hoe groot is je bed?
woensdag 8 mei 2019 om 06:31
nee ik zoek geen nieuw bed, mijn bed is prima, maar ik ben nieuwsgierig, na het lezen van een ander topic waarin een kamer voor een tienerzoon werd uitgezocht en mensen adviseerden een bed van 1.40 breed voor die zoon te kopen begon ik me af te vragen hoe groot dan de meeste tweepersoonsbedden van jullie zijn.
Natuurlijk trapt TO af: mijn bed is 1.40 breed en daar slaap ik in met man en kat.
Natuurlijk trapt TO af: mijn bed is 1.40 breed en daar slaap ik in met man en kat.
woensdag 8 mei 2019 om 09:01
Lange tijd 1.60 gehad. Ook een aantal jaar in 1.80 m met zn 2en, maar dat vond ik veel te groot. Sinds kort zijn we terug naar 1.40, want dat vinden we veel gezelliger. Op vakantie hebben we vaak grote bedden, maar daarin raak je elkaar kwijt dus onze voorkeur ligt toch echt bij 1.40
We hebben wel een groot dekbed van 240 x 220.
woensdag 8 mei 2019 om 09:05
Tuingravin schreef: ↑08-05-2019 08:001.40 bij 2. Voor man en mij samen. We hebben een dekbed, maar wel een van 2.20 breed. Man rolt zich graag in, en dan blijft er niks voor mij over. Dat getrek was ik zat. Een groter bed heeft geen zin, man heeft het altijd koud en kruipt hoe dan ook tegen me aan, ik lig vaak op het randje.Aan de andere kant instappen als ik er bijna uitrol ook niet, dan schuift manlief zo weer terug de andere kant op![]()
Ach, we zijn het na ruim 30 jaar samen zo gewend dat het niet anders hoeft. Oordopjes zijn voor mij wel een voorwaarde om goed te slapen, met een lawaaiige man en een drukke straat voor het huis.
Als hij nu een nachtje van huis is, of ik ga zonder hem op pad, slaap ik minder goed zonder ronker in mijn rug. Liefde maakt een smal bed breed, enzo....
Hillegonda1 schreef: ↑08-05-2019 08:24Ik slaap alleen op 1.40 keer 2 meter en dat is prima.
Zag een keer bij een alleenstaande 50 plus kennis dat zij een smal eenpersoonsbedje had. Dat vond ik echt zo van 'alle hoop opgegeven'.
Niet dat je nog hoop zou moeten hebben op een relatie, maar heel af en toe een man in je bed is toch wel gezond lijkt me zo.
Tot ik ging samenwonen had ik een éénpersoonsbed. Als vriend deze kant op kwam, dan was er nog een slaapbank model twijfelaar. Nu hebben we een bed van 140 x 200. Maar als vriend weg is, verkas ik meestal naar de slaapbank, die is lekker eenpersoons. Ik vind het niet fijn om alleen in een groot bed te liggen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 8 mei 2019 om 09:07
2mx2m. En aparte dekbedden. Wij beginnen altijd wel met tegen elkaar aan slapen, en daarna wil mijn vriend graag ruimte dus rolt hij naar zijn eigen helft. Vroeger sliepen we in zijn bed van 1.40 breed onder één dekbed toen we nog niet samenwoonden, dat is echt veel te krap. En met één dekbed kun je jezelf nooit helemaal bedekken, je hebt dan altijd een stuk dat strakgespannen staat in het midden, wat ik verschrikkelijk vind.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
woensdag 8 mei 2019 om 09:09
2.00x2.00
Voor mij en man, en soms een verstekeling (ziek kind, nachtmerries), etc).
Zou van mij nog wel groter mogen zijn.. En dubbele dekens.. Hebben dekbed van 2.4*2.2 maar hij pakt nog steeds alle dekens af
Edit: zoon van 2.5 krijgt trouwens over een paar maanden een twijfelaar. Die slaapt nogal... Wild.
Voor mij en man, en soms een verstekeling (ziek kind, nachtmerries), etc).
Zou van mij nog wel groter mogen zijn.. En dubbele dekens.. Hebben dekbed van 2.4*2.2 maar hij pakt nog steeds alle dekens af
Edit: zoon van 2.5 krijgt trouwens over een paar maanden een twijfelaar. Die slaapt nogal... Wild.
anoniem_182272 wijzigde dit bericht op 08-05-2019 09:10
18.52% gewijzigd
woensdag 8 mei 2019 om 09:11
Ik zelf heb een bed van 1.80 bij 2 en mijn vriend heeft een bed van 1.60 bij 2.10
We gaan op korte termijn samenwonen en helaas blijft zijn bed in eerste instantie, want mijn bed is te kort voor hem.
Als we een nieuw bed gaan kopen (wat op de planning staat) dan wordt dit een bed van 1.80 bij 2.10.
We gaan op korte termijn samenwonen en helaas blijft zijn bed in eerste instantie, want mijn bed is te kort voor hem.
Als we een nieuw bed gaan kopen (wat op de planning staat) dan wordt dit een bed van 1.80 bij 2.10.
Eat glitter for breakfast and shine all day
woensdag 8 mei 2019 om 09:18
woensdag 8 mei 2019 om 09:23
Hier ook. En onder dat stuk dat strakgespannen staat wordt het zó koud...CleopatraVII schreef: ↑08-05-2019 09:072mx2m. En aparte dekbedden. Wij beginnen altijd wel met tegen elkaar aan slapen, en daarna wil mijn vriend graag ruimte dus rolt hij naar zijn eigen helft. Vroeger sliepen we in zijn bed van 1.40 breed onder één dekbed toen we nog niet samenwoonden, dat is echt veel te krap. En met één dekbed kun je jezelf nooit helemaal bedekken, je hebt dan altijd een stuk dat strakgespannen staat in het midden, wat ik verschrikkelijk vind.
Ik wil nog wel een groter bed, maar dat past niet in onze slaapkamer.
woensdag 8 mei 2019 om 09:24
Wat veel mensen hebben een bed van 2 m breed en soms nog breder! Wel lastig met hoeslakens lijkt mij.
Zelf 1.80x 2,00 met 2 dekbedden van 2x2. Mijn man heeft het snel warm en ik draai veel. Heerlijk om een eigen dekbed te hebben. Op vakantie hebben wij wel eens 1 deken of dekbed en dan hebben wij altijd zo’n koude tunnel tussen ons in.
Op vakantie wel 2 x 2 gehad, heerlijk.
Zelf 1.80x 2,00 met 2 dekbedden van 2x2. Mijn man heeft het snel warm en ik draai veel. Heerlijk om een eigen dekbed te hebben. Op vakantie hebben wij wel eens 1 deken of dekbed en dan hebben wij altijd zo’n koude tunnel tussen ons in.
Op vakantie wel 2 x 2 gehad, heerlijk.
woensdag 8 mei 2019 om 09:25
1,60 x 2 met twee losse matrassen en losse dekbedden. Er kunnen gerust nog wat kinderen bij in bed want wij slapen allebei aan de randkant. Ik heb het snel te warm als we dicht bij elkaar liggen.
De oudste twee hebben ook ieder een twee persoonsbed, 1,40 x 2 en 1,6 x 2. Zij gebruiken het hele bed 's nachts en worden wel eens onderste boven wakker.
De oudste twee hebben ook ieder een twee persoonsbed, 1,40 x 2 en 1,6 x 2. Zij gebruiken het hele bed 's nachts en worden wel eens onderste boven wakker.
woensdag 8 mei 2019 om 09:35
woensdag 8 mei 2019 om 09:43
1,60 x 2,00 en dat is groot genoeg, zelfs nu met hoogzwangere buik en evt. onze peuterdochter. Als er ooit een nieuw bed zou komen zouden we denk ik voor 1,80x2,00 gaan. Mijn man is bijna twee meter en slaapt graag diagonaal 
Ik verbaasde me ook al over dat topic. Toen ik puber was sliep ik gewoon op 80cm en toen ik op mezelf ging wonen in 1,20x2,00.
Ik verbaasde me ook al over dat topic. Toen ik puber was sliep ik gewoon op 80cm en toen ik op mezelf ging wonen in 1,20x2,00.
woensdag 8 mei 2019 om 09:43
180x200 is die van ons. Groter was niet handig in de slaapkamer omdat wij best een 'bijzondere ruimte' hebben: ramen en deuren ten opzichte van elkaar vreemd geplaatst (jaren 30 huis) en daarnaast zijn wij allebei maar rond de 170 lengte en maatje S/M dus meer dan voldoende ruimte.
Onze puber heeft een 120 bed. Meer is ook bij haar niet handig ivm inloopkast, bureau en eveneens onhandige indeling en wat mij betreft ook niet nodig maar dat zullen we wel horen als er ooit een vriend of vriendin blijft slapen waarmee ze in een bed wil.
Onze puber heeft een 120 bed. Meer is ook bij haar niet handig ivm inloopkast, bureau en eveneens onhandige indeling en wat mij betreft ook niet nodig maar dat zullen we wel horen als er ooit een vriend of vriendin blijft slapen waarmee ze in een bed wil.