Vriendschap met beste vriend

28-03-2009 20:34 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

Ik lees al een tijdje op het forum, maar heb mij pas geregistreerd. Ik wil graag jullie mening. Ik ben al 8 jaar bevriend met een man. We hebben elkaar leren kennen via een chatforum en zijn daarna overgegaan om op msn te chatten. Hij woont niet in Nederland, waardoor onze vriendschap veelal via de chat verloopt. Als ik met vakantie ga naar het land waar hij woont spreken we persoonlijk af. Gebeurd niet veel hoor. Hooguit 3 keer.

Het is namelijk zo dat we beiden een relatie hebben en ik ben ook inmiddels getrouwd. Vanaf het begin is er een soort spanning tussen ons. We chatten regelmatig en hij vindt het leuk om te flirten. Ik ga er ook wel op in. Het is meer leuke dingen tegen elkaar zeggen en niet het bespreken van onze sexuele levens. Zodra het gesprek zo een richting op gaat geef ik geen gerichte antwoorden meer. Maar recentelijk heeft hij de opmerking tegen mij gemaakt dat ik vlinders in mijn buik krijg als hij online komt. Na 2 dagen heb ik hem gemaild en gevraagd als hij denkt dat ik verliefd op hem ben of als hij dat graag aan mij wilt vragen. Hij draaide eromheen, maar tenslotte ben ik blijven vragen en heeft hij toegegeven dat ik hem soms het gevoel geef dat ik hem leuker vind dan een gewone vriend.

Ik heb toen gevraagd als hij zelf verliefd is. Hij heeft niet op deze vraag geantwoord en tenslotte heb ik aangegeven dat ik denk dat ik niet verliefd ben en dat een relatie tussen ons alleen maar dramatisch zal zijn, daar we beiden bezet zijn. Tenslotte was hij het met mij eens en gaf aan dat hij ook niet meer wilt dan vriendschap. Ik vroeg hem als hij ook de spanning tussen ons voelt en als hij weet wat het is. Hij kon het ook niet verklaren gaf hij aan. Hij gaf aan dat we er beiden voor moeten waken dat die spanning niet iets groter/sterker wordt.

Het vervelende is dat ik het gevoel blijf behouden dat er gevoelsmatig toch meer aanwezig is tussen ons dan vriendschap. Dit heb ik nog nooit eerder met een andere man meegemaakt. Er is nog steeds een behoorlijke spanning tussen ons. Ik vraag me af waarom die vreemde spanning er nog steeds is.

Wat denken jullie is er meer aanwezig dan vriendschap?
Als jij denkt dat er meer is, dan is er dus meer. Doe jezelf een lol en zet die vriendschap op een laag pitje. Dat scheelt je een hoop drama.
Ja, dit is meer dan vrienschap.
Als ik het zo lees, is er meer dan vriendschap, meer gevoel dan voor iemand anders waarmee je vriendschap hebt.

De vraag is alleen of jij er iets verder mee wil. Je schreef dat je getrouwd bent maar is het voor jou een spelletje? Een soort aantrekkingskracht?

Ik vind het erg normaal maar bekijk wel of je zoiets wil in je relatie en of je het wil delen met diegene met wie je getrouwd ben, Hierbij bedoel ik erover praten of niet. Flirten is gezond en erg leuk maar het moet je eigen relatie niet schaden in welke zin dan ook.

Succes meid!
Nee echt?
Ga je ook zo om met je andere vrienden? Heb je daar een soortgelijk gevoel bij? Zo ja, dan is er niks meer dan gewoon vriendschap. Zo nee, dan is er waarschijnlijk meer.
Bedankt voor het meedenken. Ook de andere dames bedankt voor jullie reacties.

Het is meer een spelletje denk ik en misschien ook aantrekkingskracht. In elk geval is het als een spelletje bij mij begonnen. Voor de rest doe ik er fysiek niets mee en wil dat ook niet.

Maar goed het flirten heb ik de laatste tijd op een laag pitje gezet. Ik ontwijk het zoveel mogelijk. Wil even helder krijgen of het wel goed is om op dezelfde manier verder te gaan.

quote:suus0105 schreef op 28 maart 2009 @ 21:24:

Als ik het zo lees, is er meer dan vriendschap, meer gevoel dan voor iemand anders waarmee je vriendschap hebt.

De vraag is alleen of jij er iets verder mee wil. Je schreef dat je getrouwd bent maar is het voor jou een spelletje? Een soort aantrekkingskracht?

Ik vind het erg normaal maar bekijk wel of je zoiets wil in je relatie en of je het wil delen met diegene met wie je getrouwd ben, Hierbij bedoel ik erover praten of niet. Flirten is gezond en erg leuk maar het moet je eigen relatie niet schaden in welke zin dan ook.

Succes meid!
Nee bij andere vrienden gaat het niet zo aan toe en is er geen vreemde spanning.quote:Uggla schreef op 28 maart 2009 @ 21:30:

Ga je ook zo om met je andere vrienden? Heb je daar een soortgelijk gevoel bij? Zo ja, dan is er niks meer dan gewoon vriendschap. Zo nee, dan is er waarschijnlijk meer.
Tja, als je diegene toch bijna niet ziet en je bent gelukkig getrouwd....

Het is niet goed als je alleen maar aan hem denkt en niet aan je man/vrouw. Dat is niet eerlijk en zo ben je ook niet getrouwd (lijkt mij). Indien er ergens, al is het maar een klei beetje, hindr in ondervind, stop ermee. Dan houd je je relatie ook gewoon goed en eerlijk...
Nee echt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven