Al langer in de MMM
zondag 11 november 2018 om 13:06
Hoi Allemaal,
Eerder schreef ik in een topic met andere dames die in de MMM molen zitten. In die topics zitten ook vaak dames die pas aan het begin van een traject zitten, of er binnenkort mee starten. Inmiddels zijn wij dik 2,5 jaar onderweg en ik zou het fijn vinden om in een klein groepje te praten met andere dames die al wat langer bezig zijn met hun kinderwens. Ik merk dat ik na 2.5 jaar dingen anders ervaar dan aan het begin van een traject. Zelf ben ik vrij nuchter, maar vind het fijn ervaringen te delen en soms wat te kunnen (na)vragen.
Wie schrijven er mee:
Tijdelijk uit de tabel gehaald i.v.m. lang niet meeschrijven. Dames, laat het gerust weten als jullie wel weer willen meeschrijven! Van harte welkom!
Eerder schreef ik in een topic met andere dames die in de MMM molen zitten. In die topics zitten ook vaak dames die pas aan het begin van een traject zitten, of er binnenkort mee starten. Inmiddels zijn wij dik 2,5 jaar onderweg en ik zou het fijn vinden om in een klein groepje te praten met andere dames die al wat langer bezig zijn met hun kinderwens. Ik merk dat ik na 2.5 jaar dingen anders ervaar dan aan het begin van een traject. Zelf ben ik vrij nuchter, maar vind het fijn ervaringen te delen en soms wat te kunnen (na)vragen.
Wie schrijven er mee:
Naam | Leeftijd | Kindje | Bezig sinds | Doet nu | Wacht op |
---|---|---|---|---|---|
Botanietje | 35-34 | 1 | 08-2014 | Ovulatie Inductie (letrozol) | - |
ArcticFox | 27-37 | 1 | ? | Ovulatie Inductie | - |
DaisyLiz | 28-29 | eerste kindje overleden | 12-2014 | IVF | - |
Pergamon | 34-41 | 1 | 04-2016 | Ovulatie Inductie | - |
Saartje26 | 28-33 | 1 | 03-2016 | ICSI | - |
Redcurlz | 34-37 | 1 | 9-2016 | IUI | - |
Tijdelijk uit de tabel gehaald i.v.m. lang niet meeschrijven. Dames, laat het gerust weten als jullie wel weer willen meeschrijven! Van harte welkom!
Irish_W_W | 36-43 | 1 | 10-2016 | 3x IUI | - |
pergamon wijzigde dit bericht op 28-03-2019 10:48
48.31% gewijzigd
maandag 29 april 2019 om 16:23

maandag 29 april 2019 om 21:58
Wat rot zeg, sterkte
Jij was bezig met iui toch? Hoeveel behandelingen mag/moet jij doen voordat je doorgaat naar een volgende stap
maandag 29 april 2019 om 22:04
Yes iui. Ze hebben zes behandelingen ervoor staan, statistisch gezien raken mensen na zes iui behandelingen niet meer zwanger, vandaar zes. Maar stel dat we moeten overbruggen richting ivf periode zouden we ter overbrugging wel gewoon nog een iui behandeling kunnen krijgen, zei onze arts.Arcticfox1 schreef: ↑29-04-2019 21:58Wat rot zeg, sterkte
Jij was bezig met iui toch? Hoeveel behandelingen mag/moet jij doen voordat je doorgaat naar een volgende stap

maandag 29 april 2019 om 22:52
Bedankt voor de toelichting. Dat In allemaal vragen die ik heb, maar nog niet helemaal van toepassing zijn voor mijRedcurls schreef: ↑29-04-2019 22:04Yes iui. Ze hebben zes behandelingen ervoor staan, statistisch gezien raken mensen na zes iui behandelingen niet meer zwanger, vandaar zes. Maar stel dat we moeten overbruggen richting ivf periode zouden we ter overbrugging wel gewoon nog een iui behandeling kunnen krijgen, zei onze arts.
dinsdag 30 april 2019 om 05:56
Ik weet wel dat het per ziekenhuis verschilt. Mijn gynecoloog zei dat bij sommige ziekenhuizen na 4 x statistisch geen zwangerschappen meer komen waardoor die maar 4x behandelen. Maar ik denk dat zes wel het meest gemiddelde is. Ik heb ook geen idee hoe ze dat qua metingen dan doen en waarom het afwijkt, van vier naar zes.Arcticfox1 schreef: ↑29-04-2019 22:52Bedankt voor de toelichting. Dat In allemaal vragen die ik heb, maar nog niet helemaal van toepassing zijn voor mij
dinsdag 30 april 2019 om 10:58
Ach wat vervelend Redcurls.

Ik duim dat de volgende ronde jullie ronde wordt!
Zitten nu in de wachtkamer van het ziekenhuis, zometeen gesprek over beginnen met injecties. Vind het toch wel spannend merk ik.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
dinsdag 30 april 2019 om 13:36

dinsdag 30 april 2019 om 14:05
@botanietje ik vind het prikken eerst ook wel een drempel, maar was ook verbaasd hoe snel ik er aan gewend ben. Doe het nu bijna moeiteloos en heb veel minder bijwerkingen dan net clomid.
Ik vind prik instructies heel fijn bij ons op de poli. Hopelijk help jou dat ook
Ik ben zelf vandaag weer voor een follikelmeting geweest. Gelukkig fijn nieuws. Ik had een follikel van bijna 19 mm en een van 21mm.
Allebei in de race dus. Ik had al zo'n vermoeden dar het de goede kant op ging omdat ik de laatste dagen veel rekbare afscheiding had
Vandaag ovitrelle gespoten, vanavond kijken of vriend en ik het nog gezellig kunnen maken en dan weer in de wachtstand
Ik vind prik instructies heel fijn bij ons op de poli. Hopelijk help jou dat ook
Ik ben zelf vandaag weer voor een follikelmeting geweest. Gelukkig fijn nieuws. Ik had een follikel van bijna 19 mm en een van 21mm.
Allebei in de race dus. Ik had al zo'n vermoeden dar het de goede kant op ging omdat ik de laatste dagen veel rekbare afscheiding had
Vandaag ovitrelle gespoten, vanavond kijken of vriend en ik het nog gezellig kunnen maken en dan weer in de wachtstand
dinsdag 30 april 2019 om 14:12
Oh wat fijn! Gelukkig toch nog goed gekomen!Arcticfox1 schreef: ↑30-04-2019 14:05@botanietje ik vind het prikken eerst ook wel een drempel, maar was ook verbaasd hoe snel ik er aan gewend ben. Doe het nu bijna moeiteloos en heb veel minder bijwerkingen dan net clomid.
dinsdag 30 april 2019 om 17:26
Arcticfox1 schreef: ↑30-04-2019 14:05@botanietje ik vind het prikken eerst ook wel een drempel, maar was ook verbaasd hoe snel ik er aan gewend ben. Doe het nu bijna moeiteloos en heb veel minder bijwerkingen dan net clomid.
Yes Arctic! Wat een mooie groeispurt hebben die follikels gemaakt. Ga ervoor.

Bedankt voor alle geruststellingen en aanmoediging, aan jou en alle dames hier! We hebben een heel fijn gesprek gehad met de arts waarbij ik al mijn vragen op tafel kon leggen en me heel gehoord voelde. Wel heb ik besloten na deze ronde letrozol niet meteen door te gaan met prikken. Man en ik nemen een 'zomervakantie' van het traject. Daar heb ik behoefte aan en de arts moedigde me aan hier dan vooral gehoor aan te geven. In de tussentijd kan ik ook naar de maatschappelijk werker. Ik denk dat ik wel letrozol blijf slikken om een cyclus te houden, dan kan ik door wanneer ik wil (@ Daisyliz: jouw wachtstand van de laatste maanden heeft me aan het denken gezet, zoals je ziet). Ik zal echter niet naar het ziekenhuis gaan voor echo's en dergelijke.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
dinsdag 30 april 2019 om 17:42
Wat fijn Botanietje en klinkt als een goede uitkomst! En ik denk dat het een hele goede keuze is, want heel eerlijk: mijn wachtstand van de afgelopen maanden heeft mezelf ook aan het denken gezet. Mijn arts dringt ALTIJD aan op vakanties en pauzes en rust. En ik vond dat altijd héél irritant en zei altijd: ik wíl geen pauze, ik wil door, ik wil zo snel mogelijk klaar zijn met dit kut traject. En nu, na 4,5 jaar, begin ik haar te snappen. Want ondanks dat ik de afgelopen maanden wachten erg frustrerend vond, was het ook wel heel lekker en heb ik voor het eerst sinds heel lang even het gevoel gehad van voor het traject. Ik deed gewoon even of het er niet was en dat was zo fijn!botanietje schreef: ↑30-04-2019 17:26Yes Arctic! Wat een mooie groeispurt hebben die follikels gemaakt. Ga ervoor.![]()
![]()
Bedankt voor alle geruststellingen en aanmoediging, aan jou en alle dames hier! We hebben een heel fijn gesprek gehad met de arts waarbij ik al mijn vragen op tafel kon leggen en me heel gehoord voelde. Wel heb ik besloten na deze ronde letrozol niet meteen door te gaan met prikken. Man en ik nemen een 'zomervakantie' van het traject. Daar heb ik behoefte aan en de arts moedigde me aan hier dan vooral gehoor aan te geven. In de tussentijd kan ik ook naar de maatschappelijk werker. Ik denk dat ik wel letrozol blijf slikken om een cyclus te houden, dan kan ik door wanneer ik wil (@ Daisyliz: jouw wachtstand van de laatste maanden heeft me aan het denken gezet, zoals je ziet). Ik zal echter niet naar het ziekenhuis gaan voor echo's en dergelijke.
dinsdag 30 april 2019 om 20:29
@ Botanietje, niks mis met even een pauze, heb het zelf ook een aantal keer gedaan. In het begin wou ik ook door, door, door maar dat hou je simpelweg niet vol.
Ja ik snap die arts van DaisyLiz ook wel. Mijn arts zei ook altijd, je leven moet wel doorgaan. Vond ik ook irritant maar pauzes hielden me op de been.
Pauzes met veel leuke dingen doen, en er even niet mee bezig zijn.
@ Artic, yes gaat de goede kant op. Wat fijn zeg.
Hier weinig nieuws, menstruatie zet niet echt door wel al wat bloedverlies gehad maar nu weer opgehouden. We wachten maar af.
Ja ik snap die arts van DaisyLiz ook wel. Mijn arts zei ook altijd, je leven moet wel doorgaan. Vond ik ook irritant maar pauzes hielden me op de been.
Pauzes met veel leuke dingen doen, en er even niet mee bezig zijn.
@ Artic, yes gaat de goede kant op. Wat fijn zeg.
Hier weinig nieuws, menstruatie zet niet echt door wel al wat bloedverlies gehad maar nu weer opgehouden. We wachten maar af.
C'est la vie

vrijdag 3 mei 2019 om 10:02
Hier gaat het goed. Eerste twee weken bij mijn nieuwe baan zitten er op en zijn super goed bevallen. Ik merk nu pas echt hoeveel stress ik kreeg van mijn vorige baan.
Gisterennacht/ochtend mijn ovulatie gehad. Had weer een lichte ovulatie bloeding (paar druppels roze/bruinverlies)
Zondag, dinsdag en gisteren seks gehad, dus dat lijkt mij wel voldoende qua kansen
Hier ook benieuwd hoe het met de rest gaat
vrijdag 3 mei 2019 om 10:35
Wat fijn om te horen meis!Arcticfox1 schreef: ↑03-05-2019 10:02Hier gaat het goed. Eerste twee weken bij mijn nieuwe baan zitten er op en zijn super goed bevallen. Ik merk nu pas echt hoeveel stress ik kreeg van mijn vorige baan.
Gisterennacht/ochtend mijn ovulatie gehad. Had weer een lichte ovulatie bloeding (paar druppels roze/bruinverlies)
Zondag, dinsdag en gisteren seks gehad, dus dat lijkt mij wel voldoende qua kansen
Hier ook benieuwd hoe het met de rest gaat
Hier niet zoveel te melden. Ben nu 9dpo (4 dagen na terugplaatsing van een 5 daags embryo). Volgende week wordt spannend.
vrijdag 3 mei 2019 om 11:07
Met mij gaat het ook goed. Ik merk dat ik heel gelijkelijk aan wat afstand tot het topic voel en daarom soms een paar dagen niet kijk. Ook om mezelf wat te dwingen er van te gaan genieten en te richten op de mooie dingen. Anders blijf ik zo in het "er kan nog zoveel misgaan" en te veel van dat gevoel is ook niet gezond.
dinsdag 7 mei 2019 om 15:03
Hey lieve meiden,
Ik was gisteren heel verdrietig, want ik had sinds zondag veel kramp en zondagavond wat licht bloedverlies, en gedurende de nacht roze. Maar het brak gisteren niet door dus vanochtend een test gedaan en die is positief. Dus super dubbel, want ik heb nog steeds héle erge menstruatiepijn en vanochtend weer wat roze bloed. Heel spannend nu dus, afwachten maar.... De test was op zich prima voor 13 dpo denk ik (zie linkje), maar met mijn vorige zwangerschap in mijn hoofd is bloed natuurlijk het laatste dat ik wil zien...
http://i64.tinypic.com/sw49l4.jpg
Ik was gisteren heel verdrietig, want ik had sinds zondag veel kramp en zondagavond wat licht bloedverlies, en gedurende de nacht roze. Maar het brak gisteren niet door dus vanochtend een test gedaan en die is positief. Dus super dubbel, want ik heb nog steeds héle erge menstruatiepijn en vanochtend weer wat roze bloed. Heel spannend nu dus, afwachten maar.... De test was op zich prima voor 13 dpo denk ik (zie linkje), maar met mijn vorige zwangerschap in mijn hoofd is bloed natuurlijk het laatste dat ik wil zien...
http://i64.tinypic.com/sw49l4.jpg
dinsdag 7 mei 2019 om 15:17