Wat te doen?
vrijdag 10 mei 2019 om 08:02
Lieve mensen,
Ik heb 2,5 jaar geleden mijn vriend leren kennen. We hebben een fijne relatie en zijn qua persoon een goede match. Er is intimiteit, lol samen, begrip en wederzijds liefde voor elkaar. Door de afstand zien we elkaar alleen in het weekend. Dit breekt mij op. Ik ben heel erg toe aan een volgende stap, verdieping in onze relatie. Dat lijkt er niet in te zitten. Hij wil niet verhuizen en omdat ik een fijne baan heb en in zijn regio geen werk kon vinden, kan ik nu ook niet verhuizen. In mijn hoofd zou dit ongeveer het punt zijn waar we wel bij elkaar zouden komen. En ik heb er dus heel veel moeite mee, kan het niet loslaten. We spreken elkaar niet heel veel en (paar berichtjes per dag) bellen ook bijna niet. Hij vindt het eigenlijk nog wel goed zo en wil liever over een jaar pas kijken of eventueel samenwonen iets is. Maar een jaar is zo lang en dat gereis breekt me echt op. Ik ben vaak down de laatste tijd. Mijn vriend heeft daarom nu besloten dat hij ruimte wil om na te denken. Ik probeer voor mezelf tot een beslissing te komen, maar het lukt niet. Eigenlijk wil ik hem niet kwijt. Maar door onze botsende toekomstbeelden en andere levensfasen blijven we toch tegen dingen aan lopen. We lopen in cirkels. Wat nu?
Ik heb 2,5 jaar geleden mijn vriend leren kennen. We hebben een fijne relatie en zijn qua persoon een goede match. Er is intimiteit, lol samen, begrip en wederzijds liefde voor elkaar. Door de afstand zien we elkaar alleen in het weekend. Dit breekt mij op. Ik ben heel erg toe aan een volgende stap, verdieping in onze relatie. Dat lijkt er niet in te zitten. Hij wil niet verhuizen en omdat ik een fijne baan heb en in zijn regio geen werk kon vinden, kan ik nu ook niet verhuizen. In mijn hoofd zou dit ongeveer het punt zijn waar we wel bij elkaar zouden komen. En ik heb er dus heel veel moeite mee, kan het niet loslaten. We spreken elkaar niet heel veel en (paar berichtjes per dag) bellen ook bijna niet. Hij vindt het eigenlijk nog wel goed zo en wil liever over een jaar pas kijken of eventueel samenwonen iets is. Maar een jaar is zo lang en dat gereis breekt me echt op. Ik ben vaak down de laatste tijd. Mijn vriend heeft daarom nu besloten dat hij ruimte wil om na te denken. Ik probeer voor mezelf tot een beslissing te komen, maar het lukt niet. Eigenlijk wil ik hem niet kwijt. Maar door onze botsende toekomstbeelden en andere levensfasen blijven we toch tegen dingen aan lopen. We lopen in cirkels. Wat nu?
aardvarkentje wijzigde dit bericht op 10-05-2019 08:12
0.12% gewijzigd
zaterdag 11 mei 2019 om 10:52
Ja, ik. Ik was ook 26 en het ging uit.Aardvarkentje schreef: ↑10-05-2019 13:10Bedankt voor jullie reacties. Het is gewoon lastig. Zijn er mensen met vergelijkbare ervaring?
zaterdag 11 mei 2019 om 17:45
Kwam dat ook door de afstand of hoe ging dat precies. Heb je er spijt van gekregen?
zaterdag 11 mei 2019 om 17:51
Vriend en ik hebben nu afgesproken om een week geen contact en allebei apart na te denken wat we willen. Ik voel me echt heel verdrietig en in de war. Het ene moment denk ik dat het misschien maar beter is als het uitgaat. Het andere moment denk ik alleen maar dat ik hem niet kwijt wil en ik zit ik weer te janken. Het is echt een heel fijn persoon. We zijn ook altijd wel bereid om moeite voor elkaar te doen. En houden ook van elkaar. Zou dat niet genoeg moeten zijn?
Al die leuke dingen die we doen. Zal ik zo missen. Ik vind het ook altijd heel leuk met zijn vriendengroep. Ook dat ga ik enorm missen.
Al die leuke dingen die we doen. Zal ik zo missen. Ik vind het ook altijd heel leuk met zijn vriendengroep. Ook dat ga ik enorm missen.
zaterdag 11 mei 2019 om 17:54
.Aardvarkentje schreef: ↑11-05-2019 17:51Al die leuke dingen die we doen. Zal ik zo missen. Ik vind het ook altijd heel leuk met zijn vriendengroep. Ook dat ga ik enorm missen.![]()
Geloof mij, er zijn genoeg andere mensen m/v waar je ook leuke dingen mee kunt doen.
Niet geschoten is altijd mis
zaterdag 11 mei 2019 om 18:04
Ik kom ze helaas vrij zelden tegen. Ik heb wel vriendinnen maar die zijn meer van het lekker thuis met familie zijn of doen alles samen met hun vriend(in). Daarnaast zijn er ook een aantal vriendschappen stukgelopen toen ik een paar jaar geleden depressief was. Daarom onderneem ik veel dingen vaak noodgedwongen alleen of niet. In de stad waar ik woon heb ik ook nog geen vrienden gemaakt, helaas. Merk ook dat het met de jaren nog moeilijker wordt. Maar goed dat is zeker niet de reden waarom ik het moeilijk vind om de relatie te verbreken. Want ik weet heus wel dat het dan ook wel weer goed komt.
zaterdag 11 mei 2019 om 18:16
Aardvarkentje schreef: ↑10-05-2019 13:10Bedankt voor jullie reacties. Het is gewoon lastig. Zijn er mensen met vergelijkbare ervaring?
Mijn lief en ik woonden 2,5u reizen bij elkaar vandaan. Na een jaar waren we het zat. Ik wilde promoveren, ik kreeg twee plaatsen aangeboden, ik koos de plaats het dichtst bij hem in de buurt, een uur reizen bij hem vandaan. Anderhalf uur winst
zaterdag 11 mei 2019 om 18:20
Dat klinkt erg mooi! Zo is ook wel een beetje hoe ik het voor me had gezien.Pandax schreef: ↑11-05-2019 18:16Mijn lief en ik woonden 2,5u reizen bij elkaar vandaan. Na een jaar waren we het zat. Ik wilde promoveren, ik kreeg twee plaatsen aangeboden, ik koos de plaats het dichtst bij hem in de buurt, een uur reizen bij hem vandaan. Anderhalf uur winst. Na nog een jaar kochten we een huis precies tussen onze woon- en werkplaatsen in, in een stad die we allebei niet kenden, en een jaar daarna trouwden we. We hebben altijd gedaan wat het beste voor ons allebei was. Zo hoort het ook, vind ik.
vrijdag 17 mei 2019 om 20:36
zaterdag 18 mei 2019 om 19:15
Er komt vast (snel) iemand op jouw pad die ook 100% voor jou gaat en met wie je een toekomst gaat opbouwen en jullie allebei dezelfde doelen nastreven.Aardvarkentje schreef: ↑17-05-2019 20:36Hadden afgesproken even ruimte te nemen om na te denken. Net bij elkaar gekomen voor een gesprek en met veel verdriet van beide kanten besloten te relatie te verbreken. Ben echt heel verdrietig over voelt helemaal niet goed. Ik hoop echt dat dit de juiste beslissing was.
Heel veel sterkte TO