans is dan klein dat hij een lift gepakt heeft. Ik ga voor je duimen dat hij snel weer thuis is.
zondag 28 april 2019 om 17:10
Superlief, dank je wel! Ben inmiddels bezig met account bij Nextdoor (sowieso wel een leuke site volgens mij).Madrid87 schreef: ↑28-04-2019 17:06Moet je echt doen hoor, hier komen bijna dagelijks berichten voorbij van mensen in de buurt die katten gevonden hebben of kwijt zijn. Hele handige site.
Oke, dus waarschijnlijk is hij nog redelijk dichtbij. Kans is dan klein dat hij een lift gepakt heeft. Ik ga voor je duimen dat hij snel weer thuis is.
zondag 28 april 2019 om 17:33
Gisteren hoorde ik van vrienden dat hun weggelopen kater van 9 jaar oud na 2 maanden(!) weer veilig en wel thuis is; ze hadden het al opgegeven..
Het is wel een spierwitte met slechts 1 piepklein zwart vlekje, dat valt wel op natuurlijk.
Hij bleek al 2 maanden bij een gezin 40km verderop te zitten. Eigenlijk hielden ze niet van katten maar deze was zó lief.. en nergens als vermist opgegeven. (echt wel!!)
Ze wonen 40km van Amersfoort vandaan en gingen gisteren naar Amersfoort voor het feest. Toen zagen ze een geplastificeerde (aanrader!) flyer hangen en vanwege zijn opvallende uiterlijk konden ze er niet omheen: dat moest hem zijn..
De vrouw des huizes die hem binnen had gehaald moest regelmatig in A'foort zijn om spullen op te halen en waarschijnlijk is hij toen achterin haar auto gesprongen en uitgestapt toen ze thuis was. Heeft ze niet gezien, ze dacht dat hij gewoon aan was komen lopen en honger had.
Hij bleef kopjes geven, dus gaven ze hem wat te eten en hij dacht ws: beter dan zwerven.
Natuurlijk hebben ze Amivedi gebeld en zijn chip uit laten lezen: dat leverde niets op want sinds het chippen waren ze vergeten hun nieuwe adres en tel.nr. te veranderen.
Eerlijk gezegd heb ik ook geen flauw idee waar op FB je weggelopen dieren zou moeten plaatsen/zoeken. Ik wilde je dit toch even vertellen om de moed erin te houden.. ook vroeger thuis (in een dorpje) hadden we katten die soms wekenlang hun neus niet lieten zien en dan opeens weer in de keuken stonden met een blik die zei: 'mens, overdrijf niet, ik was ff op vakantie'..
Ik hoop dat je hem al terug hebt terwijl ik dit typ, echt zo gekmakend als je niet weet wat er met het diertje gebeurd is
Ik ga heel erg hopen dat hij snel weer voor je neus zit met een blik die zegt: ach mens, ik ben een paar dagen op stap geweest, mág ik?
Bedenk ook dat geen nieuws goed nieuws is en katten vooral in het voorjaar vaak de hort opgaan, en als het weer dan omslaat verstoppen ze zich op de gekste plekken (het onweer vorige week, gelukkig ook regenwater om te drinken!)
Sterkte!
Het is wel een spierwitte met slechts 1 piepklein zwart vlekje, dat valt wel op natuurlijk.
Hij bleek al 2 maanden bij een gezin 40km verderop te zitten. Eigenlijk hielden ze niet van katten maar deze was zó lief.. en nergens als vermist opgegeven. (echt wel!!)
Ze wonen 40km van Amersfoort vandaan en gingen gisteren naar Amersfoort voor het feest. Toen zagen ze een geplastificeerde (aanrader!) flyer hangen en vanwege zijn opvallende uiterlijk konden ze er niet omheen: dat moest hem zijn..
De vrouw des huizes die hem binnen had gehaald moest regelmatig in A'foort zijn om spullen op te halen en waarschijnlijk is hij toen achterin haar auto gesprongen en uitgestapt toen ze thuis was. Heeft ze niet gezien, ze dacht dat hij gewoon aan was komen lopen en honger had.
Hij bleef kopjes geven, dus gaven ze hem wat te eten en hij dacht ws: beter dan zwerven.
Natuurlijk hebben ze Amivedi gebeld en zijn chip uit laten lezen: dat leverde niets op want sinds het chippen waren ze vergeten hun nieuwe adres en tel.nr. te veranderen.
Eerlijk gezegd heb ik ook geen flauw idee waar op FB je weggelopen dieren zou moeten plaatsen/zoeken. Ik wilde je dit toch even vertellen om de moed erin te houden.. ook vroeger thuis (in een dorpje) hadden we katten die soms wekenlang hun neus niet lieten zien en dan opeens weer in de keuken stonden met een blik die zei: 'mens, overdrijf niet, ik was ff op vakantie'..
Ik hoop dat je hem al terug hebt terwijl ik dit typ, echt zo gekmakend als je niet weet wat er met het diertje gebeurd is
Ik ga heel erg hopen dat hij snel weer voor je neus zit met een blik die zegt: ach mens, ik ben een paar dagen op stap geweest, mág ik?
Bedenk ook dat geen nieuws goed nieuws is en katten vooral in het voorjaar vaak de hort opgaan, en als het weer dan omslaat verstoppen ze zich op de gekste plekken (het onweer vorige week, gelukkig ook regenwater om te drinken!)
Sterkte!
zondag 28 april 2019 om 17:34
streepjesdekbed schreef: ↑28-04-2019 17:02Als hij zo dichtbij is dat hij de kattenbak kan ruiken komt hij wel terug; hij kent de naaste omgeving hier beter dan ik.
Rondlopen heb ik dus al heel erg veel gedaan, met ons eigen rammeltje van mijn sleutels dat hij zo goed kent.
En kattenren: ik heb de tuin hier ooit met ex dicht gemaakt met net; twee van de drie blijven ook gewoon binnen maar deze heet houdini. Hij klimt ondersteboven opznkop bungelend aan het net de tuin uit. Hij is zelfs ooit bij de dierenarts ontsnapt uit zo'n opnamehok; liep hij daar opeens parmantig over de gang.
Ergens naar binnen gelopen of gehoudiniet is nog niet zo ver gezocht zo te lezen.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
zondag 28 april 2019 om 17:39
Jeetje wat een verhaal SadButTrue! De mijne heeft ook een opvallend uiterlijk: het is een blauwgrijze Abessijn (wie nu even googlet weet wie ik ben vermoed ik...). Ik houd de moed er nog even in, want inderdaad: geen nieuws goed nieuws. Hij was van de week jarig en dan krijg je van de chip altijd mail om meteen de gegevens even te checken. En die kloppen goddank nog steeds dus ik ben te vinden.
En Kia Ora: ja lach maar. Drama is het om hem binnen te houden! Hij heeft ook het dichtgezette kattenluik al eens volledig eruit gekrabd, dat lag toen 7 meter verderop in de gang en hijzelf was gevlogen.
En Kia Ora: ja lach maar. Drama is het om hem binnen te houden! Hij heeft ook het dichtgezette kattenluik al eens volledig eruit gekrabd, dat lag toen 7 meter verderop in de gang en hijzelf was gevlogen.
zondag 28 april 2019 om 17:40
Ja maar dan zou hij zéker mauwen. En ik heb ook overal naar boven gekeken trouwens. Sowieso overal gedacht: kan hij daar overheen/onderdoor/doorheen?Marigold1986 schreef: ↑28-04-2019 17:38Houd er tijdens je zoektochten ook rekening mee dat hij in een boom of hoge struik kan zitten. Dat deed mijn kat altijd als hij werd achtervolgd. Daarna kon hij niet meer naar beneden komen...
zondag 28 april 2019 om 17:48
streepjesdekbed schreef: ↑28-04-2019 17:39Jeetje wat een verhaal SadButTrue! De mijne heeft ook een opvallend uiterlijk: het is een blauwgrijze Abessijn (wie nu even googlet weet wie ik ben vermoed ik...). Ik houd de moed er nog even in, want inderdaad: geen nieuws goed nieuws. Hij was van de week jarig en dan krijg je van de chip altijd mail om meteen de gegevens even te checken. En die kloppen goddank nog steeds dus ik ben te vinden.
En Kia Ora: ja lach maar. Drama is het om hem binnen te houden! Hij heeft ook het dichtgezette kattenluik al eens volledig eruit gekrabd, dat lag toen 7 meter verderop in de gang en hijzelf was gevlogen.
Kan hij niet gestolen zijn? Kijk eens op MP wat er aangeboden wordt.