Wat nu? Moeder.

30-04-2019 23:12 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zes jaar geleden afscheid genomen van mijn moeder. Zware jeugd gehad, 1 kind in een pleeggezin en ik op straat. Morgen wordt mijn dochter 10 , ik ben bij haar langs gegaan en ik trof een uitgemergelde moeder aan die Jezus heeft gevonden en veel spijt heeft.. wat nu?
Bedankt voor de reacties. Het voelt inderdaad ook warrig en onevenwichtig..
Bedankt voor de felicitaties. Waarom ik ging is ook een raadsel, ze woont om de hoek en ik had een van de flessen wijn geopend van de verjaars visite en werd een beetje melancholisch, ineens besloot ik te gaan.
Moeder had me al verwacht dankzij nummerologie en ze zag er vreselijk uit, haar hondje wordt deze week ingeslapen dus ze was huilerig en vol berouw over vroeger.
Kortom ik weet zelf nog niet wat ik ermee aan moet?!
Bedankt voor de reacties.
missmaran wijzigde dit bericht op 01-05-2019 08:30
Reden: Dubbel
90.49% gewijzigd
Praat van je af (mag ook hier), dat kan helpen je gedachten te vormen en je gevoel duidelijk te krijgen.
foeksia72 schreef:
01-05-2019 08:05
Een uitgemergeld persoon klinkt niet goed. Heeft ze hulp?

Als dat niet het geval is zou ik daar eerst voor zorgen. En dan even een pas op de plaats maken en eerst uitvogelen wat jij zelf wil. Zijn er familieleden waar jij en zij nog wel contact mee hebben? Dat je daar eerst mee praat?
Ze is altijd al psychisch niet in orde geweest en hulp heeft ze nooit geaccepteerd, ze heeft contact met 1 halfzus, eigenlijk heeft iedereen het contact met elkaar verbroken.
Heb wel contact met mijn tante de zus van mijn moeder maar die heeft ook geen contact met haar en vind dat ik niet te hard van stapel moet lopen want gek is gek en dat blijft natuurlijk..
Ik heb eigenlijk spijt dat ik langs ben gegaan. Het was jaren zo heerlijk rustig en nu MOET ik er weer wat mee. Ik krijg toch niet wat ik wens, een leuke moeder en lieve oma.
Het huis was er vreselijk aan toe, haar hondje ligt op sterven en moeder prevelt steeds sorry en ik heb Jezus gevonden.
Pfff
MissMaran schreef:
01-05-2019 08:37
Ik heb eigenlijk spijt dat ik langs ben gegaan. Het was jaren zo heerlijk rustig en nu MOET ik er weer wat mee. Ik krijg toch niet wat ik wens, een leuke moeder en lieve oma.
Het huis was er vreselijk aan toe, haar hondje ligt op sterven en moeder prevelt steeds sorry en ik heb Jezus gevonden.
Pfff
Dat is het moeilijke van familie, die band blijft trekken.
Je kunt natuurlijk weer afstand nemen, de rust weer terugzoeken. Je bent haar niks verplicht (jaja, gemakkelijk gezegd... i know)...
lilalinda schreef:
01-05-2019 08:39
Dat is het moeilijke van familie, die band blijft trekken.
Je kunt natuurlijk weer afstand nemen, de rust weer terugzoeken. Je bent haar niks verplicht (jaja, gemakkelijk gezegd... i know)...
Ja ik ga haar wel duidelijk maken dat we het contact langzaam voortzetten, er staat een gemiste oproep in mijn telefoon, misschien wilde ze al bellen, geen idee? Ik heb haar nummer niet meer. Het liefst ga ik hier minstens een maand over nadenken nog.
Waar ben ik aan begonnen?! O_o
Belg007 schreef:
30-04-2019 23:25
Ik zou oma dus niet op het verjaardagsfeestje laten opduiken.

Eventueel zou ze - als ze dat persé wil - mij een cadeautje kunnen geven dat ik dan doorgeef aan kind.

(Maar dat ik dan niet persé morgen tijdens de festiviteiten afgeef.
Want leg op zo'n feestje maar es uit van wie het cadeau komt en waarom ze die persoon niet kent / ziet.)
Dochter heeft haar vroeger gekend dus ze weet wie het is, af en toe kwamen we haar tegen in de supermarkt en ging ze naar mijn dochter toe en riep: oma houdt van jou. Brrr
Ze heeft gisteren gelijk vijftig euro meegegeven voor dochters verjaardag.
Kia•Ora schreef:
01-05-2019 00:14
Wat had je na zes jaar verwacht aan te treffen? Waarom heb je haar opgezocht? Welke verwachtingen heb je?
Geen idee? Ik dacht dat ik het afgesloten had, wat deed ik daar in hemelsnaam?
Geeft toch niet. Je had behoefte haar te zien blijkbaar en dat is gebeurd. Verder hoef je er niets mee als jij dat niet wil.
Chinue schreef:
01-05-2019 09:05
Geeft toch niet. Je had behoefte haar te zien blijkbaar en dat is gebeurd. Verder hoef je er niets mee als jij dat niet wil.
Nee ik wil dit ook echt niet, voel me misselijk en ben dr van in de war, ik ga mezelf herpakken en er eens goed over nadenken en nu eerst een leuke verjaardag vieren!
MissMaran schreef:
01-05-2019 08:45
Ja ik ga haar wel duidelijk maken dat we het contact langzaam voortzetten, er staat een gemiste oproep in mijn telefoon, misschien wilde ze al bellen, geen idee? Ik heb haar nummer niet meer. Het liefst ga ik hier minstens een maand over nadenken nog.
neem afstand, geef jezelf rust
Je hoeft niks, je moet niks
En al helemaal niet, iets wat al jaren stuk is, nu repareren.

Heb je hulp gehad bij het afstand nemen??
MissMaran schreef:
01-05-2019 08:37
Pfff
Je MOET helemaal niks.
Richt je op je eigen leven en dat van je kind. En luister naar je tante!
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
lilalinda schreef:
01-05-2019 09:15
neem afstand, geef jezelf rust
Je hoeft niks, je moet niks
En al helemaal niet, iets wat al jaren stuk is, nu repareren.

Heb je hulp gehad bij het afstand nemen??
Ja emdr, dat heeft erg goed geholpen. Was daarna ook minder bang voor haar. En minder nare herinneringen.
MissMaran schreef:
01-05-2019 08:45
Gewoon een moment van ‘misschien’ dat een kind altijd zal blijven voelen voor haar ouders? Kan gebeuren en is logisch? Niet zo hard zijn voor jezelf en laat het gewoon weer los als je dat wil. Gemiste oproepen negeren , nummer blokkeren en weer verder leven.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
MissMaran schreef:
01-05-2019 09:24
Ja emdr, dat heeft erg goed geholpen. Was daarna ook minder bang voor haar. En minder nare herinneringen.
heel goed, dat werkt fijn
En je bent ook nu zelf volwassen, dat helpt ook.

Houd jezelf voor, dat je moeder je niks kan bieden, en aan je dochter ook niet
Enn schreef:
01-05-2019 09:30
Gewoon een moment van ‘misschien’ dat een kind altijd zal blijven voelen voor haar ouders? Kan gebeuren en is logisch? Niet zo hard zijn voor jezelf en laat het gewoon weer los als je dat wil. Gemiste oproepen negeren , nummer blokkeren en weer verder leven.
Ik heb gezegd dat we weer contact op kunnen bouwen. Ik zal haar wel vertellen dat het nog niet goed voelt, ze had al in de cijfers gezien dat ik contact zou zoeken, want 5 en 1 is 6 en zes is het familiejaar, koekoek
Pfff hellup.
Ik ga er in elk geval niet mee door, dat gevoel is heel sterk op dit moment.
MissMaran schreef:
01-05-2019 09:46
Ik heb gezegd dat we weer contact op kunnen bouwen. Ik zal haar wel vertellen dat het nog niet goed voelt, ze had al in de cijfers gezien dat ik contact zou zoeken, want 5 en 1 is 6 en zes is het familiejaar, koekoek
Pfff hellup.
maar contact kan ook een contact zijn zoals met ene vage buurvrouw.
Een 'normaal' moeder-dochter-contact gaat echt niet lukken,
MissMaran schreef:
01-05-2019 09:46
Pfff hellup.
heel goed

wat misschien nog een idee is
wijkteams
ggz heeft bemoeizorg
chrys schreef:
01-05-2019 09:55
heel goed

wat misschien nog een idee is
wijkteams
ggz heeft bemoeizorg
Ze heeft nog nooit hulp geaccepteerd.. die doet gewoon niet open.
Ik weet niet hoe erg het met haar is op dit moment, ze geloofde eerst altijd dat de overheid ons vergiftigd via chemtrails in de lucht en nu heeft ze weer Jezus gevonden, ze glimlacht heel eng, net zoals toen ze vroeger in een psychose zat ineens in een bloemetjes jurk liep en ons niet herkende.
Maar nu praat ze steeds over Jezus en lacht net zo gelukzalig als iedereen van de EO op tv. Dus weet niet precies of ze nou toezicht nodig heeft of niet.
lilalinda schreef:
01-05-2019 09:54
maar contact kan ook een contact zijn zoals met ene vage buurvrouw.
Een 'normaal' moeder-dochter-contact gaat echt niet lukken,
Ze kan erg vasthoudend zijn, ik moet dus heel duidelijk zijn. Ik heb nu een paar oproepen gemist al en ik moet even bedenken wat ik ga zeggen.
MissMaran schreef:
01-05-2019 10:07
Ze kan erg vasthoudend zijn, ik moet dus heel duidelijk zijn. Ik heb nu een paar oproepen gemist al en ik moet even bedenken wat ik ga zeggen.
"he mam, hier heb ik geen zin in. Ik bel jou als ik behoefte heb aan contact"
Wat nu? Je moeder verzorgen, tijd met haar doorbrengen. Wat anders?
Ksenija schreef:
01-05-2019 12:34
Wat nu? Je moeder verzorgen, tijd met haar doorbrengen. Wat anders?
Geen idee, kan het net pas een beetje van me afzetten. Vandaag een drukke dag vol afleiding, eerst een week laten bezinken.
MissMaran schreef:
01-05-2019 12:40
Geen idee, kan het net pas een beetje van me afzetten. Vandaag een drukke dag vol afleiding, eerst een week laten bezinken.
heel goed, neem afstand

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven