hoe groot is je bed?
woensdag 8 mei 2019 om 06:31
nee ik zoek geen nieuw bed, mijn bed is prima, maar ik ben nieuwsgierig, na het lezen van een ander topic waarin een kamer voor een tienerzoon werd uitgezocht en mensen adviseerden een bed van 1.40 breed voor die zoon te kopen begon ik me af te vragen hoe groot dan de meeste tweepersoonsbedden van jullie zijn.
Natuurlijk trapt TO af: mijn bed is 1.40 breed en daar slaap ik in met man en kat.
Natuurlijk trapt TO af: mijn bed is 1.40 breed en daar slaap ik in met man en kat.
woensdag 8 mei 2019 om 07:49
ik wist helemaal niet dat dat bestond. (dat bed, dat je met zoon in bed slaapt vind ik dan weer minder apart)Littlebell schreef: ↑08-05-2019 07:272.40x2.00m omdat wij, ik durf het bijna niet meer te zeggen, samen slapen met onze peuterzoon.
woensdag 8 mei 2019 om 07:59
Het is een 'custom made' bed. Maar in feite zijn het een soort van 2 boxsprings van 1.20 en over het geheel een topper van 2.40 zodat je geen spleet tussen de matrassen hebt.florence13 schreef: ↑08-05-2019 07:49ik wist helemaal niet dat dat bestond. (dat bed, dat je met zoon in bed slaapt vind ik dan weer minder apart)
woensdag 8 mei 2019 om 07:59
Wij slapen liefst lepeltje-lepeltje, dus dan is die ruimte overbodig haha. En als we dat niet doen, dan vind ik het alsnog fijn als we elkaar ergens aanraken, al is het maar een bil of een been.TijdvoorTaart schreef: ↑08-05-2019 07:16Hier ook 200x200 en het volgende bed wordt zelfs nog groter. Snap niet hoe mensen kunnen slapen als ze met z'n tweeën op 140 of 160 liggen. Zelfs na 10 jaar vind ik het niet fijn om tegen iemand aan te slapen en daarbij kan ik nu vrijuit bewegen in bed (ik woel nogal) zonder dat hij er last van heeft.
Nu we kinderen hebben ben ik extra blij met ons grote bed![]()
Wij slapen op 1,60x 2,00m
woensdag 8 mei 2019 om 08:00
1.40 bij 2. Voor man en mij samen. We hebben een dekbed, maar wel een van 2.20 breed. Man rolt zich graag in, en dan blijft er niks voor mij over. Dat getrek was ik zat. Een groter bed heeft geen zin, man heeft het altijd koud en kruipt hoe dan ook tegen me aan, ik lig vaak op het randje.Aan de andere kant instappen als ik er bijna uitrol ook niet, dan schuift manlief zo weer terug de andere kant op
Ach, we zijn het na ruim 30 jaar samen zo gewend dat het niet anders hoeft. Oordopjes zijn voor mij wel een voorwaarde om goed te slapen, met een lawaaiige man en een drukke straat voor het huis.
Als hij nu een nachtje van huis is, of ik ga zonder hem op pad, slaap ik minder goed zonder ronker in mijn rug. Liefde maakt een smal bed breed, enzo....
Ach, we zijn het na ruim 30 jaar samen zo gewend dat het niet anders hoeft. Oordopjes zijn voor mij wel een voorwaarde om goed te slapen, met een lawaaiige man en een drukke straat voor het huis.
Als hij nu een nachtje van huis is, of ik ga zonder hem op pad, slaap ik minder goed zonder ronker in mijn rug. Liefde maakt een smal bed breed, enzo....
woensdag 8 mei 2019 om 08:01
woensdag 8 mei 2019 om 08:07
1.80x2.00 m. Twee aparte matrassen (vind ik wel jammer, maar moet voor mijn rug), één dekbed. Ik vind het fijn om zoveel ruimte te hebben, al ging het vroeger in een twijfelaar ook prima.
Mijn dochter van 15 heeft pas een 2-persoons bed gekregen en we hebben voor 1.60 gekozen. Ze heeft er de ruimte voor en 1.40 vind ik net niets.
Mijn dochter van 15 heeft pas een 2-persoons bed gekregen en we hebben voor 1.60 gekozen. Ze heeft er de ruimte voor en 1.40 vind ik net niets.
woensdag 8 mei 2019 om 08:11
Precies ditChantilly21_2 schreef: ↑08-05-2019 07:11Hier 180x210.
Toen ik puber was kreeg ik een 140x200 bed. Na samenwonen met man ook nog een tijdje dat bed gebruikt en sinds een aantal jaar ingeruild voor een groter exemplaar.
Van mij mag ie nog wel een stukje groter, ik vind het heerlijk. Bijna kunnen verdwijnen in bed![]()
woensdag 8 mei 2019 om 08:17
Dit ja!
woensdag 8 mei 2019 om 08:24
Ik slaap alleen op 1.40 keer 2 meter en dat is prima.
Zag een keer bij een alleenstaande 50 plus kennis dat zij een smal eenpersoonsbedje had. Dat vond ik echt zo van 'alle hoop opgegeven'.
Niet dat je nog hoop zou moeten hebben op een relatie, maar heel af en toe een man in je bed is toch wel gezond lijkt me zo.
Zag een keer bij een alleenstaande 50 plus kennis dat zij een smal eenpersoonsbedje had. Dat vond ik echt zo van 'alle hoop opgegeven'.
Niet dat je nog hoop zou moeten hebben op een relatie, maar heel af en toe een man in je bed is toch wel gezond lijkt me zo.
woensdag 8 mei 2019 om 08:28
Oh ja dat heb ik ook vaak gezien in mijn thuiszorgtijd en echt niet alleen bij hoogbejaarden. Als ik alleen zou zijn zou ik ook een tweepersoonsbed willen, ligt toch veel fijner dan zo’n smal bed.Hillegonda1 schreef: ↑08-05-2019 08:24Ik slaap alleen op 1.40 keer 2 meter en dat is prima.
Zag een keer bij een alleenstaande 50 plus kennis dat zij een smal eenpersoonsbedje had. Dat vond ik echt zo van 'alle hoop opgegeven'.
Niet dat je nog hoop zou moeten hebben op een relatie, maar heel af en toe een man in je bed is toch wel gezond lijkt me zo.