Help mijn man heeft een hobby

13-05-2019 09:26 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Zoals de titel zegt heeft mijn man een hobby. Heel fijn voor hem en ik gun hem zijn hobby. Ikzelf ben een workaholic en volg allerlei opleidingen dus ook genoeg te doen. Tel daar 2 kinderen bij op en de week zit lekker vol.

Hobby van man is sporten bij een vereniging. Hij is daar trainer (bij volwassenen en kinderen), zit in het bestuur en helpt met klusjes. Top voor de vereniging want vrijwilligers te weinig.

Wat is nu het probleem: omdat hij bestuurszaken regelt heeft hij kennis over zaken die hij nog niet kan delen met de buitenwereld (bijvoorbeeld indelingen teams volgend jaar). Nu lekt er ieder jaar voortijdig informatie en dat veroorzaakt een hoop onrust binnen de vereniging, denk aan ouders die geruchten horen en het niet eens zijn met de beslissingen die door de vereniging genomen worden.

Ik heb met man de afspraak dat ik niks wil weten wat anderen nog niet mogen weten. Alleen ik word wel flink aangesproken op geruchten. Men gaat er vanuit dat de vrouw van wel op de hoogte is. Zo heb ik al eens moeten dealen met een boze vader waarom zijn kind niet in de selectie zit etc. Op zich kan ik dat handelen.

Nu echter kijken mijn beste vriendinnen mij argwanend aan door geruchten die ze gehoord hebben. Kortom: ik word persoonlijk aangevallen door de hobby van man. Ik heb er last van, word gemeden en scheef aangekeken.

Wat te doen? Ik wil man niks verbieden maar zie het liefst dat hij de bestuurderstaak neerlegt. Iemand tips?
Lijkt me meer een issue in jouw vriendschap met je beste vriendin dan de hobby van je man.
kindrebel schreef:
13-05-2019 09:29
Lijkt me meer een issue in jouw vriendschap met je beste vriendin dan de hobby van je man.
Dat.
Herkenbaar.
Ik ben heel duidelijk tegen mijn man: ik wil het niet weten (en heel eerlijk, het gezeik, gedoe en gekonkelfoes irriteert me mateloos. Wat een gezeik zo'n sportvereniging)
En ik houd ook afstand van de vereniging, op kijken bij wedstrijden na.
En als iemand me ook maar aanspreekt, ben ik ook duidelijk: Ik weet het niet, je moet bij MiMameneerLila zijn
En dat helpt

Hem laten stoppen met zijn hobby, vind ik te ver gaan
Rare vriendinnen heb jij.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Wat een bijzonder wereldje is dat toch. Ik zou een zin bedenken die je steeds uitspreekt als iemand ergens naar vraagt. Iets als 'daar heb ik geen idee van, wij praten daar niet over en het interesseert me ook niet'. Die zin blijf je herhalen en als mensen toch blijven aandringen, dan zeg je ronduit dat je het ergens anders over wilt hebben, omdat je het een vervelend onderwerp vindt, waar je niks mee hebt.

Ik zou daar echt hard in zijn. Wat een bullshit zeg, waar gaat dit nou helemaal over.
Ik las het bericht nog een keer en zo komt dat idd over. Het zijn niet alleen mijn vriendinnen, dat was de druppel. Ook de huidige trainer van kind, de ouders waarmee ik sta en anderen reageren op die manier. Vind ik heel jammer want ze moeten niet bij mij zijn maar bij bestuur....
Wat ik voornamelijk lastig vind is dat mijn hele sociale leven uit die vereniging komt. Dus ik voel me niet prettig als iedereen boos is op man en dingen vind van man (meestal dus negatief). Dat ligt meer bij mij natuurlijk maar ben bang om door die hobby vrienden/kennissen te verliezen
Misschien tegen iedereen zeggen: "nope, niet in de selectie! Wesley Sneijder krijgt die plek." Dan kappen ze wel met die vragen. :biggrin:
lilalinda schreef:
13-05-2019 09:30
Herkenbaar.
Ik ben heel duidelijk tegen mijn man: ik wil het niet weten (en heel eerlijk, het gezeik, gedoe en gekonkelfoes irriteert me mateloos. Wat een gezeik zo'n sportvereniging)
En ik houd ook afstand van de vereniging, op kijken bij wedstrijden na.
En als iemand me ook maar aanspreekt, ben ik ook duidelijk: Ik weet het niet, je moet bij MiMameneerLila zijn
En dat helpt

Hem laten stoppen met zijn hobby, vind ik te ver gaan
Ik irriteer me er ook aan ja, waar gaat het nou over? Gezeik is het zeker en meestal kan ik het van me afzetten maar nu mijn vriendinnen me erop aanspreken vind ik het lastig worden....
Carpediem80 schreef:
13-05-2019 09:35
Wat ik voornamelijk lastig vind is dat mijn hele sociale leven uit die vereniging komt. Dus ik voel me niet prettig als iedereen boos is op man en dingen vind van man (meestal dus negatief). Dat ligt meer bij mij natuurlijk maar ben bang om door die hobby vrienden/kennissen te verliezen
Je kunt keer op keer zeggen: Ik ben geen bestuurslid. Ben je boos: dáár staat mijn man. Heb je verder nog plannen dit weekend?
Jaaaa, zo herkenbaar. Ik heb zelf in het bestuur gezeten van een voetbalvereniging.
Het meeste gezeik kwam van de ouders. Zij denken allemaal een Messie in huis te hebben. Heb nooit begrepen waar ze zich druk over maken.

Maar goed, als ik jou was zou ik mij er niets van aantrekken. Besluiten worden altijd genomen op basis van argumenten. En ik zou vragen gewoon beantwoorden met "joh, het interesseert mij helemaal niets, dus ik heb werkelijk ook geen idee".
Verwijs ze naar het bestuur.

Als ze doorgaan, gewoon vragen wat ze bij jou komen doen aangezien jij niet in het bestuur zit. En ze aankijken alsof ze van de pot gerukt zijn, want dat zijn ze ook.
anoniem_376303 wijzigde dit bericht op 13-05-2019 09:42
Reden: Kloppende zin maken
3.88% gewijzigd
Carpediem80 schreef:
13-05-2019 09:35
besef je je wel, hoe flinterdun die vriendschappen zijn?
zegt meer over die vriendin dan de hobby van je man.

Of het nu vrijwilligerswerk is of echt werk, je hebt een geheimhoudingsplicht. De huisarts bespreekt thuis toch ook niet alles over zijn/haar cliënten?

Je man zal waarschijnlijk ook een geheimhoudingsverklaring getekend hebben.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Als je zulke vragen/opmerkingen krijgt wat zeg je dan TO?
en geef het als signaal af naar je man:
Het bestuur moet transparanter worden, dan is er minder voedingsbodem voor roddel en geruchten
Carpediem80 schreef:
13-05-2019 09:38
Ik irriteer me er ook aan ja, waar gaat het nou over? Gezeik is het zeker en meestal kan ik het van me afzetten maar nu mijn vriendinnen me erop aanspreken vind ik het lastig worden....
Het enige dat je kunt doen is ze continue doorverwijzen naar het bestuur en aangegeven dat jij je daar niet mee bezig houdt. En vervolgens het onderwerp veranderen. Spreek je vriendinnen er op aan dat jij hier niet over gaat en het hier ook gewoon niet over wilt hebben.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Dit probleem ligt geheel bij je "beste vriendinnen", niet bij je man. Zij zijn dus ook de personen die je hierop aan moet spreken. Benadruk dat jij zelf niet in het bestuur zit, niets af weet van wat hij daar regelt en dat je het goed zat bent dat ze jou daar de hele tijd op aanspreken.

Sowieso, ook al zou je wel op de hoogte zijn, dan was jij nog niet het aanspreekpunt en is je man hen niet verplicht om ze een voorkeursbehandeling te geven - ik zou ook geneigd zijn om dát te zeggen, maar goed, dan vatten zij dat misschien weer op als een signaal dat je toch meer weet.

In elk geval ligt het probleem bij die vriendinnen, niet bij je man.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Spreken ze alleen jou aan of ook je man?
Dan zeg je voortaan dat in het kader van de AVG jij geen informatie krijgt over de vereniging en dat datalekken gemeld moeten worden.
Laat alles gelijk naar buiten brengen als er blijkbaar lekken zitten in het bestuur. Lekker boeien die info.
Zou vriendschappen buiten die voetbal zoeken. Kinderachtig gedrag dat verenigingsleven.
Zeggen dat ze zelf in het bestuur moeten gaan, dan kunnen ze 't zelf regelen
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Ik zou het bestuur vragen een bericht uit te doen gaan dat als ouders vragen hebben ze bij het bestuur terecht kunnen en geen familieleden moeten vragen omdat die toch van niets weten.
En zelf blijven zeggen dat je niets weet en het ook niet wil weten.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Het probleem fijn laten bij de mensen die niet eens het fatsoen hebben om ervan uit te gaan dat dit los van jou staat. En man mag deze mensen erop aanspreken jou niet meer lastig te vallen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven