Kat kwijt
zondag 28 april 2019 om 15:15
Oh mag ik hier even van me afschrijven? Een van mijn katten is al drie dagen zoek. En ik weet gewoon niet meer waar ik met mezelf naar toe moet.
Hij komt normaal op straat, dwz hij gaat achter het huis uit, loopt een blokje om en ligt dan ergens in een tuintje aan de voorkant te slapen. We hebben al jaren (hij is 9) een ding samen: als ik thuis kom en ik rammel aan het begin van de straat met mijn sleutels komt hij keihard aanrennen, luid miauwend. Dat doet hij ook als ik thuis ben en bijvoorbeeld de deur open doe voor de postbode, dan komt hij ook zodra hij mijn stem hoort. Hij is dus nooit ver weg en reageert heel alert op mij.
En nu is hij al sinds vrijdagochtend weg... buren hebben gezien dat hij achterna werd gezeten door een andere kat dus ik denk dat hij is weggerend en toen is verdwaald. Ik heb sinds vrijdag al 24 km gelopen rondom mijn huis en alle straten eromheen, tot waar het logisch is (breed water etc waar hij niet overheen kan). Overdag en midden in de nacht, steeds sleutels gerammeld en geroepen maar niks...
Ik woon alleen, heb geen contact met familie en mijn vrienden zijn vrijwel allemaal op vakantie. En ik had juist dit weekend geen afspraken gemaakt om eens lekker vrij te zijn, maar ik word helemaal gek thuis! Tegelijk wil ik ook niet (ver) weg want stel dat hij aan komt lopen, dan wil ik er zijn.
En ja, hij is gechipt, staat vermeld bij Amivedi, hij wordt veel gedeeld op Facebook, staat in meerdere groepen vermeld en alle buren en mensen in de omgeving, inclusief winkeltjes weten ervan...
Ik mis hem zo en ben zo ongerust!
Hij komt normaal op straat, dwz hij gaat achter het huis uit, loopt een blokje om en ligt dan ergens in een tuintje aan de voorkant te slapen. We hebben al jaren (hij is 9) een ding samen: als ik thuis kom en ik rammel aan het begin van de straat met mijn sleutels komt hij keihard aanrennen, luid miauwend. Dat doet hij ook als ik thuis ben en bijvoorbeeld de deur open doe voor de postbode, dan komt hij ook zodra hij mijn stem hoort. Hij is dus nooit ver weg en reageert heel alert op mij.
En nu is hij al sinds vrijdagochtend weg... buren hebben gezien dat hij achterna werd gezeten door een andere kat dus ik denk dat hij is weggerend en toen is verdwaald. Ik heb sinds vrijdag al 24 km gelopen rondom mijn huis en alle straten eromheen, tot waar het logisch is (breed water etc waar hij niet overheen kan). Overdag en midden in de nacht, steeds sleutels gerammeld en geroepen maar niks...
Ik woon alleen, heb geen contact met familie en mijn vrienden zijn vrijwel allemaal op vakantie. En ik had juist dit weekend geen afspraken gemaakt om eens lekker vrij te zijn, maar ik word helemaal gek thuis! Tegelijk wil ik ook niet (ver) weg want stel dat hij aan komt lopen, dan wil ik er zijn.
En ja, hij is gechipt, staat vermeld bij Amivedi, hij wordt veel gedeeld op Facebook, staat in meerdere groepen vermeld en alle buren en mensen in de omgeving, inclusief winkeltjes weten ervan...
Ik mis hem zo en ben zo ongerust!
maandag 29 april 2019 om 23:45
Ach Streepjesdekbed; dikke knuf, wat naar dit. Ik duim voor jou en je poezel.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
dinsdag 30 april 2019 om 10:31
Hij zat net opeens uitgeput en hongerig voor de deur!!! Ik be zooooo blij! Hij miauwt en spint al 20 minuten aan een stuk en wil steeds knuffelen en eten. Nu is hij net uitgeput gaan liggen. Waar hij geweest is? Geen idee, hij heeft geen sporen van vechten of wat dan ook.
Zo blij, vijf dagen was hij weg!!!
dinsdag 30 april 2019 om 10:42
dinsdag 30 april 2019 om 10:46
streepjesdekbed schreef: ↑30-04-2019 10:31Hij zat net opeens uitgeput en hongerig voor de deur!!! Ik be zooooo blij! Hij miauwt en spint al 20 minuten aan een stuk en wil steeds knuffelen en eten. Nu is hij net uitgeput gaan liggen. Waar hij geweest is? Geen idee, hij heeft geen sporen van vechten of wat dan ook.
Oh wat SUPERFIJN! Wat zat jij in de rats!
Nu alleen nog maar achter naar buiten?
.
dinsdag 30 april 2019 om 10:53
Mja Houdini he? Hij heeft het enige ienimini plekje gevonden waar je als kat de straat op kan (en dan niet meer terug) dus ik moet eens bedenken hoe we dat gaan oplossen (niet mijn tuin en die man wil niet meewerken aan dichtmaken).Anoniem262821034 schreef: ↑30-04-2019 10:46![]()
![]()
![]()
![]()
Oh wat SUPERFIJN! Wat zat jij in de rats!
Nu alleen nog maar achter naar buiten?
Voor nu ligt hij voor pampus naast me op de bank en gaat straks de woonkamerdeur hermetisch dicht als ik ga werken.
dinsdag 30 april 2019 om 12:56
streepjesdekbed schreef: ↑30-04-2019 10:53Mja Houdini he? Hij heeft het enige ienimini plekje gevonden waar je als kat de straat op kan (en dan niet meer terug) dus ik moet eens bedenken hoe we dat gaan oplossen (niet mijn tuin en die man wil niet meewerken aan dichtmaken).
Voor nu ligt hij voor pampus naast me op de bank en gaat straks de woonkamerdeur hermetisch dicht als ik ga werken.![]()
Ohjee, is die buurman niet om te kopen? Een kat mag dan negen levens hebben, jij hebt er maar één, en deze stress wil je niet nog een keer!
Hopelijk vind je een oplossing! (Maar misschien is kat zelf ook zo geschrokken dat ie zich even gedeisd houdt.)
.