Al langer in de MMM
zondag 11 november 2018 om 13:06
Hoi Allemaal,
Eerder schreef ik in een topic met andere dames die in de MMM molen zitten. In die topics zitten ook vaak dames die pas aan het begin van een traject zitten, of er binnenkort mee starten. Inmiddels zijn wij dik 2,5 jaar onderweg en ik zou het fijn vinden om in een klein groepje te praten met andere dames die al wat langer bezig zijn met hun kinderwens. Ik merk dat ik na 2.5 jaar dingen anders ervaar dan aan het begin van een traject. Zelf ben ik vrij nuchter, maar vind het fijn ervaringen te delen en soms wat te kunnen (na)vragen.
Wie schrijven er mee:
Tijdelijk uit de tabel gehaald i.v.m. lang niet meeschrijven. Dames, laat het gerust weten als jullie wel weer willen meeschrijven! Van harte welkom!
Eerder schreef ik in een topic met andere dames die in de MMM molen zitten. In die topics zitten ook vaak dames die pas aan het begin van een traject zitten, of er binnenkort mee starten. Inmiddels zijn wij dik 2,5 jaar onderweg en ik zou het fijn vinden om in een klein groepje te praten met andere dames die al wat langer bezig zijn met hun kinderwens. Ik merk dat ik na 2.5 jaar dingen anders ervaar dan aan het begin van een traject. Zelf ben ik vrij nuchter, maar vind het fijn ervaringen te delen en soms wat te kunnen (na)vragen.
Wie schrijven er mee:
Naam | Leeftijd | Kindje | Bezig sinds | Doet nu | Wacht op |
---|---|---|---|---|---|
Botanietje | 35-34 | 1 | 08-2014 | Ovulatie Inductie (letrozol) | - |
ArcticFox | 27-37 | 1 | ? | Ovulatie Inductie | - |
DaisyLiz | 28-29 | eerste kindje overleden | 12-2014 | IVF | - |
Pergamon | 34-41 | 1 | 04-2016 | Ovulatie Inductie | - |
Saartje26 | 28-33 | 1 | 03-2016 | ICSI | - |
Redcurlz | 34-37 | 1 | 9-2016 | IUI | - |
Tijdelijk uit de tabel gehaald i.v.m. lang niet meeschrijven. Dames, laat het gerust weten als jullie wel weer willen meeschrijven! Van harte welkom!
Irish_W_W | 36-43 | 1 | 10-2016 | 3x IUI | - |
pergamon wijzigde dit bericht op 28-03-2019 10:48
48.31% gewijzigd
donderdag 9 mei 2019 om 09:19
De lengte van je cyclus is niet zo heel relevant volgensmij, wel van je luteale fase. Hoe lang is die bij jou? Ik ken inderdaad de methode om bij vrouwen met een (te) korte luteale fase extra pregnyl te spuiten. Een andere optie is utrogestan gebruiken. Spannend meis, zaterdag weer een behandeling!Redcurls schreef: ↑09-05-2019 09:14Net follikel meting gehad, ivm verhoging gonal f hoopte ik op 2 of 3 eitjes. Beetje het idee van laatste 2 behandelingen met een klapper afmaken. Maar 2 niet doorgegroeid wel 1 grote. Bijzonder die grote zat links en kon ze pas zien bij drukken op mn buik(vorige x staakte andere gynecoloog de zoektocht naar linkereierstok want als hij zich niet liet zien zat dr vast niks). Zaterdag behandeling. Ik heb 2 extra pregnyl meegekregen om volgende week extra te zetten. Ik vroeg om opties om wat als test te proberen. Ze doen nog wel eens vrouwen met een te korte cyclus op deze manier met pregnyl behandelen in de hoop dat het helpt. Het is niet bewezen. Maar who cares, ik neem alles nu aan van ze wat zou kunnen helpen. Al heb ik volgens hun geen te korte cyclus maar denderend lang istie nou ook niet.
donderdag 9 mei 2019 om 09:29
Klopt dat is het ook, gemiddeld is de luteale fase bij mij een dag of 10. Hun vinden hem goed bij mij, ik vind kort want begin na 7 dagen al met bloedingen, maar hun kijken pas echt naar eerste ongesteldheid. Denk dat ze het ook meer heeft meegegeven voor mijn mindset dan dat ze het zelf nodig vond. Maar ken het psychisch wel even gebruiken. Als deze behandeling niet lukt nog 1 en dan wordt het ivf.DaisyLiz schreef: ↑09-05-2019 09:19De lengte van je cyclus is niet zo heel relevant volgensmij, wel van je luteale fase. Hoe lang is die bij jou? Ik ken inderdaad de methode om bij vrouwen met een (te) korte luteale fase extra pregnyl te spuiten. Een andere optie is utrogestan gebruiken. Spannend meis, zaterdag weer een behandeling!
donderdag 9 mei 2019 om 13:45
Arcticfox1 schreef: ↑08-05-2019 16:15
Ik ben vandaag op gesprek geweest bij mijn nieuwe arts.
Ze is echt heel aardig en begripvol.
Vanaf de volgende cyclus gaan we over op iui. Ik was zelf wel toe aan een volgende stap en mijn vriend staat er ook achter. Dat is in ieder geval fijn.
22 mei krijgen we een instructie over iui. Best spannend vind ik, maar het voelt ook wel goed.
Nu nog ongeveer een weekje afwachten. Als mijn menstruatie doorzet dan mag ik nu op dag drie ipv vijf binnen met spuiten en dan gelijk op 87.5
Wat fijn, Arcticfox! Zowel de nieuwe stap als de fijne arts, dat laatste is ook belangrijk. Mooi dat het goed voelt voor jullie.
Dankjewel Daisyliz, heel lief van je.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
donderdag 9 mei 2019 om 17:08

zaterdag 11 mei 2019 om 13:32
Situatie is hier onveranderd... een (te) licht streepje op de zwangerschapstest en af en aan licht bruinverlies. Ik moet beslissen wanneer ik stop met alle medicijnen... Ik heb maandag opnieuw contact met het ziekenhuis, maar daar verwacht ik niet zoveel van want zij zeggen dat streepjes niks zeggen en dat het vast goed komt

zaterdag 11 mei 2019 om 13:40
DaisyLiz schreef: ↑11-05-2019 13:32Situatie is hier onveranderd... een (te) licht streepje op de zwangerschapstest en af en aan licht bruinverlies. Ik moet beslissen wanneer ik stop met alle medicijnen... Ik heb maandag opnieuw contact met het ziekenhuis, maar daar verwacht ik niet zoveel van want zij zeggen dat streepjes niks zeggen en dat het vast goed komt![]()
Getverdemme daar heb je dus ook geen ene kloot aan. Beetje empathie kan geen kwaad zou je denken.... Mij werd een bloedtest aangeboden toen ik zo in de rats zat. Zou jij dat ook mogen? Welke medicatie neem je nu eigenlijk?
zaterdag 11 mei 2019 om 13:47

zaterdag 11 mei 2019 om 14:45
Mijn luteale fase was vorige ronde 12 dagen. Ondanks de medicatie nog altijd niet stabiel.
Ben sinds vandaag weer ontzettend aan het broekloeren bij elk toiletbezoek. Terwijl ik mijn munt menstruatie pas tussen maandag en woensdag verwacht.
Denk dat ik mentaal gewoon toe ben aan die volgende ronde. Een soort nieuwe kans
Ben sinds vandaag weer ontzettend aan het broekloeren bij elk toiletbezoek. Terwijl ik mijn munt menstruatie pas tussen maandag en woensdag verwacht.
Denk dat ik mentaal gewoon toe ben aan die volgende ronde. Een soort nieuwe kans
zaterdag 11 mei 2019 om 15:03
Jeetje daisy wat zwaar dit en het ziekenhuis is ook niet bepaald meelevend als ik dit zo lees.
Artic ai dat broekloeren ken ik, heel frustrerend en rollercoaster aan emoties, kan mij goed voorstellen dat je toe bent aan de volgende stap.
Wij hebben iui 5 gehad, ik ben benieuwd wat dit ons zal brengen. Heb wel kramp in mn onderbuik nu.
Daisy als je, je hart wilt luchten en dat hier wilt doen gewoon doen he, al is het om even van je af te schrijven
Artic ai dat broekloeren ken ik, heel frustrerend en rollercoaster aan emoties, kan mij goed voorstellen dat je toe bent aan de volgende stap.
Wij hebben iui 5 gehad, ik ben benieuwd wat dit ons zal brengen. Heb wel kramp in mn onderbuik nu.
Daisy als je, je hart wilt luchten en dat hier wilt doen gewoon doen he, al is het om even van je af te schrijven

zaterdag 11 mei 2019 om 15:58
Ik krijg dr zes en zou ter overbrugging richting ivf nog meer iui pogingen mogen krijgen. Alleen statistisch gezien raken de meeste na zes x niet meer zwanger vandaar dat ze bij ons zes x doen. Dus hierna nog 1 en terwijl ik daar een afspraak voor maak moet ik gelijk een ivf gesprek inplannen, mijn gynecoloog dr agenda is altijd bomvol, dus tegen de tijd dat ze tijd heeft is poging zes ook geweest, gelukt cancelen we de afspraak, mislukt kunnen we zo vlot mogelijk door

zaterdag 11 mei 2019 om 18:35
Arcticfox1 schreef: ↑11-05-2019 17:13Ik zit hier nu dus keihard te huilen omdat mijn vriend bloemen voor mij had meegenomen.
Hij zegt dat ik die alvast verdient heb voor moederdag en dat onze kleine vast heel snel onderweg is

zaterdag 11 mei 2019 om 19:38
Ik vind het klote voor je, Daisyliz.

Wat onwijs, ontzettend, heel erg lief van hem.Arcticfox1 schreef: ↑11-05-2019 17:13Ik zit hier nu dus keihard te huilen omdat mijn vriend bloemen voor mij had meegenomen.
Hij zegt dat ik die alvast verdient heb voor moederdag en dat onze kleine vast heel snel onderweg is

Je moet niet alles geloven wat je denkt