Wat nu? Moeder.

30-04-2019 23:12 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zes jaar geleden afscheid genomen van mijn moeder. Zware jeugd gehad, 1 kind in een pleeggezin en ik op straat. Morgen wordt mijn dochter 10 , ik ben bij haar langs gegaan en ik trof een uitgemergelde moeder aan die Jezus heeft gevonden en veel spijt heeft.. wat nu?
Dus kind kent oma al 6 jaar niet?
En heeft waarschijnlijk nauwelijks een idee wie oma is omdat ze de eerste 4 jaar te jong was?

Eerst maar es zelf kijken of je terug een band kan opbouwen voordat je er een kind aan bloot stelt.
Belg007 schreef:
30-04-2019 23:15
Dus kind kent oma al 6 jaar niet?
En heeft waarschijnlijk nauwelijks een idee wie oma is omdat ze de eerste 4 jaar te jong was?

Eerst maar es zelf kijken of je terug een band kan opbouwen voordat je er een kind aan bloot stelt.
Ja oma wil niets liever.
Dat klinkt nog steeds niet erg stabiel. Ik zou vooral voorzichtig zijn en uit gaan van wat je zelf wilt. Goed je grenzen bewaken.
MissMaran schreef:
30-04-2019 23:16
Ja oma wil niets liever.
Oma kan veel willen.

Maar die rot-slechte jeugd en 6 jaar geen contact - wat ook niet zomaar zomaar geweest zal zijn - veeg je niet op 1-2-3 weg.

Eerst dus maar es een tijd aanzien.

(Bovendien weet ik niet of ik kind uberhaupt zou willen confronteren met een "totaal uitgemergelde" oma.)
Waarom ben je langs gegaan na 6 jaar? De reden hiervan zal ten grondslag liggen hoe je dit verder het beste aan kunt pakken.
Ik geloof dat ik je vraag niet helemaal snap.... Wat heeft je dochter en haar verjaardag hier mee te maken? En waarom ging je na 6 jaar opeens weer langs?
Ik zou inderdaad eerst zelf contact herstellen. Klinkt labiel.
Ik zou oma dus niet op het verjaardagsfeestje laten opduiken.

Eventueel zou ze - als ze dat persé wil - mij een cadeautje kunnen geven dat ik dan doorgeef aan kind.

(Maar dat ik dan niet persé morgen tijdens de festiviteiten afgeef.
Want leg op zo'n feestje maar es uit van wie het cadeau komt en waarom ze die persoon niet kent / ziet.)
Blijkbaar had je iets anders verwacht? Wat had je verwacht? Wat wilde je bereiken? En waarom denk je daar nu anders over?
Waarom ging je haar opzoeken? Het kind in het pleeggezin zie je die wel/ook?
die ik wilde bestaat al...
Je OP is wat warrig. Doordat niet alle zinnen grammaticaal kloppen is het onduidelijk van wie de kinderen in een pleeggezin zitten: van jou of van je moeder. Maar uit de reacties maak ik op dat het dan gaat over jou en je broer/ zus.

Waarom wil je plotseling weer contact met haar?
Wat had je na zes jaar verwacht aan te treffen? Waarom heb je haar opgezocht? Welke verwachtingen heb je?
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Wat een warrige post
Frankly my dear, I don"t give a damn
Niets, rustig nadenken over wat jij hier mee wil. Je bent niets ‘verschuldigd’ aan helemaal niemand. Je kunt en mag wel kiezen, maar denk hier over na en praat erover met mensen die je goed kennen en die je vertrouwt.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Het gaat om jou, wil jij het contact met je moeder herstellen? Dat zij er spijt van heeft vind ik niet terzake doen
Dat ze spijt heeft vind ik wel ter zake doen. Of daarmee het verleden vergeven kan worden bepaal je zelf. Blijkbaar is ze zelf tot inzicht gekomen. Heb je met haar kunnen praten over vroeger? Kun je meer begrip opbrengen voor hoe de dingen vroeger zijn gegaan? Wat zou je uit dit contact willen halen? Heb je nog contact met je (stief/half?) broer of zus? En vader?
Polsjef schreef:
30-04-2019 23:23
Ik zou inderdaad eerst zelf contact herstellen. Klinkt labiel.
Dit TO.
Je gaat neem ik aan ook bij haar langs omdat jij dat fijn vindt lijkt mij.
Volg je gevoel en rustig aan.
Ze is uitgemergeld en ineens in de Here. Dat klinkt niet erg veel stabieler dan voorheen. Bescherm je dochter.
Niets.

Evt de huisarts bellen, naar waarom zou jij er iets mee moeten?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Missmaran, normaal schrijf je veel duidelijker en evenwichtiger. Volgens mij ben je behoorlijk van slag. Laat je moeder dus even uit je dochters leven, totdat je voor jezelf helder hebt wat je wil.
En gefeliciteerd met je dochter natuurlijk.
...
Kijk eerst rustig of het contact tussen jou en je moeder te herstellen is.
Zie het wat je kind betreft hetzelfde als daten, dan duurt het normaal gesproken ook enkele maanden voordat er kennis gemaakt wordt.
Oma heeft haar rechten verspeeld. Oma moet eerst een 'goeie' (=acceptabele) moeder worden, en daarna mag ze gaan kijken of er ook een oma-rol is.
Eens met Anarion. Even een stapje terug MissMaran.

Gefeliciteerd met je dochter! Vier eerst de verjaardag zonder oma daarbij te betrekken. Focus je daarop.

Ga daarna even rustig nadenken wat je zou willen met je moeder, en ga daarna proberen, stapje voor stapje, wat mogelijk en haalbaar is.
The owls are not what they seem
Een uitgemergeld persoon klinkt niet goed. Heeft ze hulp?

Als dat niet het geval is zou ik daar eerst voor zorgen. En dan even een pas op de plaats maken en eerst uitvogelen wat jij zelf wil. Zijn er familieleden waar jij en zij nog wel contact mee hebben? Dat je daar eerst mee praat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven