35+ en kinderen

15-09-2008 23:20 2488 berichten
Alle reacties Link kopieren
35plussers zwanger of met kinderwens, hier kletsen we verder!

Alles nog op z'n plek ja!

Wat ik zoal doe de hele dag? Tja toch veel met die drie in de weer. Veel afspraken nog, schoolarts, consultatiebureau, oudergesprekken op school. Maar ook het zwemmen, voetbal, afspraakjes met vriendjes, pfff veel energie houd ik niet over hoor,

Zina, toevallig baby geboren vannacht?

Pira, het begint echt zwaar te worden he. Ik weet nog dat ik rond die tijd dat ook echt vond, en ook dacht dat het niet heel veel zwaarder zou worden dan dat. Maar dat valt me eerlijk gezegd nog tegen. Deze laatste maand toch nog tikkie vermoeider enz. Tja, het is goed dat een zwschap geen 50 wkn duurt zeg.

Marimoh, jij schiet ook erg op inderdaad. Jij hebt echt nog een heel kleintje rondlopen, mijn jongste is toch al drie (alhoewel ook erg bewerkelijk).

Varadientje wat naar van die buikpijnen. Hopelijk kunnen ze er iets aan doen voor je.

Maria, hoe gaat het ?

Dames, ik hoop echt op het weekend, ik ben er klaar voor, zet maar in die bevalling.....
he Varadientje, vervelend die echo hoop dat de diagnose meevalt! Heb je inderdaad al iets van ovulatietesten geprobeerd of zo?

Marimoh, helemaal begrijpelijk van die kamer. Je hebt meer om rekening mee te houden. En had zelf trouwens onderschat hoe weinig energie en puf je nog hebt tegen het eind. Dacht dat ik met verlof zoveel zou kunnen doen, maar mijn lichaam wil niet zoveel meer. Dus leef met je mee Beer, jij moet ook nog voor alle andere kinderen klaar staan. Heftig... Bij mij is het meer de drang om alles op orde te krijgen, en dat is niet weinig. Ben behoorlijk chaotisch en niet echt handig in het huishouden, dus heb heel wat rommel en administratie weg te werken. Maar met die dikke buik is dat een stuk lastiger dan ik had verwacht Nou ja, het kindje zal er weinig van merken dat ik de belastingaangifte uitgesteld heb

Pira, leuk he die hik. Merkte het laatst plots voor het eerst, zo grappig! En inderdaad, ga er niet vanuit dat je na 37e week nog veel kunt doen. Wat wel handig is, is zo'n steunband voor rond je heupen. Is wel lekker als je veel moet lopen en doen.

Weet trouwens niet wie het ook weer vroeg, maar ben zelf van Arabische afkomst en mijn man is een echte Ollander. Dus daarom die namen discussie... Het kindje krijgt al zijn oerhollandse naam en terecht, maar allo mag het dan wel een voornaam krijgen die een beetje mijn richting uitgaat. En ik heb het dan niet over namen als Osama of Mohamed Gek genoeg zijn er genoeg meisjesnamen waar we het over eens kunnen worden, alleen de jongensnamen zijn lastig. Als je echt een universele naam wilt kom je al snel uit bij namen die zowel in de bijbel als in de thora of koran voorkomen en dat zijn niet de meest hippe namen ;0

Hier trouwens dus nog geen enkel teken, heb vannacht - kon niet slapen - internet afgezocht naar vroege voortekens. Maar daar werd ik niet veel wijzer van. Heb een paar dagen veel naar de wc gemoeten, maar dat is ook over. Nog steeds verkouden, en de baby beweegt nog steeds redelijk veel. Al is het vandaag wat rustiger. Hoop dat alles nog steeds goed gaat met ons kleintje..

x Zina
hi Zina fijn van je te horen en inderdad merkt die kleine er niets van of niet alles op orde is maar t'is in ons hoofd zo'n lekker gevoel hè

ik heb allerlei plannen voor de weken dat ik mezelf vrij gun maar voel nu wel dat dat niet echt zo actief zal zijn, als ik nu bedacht had. dus ga toch maar effe pushen om de dingen nu gedaan te krijgen.

namen; je hebt helemaal gelijk dat jij er ook een mooi arabisch tintje aan wilt geven. die deal had ik er hier snel door hoor. meiske krijgt al een echte italiaanse achternaam dus daarvoor moet iets "noordelijks" komen en piraman was t daar helemaal mee eens. hij is er trouwens 100% uit, ik twijfel soms ineens nog maar uiteindleijk komt de naam wel steeds weer terug bovendrijven dus k denk wel dat die t word.

mbt steunband is wel goede tip, toch eens naar kijken. moet ook nog op kleren uit want heb geen zomerspullen voor mn dikke buik. heb dr eigenlijk geen zin in maarja als ik niet met 25 gr in die verwassen grijze zwschapbroek en shirts met lange mouwen wil blijven lopen.....kan die kleren nu al niet meer zien

ook bh's....dacht er 1 op de groei te hebben maar gaat nu alweer strak zitten...wat een gedoe zeg.

was trouwens bij apotheek maar mogen me niks geven dan de huis-tuin-keuken middeltjes die ik zelf al gebruik. wel nog een flesje gekocht en voor mezelf lekkere gezichtscreme.

Watever hoe is t trouwens met jou?? druk met verbouwen?

Snok ook al tijd niet gehoord. ben je inmiddels met verlof meid of buffel je nog door??
buongiorno lieve meiden!!

hier t zelfde verhaal; dicht snothoofd bluhhh maar je raakt er ook weer aan gewend . vanmorgen bloed geprikt en urine afgegeven en me laten "kraken".

net n uur met lieve zus zitten bellen, nu koffie op en ga maar eens wat zinnigs doen. vanavond naar ons huis in de bergen om de puinzooi te bekijken....brr hoop dat de mannen hun werk keurig hebben afgeleverd anders lopen we ons daar fijn te ergeren.

ik hoop voor iedereen alles oke!! bij deze liefs X pira
Hoi meiden, nog niks hoor...eerste baby op april-forum is wel geboren nu, leuk!

Pira jij knapt ook maar niet echt op he, balen joh.

En Zina, bij jou ook nog geen baby (misschien nu wel trouwens) en geef jullie groot gelijk wat betreft de naam.

Net nog even bij vk geweest omdat ik dacht dat ie dwars was gaan liggen, was gelukkig niet zo. Hij ligt er eigenlijk goed voor, ook al is ie niet ingedaald. Blijft gewoon een beetje eng idee dat ie kan blijven draaien, zeker omdat ik zo snel beval.

Ik hoop nog steeds op dit weekend. Ik denk dat mijn hele gezin er inmiddels erg aan toe is.....
Beer ik hoop voor je dat het dit weekend mag gebeuren, je hebt je aandeel wel gehad hierin

gelukkig ligt de kleine uk nog goed al blijft het inderdaad spannend ivm indalen.

ook voor Zina hoop ik dat het zover is of binnenkort!! ik zie ook al uit naar jullie verhalen en dat jullie je kleine mensje in de armen mogen sluiten. ik duim voor gezonde kindjes!!!

hier is meiske volgens mij gedraaid met hoofdje naar beneden. kan niet goed uitleggen waarom maar de hik voelde ik echt diep onderin vanmorgen en ze beweegt minder heftig. enerzijds denk ik dan van "mmmm is alles oke" maar juist dan voel ik een beweging maar het is sinds gisteren heel anders, dus in elk geval ligt ze heel anders dan tot nu toe. herkennen de zwangeren dit? ook dat de bewegingen anders en minder kunnen zijn?
Hoi Pira, ja vind ik heel herkenbaar. BIj mij lag ie ook tot rond die tijd in een stuit, en had ik zelf al gevoeld dat ie was omgedraaid, en dat klopte ook. Volgens mij voelde ik inderdaad ook die hik ineens onderin. Maar goed, het blijft moeilijk hoor, die ligging. De vk heeft mij net nog een keer uitgelegd wat ik kan voelen, zodat ik wat minder onzeker ben over dat draaien. Maar mijn baby is natuurlijk een stuk groter dan de jouwe. Wanneer ga je weer naar vk?
Ja ik word er ook niet goed wijs uit. Soms bij mn navel echt iets ronds - vrij hard (hoofdje/billen/rug ??) maar sinds gisteren ineens heel anders en andere bewegingen......

Ik ga a.s. dond 02.04 naar neonatoloog ivm 30 weken echo en week erop naar gyn. A.s. dond vind ik wel weer spannend.....ze wordt dan toch nog een keer heel nauwkeurig op alles wat mogelijk is, gecontroleerd.
Hé meiden daar ben ik weer eens! M'n computer liet me een paar dagen in de steek, dus ik kon thuis even niet online.

Beer en Zina nog geen baby's geboren zie ik! Het wordt nu wel echt heel erg spannend!!!

Pira vervelend dat je nog niet echt opgeknapt bent. Dus as donderdag weer een echo?

Ik werk binnenkort de tabel weer even bij!

Zoals het er nu naar uit ziet zal de punctie volgende week woensdag of donderdag plaats vinden en een paar dagen later dan de terugplaatsing. Spannend hoor, tot nu toe gaat het voorspoedig! Tot later allemaal!
En weer even F5 voor de nieuwe tabel!
Dames, ff een kort berichtje van mij! Ik verga letterlijk van de kiespijn en word daar errug sjaggie van!

Verder zijn ze druk aan het verbouwen en zit de nieuwe trap erin! Geen ladder klimmerij meer. Het is wel gaaf hoor! Goed, er moet nog heel veel gebeuren, maar dit is toch wel fijn.

Beer en Zina, ik hou het in de gaten hoor!

Maria...wow..ontzettend veel succes
hi meiden!!

He Watever wat vervelend en pijnlijk. ga je naar de tandarts deze dagen?

ik had rond de 23 weken een week last van een hoektand met warm eten en drinken, ging door de grond. heel langzaam is het nadien weggegaan. hoop dat het bij jou van voorbijgaande aard is.

Fijn dat de trap erin zit, zo'n ladder is niets.

Maria super!! spannend zeg, ik duim duim duim......

Beer en Zina.........zal t bij 1 van beiden of allebei???

ik knap heel langzaam op maar nu veel last van steken in lies, een heup die af en toe steekt. duidelijk dat het gewicht lager komt en begint te duwen.

moet mn energie echt goed verdelen maar goed dat is te overzien.

fijn weekend verder X
Nog geen baby hoor, kom vanavond nog even langer hoop ik, nu even ego.
@Zina, nee ik heb nog geen testen geprobeerd, maar ik zit er wel aan te denken. Weet nog niet welke cq wat ik zal nemen. Ik was degene die het vroeg en gelijk heb je dat je ook iets van je eigen achtergrond wilt meegeven, zou ik ook willen.

@Pira, wil maar niet overgaan bij jou. Mooi dat het nu iets beter gaat.

@Maria, spannend hoor.

@Waterver, kiespijn, niet zo mooi en erg pijnlijk. Sterkte bij de tandarts.

@ Beer en Zina, zijn we er al of zitten ze nog op hun plek?

Zelf heb ik een heerlijk weekend gehad. We waren met 20 motormeiden een weekendje weg, heel gezellig. Het weer zat iets tegen maar dat mocht de pret niet drukken.

Groetjes
buongiorno meiden!!

Watever hoe is t met de kiespijn?

Beer, niet gebeurd dus dit weekend of stiekum toch wel??!!

En Zina??

Varadientje, klinkt gezellig. is dat een club van specifiek motormerk of maakt dat niet uit?

ik weer wat beter al moet ik nu oppassen niet direct te hard van stapel te lopen.

verder echt last van steken in mn lies, kruis en eind van de dag mn heupen. heb ook t idee dat ons meiske onderin een truitje voor zichzelf aan t breien is ofzo pffff wat een gefrutsel en gerommel voel ik onderin. zo raar, weer helemaal nieuw!

zou dit indalen kunnen zijn, die steken?! ben deze week 30 weken, kan dat dan al?

ben toch wel beetje gespannen voor a.s. donderdag. heel nieuwsgierig haar te zien en hoe ze ligt maar vooral of alles er nog steeds goed uitziet, hope so!!!! ik weet dat we erop moeten vertrouwen maarja dat duivelsstemmetje af toe grrr

meiden fijne dag allemaal en mooie week gewenst!!! X
Geen baby hier hoor! Morgen is de uitgerekende datum. Ik had echt niet gedacht dat ik die zou halen, maar zo zie je maar weer dat je jezelf ook voor de gek kunt houden.

Zina! ben zo benieuwd naar jou....

Pira, fijn dat je je weer beter voelt, werd wel een keertje tijd toch! Indalen lijkt me nog wat vroeg, maar wie weet. Bij een eerste wel eerder dacht ik. En zeker spannend donderdag!

En Maria donderdag dus punctie. En dan terugplaatsting. Ga me echt suf duimen voor je!

Watever, hoest met de kiespijn, wat een ellende...

En Vara, dat klinkt wel heel leuk zo'n weekendje!

Het wordt echt lente deze week, super!
Beer wordt t dan toch een april baby?! spannend hoor.

kun je wel nog slapen met je dikke buik?

hoe zijn je kinderen eronder, snappen-weten ze wat er gaat gebeuren of leven ze gewoon lekker in hun wereldje?
Nog geen babies geboren??? Iedere x weer spannend om in te loggen

Ben helaas weer druk druk druk, maar kon het niet laten even te kijken of er een baby geboren is

Tot later.. xxxx
Hallo ladies,

Spannend en leuk al die verhalen en aankomende babies!

Hier nog een 35+er met een babywens. Mijn verhaal in het kort: Ik word in juli 36 en heb twee kindjes van 10 en bijna 5. En ik heb een stiekume derde kindjes wens. Waarom stiekum? Omdat mijn verstand en hart elkaar in de weg zitten. Ik heb er ook nog met niemand over gepraat. Ik heb alle voors en tegens tegenover elkaar gezet en ben er gewoon niet uit. Mijn hart zegt dat dan ons gezinnetje compleet is (ik kom ook uit een 3 kids gezinnetje), mijn verstand dat ik me alleen maar problemen op de hals haal. Ik ben nu al dolgelukkig met mijn gezinnetje. Mijn man en kids zouden het geweldig vinden nog een derde erbij. Dus de vraag is, moet ik nu op mijn leeftijd de goden verzoeken? Hieronder een aantal voors en tegens: alle advies is welkom!!

Tegens:

Op visite, vakantie, pretparken etc. met zijn drie-en is veeeel ingewikkelder en duurder.

Er moet dan een kamer gedeeld gaan worden

Kinderopvang wordt weer duurder

De andere 2 moeten aandacht delen

Mijn buik: nog lelijker

Mensen die openlijk vragen waar we in hemelsnaam aan beginnen

Mijn leeftijd: risico op afwijking is groter

Voors:

Nog meer liefde in huis

Nog meer gezelligheid in huis

Mijn jongste (meisje) gaat volledig uit haar dak

De oudste twee gaan al naar school en kunnen meehelpen

Een compleet gevoel

Mijn man kan het makkelijk aan (is echt een kindervriend)

Er zijn nog veel meer voors en tegens, maar anders wordt dit berichtje wel errug lang...

En nee, we gaan echt niet voor een vierde of nog een keer dat zwangere gedoe. Ik vind zelf de kindjes het leukst als er interactie is en mijn zwangerschappen zijn nou niet echt om over naar huis te schrijven. Na eventueel een derde wil mijn man zich gelukkig 'laten helpen'.

Zucht....ik ben benieuwd naar jullie reacties...
Suffeltje welkom en tjeee wat moeilijk. Heb je t er wel met je man over gehad omdat je al weet dat hij het wel ziet zitten?

er is heel veel te zeggen voor de "tegens", vooral omdat rationeel altijd wat makkelijker te "behappen" is maar zeker is dat kinderen een gevoelskwestie is en dan wegen de "voors" ook zwaar, zeker omdat iedereen er eigenlijk blij van zou worden (of tenminste daar lijkt het op uit je verhaal).

Je kinderen zijn op een leeftijd dat ze steeds zelfstandiger worden dus in die zin kun je ook weer volop van een kleine genieten en kinderen houden je jong.....maar ik ben in deze een groentje wat de eerste zit immers nog in mn buik dus zoveel zinnigs kan ik niet zeggen. wellicht dat Lieselotje of Beer je wat beter op weg kunnen helpen hierin.

Wel denk ik dat je er goed en veelvuldig met je man over moet praten en over hoe jullie op dit moment de nabije toekomst zien en jij jouw toekomst (thuis, werk, studie, hobby's) immers daarin verandert met een kleine uk erbij wel wat.

mbt je leeftijd en "goden verzoeken" muahh vind ik wel meevallen immers je ziet ieder heeft zn reden-motief op latere leeftijd een kleine te krijgen waarbij we hier allemaal op dit topic er heel bewust en realistisch mee omgaan naar mijn idee.

Suffeltje je ziet dat ik niet veel kan bijdragen maar wie weet dat de andere meiden iets zinnigs te zeggen hebben. succes!
ZINA joooohoeeee!!!! volgens mij ben je sinds vrijdag niet meer hier geweest..............alles oke? is je kleintje geboren????

barst van nieuwsgierigheid X
Hoi!

Toch even een snel berichtje, er is zoveel, kom er later wel n's op terug, maar leef erg met jullie mee!

Zina: Ik hoop dat je weer helemaal opgekapt & fit bent!!!

(& in je kraambed ligt??) Kijk erg uit naar je berichtje!

Suffeltje welkom! Ik herken ook de twijfels erg, heb zelf dochter van 11, zoon van 9 en eind jan een mk gehad. Toch: je hart volgen is denk ik het beste wat je voor jezelf/je gezin/je kindje kunt doen. Tja, die buik, de risico's ivm leeftijd, etc. 't Is ook zo persoonlijk hè.

Pira: take care!! Ik hoop erg voor je dat je fit & energiek blijft, maar 30 wk zwanger = niet niks.

Lieselotje: ergens gelezen goede uitslag NP > fijn joh!! Hoop dat t vervolg van je zwangerschap net zo positief blijft als deze 1e periode! Geniet ervan en vinden je kinderen het nog steeds leuk en blijven ze zo behulpzaam?

Maria: heb vaak aan je gedacht afgelopen week. Wens je zóveel succes & geluk!!!

Watever: kiespijn beter?? Sterkte hoor met alle drukte en vergeet niet te genieten tussendoor! Hoop dat je dat lukt.

Beer!! Hoe kan ik jou nou vergeten: hoe gaat het, 'rustig' weekend gehad? Veel geluk, gezondheid & n prachtbevalling zo voor de laatste keer!

Marimoh, Snok en alle anderen: ben bang dat ik vast iets belangrijks vergeet: sorry dan!

Veel warme lentegroeten voor nu voor iedereen, probeer later terug te komen!

Carlot
hai Suffeltje, welkom.

Mijn hele eerlijke mening over je wel/niet lijstje is dat je niet lijstje nogal naar het materialistische en oppervlakkige neigt en dat je wel lijstje, veel meer je gevoelskant laat zien. Ik snap

dat dit een gewaagde uitspraak is, maar zo komt het over.

Het enige bezwaar waar ik mij in kan vinden is je leeftijd. Die begrijp ik volkomen. Ik ben zelf nog een tikkeltje ouder en ik heb dit niet zo zeer in overweging genomen voordat ik zwanger werd. Pas in mijn zwangerschap ben ik gaan beseffen dat de leeftijd wel wat risico's inhoudt. Maar aan de andere kant, ondanks dat, heb ik een top zwangerschap. begrijp mij goed: Ik vind ons allemaal zeker niet te oud ofzo, maar je moet inderdaad realistisch blijven mbt zekere risico's. Maar welkom hoor en schrijf hier rustig je twijfels en gedachtes op.

Beer en Zina: wij willen baby's!!

Pira, rustig aan he?

Zo, ik heb dus een zenuwkanaalbehandeling achter de rug. Pfff

Niet fijn. Maar goed, nu maar hopen dat het weg gaat.

Er zat dus een lelijk stinkende ontsteking onder mijn kies

Even jullie mening: Mijn vriend had zijn mobiel laten liggen thuis en is dus op zijn werk, doet hij echt nooit! Hij gaat er bijna nog mee kakken.

Nu zag ik dus dat hij een oproep heeft gemist, van zijn ex (van jaren terug) Zij had dus vanmorgen gebeld. Ik vind dit een klein beetje verdacht in de zin van: hoe vaak hebben ze nog contact?

Ik hoor hem er namelijk nooooit over.

Ik heb hem gemailt en vertelt dat ik dat had gezien. Hij mailde terug van: ze heeft vast gezien op hyves dat ik vader wordt en belt me daarover.

Klinkt ergens wel geloofwaardig, maar weet toch niet helemaal wat ik ervan moet denken. Dan had ze hem ook gewoon een krabbel kunnen sturen, toch?

Ik heb er helemaal geen moeite mee als hij nog contact heeft met haar, maar wel als hij mij dat niet vertelt.
Carlot, de heerlijke lente groeten terug en hoe is het verder met jou dan?
Watever direct je vriend vragen hoe dat zit met dat contact tussen hen beiden, niet mee blijven lopen hoor, gewoon vragen als hij straks thuis komt en eerlijk zeggen dat het bij jou niet goed voelt als hij nog contact met haar heeft zonder dat hij dat zegt.

Je gedachtengang mbt hyves - krabbel of bellen, volg ik wel hoor dus vraag hem ernaar en probeer het niet groter te maken dan het is!

pff zenuwkanaalbehandeling jee meid, beterschap, hopelijk is het goed verholpen!!!!

hoe voel je je verder??

Carlot leuk dat je er bent, maarre hoe is het met jou??

tja 30 weken = niet niks ik denk nog steeds zeeeeeeeeen van tijd te hebben maar zoveel weken is het eigenlijk niet meer hè. stel je toch voor dat ze rond de 37 wkn komt pfff da's over 7 weken. lijkt echt over een ander te gaan en niet over mij.

zal trouwens nog eens een buik foto maken want die groeit gestaag.

fijne avond allemaal X

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven