hoe groot is je bed?

08-05-2019 06:31 123 berichten
Alle reacties Link kopieren
nee ik zoek geen nieuw bed, mijn bed is prima, maar ik ben nieuwsgierig, na het lezen van een ander topic waarin een kamer voor een tienerzoon werd uitgezocht en mensen adviseerden een bed van 1.40 breed voor die zoon te kopen begon ik me af te vragen hoe groot dan de meeste tweepersoonsbedden van jullie zijn.

Natuurlijk trapt TO af: mijn bed is 1.40 breed en daar slaap ik in met man en kat.
1.80 bij 2. Voor mij alleen :). Ik slaap heerlijk breeduit.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
2.00 bij 2.20. We slapen met zn 2en. Ik heb ruimte nodig
Man is 2 mtr lang.
Ons bed is 1,80x2,20.
160x200, voor mij alleen.
1.80 bij 2.00 alleen voor mij. Dochter kruipt er nog wel regelmatig bij.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
180x200
Meestal slapen we alsnog heel dicht tegen elkaar aan en liggen we praktisch op een helft van het bed.
Maar goed, het is een heel fijn bed en wij hebben een zeer ruime slaapkamer. Hij blijft lekker staan
Littlebell schreef:
08-05-2019 07:27
2.40x2.00m omdat wij, ik durf het bijna niet meer te zeggen, samen slapen met onze peuterzoon.
ik wist helemaal niet dat dat bestond. (dat bed, dat je met zoon in bed slaapt vind ik dan weer minder apart)
florence13 schreef:
08-05-2019 07:49
ik wist helemaal niet dat dat bestond. (dat bed, dat je met zoon in bed slaapt vind ik dan weer minder apart)
Het is een 'custom made' bed. Maar in feite zijn het een soort van 2 boxsprings van 1.20 en over het geheel een topper van 2.40 zodat je geen spleet tussen de matrassen hebt.
TijdvoorTaart schreef:
08-05-2019 07:16
Hier ook 200x200 en het volgende bed wordt zelfs nog groter. Snap niet hoe mensen kunnen slapen als ze met z'n tweeën op 140 of 160 liggen. Zelfs na 10 jaar vind ik het niet fijn om tegen iemand aan te slapen en daarbij kan ik nu vrijuit bewegen in bed (ik woel nogal) zonder dat hij er last van heeft.
Nu we kinderen hebben ben ik extra blij met ons grote bed :-D
Wij slapen liefst lepeltje-lepeltje, dus dan is die ruimte overbodig haha. En als we dat niet doen, dan vind ik het alsnog fijn als we elkaar ergens aanraken, al is het maar een bil of een been.

Wij slapen op 1,60x 2,00m
1.40 bij 2. Voor man en mij samen. We hebben een dekbed, maar wel een van 2.20 breed. Man rolt zich graag in, en dan blijft er niks voor mij over. Dat getrek was ik zat. Een groter bed heeft geen zin, man heeft het altijd koud en kruipt hoe dan ook tegen me aan, ik lig vaak op het randje.Aan de andere kant instappen als ik er bijna uitrol ook niet, dan schuift manlief zo weer terug de andere kant op :proud:
Ach, we zijn het na ruim 30 jaar samen zo gewend dat het niet anders hoeft. Oordopjes zijn voor mij wel een voorwaarde om goed te slapen, met een lawaaiige man en een drukke straat voor het huis.
Als hij nu een nachtje van huis is, of ik ga zonder hem op pad, slaap ik minder goed zonder ronker in mijn rug. Liefde maakt een smal bed breed, enzo....
1.80*2.10. Mijn ideaal zou 2*2.20 zijn.
Slaap met mijn man, 2 katten en sporadisch een peuter.
lux- wijzigde dit bericht op 08-05-2019 08:13
42.86% gewijzigd
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
1.60x2.00 m voor mij alleen met kat.

Vind het een prima formaat. Groter zou niet passen in de slaapkamer anders had ik daar nog wel voor gekozen.
1.60 bij 2.00
ruim zat voor man en ik.
Voorheen hadden we 1.40 bij 2.00 en daar lag ik toch vaak op het randje..
Nu ruimte zat, maar ook dicht genoeg bij elkaar.

Dekbed is wel 2.20 bij 2.40, veel deken hebben is fijn.
1.60 x 2.10
De extra lengte is fijn voor de lange man. 80 breed pp is prima, ieder z'n eigen matras en dekbed. Slaapt veel rustiger dan wanneer je steeds een knie, koude voet of warm mens tegenkomt.
1.80x2.00 m. Twee aparte matrassen (vind ik wel jammer, maar moet voor mijn rug), één dekbed. Ik vind het fijn om zoveel ruimte te hebben, al ging het vroeger in een twijfelaar ook prima.

Mijn dochter van 15 heeft pas een 2-persoons bed gekregen en we hebben voor 1.60 gekozen. Ze heeft er de ruimte voor en 1.40 vind ik net niets.
1.80x2 met zn tweeën
2.00 x 2.20

Man is 2 mtr lang en kleuter slaapt regelmatig bij ons in bed.

Ik vind het heerlijk om de ruimte te hebben!
Chantilly21_2 schreef:
08-05-2019 07:11
Hier 180x210.
Toen ik puber was kreeg ik een 140x200 bed. Na samenwonen met man ook nog een tijdje dat bed gebruikt en sinds een aantal jaar ingeruild voor een groter exemplaar.

Van mij mag ie nog wel een stukje groter, ik vind het heerlijk. Bijna kunnen verdwijnen in bed ;-)
Precies dit :)
SallySpectra* schreef:
08-05-2019 06:56
1,80 bij 2
En ik zou liefst nog groter willen.
Dit ja!
Jaren 1.60 gehad met zijn tweeën en dat was prima. Toen kind er steeds bij kwam liggen zijn we voor de 1.80 gegaan.
Wij hebben 180 bij 210. Nog even getwijfeld over 200 bij 210 maar uiteindelijk toch voor 180 gegaan ivm maatvoering hoeslakens enzo
Ik slaap alleen op 1.40 keer 2 meter en dat is prima.

Zag een keer bij een alleenstaande 50 plus kennis dat zij een smal eenpersoonsbedje had. Dat vond ik echt zo van 'alle hoop opgegeven'.

Niet dat je nog hoop zou moeten hebben op een relatie, maar heel af en toe een man in je bed is toch wel gezond lijkt me zo.
1.80 bij 2.00 , lekker ruim. Als we ooit eens op 1.40 liggen merken we dat meteen en ligt man in de weg :P
Toen we pas verkering hadden sliepen we samen in een eenpersoonsbed. Maar goed dat is ettelijke jaren en een hoop kilo’s geleden.
Hillegonda1 schreef:
08-05-2019 08:24
Ik slaap alleen op 1.40 keer 2 meter en dat is prima.

Zag een keer bij een alleenstaande 50 plus kennis dat zij een smal eenpersoonsbedje had. Dat vond ik echt zo van 'alle hoop opgegeven'.

Niet dat je nog hoop zou moeten hebben op een relatie, maar heel af en toe een man in je bed is toch wel gezond lijkt me zo.
Oh ja dat heb ik ook vaak gezien in mijn thuiszorgtijd en echt niet alleen bij hoogbejaarden. Als ik alleen zou zijn zou ik ook een tweepersoonsbed willen, ligt toch veel fijner dan zo’n smal bed.
1,20 breed. Slaap meestal alleen of met vriend paar nachten per week. Past prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven