Heeft het nog wel zin (daten)
zondag 19 mei 2019 om 15:56
Ik ben de afgelopen 10 jaar al zeker 6 keer gedumpt. Het heeft me enorm onzeker gemaakt, wat zich ook weer uit in een nieuwe relatie. Ik ben bang om iets verkeerds te doen of te zeggen, tegelijkertijd ben ik ook claimerig (zie mijn vriendjes het liefst op vaste dagen/weekend, vertrouw ze eigenlijk niet in een omgeving met veel andere vrouwen). Het is echt een vicieuze cirkel geworden. Ik lees hier zoveel topics over vreemdgaan, mannen die lang op reis gaan, knappe collega's, en besef dat ik in elke hoek wel gevaren zie voor een relatie. Uiteindelijk is dat ook weer de reden dat ik gedumpt word, want dat benauwt mannen.
Hoe zorg ik er voor dat ik er relaxt insta? Heb sinds vandaag weer Tinder,maar durf bijna niet meer emotioneel in iemand te investeren.
Hoe zorg ik er voor dat ik er relaxt insta? Heb sinds vandaag weer Tinder,maar durf bijna niet meer emotioneel in iemand te investeren.
zondag 19 mei 2019 om 16:01
zondag 19 mei 2019 om 16:04
zondag 19 mei 2019 om 16:21
Ik hoop dat je bereid bent te geloven dat ik het positief opbouwend helpend bedoel: je reageert erg onzeker rond sollicitaties, in je omgang met “lastige” leerlingen en nu weer in relatiesfeer. Wordt het niet eens tijd om te analyseren en vooral te verhelpen wat er in jouw hoofd gebeurt? Therapie is niet voor gestoorde mensen maar kan gewoon een zetje in de rug geven om wat zekerder en met zelfvertrouwen naar de wereld te kijken. Het lijkt me zo vermoeiend om jou te zijn, als ik je zo lees hier. En tegelijk klink je alsof er helemaal niet zoveel reden voor is. Je bent intelligent, communiceert prettig, komt niet onsympathiek over, kortom, je zou juist vrolijk door het leven moeten dansen, lijkt het
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
zondag 19 mei 2019 om 16:26
Goede tips, doe hier iets mee.JollyRider schreef: ↑19-05-2019 16:21Ik hoop dat je bereid bent te geloven dat ik het positief opbouwend helpend bedoel: je reageert erg onzeker rond sollicitaties, in je omgang met “lastige” leerlingen en nu weer in relatiesfeer. Wordt het niet eens tijd om te analyseren en vooral te verhelpen wat er in jouw hoofd gebeurt? Therapie is niet voor gestoorde mensen maar kan gewoon een zetje in de rug geven om wat zekerder en met zelfvertrouwen naar de wereld te kijken. Het lijkt me zo vermoeiend om jou te zijn, als ik je zo lees hier. En tegelijk klink je alsof er helemaal niet zoveel reden voor is. Je bent intelligent, communiceert prettig, komt niet onsympathiek over, kortom, je zou juist vrolijk door het leven moeten dansen, lijkt het
Met te claimerig / onzeker gedrag jaag je iedereen weg. Daar zit echt geen enkele man op te wachten.
zondag 19 mei 2019 om 16:32
Ja, therapie spookt wel door mijn hoofd ja. Maar ik denk dat het elkaar ook in stand houdt. Hoe vaker het misgaat, hoe zwaarder het wordt om vertrouwen te winnen.
Heeft niet elke beginnend docent moeite met lastige leerlingen? Ik zie die link wat minder dan tussen solliciteren/daten, want ik heb wel echt problemen met afwijzing. Ik moet indruk maken en ben mezelf dan niet. Voor de klas weer iets te erg denk ik, omdat de rollen daar omgekeerd zijn, zij staan niet boven mij in de hierarchie. Want ja, ik plaats mannen vaak boven mezelf (maar toch weer niet, ik stel wel eisen).
Heeft niet elke beginnend docent moeite met lastige leerlingen? Ik zie die link wat minder dan tussen solliciteren/daten, want ik heb wel echt problemen met afwijzing. Ik moet indruk maken en ben mezelf dan niet. Voor de klas weer iets te erg denk ik, omdat de rollen daar omgekeerd zijn, zij staan niet boven mij in de hierarchie. Want ja, ik plaats mannen vaak boven mezelf (maar toch weer niet, ik stel wel eisen).
zondag 19 mei 2019 om 16:41
Het punt is dat ik niet echt speciaal ben. Niet bloedmooi, hoogopgeleid maar ook geen phd, niet slank genoeg (ik jojo al jaren), niet altijd een leuk mens (sommige mensen stralen vrolijkheid uit, heb ik niet). Ik zie elke dag minstens 10 leukere vrouwen lopen, in sollicitatoes weet ik ook dat er altijd een beter, meer ervaren iemand is. Dat maakt mij erg onzeker.
Ik sport zeker 4 keer per week, maar aan de andere dingen kan ik weinig doen.
zondag 19 mei 2019 om 16:46
Ik weet het, en ik vermaak me ook alleen goed,maar ik wil ook graag geliefd zijn, deel uitmaken van een team.Lucifer2018 schreef: ↑19-05-2019 16:28En een relatie is geen eerste levensbehoefte. Je hoeft niet altijd met iemand samen te zijn.
zondag 19 mei 2019 om 16:47
Maar zoek je ook mannen in jouw 'categorie' of daarboven?Vecernice schreef: ↑19-05-2019 16:41Het punt is dat ik niet echt speciaal ben. Niet bloedmooi, hoogopgeleid maar ook geen phd, niet slank genoeg (ik jojo al jaren), niet altijd een leuk mens (sommige mensen stralen vrolijkheid uit, heb ik niet). Ik zie elke dag minstens 10 leukere vrouwen lopen, in sollicitatoes weet ik ook dat er altijd een beter, meer ervaren iemand is. Dat maakt mij erg onzeker.
zondag 19 mei 2019 om 16:47
Hmmm...... hoeveel mensen zijn er nu echt geweldig en speciaal?
De meeste mensen zijn gewoon en gemiddeld. En die hebben toch allemaal hun mooie eigenschappen en karaktertrekken.
En uiterlijk zegt ook niks; kun je wel een hele mooie vrouw zien lopen... knap, slank.
Maar dat zegt nog niks over haar karakter.
Niet zo negatief over jezelf.... dan trek je vast ook niet de juiste mannen aan.
De meeste mensen zijn gewoon en gemiddeld. En die hebben toch allemaal hun mooie eigenschappen en karaktertrekken.
En uiterlijk zegt ook niks; kun je wel een hele mooie vrouw zien lopen... knap, slank.
Maar dat zegt nog niks over haar karakter.
Niet zo negatief over jezelf.... dan trek je vast ook niet de juiste mannen aan.
zondag 19 mei 2019 om 16:48
Koop het boek ‘Verslaafd aan liefde’ van Jan Geurtz. Alsjeblieft. Het zal je ogen openen en je doen inzien dat je liefde en erkenning in jezelf moet vinden in plaats van buiten jezelf te zoeken. Die angsten, onzekerheden, negatieve emoties en patronen, wil je daar vanaf? Lees dit boek.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
zondag 19 mei 2019 om 16:49
Ik zie denk ik niet goed wie stabiel is. Ze komen in het begin allemaal over alsof ze het gemaakt hebben; leuke baan, vrienden, familie. En toch...Miss-Pippilotta schreef: ↑19-05-2019 16:35Ik vraag me ook af of je wel de juiste mannen aantrekt of uitkiest nu.
Omdat je zelf niet heel lekker in je vel zit en onzeker bent geworden.
Je hebt het ook over mannen met persoonlijke problemen.
Kies je wel voor stabiele, emotioneel beschikbare mannen?
Wat mij erg pijn heeft gedaan was een ex die vreemdging, over mij roddelde en mij een keer een klap verkocht heeft. Hij is nu getrouwd met een model na een wervelwind romance, ze hebben een kind en hij stuurt hij elke dag bloemen. Dat geeft mij nog steeds een rotgevoel,als ik mooier/leuker was geweest, dan...
zondag 19 mei 2019 om 16:52
Als ik op Tinder kijk swipe ik de bloedmooie, steenrijke influencertypes naar links, want die moeten mij toch niet. Ik date met mannen die ik een 7/8 zou geven qua uiterlijk. Gewoon het knappe buurjongen type, vaak wel hoogopgeleid maar niet persé. Die Sloveen van gisteren op het ESF lijkt op het type man dat ik date.
zondag 19 mei 2019 om 16:53
Ik zou wel iets gaan doen aan die chronische onzekerheid want je maakt het jezelf en anderen niet makkelijk in relaties. En dat oefenen heeft ook al 6x opgeleverd dat het vooral erger wordt. Een ander kan dat zware gat niet opvullen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zondag 19 mei 2019 om 16:55
Ik kan dat zeker doorkijken, maar het is zo'n dooddoener ergens. Hou van jezelf! Dat is moeilijk als je eindelijk ergens blij over bent,maar dan toch kritiek krijgt. Toen ik 10 kg afviel (weeg nu 78 kg) kreeg ik alsnog de kritiek van een ex dat ik te dik was. Ik had net mijn eerste master gehaald, en thuis hoorde ik dat een 6 voor scriptie wel erg laag was. Enz.mcsteamy schreef: ↑19-05-2019 16:48Koop het boek ‘Verslaafd aan liefde’ van Jan Geurtz. Alsjeblieft. Het zal je ogen openen en je doen inzien dat je liefde en erkenning in jezelf moet vinden in plaats van buiten jezelf te zoeken. Die angsten, onzekerheden, negatieve emoties en patronen, wil je daar vanaf? Lees dit boek.