Zwanger worden met clomid

14-06-2018 17:05 1730 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey iedereen,

Ik wilde eventjes een topic openen voor dames die zwanger proberen te worden met clomid. Ik weet dat er al heel wat groepen bestaan en soms zijn die dan zeer groot. Het kan wel gezellig zijn met een beknopter groepje. Dus al diegene die mee willen schrijven welkom!

Ik ben in mijn 2de ronde met clomid 50mg. Ik doe enkel folikelmetingen. Geen iui of geen bloedafname om te zien of er een ovulatie is gebeurd. Ik ben gestart in september 2017.
@kiml echt heel frustrerend. Zoals je wellicht weet ging deze en mijn vorige cyclus bij mijn ook zo tergend langzaam. Om ziek van te worden soms.
Helaas heb je er zelf weinig invloed op
ahh Kiml snap dat dat echt frustrerend is! Hoop zo dat je eitje lekker doorgroeit nu.

Ik heb nu voor de 4e keer clomid. De 1e x 50 was een eitje. De 2e x 50 niets. Nu 2e x 100. Ik heb deze ronde geen controle echo's gehad. Dus geen idee, maar zo gevoelig als dat deze ronde was heb ik nog nooit gehad. Mijn eierstokken begonnen al heel vroeg te steken, net alsof ik het voelde groeien.

Gisteren dus echte steken in mijn baarmoeder niet mij eierstokken, daar heb ik ongeveer 10 uur last van gehad. Nu is het weer weg. Snap er helemaal niks meer van. Zeker omdat ik gisteren ook even wat meer doorzichtig slijm had. Of het nu dan een verlaat ei, innesteling, of clomid bijwerkingen zijn. Ik weet het niet meer haha. Je voelt zoveeeeel.
Ja wel frusterend maar gek genoeg houd ik er een soort van rekening mee dat het elke x niet gegroeid is dat het me toch weer niet frustreerd haha snappen jullie em nog?!
Enige wat ne nu wel frustreerd is dat ik, als het niet raak is, dus ongesteld word op vakantie...gggrrrrr!
Heb nu wel goede hoop dat ie doorgroeid dat de arts zegt dat als ie eenmaal de 14mm heeft bereikt dat ie dominant is en dus de “uitverkorene” is en doorgroeit! Maar we gaan het zien maandag! Denk zondag maar vast een voorraadje zaad aanleggen😉!

bacon als ik jou was zou ik het zhuis ff bellen met deze verschijnselen...straks word het erger ofzo in het weekend en dat wil je natuurlijk niet
Mijn arts zei toentertijd dat de dingen die je voelt in je buik niet hoeft te betekenen dat er ook daadwerkelijk wat gebeurd...niet om je slechte hoop te geven hoor
Ik zou wel elke rondes echo’s vragen dan heb je ook geen onzekerheden meer wanneer en of je ei is! You never know!
Life is a party to be thrown
@bacon ik zou ook even bellen voor de zekerheid. De arts zei tegen mij dat doordat ik zo'n pijn had en kortademig was het waarschijnlijk een reactie was omdat de clomid teveel had aangericht ik had die maand dan ook 4 eitjes.. misschien kunnen ze na je belletje toch even een echo maken om alles te checken. Kun je misschien direct zien of je een eisprong hebt gehad..

Ik zit een beetje in de zenuwen.. ik heb last van de buik en maak mezelf de kop gek dat het misschien weer mis gaat. Zo vervelend dat ik er nu dan niet blij van kan worden.. de gyneacoloog was vanochtend wel erg blij. 14 mei mag ik terug voor de eerste echo omdat ik de 15e op vakantie ga. ben erg benieuwd..
@mhv26 ik snap dat die onzekerheid er zit, ik herken me daar ook in. Maar buikpijn hoeft niet fout te zijn! Probeer afleiding te zoeken op vakantie. Lekker waar ga je heen?

@kim en mhv Hmm ik heb niet meer gebeld omdat het gisteren rustiger werd. Maar na jou berichtje mhv ben ik eens gaan googelen en dat herken ik dan weer wel. Alleen durf en kan ik ergens niet geloven dat het ineens "zo goed" zou gaan na al het gedoe om uberhaupt een ei te krijgen. Al weet ik dondersgoed dat het kan natuurlijk. Mocht ik wel meer eitjes gehad hebben dan kan er nu weinig meer aan gedaan worden toch? Ik twijfel of ik nu maandag alsnog moet bellen. Had jij heel de maand zoveel last @mhv? Ik heb vanaf start clomid vanaf dag 2 direct mn eierstokken gevoeld idd alsof ik wat voelde groeien. Rond mijn eisprong was dit echt heftig en tot donderdag, (normaal gezien 5 dagen later) enorm steken direct in mijn baarmoeder. Nu merk ik wel dat alles gevoelig is daar, maar de hevige pijn is weg. Alleen zo nu en dan nog een krampje.
@bacon ik ga naar Ibiza. We gaan ieder jaar maar niet verwacht dat ik nu zwanger op vakantie zou gaan.. ook zoiets spannends haha.

Ik had die maand vanaf ongeveer een week voor eisprong zo'n pijn maar toen werd dat ook al snel bevestigd door een echo dat het er zoveel waren. Ik heb de pijn toen tot de menstruatie gehad. maar inderdaad als je je eisprong al gehad hebt dan kun je er niets meer aan doen. Ik hoop voor je dat je een mooie eisprong hebt gehad! :thumbsup:
bacon hoe is het met je buik? Is het rustiger geworden?

mvh oohh lekker, ook op vakantie! En hoe leuk en speciaal dat je op vakantie zwanger bent!

Net terughit zhuis en follikel is doorgegroeid naar 19mm en 1 van 13! Vanavond ovitrelle spuiten en vanaf woensdag beginnen mer de extra progesteron pillen! Die slik ik dan tot 22 mei, dan zijn we al op vakantie dus ben benieuwd! Ga geen test meenemen, alleen tampons! Test kan ik altijd daar nog kopen en als ik niet ongesteld word de 23/24e weet ik denk ik al genoeg, maar ik ga nergens maar vanuit!
Vanavond date night met me vriend, oppas komt! Mn vriend werkt in de horeca dus hij heeft nu weekend! Gaan kadotje voor onze zoon kopen die eind van de maand 3 jaar word en daarna lekker uit eten!
mhv ohhh wat lekker. Ik ben laatste een paar dagen naar Mallorca geweest vind het daar allemaal zo mooi! Geniet er van!!!

Kim op wat krampen na sinds gisteren weer geen hevige pijnen meer. Ik heb met mijn stomme hoofd wel nog een ovulatietest gedaan die weer een streep liet zien. Niet zo donker als in mijn piek, maar wel donkerder als de laatste test die ik deed. Dus ik helemaal in de stress, maar las op de site van sensitest dat dit kan gebeuren. Nu ga ik proberen mezelf in wachtstand te zetten tot minimaal zondag. :popcorn:

Die extra progesteron pillen is dat omdat jij te weinig progesteron aanmaakt zelf? Of wat is daar precies de reden van? Had je dit bij je vorige zwangerschap ook. Sorry als je dit al ooit gezegd hebt :facepalm: , ik kan het me niet meer herinneren.
Geniet van jullie avond samen! :love:
bacon nou mijn lutheale fase is heel kort, paar keer 11/12 dagen en laatste keer ineens 8 dagen! Deze pillen verlengt het dus waardoor het sowiezo 14 dagen is!
Bij mijn zoon ben tegen alle verwachting in spontaan zwanger geworden! Wel pas na 14 maanden en al na een paar onderzoeken in het zhuis, we hadden toen een afspraak bij de fertiliteit in een ander zhuis die ik dus 2 dagen van te voren kon afbellen! Dus toen...geen idee wat mn lf toen was haha! Toen ik de test deed wist ik niet eens hoelang ik zwanger was omdat mn cyclus dus zo onregelmatig is! Bleek een week later bij de echo al 7 weken te zijn haha!

Op hoeveel dagen na eisprong zit je? Je weet dat ovulatietesten ook kleuren als je zwanger bent he.. kijk naar mvh haha! Maar parkeer jezelf nog even rustig op de wachtbank!
Oke, ah fijn dat je dan inderdaad een langere fase hebt.

Ik zit nu op 8 dpo dus dat lijkt me een beetje vroeg. Ik ga braaf afwachten haha.
bacon ja dat is idd een beetje vroeg! Succes daar op de wachtbank! Ik kom vanaf woensdag naast je zitten!!
Ik ben vandaag op gesprek geweest bij mijn nieuwe arts.
Ze is echt heel aardig en begripvol.
Vanaf de volgende cyclus gaan we over op iui. Ik was zelf wel toe aan een volgende stap en mijn vriend staat er ook achter. Dat is in ieder geval fijn.
22 mei krijgen we een instructie over iui. Best spannend vind ik, maar het voelt ook wel goed.

Nu nog ongeveer een weekje afwachten. Als mijn menstruatie doorzet dan mag ik nu op dag drie ipv vijf binnen met spuiten en dan gelijk op 87.5
@arctic! Ooh ik ben echt zo blij dat jullie nu toch iui mogen gaan doen! Ik duim!
Sparky2018 schreef:
08-05-2019 17:55
@arctic! Ooh ik ben echt zo blij dat jullie nu toch iui mogen gaan doen! Ik duim!
Dankjewel😊
Ik vind het wel heel spannend en ben heel benieuwd hoe het ons gaat bevallen.
Ik verwacht er zeker geen wonderen van, maar ik heb nu weer een goede vlaag nieuwe hoop die ik een beetje kwijt was

Hoe is hou ervaring met iui geweest ?
(Jij had iui gedaan toch?)
Ahh fijn Arctic en ook fijn dat het je ook weer wat nieuwe hoop en energie geeft. Ik gun het jullie!!
bacon schreef:
08-05-2019 20:44
Ahh fijn Arctic en ook fijn dat het je ook weer wat nieuwe hoop en energie geeft. Ik gun het jullie!!
Super lief❤
Zelfde geld voor al jullie lieve meiden hier. Al moeten sommige van ons nog behoorlijk wat geduld hebben. Opgeven doen we niet
arctic oh wat fijn! Geeft je inderdaad weer goede hoop en moed om door te gaan!
Opgeven in dit traject is geen optie!

Ik zit weer officieel op de wachtbank! Ben er nu al klaar mee haha! Gister de eerste duphaston geslikt voor de extra progesteron aanmaak! Laten we hopen dat dat zn werk doet en ik straks zwanger terug kom van vakantie, fingers crossed!
Ik ga duimen Kim! En lekker genieten op vakantie!

Vraagje, zijn jullie ook allemaal bezig met voeding?
Ik duim ook @kiml! Lekker genieten op vakantie!

@arctic fijn dat er nu stappen worden gemaakt! Hoop voor jou ook dat dit goed uit mag pakken!

@bacon ik lette enorm op mijn voeding en probeerde ook echt op te letten met alcohol etc gebruikte aardig wat supplementen voor omega 3 en voldoende vitamine en mineralen. De afgelopen maand dat het raak was heb ik nergens op gelet. Ik heb aardig wat alcohol gedronken tijdens Koningsdag en ook de supplementen bleven wat vaker in de kast staan. Je snapt er toch niets van. Maar ik denk dat het altijd goed is om "een beetje" op je voeding te letten en gezond te leven.
@bacon ik lette er niet op.. ik begin wel maar daarna niet meer.. ik dacht foert

@arctic ja ik ben zwanger geweest door middel van 1ste iui maar dat was toen een miskraam. Het is wel ‘leuk’ omdat je weet dat ze niet meer die weg moet afleggen! Het wordt op de juiste plek ingespoten.. en dat duurt nog geen 5 minuutjes. Ik zou wel na een iui een halfuurtje blijven liggen!!! Dat geeft meer resultaat! Maar ik zag net dat je in het groepje waar ik zat geschreven heb! En daar zijn inmiddels wel een aantal van zwanger door iui. dus het kan zeker en vast! Ik duim voor jou! 🤗 ook voor de rest hier natuurlijk!
Ik drink bijna nooit alcohol en leef redelijk gezond. Ik heb een tijd heel erg straks op mijn voeding gelet, maar dat was ik op een gegeven moment zat om er zo erg mee bezig te zijn.

Gewoon elke dag groeten en fruit. Ik neem vitaminen. Af en toe een pizza of wat lekkers. Hier voel ik mij nu prima bij
Ik zat hier vanmiddag in tranen

Vriend kwam na werk thuis met bloemen voor mij. Alvast voor moederdag.
Hij zij dat ik het verdiend heb ondanks dat ik nog geen moeder ben. Hij is er van overtuigd dat onze kleine ons snel gegund is.
Ik ben zo gek op hoe optimistisch hij is en blijft
Ahh wat een schat Arctic! En gelijk heeft ie. Lekker van genieten.

Hier in dubio of ik morgen moet testen. Voel al 9 dagen vrij weinig meer sinds de heftige steken. Had wel ineens weer een donkere ovulatietest gisteren. Zo raar. Maar mijn vriend wil liever niet dat mocht de test wit zijn ik me rot ga voelen op moederdag, maar juist geniet. Twijfel heeeel hard om nog eeb dag te wachten. Stiekem zelf heel bang voor witte testen.
Wat lief van je vriend arctic!!

@bacon spannend! Mijn ovulatietesten waren ook donker al een paar dagen voor de NOD.. hoop het zo voor je!!!
arctic wat super super lief! Heel fijn dat hij zo optimistisch is!! De schat!

bacon en?? Getest? Die donkere ovulatietest geeft wel goede hoop!

Hier niks nieuws onder de zon! Ben niet echt aan het aftellen naar mn nod! Zit er nu heel anders in op de 1 of andere manier! Veel relaxter ofzo! Slik ook de dupasthan en gaat goed! Geen bijwerkingen! Nog 4 dagen werken en dan 2,5 week VAKANTIEEEE!! Kijk er zo naar uit! Ook dat als ik nu niet zwanger ben dan ik nog een paar weken hormoon-loos ben, ook wel fijn! Weer even mij mezelf voelen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven