Help mijn man heeft een hobby

13-05-2019 09:26 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Zoals de titel zegt heeft mijn man een hobby. Heel fijn voor hem en ik gun hem zijn hobby. Ikzelf ben een workaholic en volg allerlei opleidingen dus ook genoeg te doen. Tel daar 2 kinderen bij op en de week zit lekker vol.

Hobby van man is sporten bij een vereniging. Hij is daar trainer (bij volwassenen en kinderen), zit in het bestuur en helpt met klusjes. Top voor de vereniging want vrijwilligers te weinig.

Wat is nu het probleem: omdat hij bestuurszaken regelt heeft hij kennis over zaken die hij nog niet kan delen met de buitenwereld (bijvoorbeeld indelingen teams volgend jaar). Nu lekt er ieder jaar voortijdig informatie en dat veroorzaakt een hoop onrust binnen de vereniging, denk aan ouders die geruchten horen en het niet eens zijn met de beslissingen die door de vereniging genomen worden.

Ik heb met man de afspraak dat ik niks wil weten wat anderen nog niet mogen weten. Alleen ik word wel flink aangesproken op geruchten. Men gaat er vanuit dat de vrouw van wel op de hoogte is. Zo heb ik al eens moeten dealen met een boze vader waarom zijn kind niet in de selectie zit etc. Op zich kan ik dat handelen.

Nu echter kijken mijn beste vriendinnen mij argwanend aan door geruchten die ze gehoord hebben. Kortom: ik word persoonlijk aangevallen door de hobby van man. Ik heb er last van, word gemeden en scheef aangekeken.

Wat te doen? Ik wil man niks verbieden maar zie het liefst dat hij de bestuurderstaak neerlegt. Iemand tips?
Lopervanhiernaardaar schreef:
13-05-2019 10:17
Zeggen dat ze zelf in het bestuur moeten gaan, dan kunnen ze 't zelf regelen
Nou dit dus. Als je in het bestuur zit kun je het zelden goed doen. Maar de mensen met de meeste kritiek willen nooit in het bestuur.

Ik zou een standaardzinnetje instuderen TO, iets van "ik zit niet in het bestuur en ik weet van niks. Zullen we het over iets anders hebben?" En de vragen verder negeren.
The owls are not what they seem
Ik vind dat je man hier echt niets aan kan doen.
Ouders en andere volwassenen moeten niet zo snel ontevreden, verontwaardigd en achterdochtig zijn. Als het om zaken gaat als welk kind in welk team op welk niveau komt en selecties enz. verliezen ouders vaak hun verstand en kunnen ze niet meer rationeel denken. Trek je er niets van aan en leg het naast je neer.
anoniem_287123 wijzigde dit bericht op 13-05-2019 10:40
23.65% gewijzigd
het lijkt me gezond voor je sociale leven dat je vrienden zoekt buiten dat kringetje want zo leuk klinken ze niet...
Lorem Ipsum
Doreia* schreef:
13-05-2019 09:38
Je kunt keer op keer zeggen: Ik ben geen bestuurslid. Ben je boos: dáár staat mijn man. Heb je verder nog plannen dit weekend?
Nog beter: ben je boos, de club heeft dringend behoefte aan nieuwe vrijwilligers!
turquasi schreef:
13-05-2019 10:38
het lijkt me gezond voor je sociale leven dat je vrienden zoekt buiten dat kringetje want zo leuk klinken ze niet...
+1
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
elske1975 schreef:
13-05-2019 10:30
Ik vind dat je man hier echt niets aan kan doen.
Als TO's man in het bestuur zit en iedereen is ontevreden over het bestuur, is hij toch echt in de positie om dat te verbeteren
Anders kan hij beter geen bestuurslid meer zijn
Mail laten omzenden door bestuur?
Dan ligt het probleem dus bij de leden van de vereniging en je vriendinnen.. Echt, wat een kinderachtige mensen om zich ten eerste daar zo druk om te maken, en ten tweede om jou daarop aan te spreken en/of aan te kijken.
Ik zou er héél duidelijk en kort in zijn, Wat een onzin en tijdverspilling waar die 'volwassenen' zich druk om maken zeg..
Natuurrijk gaat je man zijn bestuurstaak niet neerleggen. Mogelijk kan het bestuur wat meer inspelen op de behoeftes van de leden én zorgen dat er minder info te vroeg lekt.

Ik zat in een bestuur en ken het 'vissen' naar informatie wel. Zeker in deze tijd als de nieuwe teams moeten worden ingeschreven voor volgend jaar. En heel gek, ook al lekt er nergens info te vroeg naar buiten, er komen altijd roddels gebaseerd op verwachtingen.

'Ik hoop dat mijn zoon naar de C' mag, wordt al snel: 'Zij denkt dat haar zoon naar de C gaat'. Vervolgens wordt dat: 'Haar zoon gaat naar de C.' En dan komen de verwijten waarom hij wel en de mijne niet? En dan worden de nieuwe teams bekend gemaakt en blijft dat joch in de D, is de moeder van dat joch er helemaal oké mee en zaniken de anderen nog even lekker door.
Bedankt allemaal voor jullie berichten. Het zet alles wel weer even in het juiste perspectief. Het was in dit geval een (naar mijn idee dan toch) goeie vriendin die mij persoonlijk aanviel dat ik allang bepaalde info had en dus eigenlijk met het verwijt waarom ik dat niet met haar had gedeeld.

Misschien had zij een ander idee bij onze vriendschap want ze accepteerde mijn uitleg ook niet, dat niet ik maar man in het bestuur zit en dat ik niet alles weet wat hij weet.....

Het is inderdaad altijd gezeik rond deze tijd en meestal kan ik dat echt wel hebben. Het kwam nu voor mij uit een onverwachte hoek en zodanig fel op mij gericht, dat ik er van schrok .. Ik zie vriendin vanavond en zal er wel een gesprek over aangaan.
Carpediem80 schreef:
13-05-2019 15:02
Bedankt allemaal voor jullie berichten. Het zet alles wel weer even in het juiste perspectief. Het was in dit geval een (naar mijn idee dan toch) goeie vriendin die mij persoonlijk aanviel dat ik allang bepaalde info had en dus eigenlijk met het verwijt waarom ik dat niet met haar had gedeeld.

Misschien had zij een ander idee bij onze vriendschap want ze accepteerde mijn uitleg ook niet, dat niet ik maar man in het bestuur zit en dat ik niet alles weet wat hij weet.....

Het is inderdaad altijd gezeik rond deze tijd en meestal kan ik dat echt wel hebben. Het kwam nu voor mij uit een onverwachte hoek en zodanig fel op mij gericht, dat ik er van schrok .. Ik zie vriendin vanavond en zal er wel een gesprek over aangaan.
Nou lekker dan. Dat jouw man eventueel bepaalde zaken met jou deelt, dat snap ik nog wel. Maar jij moet het van haar dan ook gelijk maar doorbrieven?
Succes vanavond.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Carpediem80 schreef:
13-05-2019 15:02

Wat een raar mens. Je zou kunnen vragen of ze alleen vriendin met je is om dingen te horen die verder nog niet bekend mogen worden.
Wat zegt ze als je haar naar je man verwijst? Die durft ze vast niet aan te vallen.
Als je hierop wordt aangesproken trek je je wenkbrauwen hoog op van verbazing en zeg je: "Ik weet hier niets van, je bent bij mij op het verkeerde adres." Op een toon van "hoe haal je het lef in je donder om mij op zo'n toon aan te spreken!"

Helaas leer je onder zulke omstandigheden je échte vrienden kennen en niet de wannabe's die je alleen maar gebruiken voor hun eigen wel en wee.
parrallel netwerk zoeken. ook interessant voor diversiteit in gesprekken.

(en, maar dat is niet specifiek aan jou gericht), hoe banaler de sport (neen, dat mag ik niet zeggen, geen enkele sport is banaal) maar hoe lager de ranking, hoe belangrijker dat mensen denken dat hun kind is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven