Help...

29-04-2019 22:04 8 berichten
Hallo iedereen,

Mijn vraag is heel simpel..
Na 3 jaar samen..
Hoe laat je een foute relatie los... fout in alles; drugs ,geld (schulden), liegen, bedriegen(?)
Ik heb er nooit een vinger op kunnen leggen maar mijn gevoel sloeg/slaagt op hol. Hij heeft uiteindelijk alleen eerlijk kunnen zijn over zijn schulden. Na lang zeuren dan...
Feit is; nu een tweetal weken uit elkaar door mijn ‘onzekerheid’, ik heb er een punt achter gezet.. Ik heb me echt zo veel keren als een struisvogel gedragen...hopend op beterschap, wat hij ook beloofde, met wat woorden..
Maar uiteindelijk kon hij mij helaas geen goed gevoel meer geven..
In het verleden al dingen gebeurd, en gewoon op dezelfde voet doorgegaan, zonder resultaten, werd alsmaar achterdochtiger en hij heeft daar nooit aan gewerkt om mijn slecht gevoel daaromtrent te verhelpen, integendeel..
Dus nu is het klaar, over and out, maar waarom heb ik zo’n verslaafd gevoel aan hem? Ik vind mezelf een sterke vrouw maar dit doet mij werkelijk pijn. Waarom?
Hij doet nu ook totaal geen moeite meer, hij vindt het blijkbaar prima om weer vrijgezel te zijn. Doet afstandelijk aan de telefoon...Ik voel me gebruikt.
Wie herkent dit gevoel?
Alle reacties Link kopieren
Geef jezelf tijd, tijd om hem los te laten en tijd om jezelf terug te vinden, jezelf graag te zien. Het klinkt alsof je je eigen waarden heel hard aan de kant gezet hebt voor je partner (struisvogel), dit is de gelegenheid om ze weer naar boven te halen, lessen te trekken uit voorgaande en uit te zoeken wat wél werkt en wat een gezonde relatie betekent voor jou.

Probeer niet te twijfelen aan je beslissing als de relatie zo fout was zoals je het zelf beschrijft. En probeer eens voor jezelf op te schrijven wat alle redenen waren om er een punt achter te zetten. Mensen hebben soms nogal eens de neiging om het verleden (en daarbij komend de partner) te verbloemen, dus het kan misschien deugd doen om de negatieve kant helder voor ogen te zien.
leeg
Waarom bel je hem?

Koop wat eigenwaarde. Of leen het. Zoek anders hulp, want klinkt heel erg deurmatterig.

Blokkeer hem en zoek wat nuttigs in je leven. Sterkte!
We hebben nog contact omdat we samen woonden..nu ja, hij bij mij eigenlijk... Gewoon droog contact over praktische dingen, ik gun hem in ieder geval niks van mijn droevige gevoelens, ben ook droog tegen hem.
Ja helena, inderdaad! Daar ben ik volop mee bezig, niets meer verbloemen vanaf nu! Verstand neemt het stilaan over van het hart, maar het blijft moeilijk soms...
Je bent niet voor niets 3 jaar met die man samen geweest en er niet vanaf geraakt.

Geef het tijd om "af te kicken".
Minstens een maand of 3.

En zorg dat je alles met hem zo snel mogelijk afhandelt, want je kan de boel pas echt afsluiten en gaan verwerken na de laatste telefoon en de laatste keer dat je hem gezien hebt.
Alle reacties Link kopieren
Omdat jij het samenzijn al die tijd in jouw hoofd mooier, fijner en geweldiger hebt gemaakt dan het daadwerkelijk was. Vrij normaal systeem overigens als je besloten hebt te vallen op een zogenaamde ‘foute’ man. Want hoe kan je anders die klote streken die hij je flikt verklaren? Dan moet het toch heel vaak zijn gecompenseerd door jóuw enorm intense, fijnen en goede gevoelen over jullie en hem? En dat systeem is vermoedelijk precies de reden waarom leuke, mooie , intelligente vrouwen (blijven) teruggaan naar een man die hen heeft gebruikt en inzet naar eigen gerief.

Nu moet jij dus jouw roze denken afzetten; het denken waarmee je hem altijd hebt vergoelijkt. En dat voelt als zwaar want dan kom je erachter dat jij je dus misschien idd hebt laten gebruiken, dat hij je kon inzetten precies zoals hij wilde. Best lastig erkennen als je een intelligente, leuke jonge vrouw zoals jij bent. Dát past niet bij jou toch? Want zó ben jij niet? Dus neemt jouw systeem (vergoelijk systeem) het maar weer over en dat veroorzaakt wat je beschrijft.

Tenminste dat denk ik, had geen zin om overal ‘ik denk’ en ‘ik vermoed’ tussen te plaatsen. Dus bij deze. :)
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Geef het tijd, zeg vaak tegen jezelf dat dit de enige juiste beslissing is en het goed komt met jou.
Sterkte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven