Wat nu? Moeder.
dinsdag 30 april 2019 om 23:12
dinsdag 30 april 2019 om 23:16
dinsdag 30 april 2019 om 23:22
Oma kan veel willen.
Maar die rot-slechte jeugd en 6 jaar geen contact - wat ook niet zomaar zomaar geweest zal zijn - veeg je niet op 1-2-3 weg.
Eerst dus maar es een tijd aanzien.
(Bovendien weet ik niet of ik kind uberhaupt zou willen confronteren met een "totaal uitgemergelde" oma.)
dinsdag 30 april 2019 om 23:25
Ik zou oma dus niet op het verjaardagsfeestje laten opduiken.
Eventueel zou ze - als ze dat persé wil - mij een cadeautje kunnen geven dat ik dan doorgeef aan kind.
(Maar dat ik dan niet persé morgen tijdens de festiviteiten afgeef.
Want leg op zo'n feestje maar es uit van wie het cadeau komt en waarom ze die persoon niet kent / ziet.)
Eventueel zou ze - als ze dat persé wil - mij een cadeautje kunnen geven dat ik dan doorgeef aan kind.
(Maar dat ik dan niet persé morgen tijdens de festiviteiten afgeef.
Want leg op zo'n feestje maar es uit van wie het cadeau komt en waarom ze die persoon niet kent / ziet.)
dinsdag 30 april 2019 om 23:36
woensdag 1 mei 2019 om 00:58
Niets, rustig nadenken over wat jij hier mee wil. Je bent niets ‘verschuldigd’ aan helemaal niemand. Je kunt en mag wel kiezen, maar denk hier over na en praat erover met mensen die je goed kennen en die je vertrouwt.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
woensdag 1 mei 2019 om 06:39
Dat ze spijt heeft vind ik wel ter zake doen. Of daarmee het verleden vergeven kan worden bepaal je zelf. Blijkbaar is ze zelf tot inzicht gekomen. Heb je met haar kunnen praten over vroeger? Kun je meer begrip opbrengen voor hoe de dingen vroeger zijn gegaan? Wat zou je uit dit contact willen halen? Heb je nog contact met je (stief/half?) broer of zus? En vader?
woensdag 1 mei 2019 om 07:06
woensdag 1 mei 2019 om 08:02
Eens met Anarion. Even een stapje terug MissMaran.
Gefeliciteerd met je dochter! Vier eerst de verjaardag zonder oma daarbij te betrekken. Focus je daarop.
Ga daarna even rustig nadenken wat je zou willen met je moeder, en ga daarna proberen, stapje voor stapje, wat mogelijk en haalbaar is.
Gefeliciteerd met je dochter! Vier eerst de verjaardag zonder oma daarbij te betrekken. Focus je daarop.
Ga daarna even rustig nadenken wat je zou willen met je moeder, en ga daarna proberen, stapje voor stapje, wat mogelijk en haalbaar is.
The owls are not what they seem
woensdag 1 mei 2019 om 08:05