Samenwoon dilema ! Help

29-04-2019 02:43 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag was ik doodleuk aan het verkondigen aan iedereen op de verjaardag van mijn zoon. Dat langzaam aan de eerste stap word gezet naar samenwonen. De katten van mijn vriend zouden een deze dagen bij mij komen wonen. Zodat ze niet meer zoveel alleen zouden zijn. Bij vriend leek ik op zijn gezicht enige twijfels te zien .
In de avond ben ik erop in gegaan , en blijkt dat vriend er toch niet geheel achter staat om de katten te verhuizen. Vriend geeft aan dat hij teveel opoffert om te kunnen samenwonen. En de afstand naar zijn werk (35km)hem zal opbreken.
Hij heeft zijn zaak nu op 3min lopen, hij zou het liefste in de buurt van zijn zaak willen blijven wonen. Dus vind hij dat ik hem tegemoet moet komen.
Hij offert zijn koophuis op en afstand naar zijn werk word aanzienlijk groter.
Hij heeft zelf geen kinderen
Ik heb twee kids die hier hun school en vrienden en sport hebben. Mijn moeder die een grote rol speelt bij het opvangen van de kids.
Ik heb het verhuizen naar ander dorp of stad weliswaar al eerder bespreekbaar gemaakt bij de kids, toen gaven de kids aan niet van deze basisschool af te willen. Nog steeds geven de kids dit aan
Welke wens ik respecteer. Daarom zou in eerste instantie vriend ook hier naartoe komen

Nu wilt hij gaan latten tot ze naar de middelbare school gaan. Komende 5-7jaar dus... Hij vind dus feitelijk dat ik naar een dorp bij hem in de buurt moet verhuizen, wat meer is dan verhuizen mijn inziens. Omdat hij anders te ver naar zijn werk moet rijden.
hamerhaai schreef:
29-04-2019 08:17
dan houdt het op.

Vriend mag zijn huis en werkstand, vrienden, sociaal leven opgeven, zodat hij bij jou en jouw (jonge) kinderen in jouw buurt in jouw huurhuis mag wonen. Klinkt niet echt gelijkwaardig. Verstandig van je vriend om nog eens heel goed na te denken over deze stap

Zolang de kinderen nog zo op de (basis)school zitten zou ik toch echt blijven latten.
En dat allemaal na slechts 1,5 jaar.... Maar inderdaad, als je gescheiden bent met jonge kinderen ligt latten nou eenmaal nogal voor de hand.
Of gewoon geen relatie wanneer je nog (vrij) jonge kinderen hebt...

De tijd vliegt trouwens wel bij jullie; twee weken geleden hadden jullie een jaar een relatie. Wat is het in werkelijkheid? Negen maanden?
@TO als je geen type bent om te latten moet je gewoon geen relaties meer aan gaan tot je kinderen het huis uit gaan en jij een man ook plezierige woonomstandigheden te bieden hebt.
Waarom zo snel? Gewoon lekker genieten samen wanneer je elkaar kunt zien. Of heb je een man nodig en voelt hij dat aan? Dat het leuke er vanaf gaat zodra je samenwoont?
Over 5 jaar willen de kinderen helemaal niet meer verhuizen. Dan moet je het nu doen, een kind op de middelbare haal je niet meer bij zn vrienden weg.
ik geef mn bek ook maar een douw
Maar 35 km rijden om op zijn werk te komen en dat wil hij niet? Wat een watje daar ben je in een scheet
Madeliefjees schreef:
29-04-2019 10:07
Over 5 jaar willen de kinderen helemaal niet meer verhuizen. Dan moet je het nu doen, een kind op de middelbare haal je niet meer bij zn vrienden weg.
Of gewoon niet. Nog fijner voor de kinderen.
En hoe ver moet jij rijden naar jouw werk als je naar zijn woonplaats verhuisd?
Autistische_Dennis schreef:
29-04-2019 10:09
Maar 35 km rijden om op zijn werk te komen en dat wil hij niet? Wat een watje daar ben je in een scheet
Hangt er vanaf waar je woont natuurlijk. Als je een gebied met stoplichten en files doormoet dan ben je lang onderweg.
Die man is gewoon verstandig, die zit er niet op te wachten om in huis te gaan wonen bij iemand die nog kinderen moet grootbrengen.
Hij heeft z'n eigen woning, zijn vrijheid en zijn zaak.
En als TO verstandig is geeft ze haar woning ook niet op voor 'n man, want dan zit zij weer zonder als de relatie eindigt.
Waarom wil je eigenlijk met deze man samenwonen? Als ik je zo eens lees mankeert er in jouw ogen wel e.e.a. aan hem en zit je nu zelfs een soort theorie te ontwikkelen over het waarom (die puzzelstukjes die nu plotseling zouden passen).
There is always something happening, and it's usually right now
Hoi TO. Als ik je reacties lees en de wijze waarop je het bekend hebt gemaakt laat je je vriend ook niet veel ruimte. Dat lijkt me ook geen goede uitgangssituatie om een discussie te starten. Ik ben van mening dat 1 van jullie beiden iets zal inleveren en de andere beperkt. Wat jij als argumenten aanhaalt gelden net zo goed voor je vriend en omgekeerd. Alleen wat bij hem werk is, is bij jou kinderen. En ja je mag dat niet met elkaar vergelijken maar als je door de grote verschillen heenkijkt dan zie je wel de overeenkomsten. Een levert behoorlijk in en draagt alle risico’s als het niet goed gaat, de ander kan zeggen jammer niet gelukt.

Kortom 1 van beiden moet de stap maken. Alternatief is latten of afspreken dat jullie over en weer bij elkaar zitten. Om de week of bepaalde dagen. Misschien is echte eens drie maanden proberen een optie.......maar dan moet het vanuit je vriend komen lijkt mij.

Ik kan me de reactie van je vriend helemaal voorstellen omdat er voor hem geen ander alternatief wordt voorgelegd.

Boodschap: denk eens goed na wat je van hem vraagt en probeer het dan eens goed van zijn kant te zien.

Succes
Jij hebt heel goede redenen om niet te verhuizen, maar hij natuurlijk ook. Blijven latten lijkt me de enige logische conclusie.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Susan schreef:
29-04-2019 11:32
Jij hebt heel goede redenen om niet te verhuizen, maar hij natuurlijk ook. Blijven latten lijkt me de enige logische conclusie.
Inderdaad.
Bovendien heb je pas anderhalf jaar een relatie. Ik zou eerst de band tussen hem en jouw kinderen maar eens wat laten groeien.
Samenwonen na 1,5 jaar vind ik best snel.
Zéker als er jongere kinderen in het spel zijn.
Ik snap zijn standpunt wel.
Ook om voor jezelf eea veilig te stellen voor het geval de relatie tóch niet blijkt te zijn wat je ervan verwacht, zou ik voorlopig blijven latten.
Tenzij je dus hem al niet zo leuk meer vind. Zet er in dat geval maar een punt achter dan.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Dames (en heren??) loep nou gewoon even, dit komt echt niet goed.

Geen seks, hij heeft laag libido. Hij doet geheimzinnig met zijn telefoon en TO verdenkt hem van homosexuele gevoelens.
Verspil je energie niet, zou To ook niet moeten doen
Rosa03493 schreef:
29-04-2019 02:54
Ik ben geen type om eindeloos te latten . Dus een keuze zal ik moeten maken
Eigenlijk heeft hij die keuze al gemaakt, toch?
Jij hebt een zeer legitieme reden om niet te verhuizen. De kinderen. Die komen op de eerste plaats. Zou voor hem ook zo moeten zijn. Hij koos ooit voor jou en dus ook voor de kinderen. Nu blijkt dat zijn reisafstand en huis op eerste plaats staan. Trek je conclusie.
anoniem_63b6a03408332 wijzigde dit bericht op 29-04-2019 12:54
1.19% gewijzigd
Ttroeteltje schreef:
29-04-2019 12:02
Eigenlijk heeft hij die keuze al gemaakt, toch?
Jij hebt een zeer legitieme reden om niet te verhuizen. De kinderen. Die komen op de eerste plaats. Zou voor hem ook zo moeten zijn. Hij kokosboom jou en dus ook voor de kinderen. Nu blijkt dat zijn reisafstand en huis op eerste plaats staan. Trek je conclusie.
Waarom? Hij zou in TO's ideaalplaatje alles op moeten geven en zich op moeten offeren om bij haar en haar jonge kinderen in te trekken en TO geeft zelf niets op.
Of het nou een goede relatie is of niet, een leuke vent of niet...

Ik snap het wel. Als je nu 3 minuten van je werkt woont, is 35 km best ineens een flinke afstand. Heel goed dat hij daar over nadenkt.

Ik snap TO ook heel goed en mag hopen dat ze niet gaat verhuizen.

Ga latten, of ga uit elkaar.
Rosa03493 schreef:
29-04-2019 03:29
Het liefste heeft hij dat wij bij hem in komen wonen. Alles achter ons laten hier. Optie is de middenweg , betekent 10min voor hem 20/25 Voor ons..
Maar gezien de situatie leek me het handigst hier samen iets op te bouwen.
Werk jij? Met andere woorden......ga jij reistijd vergroten als je zijn kant op zou verhuizen? Voor jou toch net zo lastig dan? En opvang via je moeder......ook een niet te vergeten argument overigens. Gaat hij opvang betalen?
anoniem_63b6a03408332 wijzigde dit bericht op 29-04-2019 12:56
0.66% gewijzigd
Ik vind na 1,5 jaar gaan samenwonen als je 2 (jongere) kinderen hebt echt veel te snel. En dan houdt hij ook nog al zijn opties open, realiseer je je dat als hij er dan genoeg van heeft dat jij op straat staat en niks hebt met je 2 kinderen?

Het lijkt me sowieso goed als, waar jullie ook gaan wonen, het een huis van jullie samen is en jullie samen iets opbouwen. Ik vind het trouwens echt heel erg watjesgedrag dat hij moeilijk doet over 35km. Ik vraag me af of dat het is, of dat hij gewoon niet zoveel vertrouwen heeft in een goede afloop en er misschien tegenop ziet om met 2 kinderen in een huis te zitten. Dat zou ik ergens dan weer wel begrijpen, maar het is niet eerlijk dat hij jou valse hoop heeft gegeven. Ik zou blijven latten, het is pas 1,5 jaar. Zet je kinderen voorop.
Als jij niet wilt latten, hij niet jouw kant op wil verhuizen en jij niet zijn kant op, dan houdt het toch op?
Als je elkaar pas 1,5 jaar kent, zou ik ook als ik een van jullie was ook niet gelijk alles achter je laten voor een nieuw bestaan 35 km verderop.
anoniem_384927 wijzigde dit bericht op 29-04-2019 12:19
40.05% gewijzigd
redbulletje schreef:
29-04-2019 12:07
Waarom? Hij zou in TO's ideaalplaatje alles op moeten geven en zich op moeten offeren om bij haar en haar jonge kinderen in te trekken en TO geeft zelf niets op.
Als je een relatie hebt met iemand met kinderen, dan staat het welzijn van de kinderen nu eenmaal voorop. Als je dat niet kunt handelen, moet je geen relatie beginnen met iemand met kinderen.
Bee_Kind schreef:
29-04-2019 12:18
Als je een relatie hebt met iemand met kinderen, dan staat het welzijn van de kinderen nu eenmaal voorop. Als je dat niet kunt handelen, moet je geen relatie beginnen met iemand met kinderen.
Als TO het welzijn van haar kinderen voor ogen heeft dan gaat ze zelf niet meer samenwonen voor die kinderen het huis uit zijn.
TO zoekt blijkbaar gewoon iemand die de helft van haar woonlasten wil meebetalen, anders zou latten niet zo'n probleem zijn voor haar.
Lucifer2018 schreef:
29-04-2019 10:09
Of gewoon niet. Nog fijner voor de kinderen.
Nou inderdaad.

Hij heeft prima redenen om niet te willen verhuizen, maar jij eveneens. Latten is gewoon de meest verstandige optie. Dat jij daar het type niet voor bent is prima, maar dan moet je geen relatie aangaan met iemand die zo verbonden is aan een bepaalde plaats. Natuurlijk ga je je kinderen nu niet weghalen uit hun vertrouwde omgeving.
redbulletje schreef:
29-04-2019 12:20
Als TO het welzijn van haar kinderen voor ogen heeft dan gaat ze zelf niet meer samenwonen voor die kinderen het huis uit zijn.
TO zoekt blijkbaar gewoon iemand die de helft van haar woonlasten wil meebetalen, anders zou latten niet zo'n probleem zijn voor haar.
Mwoah, ik denk zeker niet dat dat de enige reden is dat mensen samen gaan wonen. Wat te denken van: fijn om elke ochtend naast elkaar wakker te worden? Ik vind - uit eigen ervaring als kind - dat je best kunt gaan samenwonen als je kinderen hebt. Maar dat je dit heel weloverwogen, in een stabiele relatie moet doen. Met loepen en met het idee dat deze man nu al rekening houdt met een slechte afloop (waarbij hij dan een huis heeft en TO niets meer) is dat echter geen goed idee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven