Zwanger worden met clomid

14-06-2018 17:05 1730 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey iedereen,

Ik wilde eventjes een topic openen voor dames die zwanger proberen te worden met clomid. Ik weet dat er al heel wat groepen bestaan en soms zijn die dan zeer groot. Het kan wel gezellig zijn met een beknopter groepje. Dus al diegene die mee willen schrijven welkom!

Ik ben in mijn 2de ronde met clomid 50mg. Ik doe enkel folikelmetingen. Geen iui of geen bloedafname om te zien of er een ovulatie is gebeurd. Ik ben gestart in september 2017.
De vorige ronde toen ik eindelijk eens een positieve ovulatie test had was ik al helemaal blij. Laat staan als er eindelijk eens een zwangerschapstest positief uitslaat. 30 mei kan ik testen, hopelijk!

@Artic, snap heel goed dat je terug houdend bent hoor. Anders is de klap des te groter. Maar stiekem heb je van binnen altijd wel die hoop en een stemmetje dat het misschien wel eens raak zou kunnen zijn. Tenminste, dat heb ik vaak.

Ik ga proberen zo rustig mogelijk deze twee lange weken door te komen. Yoga elke ochtend. Maar ik denk dat hoe dichter ik naar 30 mei kom, ik toch weer ga stressen.
Hardloopstudentje schreef:
15-05-2019 13:16
De vorige ronde toen ik eindelijk eens een positieve ovulatie test had was ik al helemaal blij. Laat staan als er eindelijk eens een zwangerschapstest positief uitslaat. 30 mei kan ik testen, hopelijk!

@Artic, snap heel goed dat je terug houdend bent hoor. Anders is de klap des te groter. Maar stiekem heb je van binnen altijd wel die hoop en een stemmetje dat het misschien wel eens raak zou kunnen zijn. Tenminste, dat heb ik vaak.

Ik ga proberen zo rustig mogelijk deze twee lange weken door te komen. Yoga elke ochtend. Maar ik denk dat hoe dichter ik naar 30 mei kom, ik toch weer ga stressen.
Heel herkenbaar
Hier even een ego post.

Spierwitte testen. Dus ga tm zondag afwachten en dan maandag de gyn maar weer bellen. Even bekijken hoe en wat want Provera ging de laatste keer zi slecht.

Snap er niks van, mn krampen en ovutesten het klopte zo goed met elkaar.
bacon schreef:
16-05-2019 07:28
Hier even een ego post.

Spierwitte testen. Dus ga tm zondag afwachten en dan maandag de gyn maar weer bellen. Even bekijken hoe en wat want Provera ging de laatste keer zi slecht.

Snap er niks van, mn krampen en ovutesten het klopte zo goed met elkaar.
Wat rot zeg die onzekerheid, ik had zulke goede hoop voor jou
Waarom wil je tot maandag wachten met bellen?
Wat balen bacon :(

Wij zijn nu onderweg voor de eerste echo na de eerste kuur clomid 50mg.
Duimen!
Spannend maan
Welke cyclusdag zit je nu?
@Bacon, wat vreemd. Hopelijk komt dan alsnog snel je menstruatie door!

@Artic, kan jij nog beetje rustig blijven?

@Maan, succes! Hoop dat er een mooi eitje te zien is. Welke cyclus dag zit je nu?
bacon heel vreemd idd! Ik heb ook zulke goede hoop voor jou! Hou je taai!

maan succes! Laat je het weten?

arctic ik ben gewoon een soort van zenuwachtig voor jou haha! Dat je nog geen bruinverlies heb geeft zoveel hoop! Morgen officieel overtijd toch? Het zou zo mooi op zn plek vallen dat je de laatste ronde voor de iui een positieve test zou hebben! Ik duim zo hard voor je...heb al bijna blaren ;-)
Life is a party to be thrown
@arctic omdat ik dan boven de 35 dagen zit. Maar hoop zo dat het dan maar gewoon doorzet. Hoe is het bij jou?

@maan succes ik duim!!
@bacon oké dan snap ik de logica wel

Hier nog steeds niks. Morgen echt overtijd, misschien zelfs vandaag al.
Ik denk dat ik morgenochtend ga testen, maar ergens ben ik bang voor een witte test en dat er iets anders niet klopt.
@Artic, ik snap je gevoel zo goed. Een witte test is altijd echt enorm klote. Maar ik heb wel hele goede hoop voor je. En dan weet je morgen in elk geval waar je aan toe bent, anders blijf het toch de hele tijd in je hoofd hangen.
Hai meiden :)
Er was helaas niets te zien op de echo...
Cyclusdag 12.

Wij worden doorverwezen naar een geneticus in Leiden, want wij moeten iets laten controleren waarop mijn broertje ons heeft gewezen.

Dus even alles op pauze.

Ik blijf jullie volgen en later meer x
maan ah shit meis! Kan/wil je niet doorgaan met een hogere dosis in afwachting van de geneticus?
@maan wat rot zeg
Ia er zicht op hoelang jullie moeten wachten nu?
@Maan, shit zeg. Voor de zekerheid, bij mij was er ook nog niks te zien op cd12 maar toen op cd15 ineens wel vorige ronde. Dus krijg je nog wel een echo om te controleren of er echt niks groeit? Vervelend dat het nu allemaal op pauze moet zeg!
Ha meiden, even een berichtje vanuit Ibiza!

@arctic wat ontzettend balen van je werk! Hopelijk is het goed nieuws dat je nog geen bruin verlies hebt gehad! Ik hoop enorm voor je op een positieve test!

@bacon wat balen! Maar het kan nog toch? Sommige vrouwen testen wat later pas positief!

@hardloop gelukkig is de pijn weg! Ik weet precies wat voor een gevoel dat is als er spanning op komt te staan.. heb er echt om gehuild toen!

@maan wat vervelend dat er niets te zien was! En Kun je inderdaad niet een hogere dosis clomid nemen tot je meer weet?

Ik heb de dag voor mijn vakantie een echo gehad en was stik zenuwachtig. Ik zou 5 weken en 5 dagen zwanger moeten zijn op dat moment maar het vruchtzakje was nog leeg.. dus nu zit ik best wel in de zenuwen tot de volgende echo en die is pas volgende week vrijdag wanneer ik terug kom uit Ibiza. De gyn dacht dat ik misschien een paar dagen minder lang zwanger was en er daarom nog niets te zien was. Spannend dus..
@mvh dat is inderdaad spannend. Ik hoop dat je na je vakantie een mooie echo hebt.
Ondertussen lekker genieten van Ibiza voor zover dat lukt
@mhv ah jeetje snap dat je zenuwachtig was. Probeer even lekker te genieten van je vakantie! Duim voor een mooie echo!

En nee ik verwacht het niet. De vorige keer en 11 jaar geleden bij mijn dochter testte ik meteen duidelijk. Dus ben bang geen ei... wat ik me dan wel afvraag is wat al die pijn was.

@maan balen dat er niets te zien was. Weet niet wat je moet gaan onderzoeken, maar hoop dat je snel gerust verder kunt.
Ik heb zojuist overduidelijk positief getest
@Artic, Woehoeee! Ik zat al stiekem op een berichtje van je te wachten. Gefeliciteerd meid :cheer2: Super ook nog zo net voordat je met iui zou gaan beginnen.
Hardloopstudentje schreef:
17-05-2019 08:07
@Artic, Woehoeee! Ik zat al stiekem op een berichtje van je te wachten. Gefeliciteerd meid :cheer2: Super ook nog zo net voordat je met iui zou gaan beginnen.
Ik geloof het zelf nog niet helemaal. Vriend komt pas laat vanmiddag weer thuis, dan ga ik het hem vertellen.
Nu wel hopen dat ik heel snel een nieuwe baan vind
Wauw Artic dit is fantastisch nieuws van harte gefeliciteerd!!!!!

Wij zetten nu alles op hold.
Mocht ik drager zijn van wat het vermoeden is (ik heb 50% kans hierop) dan bestaat er PGD om de aandoening uit te sluiten bij nageslacht.

Hoop dat er binnen een paar weken duidelijkheid is.

Mocht ik geen drager zijn gaan we de dosis verhogen en gaat de gyn een middel zoeken waar ik niet allergisch op reageer.
arctic oohh meis ik wist het! Wat een geweldig nieuws! Je heb er zooo lang op gewacht! Dikke dikke proficiat!! Ik wou dat ik je in het echt kon knuffelen!! :cheer: :cheer2:
Oh artic ik hoor hier echt totaal niet maar ik las je bericht en ben zo blij voor je!!
Wij schreven anderhalf jaar geleden samen in het topic zwanger worden in 2017 ofzo. Echt al een tijdje terug, dus daarom ook zo blij te lezen dat je een positieve test hebt! Gefeliciteerd en ik duim voor je!
Gefeliciteerd arctic!! Super super blij voor je!! :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven