Woningen op Funda, plaats hier wat jou opvalt. 5

13-02-2019 20:07 3072 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 5 .

Wij kijken hier graag op Funda, gewoon omdat we huizen kijken leuk vinden. Veel topics op het forum gaan over zoektochten op Funda. Maar hier zoeken we niet naar huizen voor ons zelf, we kijken gewoon en delen wat ons opvalt. Dus als je een huis tegenkomt dat je opvalt, plaats dan de link hier en laat ons mee genieten.

Natuurlijk start ik met een voorbeeld dat hier gedeeld kan worden.

De idoterie op huizengebied in Amsterdam:
https://www.funda.nl/koop/amsterdam/app ... 5/#foto-15

Of de zeeën van ruimte voor in verhouding weinig geld in Friesland
https://www.funda.nl/koop/haskerdijken/ ... aatweg-50/
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
GlitterCupcake schreef:
14-05-2019 14:45
Volgens mij wonen hier hele intense mensen. Die woorden gebruiken als ‘passie’ en ‘work hard, play hard’ :biggrin:

https://www.funda.nl/koop/drunen/huis-4 ... -a/#foto-1

Wannabes. Met hun goedkope dekbedovertrek van de Action.

Wat is dat kale vlak voor het huis? O, beton. Moest daar iemand onder ofzo??
Such fun!1
MarindaH schreef:
14-05-2019 22:58
Nee joh, dat is een zonnige, ruime, onderhoudsarme voortuin. Duh...
MarindaH schreef:
14-05-2019 22:58
Wannabes. Met hun goedkope dekbedovertrek van de Action.

Volgens mij de ‘luxe parkeermogelijkheden op eigen terrein’. De oprit met de Mercedes is van de buren.
Betty_Slocombe schreef:
14-05-2019 22:33
Het is een huis van niks, maar die straatnaam is toch fantastisch: https://www.funda.nl/koop/westerlee/hui ... dallaan-4/
:-D De Tranendallaan is de enige straat van het gehucht Tranendal in de gemeente Oldambt. Het gehucht dankt de naam vermoedelijk aan de slag bij Heiligerlee. Aldus Google.

Ik denk dat er gewoon een paar ambtenaren in een lollige bui waren :-)
Betty_Slocombe schreef:
Het is een huis van niks, maar die straatnaam is toch fantastisch: https://www.funda.nl/koop/westerlee/hui ... dallaan-4/
Haha.

Mijn schoonouders woonden vroeger op een straat die in 't plaatselijke dialect hier "Schimmel" betekent.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
aaaanne schreef:
14-05-2019 21:35
Knap hoe ze een keuken hebben gemaakt waarbij er, behalve de afzuigkap, niks echt vast zit
Afbeelding
https://www.funda.nl/koop/hoorn-nh/appa ... steeg-5-b/
Dit zal vast hip moeten zijn maar het ziet er uit als de keuken in een gemiddeld studentenhuis.
AnAppleADay schreef:
15-05-2019 09:42
Dit zal vast hip moeten zijn maar het ziet er uit als de keuken in een gemiddeld studentenhuis.

Ik zou het niet eens een keuken noemen :-? Ik bedoel, dan moet ik na elke kookbeurt mijn muren witten en vloeren ontvetten. Ja afwasbare verf bestaat maar het blijven poreuze oppervlaktes.
Tickel schreef:
14-05-2019 10:13

Afbeelding
hier staat een vaas vol wandelstokken, of zouden er paraplu's tussen zitten?

*de dingen die me kunnen bezighouden
Lorem Ipsum
turquasi schreef:
15-05-2019 10:08

Dat is voor de man die er tegenover staat, mocht hij een wandeling willen maken
“Don’t look back – you’re not going that way.”
In Hoensbroek is er een Neerbraakstraat. :-D
tja als je toch al in Hoensbroek woont... kan dat er ook nog wel bij

( ik vind dat beeld van dat mannetje trouwens weer iets wat van dezelfde maker kan zijn als de naakte vrouw in de gang )
Lorem Ipsum
turquasi schreef:
15-05-2019 10:08

Als die vaas geen recente kopie is dan staat daar een parapluhouder van +/- €4500 :) en de wandelstokken die er in zitten die kocht/kreeg je vroeger (1850-1950) als je ging bergwandelen en je thuis wilde laten zien aan je gasten dat je dat deed. Als je een fanatieke wandelaar was had je 2 opties: je kocht per berg een nieuwe stok óf je liet een zilveren (of anders metalen) plaatje van de berg met de naam op je huidige stok monteren. Later werden het gekleurde plaatjes. Je kon je stok ook pimpen met kwastjes, koeiebellen, je snapt het wel.

Die stok zetten je als opschepperij in je paraplubak. Stokken vol met plaatjes zijn collectorsitems. Deze stokken heeft elke gegoede man toendertijd gehad en kan je op elke boedelveiling of rommelmarkt kopen.
AnAppleADay schreef:
Wat een gaaf appartement!!! Ik zou er zo willen wonen. Die keuken heeft wel wat. Ik denk zelf wel dat ik het onder het aanrecht dicht zou maken en dan helemaal prima.
kintsugi schreef:
15-05-2019 11:07
In Hoensbroek is er een Neerbraakstraat. :-D
In Weert een Keutelraatweg en in Geldrop een hele wijk met Lord of the Rings namen. Faramir is tot daar aan toe maar je zult maar op Sauron of Saruman wonen...

In Den Bosch heb je een straat die Achter Den Engelsche Pispot heet, en in Engeland had tot een paar eeuwen terug vrijwel elke stad een straat die Gropecunt lane heette (daar zaten de hoeren).
Lady_Day schreef:
15-05-2019 12:08
Wat een gaaf appartement!!! Ik zou er zo willen wonen. Die keuken heeft wel wat. Ik denk zelf wel dat ik het onder het aanrecht dicht zou maken en dan helemaal prima.
Ik vind het ook een leuk appartement, zal wel de magnetron weghalen. Die verpest echt de sfeer van de keuken.
Als je je huis van acht en een half ton te koop zet en je hebt wel soort van opgeruimd maar het was uiteindelijk toch teveel moeite.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dahlia74 schreef:
15-05-2019 13:31
Ik vind het ook een leuk appartement, zal wel de magnetron weghalen. Die verpest echt de sfeer van de keuken.
Helemaal mee eens! Ik heb dezelfde koelkast. Leuk om naar te kijken maar veel te groot voor mij.

Nog een betaalbaar appartement ook. Dan denk ik meteen 'wat is daar mis mee?'
Betty_Slocombe schreef:
Ik vind die foto's intrigerend. Alles helemaal leeg, op een tuinkabouter na, een paar slippers dat netjes staat te wachten tot de eigenaar terugkomt, de oude kalender aan de muur, en de makelaar die dacht "als ik nou een paar tuinstoelen neerplemp in elke ruimte lijkt het misschien nog wat."
GlitterCupcake schreef:
15-05-2019 11:58
Als die vaas geen recente kopie is dan staat daar een parapluhouder van +/- €4500 :) en de wandelstokken die er in zitten die kocht/kreeg je vroeger (1850-1950) als je ging bergwandelen en je thuis wilde laten zien aan je gasten dat je dat deed. Als je een fanatieke wandelaar was had je 2 opties: je kocht per berg een nieuwe stok óf je liet een zilveren (of anders metalen) plaatje van de berg met de naam op je huidige stok monteren. Later werden het gekleurde plaatjes. Je kon je stok ook pimpen met kwastjes, koeiebellen, je snapt het wel.

Die stok zetten je als opschepperij in je paraplubak. Stokken vol met plaatjes zijn collectorsitems. Deze stokken heeft elke gegoede man toendertijd gehad en kan je op elke boedelveiling of rommelmarkt kopen.
je hebt geen idee hoe leuk ik het vond om dit te lezen :jump: heel erg bedankt!
Lorem Ipsum
gek trouwens dat bovenaanzicht foto nr7 van het huis in heemstede.... nog nooit gezien
Lorem Ipsum
turquasi schreef:
15-05-2019 14:02
gek trouwens dat bovenaanzicht foto nr7 van het huis in heemstede.... nog nooit gezien
Nee ik ook niet, en ik vond het een beetje luguber eerlijk gezegd. Het is best een leuk huis (inrichting buiten beschouwing gelaten) maar dat zag je daar niet aan af.
AnAppleADay schreef:
Ook veel loze ruimte naast het fornuis en de koelkast.
Ik vind het altijd zo vervelend kijken naar die foto's die helemaal vervormd zijn door groothoeklenzen. Echt. Heel irritant. Alsof je niet ziet hoe groot/klein het echt is als je gaat bezichtigen.
https://www.funda.nl/koop/herveld/huis- ... traat-6-8/

tvp met een huis in een geweldige straatnaam :-[
https://www.funda.nl/koop/arnhem/huis-4 ... enlaan-17/

Uit de kluiten gewassen center parks huis met een soort loopbrug idee en een naakte vrouw op het balkon.
Plus een badkamer groot genoeg om er een zwembad in te maken.

(edit: zo te zien is er ook een binnenzwembad)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven