Kat kwijt
zondag 28 april 2019 om 15:15
Oh mag ik hier even van me afschrijven? Een van mijn katten is al drie dagen zoek. En ik weet gewoon niet meer waar ik met mezelf naar toe moet.
Hij komt normaal op straat, dwz hij gaat achter het huis uit, loopt een blokje om en ligt dan ergens in een tuintje aan de voorkant te slapen. We hebben al jaren (hij is 9) een ding samen: als ik thuis kom en ik rammel aan het begin van de straat met mijn sleutels komt hij keihard aanrennen, luid miauwend. Dat doet hij ook als ik thuis ben en bijvoorbeeld de deur open doe voor de postbode, dan komt hij ook zodra hij mijn stem hoort. Hij is dus nooit ver weg en reageert heel alert op mij.
En nu is hij al sinds vrijdagochtend weg... buren hebben gezien dat hij achterna werd gezeten door een andere kat dus ik denk dat hij is weggerend en toen is verdwaald. Ik heb sinds vrijdag al 24 km gelopen rondom mijn huis en alle straten eromheen, tot waar het logisch is (breed water etc waar hij niet overheen kan). Overdag en midden in de nacht, steeds sleutels gerammeld en geroepen maar niks...
Ik woon alleen, heb geen contact met familie en mijn vrienden zijn vrijwel allemaal op vakantie. En ik had juist dit weekend geen afspraken gemaakt om eens lekker vrij te zijn, maar ik word helemaal gek thuis! Tegelijk wil ik ook niet (ver) weg want stel dat hij aan komt lopen, dan wil ik er zijn.
En ja, hij is gechipt, staat vermeld bij Amivedi, hij wordt veel gedeeld op Facebook, staat in meerdere groepen vermeld en alle buren en mensen in de omgeving, inclusief winkeltjes weten ervan...
Ik mis hem zo en ben zo ongerust!
Hij komt normaal op straat, dwz hij gaat achter het huis uit, loopt een blokje om en ligt dan ergens in een tuintje aan de voorkant te slapen. We hebben al jaren (hij is 9) een ding samen: als ik thuis kom en ik rammel aan het begin van de straat met mijn sleutels komt hij keihard aanrennen, luid miauwend. Dat doet hij ook als ik thuis ben en bijvoorbeeld de deur open doe voor de postbode, dan komt hij ook zodra hij mijn stem hoort. Hij is dus nooit ver weg en reageert heel alert op mij.
En nu is hij al sinds vrijdagochtend weg... buren hebben gezien dat hij achterna werd gezeten door een andere kat dus ik denk dat hij is weggerend en toen is verdwaald. Ik heb sinds vrijdag al 24 km gelopen rondom mijn huis en alle straten eromheen, tot waar het logisch is (breed water etc waar hij niet overheen kan). Overdag en midden in de nacht, steeds sleutels gerammeld en geroepen maar niks...
Ik woon alleen, heb geen contact met familie en mijn vrienden zijn vrijwel allemaal op vakantie. En ik had juist dit weekend geen afspraken gemaakt om eens lekker vrij te zijn, maar ik word helemaal gek thuis! Tegelijk wil ik ook niet (ver) weg want stel dat hij aan komt lopen, dan wil ik er zijn.
En ja, hij is gechipt, staat vermeld bij Amivedi, hij wordt veel gedeeld op Facebook, staat in meerdere groepen vermeld en alle buren en mensen in de omgeving, inclusief winkeltjes weten ervan...
Ik mis hem zo en ben zo ongerust!
zondag 28 april 2019 om 15:18
zondag 28 april 2019 om 15:26
Hij is gechipt dus als hij ergens gevonden zou zijn door een instantie zouden ze mij gebeld hebben (en ik heb zelf ook al gebeld met dierenambulance en Amivedi).
Rondjes lopen heb ik gedaan. Veel. Eten bij de voordeur staat er. Maar als hij de voordeur kan vinden meldt hij zich ook binnen wel gok ik zo.
En qua verdwalen: hij is een keer eerder weg geweest en na vier dagen vond ik hem toen een heel eind verder weggedoken in een stuk braakliggend terrein waar hij duidelijk al even zat. Toen is hij denk ik ook opgejaagd. Er zijn ook allerlei wegwerkzaamheden hier vlakbij, in die richting is hij vrijdagochtend door die andere kat weggejaagd; ik vermoed dat hij daar niet langs kon, toen een andere route heeft gekozen en toen is gaan dwalen.
Rondjes lopen heb ik gedaan. Veel. Eten bij de voordeur staat er. Maar als hij de voordeur kan vinden meldt hij zich ook binnen wel gok ik zo.
En qua verdwalen: hij is een keer eerder weg geweest en na vier dagen vond ik hem toen een heel eind verder weggedoken in een stuk braakliggend terrein waar hij duidelijk al even zat. Toen is hij denk ik ook opgejaagd. Er zijn ook allerlei wegwerkzaamheden hier vlakbij, in die richting is hij vrijdagochtend door die andere kat weggejaagd; ik vermoed dat hij daar niet langs kon, toen een andere route heeft gekozen en toen is gaan dwalen.
zondag 28 april 2019 om 15:27
Kat van een kennis werd na 5 maanden kilometers verder op teruggevonden, dus ze kunnen wel degelijk verdwalen.
Such a beautiful place to be with Friends.
zondag 28 april 2019 om 15:27
zondag 28 april 2019 om 15:29
Heb je al bij buren aangebeld? Mogelijk zit hij ergens in een schuur opgesloten. Was laatst bij een vriendin en die buurvrouw hoorde een kat mauwen, hele schuur op de kop gezet, bleek hij bij buren in de schuur te zitten. Toen die thuis kwamen gelijk er heen en kat bevrijd.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
zondag 28 april 2019 om 15:31
Ja inderdaad. Flyers ophangen. Vooral op plaatsen waar veel mensen komen. ( bushokje, winkelcentra, aan boom bij park)
Hang de flyers in verschillende buurten, je kat kan buiten zijn eigen terrotorium geraakt zijn.
Heb je ook al dierenartsen gebeld?
Vaak kun je daar ook een poster ophangen en ook brengen mensen daar vaak gevonden dieren.
De dierenambulance bellen kun je ook nog doen.
Asiels heeft iemand al genoemd, maar is erg belangrijk om te bellen.
Is je chip ook geregistreerd?
Vaak weten mensen dit niet. Maar als je chip niet geregistreerd is kan hij niet uitgelezen worden.
Heel veel sterkte.
Hang de flyers in verschillende buurten, je kat kan buiten zijn eigen terrotorium geraakt zijn.
Heb je ook al dierenartsen gebeld?
Vaak kun je daar ook een poster ophangen en ook brengen mensen daar vaak gevonden dieren.
De dierenambulance bellen kun je ook nog doen.
Asiels heeft iemand al genoemd, maar is erg belangrijk om te bellen.
Is je chip ook geregistreerd?
Vaak weten mensen dit niet. Maar als je chip niet geregistreerd is kan hij niet uitgelezen worden.
Heel veel sterkte.
zondag 28 april 2019 om 15:38
Het beste is om s'nachts met een zaklamp te zoeken. Als je kat erg bang is dan gaat hij vaak schuilen onder struiken, auto's, gebouwen. Ook al hoort je kat je kan die te bang zijn om zich te verplaatsen (vooral uit zijn omgeving). Neem sterk geurend vlees mee (royal canin recovery) zijn ze helemaal gek op.
Blijf hem constant roepen en steeds goed luisteren. Ook kan hij gewond zijn, dan gaan ze ook schuilen. Kijk dus goed in struiken en goed luisteren.
Idd moet de chip geregisteerd zijn.
Geef vooral niet op! Katten zijn heel sterk en kunnen zomaar in ene aan komen rennen. En vraag evt of je in tuinen mag kijken bij omliggenden en kijk op werkgebieden goed om je heen.
Sterkte!
Blijf hem constant roepen en steeds goed luisteren. Ook kan hij gewond zijn, dan gaan ze ook schuilen. Kijk dus goed in struiken en goed luisteren.
Idd moet de chip geregisteerd zijn.
Geef vooral niet op! Katten zijn heel sterk en kunnen zomaar in ene aan komen rennen. En vraag evt of je in tuinen mag kijken bij omliggenden en kijk op werkgebieden goed om je heen.
Sterkte!
zondag 28 april 2019 om 15:39
Ach wat naar. Bij mij vaak hetzelfde met mijn kat, komt altijd aanrennen als ik roep of met de sleutels rammel. Tot 2x aan toe is hij 2 dagen weggeweest omdat hij bij de buren in huis zat en er niet meer uit durfde.. met mooi weer staan de deuren open en als ze nieuwsgierig zijn en worden opgejaagd kunnen ze misschien wel naar boven rennen. Mijn kat zat dan ook in de kruipruimte van de buren.. en een keer een paar huizen verderop ook boven omdat hij bang was geworden.
Ik hoop dat je hem vindt! Sterkte en succes
Ik hoop dat je hem vindt! Sterkte en succes
zondag 28 april 2019 om 15:43
Ik weet het hoor, van dat bange en zo. Ik ben vannacht zelfs met de dierenartsassistente gaan zoeken van de praktijk waar ik vrijwilliger ben. Zij weet ook veel van gedrag en we hebben overal steeds logisch staan nadenken en geprobeerd 'in zijn hoofd te kruipen'. Die straat niet, daar zijn geen tuintjes, waar kun je hier schuilen als je hier terecht zou komen? En daar dan roepen, wachten, luisteren, rammelen etc.
Het is geen heel bange kat, hij miauwt op straat tegen iedereen en laat zich dan ook aaien. Ook vreemden, bezorgers etc. Oppakken kun je hem niet (dat kan ik ook bijna niet, daar heeft hij gewoon geen zin in). Maar goed, hij kan nu wel bang of gewond zijn natuurlijk. Maar tijdens het zoeken hebben we daar wel de hele tijd rekening mee gehouden.
Vannacht ga ik weer, als alle auto's, bezorgbrommertjes en honden weer weg zijn.
Het is geen heel bange kat, hij miauwt op straat tegen iedereen en laat zich dan ook aaien. Ook vreemden, bezorgers etc. Oppakken kun je hem niet (dat kan ik ook bijna niet, daar heeft hij gewoon geen zin in). Maar goed, hij kan nu wel bang of gewond zijn natuurlijk. Maar tijdens het zoeken hebben we daar wel de hele tijd rekening mee gehouden.
Vannacht ga ik weer, als alle auto's, bezorgbrommertjes en honden weer weg zijn.
zondag 28 april 2019 om 15:54
Behalve de tips wat je hebt gekregen is er ook een buurt whatsapp? Velen zetten een vermissing op Marktplaats. De dierenambulance bellen. Posters ophangen.
Ik heb het vorig jaar zomer meegemaakt. Waardeloos en om wanhopig van te worden. Geen rust hebben en dan maar weer gaan zoeken. Soms zitten ze dichter bij dan je denkt.
Ik heb het vorig jaar zomer meegemaakt. Waardeloos en om wanhopig van te worden. Geen rust hebben en dan maar weer gaan zoeken. Soms zitten ze dichter bij dan je denkt.
zondag 28 april 2019 om 16:00
Voor zover ik weet hebben we hier geen buurt app. Hoe kom je daar achter?miekemv schreef: ↑28-04-2019 15:54Behalve de tips wat je hebt gekregen is er ook een buurt whatsapp? Velen zetten een vermissing op Marktplaats. De dierenambulance bellen. Posters ophangen.
Ik heb het vorig jaar zomer meegemaakt. Waardeloos en om wanhopig van te worden. Geen rust hebben en dan maar weer gaan zoeken. Soms zitten ze dichter bij dan je denkt.
Oh wacht, google was my friend. Ben hem aan het downloaden!
zondag 28 april 2019 om 16:05
Ik had het ook niet maar werd getipt wist iemand die het wel had en die heeft het voor mij er op gezet. Maar daar heb jij niets aan natuurlijk.streepjesdekbed schreef: ↑28-04-2019 16:00Voor zover ik weet hebben we hier geen buurt app. Hoe kom je daar achter?
zondag 28 april 2019 om 16:22
Het is iets. Marktplaats zou ik ook doen. Wordt veel gelezen.streepjesdekbed schreef: ↑28-04-2019 16:12Hmz, er zijn in de wijde omtrek welgeteld 13 mensen lid van de groepsapp en er staat 1 berichtje op uit begin 2018... niet erg actief dus. Maar wie weet!