hoe groot is je bed?

08-05-2019 06:31 123 berichten
Alle reacties Link kopieren
nee ik zoek geen nieuw bed, mijn bed is prima, maar ik ben nieuwsgierig, na het lezen van een ander topic waarin een kamer voor een tienerzoon werd uitgezocht en mensen adviseerden een bed van 1.40 breed voor die zoon te kopen begon ik me af te vragen hoe groot dan de meeste tweepersoonsbedden van jullie zijn.

Natuurlijk trapt TO af: mijn bed is 1.40 breed en daar slaap ik in met man en kat.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal wel een raspessimist zijn maar ik zeg dus niet ‘liefde maakt een smal bed breed’ maar ‘een groot bed houdt een huwelijk goed’ :hihi:

Ik vind mijn man best lief. Maar dat gedraai en die vieze slaapadem in mijn gezicht? No thank you. De enige van wie ik dat gedoog is zoon als hij heel erg zielig is.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
1.80 x 2.00 voor mij en partner. Maar meestal slaap ik er alleen (heerlijk, ik kan rondjes draaien in mijn slaap), omdat dat partner wegens hevig snurken vaak in een andere kamer slaapt.
Alle reacties Link kopieren
2,00 x 2,20 en ik slaap er alleen in.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
2x2. Is het bed dat mijn man had, ik geloof een redelijk normale maat in Duitsland. Hoeslakens moet je bestellen, maar verder is het fijn. Er ligt ook 1 matras in, nergens een spleet. Met z’n 2 hebben we aan de helft genoeg, liggen meestal tegen elkaar aan. Met zoon van 5 erbij past het ook nog prima, hoewel die graag tegen mij aan kruipt en ik dan soms weinig ruimte overhou. De slaapkamer is gelukkig groot genoeg, want er zitten ook nog nachtkastjes aan, dus het bed is meer dan 3 m breed!
Alle reacties Link kopieren
kintsugi schreef:
08-05-2019 09:23
Hier ook. En onder dat stuk dat strakgespannen staat wordt het zó koud...

Ik wil nog wel een groter bed, maar dat past niet in onze slaapkamer.
Ik heb aan mijn kant een éénpersoons flanellen laken, dus daar heb ik geen last van. Toen ik nog alleen sliep had ik ook al zo'n laken. Glijdt het dekbed ook niet weg. :biggrin:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man is 1.95 m daarom hebben wij gekozen voor een lekker groot bed 220 x 210 ,klein nadeel is dat er niet veel dekbeddenovertek keus is (220x240 heb ik )
Verhuisd naar ander forum, over vloggers,influencers reality series pb voor info.
Alle reacties Link kopieren
makiko schreef:
08-05-2019 10:30
Mijn man is 1.95 m daarom hebben wij gekozen voor een lekker groot bed 220 x 210 ,klein nadeel is dat er niet veel dekbeddenovertek keus is (220x240 heb ik )
Ik had ook die maat dekbed en echt nooit problemen gehad om een leuke overtrek te vinden.

Neem aan dat 240 de breedte is.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Alle reacties Link kopieren
Hier 1.80 x 2.20. Met 2 losse elektrisch verstelbare matrassen, maar sinds we kinderen hebben die in het begin ook tussen ons in sliepen, meer gebruikt als 1 groot matras (met dus 1 overtrek en een opvulling tussen de matrassen). Ook 1 dekbed (2.4 x 2.4 m)
Alle reacties Link kopieren
140x200. Groot zat voor ons tweeen. In de caravan liggen we op 130 breed, gaat ook prima.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Wij liggen met zn twee en een kat op 1.30/200
Eigenlijk is het te krap (zeker nu mn babybuik begint te groeien) en te kort maar we zijn enorm verknocht aan het bed, het is een heel bijzonder vintage model uit de jaren 60 en we kunnen er geen afscheid van nemen.
180*220. Dat is wat ik wil, dus dat is fijn. Mijn man mag er ook bij.
Pinda-Kaas schreef:
08-05-2019 11:00
Wij liggen met zn twee en een kat op 1.30/200
Eigenlijk is het te krap (zeker nu mn babybuik begint te groeien) en te kort maar we zijn enorm verknocht aan het bed, het is een heel bijzonder vintage model uit de jaren 60 en we kunnen er geen afscheid van nemen.
Kun je dat bed toch in de logeerkamer zetten? En over een jaar of 10 op de kinderkamer.
Alle reacties Link kopieren
180 x 200 en sinds een jaar twee aparte dekbedden (ivm opvliegers en man werd gek van het gewapper)
180x200. We zouden best nog breder willen, maar dat past niet zo goed in onze slaapkamer. Wij liggen graag tegen elkaar aan als we wakker zijn, maar hebben als we slapen echt ieder onze eigen ruimte nodig.
Alle reacties Link kopieren
Ik had vroeger een bed van 2 X 2.10 waar ik alleen in sliep. Was dat grote ding na 2 jaar zo zat dat ik daarna een 1.60 X 2 boxspring heb gekocht, moest even wennen maar ben blij met de extra ruimte die je nu over houdt. Vriend kwam vlak na nieuwe bed en we hebben nooit problemen gehad met de ruimte.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
08-05-2019 11:08
Kun je dat bed toch in de logeerkamer zetten? En over een jaar of 10 op de kinderkamer.
nou hebben we geen klein huis maar onze logeerkamer is de slaapbank in de woonkamer, anders hadden we dat zeker gedaan
Alle reacties Link kopieren
2 x 2 met aparte dekbedden.

Moet er niet aan denken samen in een kleiner bed te slapen.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
Ons bed is 200 x 220. Vriend is lang en ligt graag breed. 160 vind ik nog te doen, maar 140 slapen we alleen nog op als we eens bij mijn ouders zijn (kerst etc) en vind ik erg krap.
-
Alle reacties Link kopieren
Thuis 1.60 x 2.00-

In onze VW T2 120 x 180......

In beide slapen we met z'n 2 en....gezellig lepeltje, lepeltje.... gaat net! En thuis komt er nog een poes bij.....
Alle reacties Link kopieren
Denk trouwens wel dat het nogal uitmaakt hoe groot je bent. Qua lengte bedoel ik. Mijn man met zijn 1.90 ligt al met zijn enkels uit een bed van 2.00, dus in een bed van 1.80 lang is wel afzien voor hem :P
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Dat klopt.... maar wij zijn "klein"...... beide rond de 1.70
1.60 m en we slapen er samen in
Alle reacties Link kopieren
160 x 220. Vriend is lang, dus die lengte is echt nodig. Ons bed is inmiddels wel aan vervanging toe, dus ergens dit jaar komt een 200 × 220 boxspring. Lijkt me heerlijk!
Uhm... stuff... and things
Alle reacties Link kopieren
Littlebell schreef:
08-05-2019 07:27
2.40x2.00m omdat wij, ik durf het bijna niet meer te zeggen, samen slapen met onze peuterzoon.
2.70 Bij 2.20 hier, destijds gekocht om dezelfde reden, alleen hebben wij twee kinderen.
Inmiddels zijn ze 9 en 11, maar vinden ze het nog steeds fijn om erbij te kruipen als ze 's nachts wakker worden :-)
The time is now
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
08-05-2019 06:56
1,80 bij 2
En ik zou liefst nog groter willen.
Idem

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven