Samenwoon dilema ! Help
maandag 29 april 2019 om 02:43
Vanmiddag was ik doodleuk aan het verkondigen aan iedereen op de verjaardag van mijn zoon. Dat langzaam aan de eerste stap word gezet naar samenwonen. De katten van mijn vriend zouden een deze dagen bij mij komen wonen. Zodat ze niet meer zoveel alleen zouden zijn. Bij vriend leek ik op zijn gezicht enige twijfels te zien .
In de avond ben ik erop in gegaan , en blijkt dat vriend er toch niet geheel achter staat om de katten te verhuizen. Vriend geeft aan dat hij teveel opoffert om te kunnen samenwonen. En de afstand naar zijn werk (35km)hem zal opbreken.
Hij heeft zijn zaak nu op 3min lopen, hij zou het liefste in de buurt van zijn zaak willen blijven wonen. Dus vind hij dat ik hem tegemoet moet komen.
Hij offert zijn koophuis op en afstand naar zijn werk word aanzienlijk groter.
Hij heeft zelf geen kinderen
Ik heb twee kids die hier hun school en vrienden en sport hebben. Mijn moeder die een grote rol speelt bij het opvangen van de kids.
Ik heb het verhuizen naar ander dorp of stad weliswaar al eerder bespreekbaar gemaakt bij de kids, toen gaven de kids aan niet van deze basisschool af te willen. Nog steeds geven de kids dit aan
Welke wens ik respecteer. Daarom zou in eerste instantie vriend ook hier naartoe komen
Nu wilt hij gaan latten tot ze naar de middelbare school gaan. Komende 5-7jaar dus... Hij vind dus feitelijk dat ik naar een dorp bij hem in de buurt moet verhuizen, wat meer is dan verhuizen mijn inziens. Omdat hij anders te ver naar zijn werk moet rijden.
In de avond ben ik erop in gegaan , en blijkt dat vriend er toch niet geheel achter staat om de katten te verhuizen. Vriend geeft aan dat hij teveel opoffert om te kunnen samenwonen. En de afstand naar zijn werk (35km)hem zal opbreken.
Hij heeft zijn zaak nu op 3min lopen, hij zou het liefste in de buurt van zijn zaak willen blijven wonen. Dus vind hij dat ik hem tegemoet moet komen.
Hij offert zijn koophuis op en afstand naar zijn werk word aanzienlijk groter.
Hij heeft zelf geen kinderen
Ik heb twee kids die hier hun school en vrienden en sport hebben. Mijn moeder die een grote rol speelt bij het opvangen van de kids.
Ik heb het verhuizen naar ander dorp of stad weliswaar al eerder bespreekbaar gemaakt bij de kids, toen gaven de kids aan niet van deze basisschool af te willen. Nog steeds geven de kids dit aan
Welke wens ik respecteer. Daarom zou in eerste instantie vriend ook hier naartoe komen
Nu wilt hij gaan latten tot ze naar de middelbare school gaan. Komende 5-7jaar dus... Hij vind dus feitelijk dat ik naar een dorp bij hem in de buurt moet verhuizen, wat meer is dan verhuizen mijn inziens. Omdat hij anders te ver naar zijn werk moet rijden.
maandag 29 april 2019 om 04:21
Het feit dat je dit zegt, vind ik, hoewel niet leuk voor jou, best veelzeggend. Vooral een extra reden ook om niet met hem te gaan samenwonen. Want hoe wil je je kinderen een veilig thuis, rust en stabiliteit bieden als de relatie verbroken wordt en jij met kinderen en zonder huis op straat staat?
maandag 29 april 2019 om 06:01
Dan toch maar latten, de komende jaren. En zien of het gezellig blijft tussen jullie. En zo niet dan heb je gelukkig nog je eigen veilige basis met de kinderen.
Het lijkt mij een heel verstandig besluit van je om zelf een huis te kopen in je eigen omgeving. Onafhankelijk blijven is een groot goed. Daarmee kun je jezelf een boel narigheid besparen.
Het lijkt mij een heel verstandig besluit van je om zelf een huis te kopen in je eigen omgeving. Onafhankelijk blijven is een groot goed. Daarmee kun je jezelf een boel narigheid besparen.
maandag 29 april 2019 om 06:08
maandag 29 april 2019 om 06:52
Ik vind je eerlijk gezegd nogal egocentrisch. Goed dat je voor een vertrouwde basis gaat voor je kinderen en dat moet je ook zeker niet veranderen, maar ik vind dat je wel heel weinig begrip toont voor zijn situatie.
Je zegt zelf dat je hier niet alles op wilt geven, maar vraagt van hem dat wel te doen.
Je hebt het in je OP over 'zijn zaak' en ik begrijp daaruit dat hij een eigen zaak heeft? Heb je al eens nagedacht over de onhandigheid van een eigen zaak op afstand?
Je benoemd dat hij 'maar' 35 km hoeft te rijden naar zijn werk, maar nu schrijf je zelf dat het vervelend is omdat je in de file kunt komen te staan. Waarom is dat voor hem minder vervelend?
anoniem_383378 wijzigde dit bericht op 29-04-2019 07:01
2.73% gewijzigd
maandag 29 april 2019 om 06:58
Of het reizen breekt hem gewoon echt op. Waarom zou er meteen een doordacht doemscenario achter zitten? Omdat hij van gedachte veranderd door opgedane ervaring móet er meteen meer achter zitten?Rosa03493 schreef: ↑29-04-2019 04:13Ja dit is iets wat ik concludeer waar het op lijkt. Dat het erop lijkt dat het hem daarom te doen is.. weet dit niet 100% zeker.
Maar nu alle puzzelstukjes bij elkaar liggen... hij die de kids af en toe teveel vind. En daardoor de stap niet meer neemt mits het in zijn huis zou zijn. Als ik morgen zeg ik kom bij jouw wonen met de kids zegt hij ja is goed. Maar gaat het mis Hebben wij niks meer. Daarom wil hij anders halverwege de route wonen. Kan hij ons eruit zetten. Alsnog dicht bij werk zijn werk en voor ons onhandig school kids en mijn mijn werk ...
maandag 29 april 2019 om 07:12
Je schrijft dat jullie al vaker discussies hebben gehad over samenwonen. Ik krijg de indruk dat samenwonen iets is wat jij vooral wil en hij minder en dat je hem middels discussies heb overgehaald. Misschien ben je zijn wensen daarbij uit het oog verloren. Dan is het geen wonder dat hij terugschrikt, zeker als een paar weken bij jou en de kinderen wonen hem tegen is gevallen. Of dat nu is omdat hij het te druk vindt, of te ver rijden of een combinatie van factoren maakt niet uit.
Ik denk dat je moet gaan samenwonen als dat voor beide partners de beste, meest gewilde keuze is. Dat is niet zo. Goed dat dat nu duidelijk wordt en niet pas nadat jullie al bij elkaar zijn gaan wonen.
Jouw wantrouwen lijkt me, gebaseerd op wat je vertelt, nogal overtrokken.
Ik denk dat je moet gaan samenwonen als dat voor beide partners de beste, meest gewilde keuze is. Dat is niet zo. Goed dat dat nu duidelijk wordt en niet pas nadat jullie al bij elkaar zijn gaan wonen.
Jouw wantrouwen lijkt me, gebaseerd op wat je vertelt, nogal overtrokken.
maandag 29 april 2019 om 07:12
TijdvoorTaart schreef: ↑29-04-2019 06:58Of het reizen breekt hem gewoon echt op. Waarom zou er meteen een doordacht doemscenario achter zitten? Omdat hij van gedachte veranderd door opgedane ervaring móet er meteen meer achter zitten?
Dit. Je bent het samenwonen een beetje aan het doordrammen en wordt wantrouwig als hij er de rem op zet. Terwijl hij alles moet opgeven bij jouw plan. Heb je het de afgelopen week niet meer met hem over gehad, over hoe het proefdraaien ging?
maandag 29 april 2019 om 07:20
maandag 29 april 2019 om 07:32
Als het alleen het reizen zou zijn, waarom wil hij dan niet eens meer dat ze in zijn huis samen wonen?
maandag 29 april 2019 om 07:33
Kinderen krijgen er niets van als ze moeten wisselen van school hoor. Beter nu dan op de middelbare.
Waarom moet je vriend zich aan alles aanpassen?
Ik vind het heel begrijpelijk dat hij niet zit te wachten op 24/7 kinderen van een ander om zich heen. En 1 (zoals in een vorige relatie) of 2 kinderen is ook echt nog een verschil.
Lekker blijven latten!
Waarom moet je vriend zich aan alles aanpassen?
Ik vind het heel begrijpelijk dat hij niet zit te wachten op 24/7 kinderen van een ander om zich heen. En 1 (zoals in een vorige relatie) of 2 kinderen is ook echt nog een verschil.
Lekker blijven latten!
maandag 29 april 2019 om 07:48
Dit wilde ik ook zeggen. Blijf latten, kijk hoe het loopt met je relatie. Maar ik heb gelezen dat je vindt dat latten niet bij je past. Dan is dit misschien niet de beste match...?ikBedoelHetGoed schreef: ↑29-04-2019 06:01Dan toch maar latten, de komende jaren. En zien of het gezellig blijft tussen jullie. En zo niet dan heb je gelukkig nog je eigen veilige basis met de kinderen.
maandag 29 april 2019 om 07:56
TijdvoorTaart schreef: ↑29-04-2019 06:58Of het reizen breekt hem gewoon echt op. Waarom zou er meteen een doordacht doemscenario achter zitten? Omdat hij van gedachte veranderd door opgedane ervaring móet er meteen meer achter zitten?
Of de impact van het reizen valt tegen in verhouding tot de lol van het samenwonen. Dat hij de tijdsinvestering te groot vind voor de geneugten die er tegenover staan. Dat kan ook.
maandag 29 april 2019 om 08:07
Eén kind is heel anders en een stuk makkelijker te handelen dan twee. Dan zit je opeens in een échte gezinsdynamiek. Als je daar niet aan gewend bent, is dat best heftig. En het zijn niet zijn eigen kinderen, dus je kunt er minder van hebben en hebt er minder voor over. Ik zou er zelf echt nooit aan beginnen.
En verder is 35 kilometer best een roteind, dat is elke dag 3 kwartier heen én weer terug. En je kan niet even snel op en neer. Zeker als het idd zijn eigen zaak is, is het logisch dat hij dichterbij wil blijven wonen.
En het is ook logisch dat jij je kinderen niet weghaalt uit hun omgeving en bij hun vader, dus latten is nu simpelweg de enige optie.
impala wijzigde dit bericht op 29-04-2019 08:08
2.53% gewijzigd
.
maandag 29 april 2019 om 08:17
dan houdt het op.
Vriend mag zijn huis en werkstand, vrienden, sociaal leven opgeven, zodat hij bij jou en jouw (jonge) kinderen in jouw buurt in jouw huurhuis mag wonen. Klinkt niet echt gelijkwaardig. Verstandig van je vriend om nog eens heel goed na te denken over deze stap
Zolang de kinderen nog zo op de (basis)school zitten zou ik toch echt blijven latten.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
maandag 29 april 2019 om 08:21
maandag 29 april 2019 om 08:25
Jij moet zeker niet gaan verhuizen. Laat je kinderen in hun eigen omgeving, op hun eigen school en hun eigen vrienden ect.
Maar je hoeft ook niet zo te drammen ten opzichte van hem. Een beetje vent snapt dat je kinderen voor je eigen belang zet, dus dat zou ik al een afknapper mbt tot zijn samenwoonplan...maar samenwonen om een relatie te hebben hoeft echt niet per se.
Of je gaat latten als hij dat ook prima vind en anders geen relatie. Maar stop met dat rare gedram, ook buitenhuis.
Maar je hoeft ook niet zo te drammen ten opzichte van hem. Een beetje vent snapt dat je kinderen voor je eigen belang zet, dus dat zou ik al een afknapper mbt tot zijn samenwoonplan...maar samenwonen om een relatie te hebben hoeft echt niet per se.
Of je gaat latten als hij dat ook prima vind en anders geen relatie. Maar stop met dat rare gedram, ook buitenhuis.