*November 2009*

13-03-2009 20:24 851 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naamgeboorte/uigerekend Jongen/meisjeBroertje/ZusjeBijzonderheden PeggySue14 oktoberjongen en meisje Travelgirl335/11Merliena12/11meisjebroertje 3 jrMizenbegin novemberzusje 2,5Miriam197417/11meisjebroertje 1jr en zusje 3jrKloppend hartje!Cin7427/10meisjebroertje 1jr Dromer254/11 Pebbles5/11jongen2 broertjes 5+7 Queenie225/11Jongen 09/09/09!2 broertjes 5 en 7 Darceltje23/11jongenzusje bijna 1jr Kersje_7923/11 Elientje150224/11 Gliene27/10meisje1 zusje van 2 jr
Dank je voor de dikke knuffel Evi Het was natuurlijk nog allemaal heel pril en ik voelde eigenlijk al dat er iets niet helemaal klopte. Maar ja, vanaf het moment dat je die positieve test vasthoudt begin je een beetje te dromen over je kindje. Het voelt een beetje alsof je de loterij wint en dan blijkt het nummer toch niet te kloppen
Hee Spiddermouse,

Wat ontzettend naar is dit!!!

En in je vorig berichtje typte je nog dat je je zorgen over maakte dat je niks voelde.. Je gevoel klopte dus wel...

Heel veel sterkte!

Liefs, Dromer
Ach Spidermouse wat vreselijk naar voor je! Dikke knuffel en ik hoop dat je snel weer zwanger bent! IK zal je uit de tabel halen. Veel sterkte meid!
Spiddermouse, ook al was het pril, toch heel verdrietig nieuws. Zodra je positief test - ook al is het heel onwerkelijk - verheug je je toch al op alles wat (hopelijk) komen gaat. Sterkte!

Hier alles nog goed, maar moet wel zeggen dat ik het idd elke keer als ik naar het toilet ga spannend vind of alles nog goed zit....

W.b. mn hormonen doet mn lijf in ieder geval wel zn werk, heb vanmorgen de eerste keer echt met mn hoofd boven de toiletpot gehangen..... wat voel je je dan beroerd! Was al wel steeds met vlagen misselijk, maar nu kwam het er dus ook echt uit..... helaas.....
Jeetje keurig hoor, Glory, zo'n rijtje waarin je op iedereen reageert. Geloof niet dat dat mij gaat lukken!

Spidermouse, dikke knuffel. Het is altijd verdrietig, hoe pril ook. Ik ken veel verhalen van vrouwen die echt direct na de miskraam weer zwanger werden, ik hoop voor jou dat het, als je van de schrik bekomen bent, ook weer snel raak is.

Mijn Pebblo wilde na mijn miskraam 2,5 jaar geleden opeens niet meer. Bovendien hoorde ik op de dag dat ik voor de echo ging (waarop het dus niet goed bleek) dat mijn moeder kanker had dus ik had ook wel wat anders aan mijn hoofd. Mama is in januari 2008 overleden en al die tijd van ziekte en rouw heb ik niet eens meer een derde overwogen. Tot begin dit jaar Pebblo er weer over begon.

Ik ben iedere keer zo snel zwanger (bij Groot en Klein Pebbeltje in de 1e maand, bij miskraam in de 3e en nu dus in de 2e maand) dat ik me bijna schuldig zou voelen. Daarom vind ik het ook erg fijn dat ik met MvM toch een steentje bijdraag.

Ik ben op forum gaan schrijven toen ik zwanger was van KP (Klein Pebbeltje). Bij GP (Groot Pebbeltje) was ik een emotioneel wrak tijdens zwangerschap en heb toen ook psychohterapie gehad. Bij 2e zwangerschap was ik daar ook bang voor en toen kwam ik op forum terecht. Toen gaan schrijven bij september 2003 topic en een ander kletsgroepje en nu dus al járen bij VRLK-topic en dat zijn echt heel leuke meiden en waardevolle vriendschappen geworden.

Overigens was ik tijdens 2e zwangerschap minder emotioneel labiel gelukkig. Ik slikte extra vitamine B6 en dat doe ik nu ook weer. In rouwperiode van mama ben ik met psycholoog gaan praten. Nu heb ik nog eens in de 5-6 weken een onderhoudsafspraak en ik moet eerlijk zeggen dat ik dat nu, zwanger, ook wel een fijn idee vind. Ik steek mijn kop nog een beetje in het zand maar vind het wel heel erg jammer dat ik nu geen moeder heb om mee te delen.

En nu ga ik kinderen uit school halen en boodschappen doen!
Oh wilde even komen reageren maar Evi-mannetje wordt net wakker. Later dan maar!
Spiddermouse, heel veel sterkte toegewenst. Altijd naar zulke berichten..ik hoop dat je toch gauw de hoofdprijs krijgt!
Spiddermouse, verdrietig! Veel sterkte. Ik hoop dat een goede zwangerschap jullie snel gegund is.

Tsja, en mijn nieuws daar dan bij is ook weer zo wat, maar goed. Wij hebben een mooi kloppend hartje gezien vanmorgen, ik ben nu 7,5 week zwanger. En ga nu even midagdutten.
Gefeliciteerd met een mooi kloppend hartje! Wat is nu de uitgerekende datum? Ik kijk ook uit naar de echo, nog effe geduld hebben.
.
Spiddermouse wat een vreselijk bericht. Ik heb er geen woorden voor. Heel veel sterkte en succes. Ook voor je vriend. Dat het snel weer mag lukken met een goed einde.

Veel liefs
quote:spiddermouse schreef op 25 maart 2009 @ 08:22:

Beste dames, helaas geen goed nieuws hier. Mijn eerdere intuitie over te weinig zwangerschapsklachten blijkt toch te kloppen. Ik heb gisteren een miskraam gehad. Gelukkig kon ik gisteren al voor een spoedafspraak terecht in het ziekenhuis. Ze hebben een echo gemaakt en daar was te zien dat ik zwanger was, maar dat het vruchtje niet ver is gekomen. Was die hormonale uitbarsting toch meer pms dan hcg. Ik moet zeggen dat ik in mijn omgeving behoorlijk wat vrouwen ken die na een miskraam gewoon gezonde kindjes hebben gekregen dus na een maandje rust laat ik de natuur waarschijnlijk weer zijn gang gaan. Bij deze meld ik me af bij de november 09 mama's. Veel succes meiden en ik zal zo af en toe zeker nog kijken hoe het met jullie gaat!Ach nee! Wat ontzettend klote! Heel veel sterkte voor jullie!
quote:mizen schreef op 25 maart 2009 @ 15:15:

Spiddermouse, verdrietig! Veel sterkte. Ik hoop dat een goede zwangerschap jullie snel gegund is.

Tsja, en mijn nieuws daar dan bij is ook weer zo wat, maar goed. Wij hebben een mooi kloppend hartje gezien vanmorgen, ik ben nu 7,5 week zwanger. En ga nu even midagdutten. Wil je evengoed feliciteren hoor! Jouw nieuws staat los van dat van Spidermouse, hoe erg het ook is! Dus van harte hoor! Je zult wel erg blij zijn!
Spiddermouse, wat een vervelend nieuws. Ik hoop dat je snel van een nieuwe zwangerschap mag genieten.

Kersje, ik hoop voor je dat je niet al te vaak zo misselijk wordt. Hopelijk heb je alles er in één keer uitgegooid.

Pebbles, mijn moeder is in november 2006 overleden aan borstkanker. Ik snap dus heel goed hoe je je voelt nu je je zwangerschap niet met haar kunt delen.

Mizen en Scorpio, gefeliciteerd met de kloppende hartjes!

Hier begin ik last te krijgen van het eerste zwangerschapskwaaltje, maar laat ik maar niet ingaan op wat het precies is Ach, het gaat wel weer over, had er ook last van bij de eerste.
@ spiddermouse; sterkte met jullie verlies! ik heb het ook meegemaakt en mocht al snel weer zwanger worden maar toch....

@darceltje en pebbles: een vreselijke gedachte om mijn moeder te verliezen,krijg kippevel van jullie verhalen! Knuffel voor jullie!

@Mizen en scorpio,van harte met jullie kloppende hartjes!! Hoop er over 2 weken ook op!

De rij met zwangeren wordt wel heel groot,dit ga ik nooit bij houden!! Ik lees zeker mee en zal ook met regelmaat reageren maar meer op de dingen die ik lees,niet op iedereen persoonlijk of ik moet ineens heel veel tijd over hebben.....hihihi

Voor de tabel 14-4 echo
Mizen, Scorpio; gefeliciteerd!

En moet me vrees ik wel een beetje aansluiten bij Cin; probeer zoveel mogelijk op iedereen te reageren, maar helemaal bijhouden gaat me niet lukken vrees ik (weet ik....). Maar excuus ligt voor hand; zwangersdementie ;) !

Voor de tabel:

27-11 uitgerekend

24-4 VK

24-4 1e echo!!!
Hallo,

Alle nieuwe - GEFELICITEERD!

Peggyseu2 en Evi, bedankt voor jullie antwoord over de combinatietest. Ik heb het er goed met m'n vriend over gehad en we gaan de test niet doen.

Darceltje, je wordt idd dood gegooid met mail als je eenmaal wat pakketten hebt aangevraagd.. merk het nu al! haha

Glory, met m'n enkels gaat het veel beter gelukkig!

Ik lees hier dat veel last van misselijkheid hebben.. Ik heb het 's ochtends niet.. maar op de middag.. niet super misselijk.. maar een beetje weeig. Maar geeft niet! Is voor een goed doel! :-)

Misschien ben ik iemand vergeten te noemen, maar zoals Kersje als zei.. het worden er zoveel! Wel gezellig! Veel november mama's!

Groetjes!
Ok Glory, ik ga die lijst van jou maar eens proberen te evenaren. Ik moet je zeggen dat ik het ook heel spannend vind hoor. Eerst maar eens zien met de echo en dan geloven. Blijft toch spannend. Dus ik snap dat helemaal, die opluchting elke keer weer als je naar het toilet bent geweest.

Miriam, 6 april je eerste echo dus. Hier 7 april. Wat duurt dat dan eigenlijk nog lang he. Maar goed, aan de andere kant vliegt de tijd ook wel voorbij. Komen we ook wel weer doorheen haha!

Pebbles, druk weekend gehad dus en flink misselijk. En helaas herken ik wel wat je zegt. Mijn vader is eind 2006 overleden en je wordt gewoon constant met je neus op de feiten gedrukt. Highlights (maar ook lowlights) in je leven wil je nu eenmaal graag delen met de mensen van wie je het meest houdt. Mijn vader is geen opa kunnen worden, terwijl hij dat waarschijnlijk een van de leukste dingen had gevonden in zijn leven. Dat maakt me dan ook wel heel verdrietig moet ik zeggen. En nu ik weer in verwachting ben en ik kan het weer niet delen... Met de eerste verjaardag van Evi-mannetje. Het blijft gewoon steeds terugkeren en daar kun je niet onderuit..Aan de andere kant probeer ik er wel altijd aan vast te houden dat hij wist hoe goed het ons ging en dat hij vast weet hoe het nu gaat en toch op de een of andere manier bij me is.

Hmmm, Darceltje ook je moeder verloren dus en nog niet zo kort geleden. Vervelend he, vooral met dit soort dingen in je leven die eigenlijk alleen maar heel leuk zouden moeten zijn. Althans zo ervaar ik het wel altijd. Het blijft toch dubbel. Nou ben ik wel heel benieuwd naar jouw zwangerschapskwaaltje, hahah! Is het zo erg dat je het hier niet neer kunt zetten?

Dromer, fijn dat jullie je beslissing hebben gemaakt. Oh en jij begint ook misselijk te worden. Vervelend!

Kersje, vervelend dat je zo'n buikpijn hebt. Bij Evi-mannetje heb ik dat ook gehad, denk de eerste zeven a acht weken. Dat ik steeds dacht dat ik ongesteld moest worden. Zo vervelend. Haha en gooi het maar op de zwangerschapsdementie haha!

Mizen, gefeliciteerd met de echo. Toch weer een geruststelling he!?

Scorpio, welkom en leuk dat je meeschrijft. Oh en gefeliciteerd natuurlijk met een kloppend hartje!

Mereliena, hoe gaat het met jou? Al een beetje minder brak?

Nou hoop dat ik ook iedereen heb gehad. En anders vergeef me

Hier gaat het wel goed. Wel behoorlijk misselijk en heeeeel moe. Het lukt me gelukkig wel om steeds een slaapje van Evi-mannetje mee te pakken. Dus dat is wel beter, maar ik verbaas me er echt over hoeveel ik slaap. 's Ochtends dus van tien tot twaalf en dan ga ik er 's avonds weer om half negen in. Vraag me echt af hoe ik dat deed toen ik fulltime werkte, erg he!
Hoi allemaal,

Is er nog plaats, want ik zie dat de lijst al behoorlijk vol wordt.

Iedereen gefeliciteerd.

Zal m'n verhaaltje even doen.

Ik ben in augustus gestopt met de pil, en na elke maand afwachten werd ik afgelopen keer niet ongesteld. Maandag een digitale test gedaan en zwanger +3 weken.

Heb met de verloskundige gebeld en heb daar een afspraak op 21 april.

De uitgerekende datum is 23 november.

reuze spannend allemaal, want dit wordt ons 1e kindje.

Leuk dat hier al veel moeders zijn met kinderen die vast wat tips en tricks kunnen vertellen.
Joanii, gefeliciteerd! En leuk als je mee komt schrijven. Spannend hè zo de eerste keer! Vond ik ook hoor en moet zeggen dat het nu ook weer opnieuw spannend is, maar de eerste keer is toch anders.
Scorpio en Joanii, van harte gefeliciteerd en welkom!!

Meiden het gaat me waarschijnlijk ook niet meer lukken om op iedereen te reageren. Ik heb de puf niet meer om een uur lang te gaan tikken. Ben inmiddels best wel moe en heb 's avonds flinke krampen in m'n voeten. Heeft iemand daar ook last van?

En vanmiddag kreeg ik voor het eerst een soort van misselijkheidsaanval (ik moest er bijna om juichen). Maar niet zo erg dat ik naar het toilet moest gelukkig.

Nou dames, prettig weekend allemaal en veel sterkte met de kwaaltjes.

x
dag ladies,

hier weer een berichtje van mijn kant. Het gaat prima hier. Af en toe wat misselijk en moe, af en toe wat onzeker. Ik zal blij zijn als de echo geweest is en ik een hartje heb zien kloppen. Dat is toch een extra bevestiging.

Ik krijg waarschijnlijk een stukje begeleiding tijdens deze zwangerschap. Bij mijn zoon heb ik een flinke ppd gehad. Erg vervelende periode. Wat voor begeleiding ik ga krijgen weet ik nog niet, maar ik weet wel dat ik het erg rustig aan moet doen na de bevalling.

Vandaag een leuk berichtje gekregen. Vriendin van mijn broertje is zwanger. Ander schoonzusje van kant van man is ook zwanger. Erg leuk dus. In een tijdsbestek van 3 maanden moeten we bevallen. Hahaha.

Ik schrijf ook mee op het maandtopic van mijn zoon. Weet dus uit ervaring hoe leuk zoiets kan zijn, en hoeveel steun je eraan kunt hebben. Met deze dames schrijf ik inmiddels al bijna 3 jaar samen.
spiddermouse..een dikke knuffel voor jou, wat naar !! Weet niet zo goed wat ik hierop zeggen moet. Weet wel dat ik nu wel met meer spanning naar mijn eerste echo uitkijk. Sterkte !!

krokusje...je komt mij heel bekend voor. Misschien hebben wij wel in hetzelfde maandtopic geschreven !!? (april 2006?)

Moeilijk om op zo'n grote lijst te reageren. Dus ik hoop dat jullie het mij niet kwalijk nemen als ik iets of iemand vergeet.

Alle nieuwe van harte gefeliciteerd met het eeste goede bericht.

Alle goed echo's ook van harte, toch steeds wel spannend. Fijn dan alles er goed uitziet.

glory, ook al de eerste misselijkheid !! Hier ook sinds gisteren voel ik mij erg beroerd. Toch hoef ik de wc niet van dichtbij te zien (nog niet) maar ik kan moeilijk tegen geuren als benzine, diesel, koffie, vlees, frituurlucht, parfum en poepbroeken van mijn kleintjes.

overlijden moeder...helaas is mijn moeder er ook niet meer. Het is al wel heel lang geleden hoor dat ze aan kanker is overleden maar toch door de jaren heen blijf ik haar missen. Helaam nu he, wanneer je zwanger bent. Je wilt zo graag dingen delen en het zo'n gemis. Mijn kinderen noemen mijn stiefmoeder dan oma, maar bij mij doet dat elke keer nog pijn. Want hun echte oma, die wat dan ook gewoon onvoorwaardelijk van ze had gehouden die is er niet meer. Jammer dat het leven soms zo hard moet zijn. Maar ik weet en voel dat ze toch ergens wel is en het mee maakt en met een knipoog naar beneden kijkt.

Of word ik nu toch weer te sentimenteel :0

kleine rakker wordt wakker..fijn weekend en tot later
Dag Dames!

Van Harte Gefeliciteerd met jullie zwangerschappen!

Bij deze zou ik me graag bij jullie schrijflijstje willen voegen.

Sinds afgelopen woensdag weten mijn vriend en ik dat er een klein minimensje in mijn buik aan het groeien is.

Als alles goed gaat, verwachten we de kleine rond 22 november 2009.

We hebben al een dochtertje van net 1 jaar. En vinden het super dat zij een broertje of zusje erbij gaat krijgen.

Dinsdag 7 april krijgen we de eerste echo om te bepalen hoever de zwangerschap gevorderd is.

Ik zet er letterlijk helemaal vol van en zou graag pagina's vol willen schrijven. Helaas zitten we dit weekend net een beetje volgeboekt met verjaardagen en verplichtingen. Maar binnenkort kom ik graag terug om al jullie verhalen en belevenissen te lezen en natuurlijk die van mij met jullie te delen.

Groetjes, Repelsteeltje
He meiden,

Glory, dat valt me nou weer van je tegen. Zo mooi de trend gezet van de week met heel je lijst en dan nu alweer afhaken. Haha nee hoor geintje. We zijn ook wel met heel veel om allemaal op te reageren. Hmmm en de eerste misselijkheid ook al gehad dus. Vervelend he!

Krokusje, wat leuk dat jullie zo met een aantal in dezelfde periode zwanger zijn. Lijkt me wel bijzonder. Ik ben nu ook samen met een goede vriendin in verwachting. Zij is 4 weken verder dan ik. Dus onze kindjes schelen straks niks. Wel leuk want onze eersten schelen ook maar iets meer dan twee weken. En hulp dus straks. Lijkt me wel een fijn vooruitzicht. Ik heb er totaal geen ervaring mee met een ppd en ook geen mensen in mijn omgeving, maar als ik af en toe verhalen lees hier op het topic, lijkt het me echt vreselijk. En ik kan me voorstellen dat je er alles aan wilt doen om te voorkomen dat dat je nog een keer gebeurt.

Miriam, de misselijkheid is ook aan het toeslaan dus, balen hoor. En tja overlijden van je moeder, of in mijn geval dan je vader.. Ik kan me voorstellen dat dat steekt als ze je stiefmoeder oma noemen. Ik vind het soms heel moeilijk mijn schoonvader samen met Evi-mannetje te zien. Ik zie dat hij overloopt van liefde, maar juist omdat ik weet dat mijn vader het ook zoooo geweldig zou vinden.. En te sentimenteel, nee hoor, ik denk er hetzelfde over. Misschien juist wel als troost als ik er soms sentimenteel van word

Repelsteeltje, welkom! En gefeliciteerd met je zwangerschap! Spannend, ik heb ook op 7 april mijn eerste echo. Blijft toch wel heel spannend he vind je niet. En een dochtertje van net 1. Leuk hoor!

Hier vannacht weer een spookje gehad. En verder vandaag ook een drukke dag. Eigenlijk tot vanavond toe. Wel allemaal leuke dingen dus dat scheelt. Hoop alleen wel dat dat spookje van ons vannacht wat beter slaapt, want dat vind ik zooooo slopend. Nou dames fijn weekend en tot later maar weer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven