Gillende kinderen
vrijdag 3 mei 2019 om 18:01
Ik erger me rot aan die gillende kinderen buiten. Het is niet zomaar even een vrolijk gilletje, kei hard gegil gewoon om te gillen. Ik woon aan een hofje en die ouders moeten dit dus ook horen. Als mijn kind buiten zo liep te gillen, was ik direct naar buiten gegaan om er een einde aan te maken. Stel ik me nou aan of vinden anderen dit ook asociaal?
vrijdag 3 mei 2019 om 18:18
Die kinderen maken pret. Tuurlijk leg je je kind wel uit dat ze niet zo hard hoeven te gillen. Dat wil niet zeggen dat ze het meteen niet meer doen. Het is enthousiasme, zeker bij jonge kinderen is het soms lastig te onderdrukken. Het is zoiets als dat je zegt dat ze niet mogen lachen, dat gaat ook vanzelf. Het floept er gewoon uit bij de meesten.Elastiekje22 schreef: ↑03-05-2019 18:06Dus jullie laten je kind gewoon buiten gillen? En jullie ergeren je vervolgens niet aan dat gegil? Ik zou me echt schamen als het mijn kind wat die buiten zo loopt te gillen.
vrijdag 3 mei 2019 om 18:20
Zelfde antwoord als zojuist.
vrijdag 3 mei 2019 om 18:20
Elastiekje22 schreef: ↑03-05-2019 18:18Rare redenatie, dus rekening houden met je omgeving past niet meer in deze tijd ofzo?
Je bedoelt dat je wil dat kinderen rekening houden met jouw allergie zonder dat ze weten dat je je aan hun geluiden ergert?
vrijdag 3 mei 2019 om 18:21
Ik heb het niet over een enthousiast gilletjeaaaanne schreef: ↑03-05-2019 18:18Die kinderen maken pret. Tuurlijk leg je je kind wel uit dat ze niet zo hard hoeven te gillen. Dat wil niet zeggen dat ze het meteen niet meer doen. Het is enthousiasme, zeker bij jonge kinderen is het soms lastig te onderdrukken. Het is zoiets als dat je zegt dat ze niet mogen lachen, dat gaat ook vanzelf. Het floept er gewoon uit bij de meesten.
vrijdag 3 mei 2019 om 18:22
vrijdag 3 mei 2019 om 18:24
vrijdag 3 mei 2019 om 18:25
Maar jij kan dan toch ook rekening houden met jouw omgeving? Je gaat ergens wonen met een pleintje en een speeltuintje dan kan je dit toch verwachten..Elastiekje22 schreef: ↑03-05-2019 18:18Rare redenatie, dus rekening houden met je omgeving past niet meer in deze tijd ofzo?
vrijdag 3 mei 2019 om 18:26
Elastiekje22 schreef: ↑03-05-2019 18:24Nee die kinderen niet, de ouders wel. Ik zou het iig van mijn kinderen niet accepteren als ze zo buiten lopen te gillen om te gillen
Heb je daadwerkelijk kinderen? Als je je eraan ergert: vraag of die kinderen zachter doen. Niemand kan ruiken dat jij het storend vindt en blijkbaar deelt niemand daar jouw inschatting dat het de fatsoensnormen te buiten gaat. Dus je kunt je nu stilletjes blijven opvreten of vragen of het zachter kan.
vrijdag 3 mei 2019 om 18:27
Sorry, maar als je bij een speeltuin gaat wonen, dan kun je er donder op zeggen dat je met (luidruchtig) spelende kinderen te maken krijgt. En al zijn er bij wijze van spreken van de tien kinderen negen die niet gillen; je gaat je zitten ergeren aan die ene die wel gilt. Pure zelfkastijding dit dus.
Beetje hetzelfde als mijn buurtgenoten die tussen een kerk en een stadhuis zijn gaan wonen en nu protesteren tegen het klokkegelui. En de mensen die in het centrum zijn gaan wonen en vervolgens alle festivals willen verbieden.
Ja echt, ze bestaan.
Beetje hetzelfde als mijn buurtgenoten die tussen een kerk en een stadhuis zijn gaan wonen en nu protesteren tegen het klokkegelui. En de mensen die in het centrum zijn gaan wonen en vervolgens alle festivals willen verbieden.
Ja echt, ze bestaan.
vrijdag 3 mei 2019 om 18:33
Zeg er zelf wat van en zet anders een muziekje op. Vanavond om acht uur liggen ze weer in bed en is het klaar.
En eerlijk gezegd. Ik hoor het ook niet altijd als mijn kinderen gillen en ik ben (was) met het huishouden bezig: muziek op 10 en stofzuiger aan.
En eerlijk gezegd. Ik hoor het ook niet altijd als mijn kinderen gillen en ik ben (was) met het huishouden bezig: muziek op 10 en stofzuiger aan.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
vrijdag 3 mei 2019 om 18:33
Geen idee dat je dat dan kan verwachten. Er wordt volop gespeeld hier buiten, ook door mijn kinderen. Hartstikke gezellig. Maar dat gillen vind ik asociaal en zou ik als ouder niet accepteren van mijn kinderen, maar blijkbaar is dat de nieuwe norm. Ik woonde als kind ook aan een pleintje, maar kan me niet herinneren dat wij zou aan het gillen waren. Mijn ouders hadden dit in ieder geval niet geaccepteerd.kopjechino schreef: ↑03-05-2019 18:25Maar jij kan dan toch ook rekening houden met jouw omgeving? Je gaat ergens wonen met een pleintje en een speeltuintje dan kan je dit toch verwachten..
vrijdag 3 mei 2019 om 18:34
Geen idee dat je dat dan kan verwachten. Er wordt volop gespeeld hier buiten, ook door mijn kinderen. Hartstikke gezellig. Maar dat gillen vind ik asociaal en zou ik als ouder niet accepteren van mijn kinderen, maar blijkbaar is dat de nieuwe norm. Ik woonde als kind ook aan een pleintje, maar kan me niet herinneren dat wij zou aan het gillen waren. Mijn ouders hadden dit in ieder geval niet geaccepteerd.kopjechino schreef: ↑03-05-2019 18:25Maar jij kan dan toch ook rekening houden met jouw omgeving? Je gaat ergens wonen met een pleintje en een speeltuintje dan kan je dit toch verwachten..
vrijdag 3 mei 2019 om 18:38
vrijdag 3 mei 2019 om 18:38
En hoe oud zijn die kinderen ? Oud genoeg om zonder toezicht buiten te spelen, lijkt me. Grote kans dus dat die ouders niet eens weten hoeveel geluid ze maken.Elastiekje22 schreef: ↑03-05-2019 18:24Nee die kinderen niet, de ouders wel. Ik zou het iig van mijn kinderen niet accepteren als ze zo buiten lopen te gillen om te gillen
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vrijdag 3 mei 2019 om 18:40
Ouders wonen aan hetzelfde hofje, dus moeten het ook horen.blijfgewoonbianca schreef: ↑03-05-2019 18:38En hoe oud zijn die kinderen ? Oud genoeg om zonder toezicht buiten te spelen, lijkt me. Grote kans dus dat die ouders niet eens weten hoeveel geluid ze maken.
vrijdag 3 mei 2019 om 18:41
Straks hebben je eigen koters een hangplek en gooien ze blikjes / peuken / snoepwikkels op de grond, gassen ze met hun scootertje , bezetten ze een kinderspeeltuintje, jagen ze oma’tjes angst aan door er gewoon te zitten,....
Nooit denken dat je alles weet en onder controle hebt.
vrijdag 3 mei 2019 om 18:42
Dan ben jij misschien “ gevoeliger “ .
vrijdag 3 mei 2019 om 18:42
Een kwartier tikkertje spelen en daarbij achter elkaar aan hollen en gillen klinkt ook niet als één enthousiast gilletje. En dat is wel wat ik bedoel.
vrijdag 3 mei 2019 om 18:44
Het verschil is dat deze ouders het wel weten/horen en niet ingrijpen. Ik denk dat dat me nog het meest stoortblijfgewoonbianca schreef: ↑03-05-2019 18:41Straks hebben je eigen koters een hangplek en gooien ze blikjes / peuken / snoepwikkels op de grond, gassen ze met hun scootertje , bezetten ze een kinderspeeltuintje, jagen ze oma’tjes angst aan door er gewoon te zitten,....
vrijdag 3 mei 2019 om 18:46
Nou ja, als je naast een stadion gaat wonen kun je ook niet klagen over overlast als er een wedstrijd is. Je wéét dat als je naast een speeltuin gaat wonen dat er kinderen spelen en die gillen ja. Met van de glijbaan, met hoog schommelen, met als jantje aan mientje haar haren trekt...Elastiekje22 schreef: ↑03-05-2019 18:18Rare redenatie, dus rekening houden met je omgeving past niet meer in deze tijd ofzo?
Daar moet je je niet aan ergeren maar dat doe je wel. Verhuizen is de enige oplossing. Of noise cancelling koptelefoon kopen.
Heb ik ook geen moeite mee, dit is letterlijk een gilwedstrijd waarbij beide kinderen morgen waarschijnlijk geen stem meer hebben, dat is dan wel het voordeel
straks zijn ze 60, en laten ze s,avonds hun hond uit, keihard rochelend.blijfgewoonbianca schreef: ↑03-05-2019 18:41Straks hebben je eigen koters een hangplek en gooien ze blikjes / peuken / snoepwikkels op de grond, gassen ze met hun scootertje , bezetten ze een kinderspeeltuintje, jagen ze oma’tjes angst aan door er gewoon te zitten,....
wij slapen nooit.