Leuk winkelen Amsterdam

19-05-2019 17:48 19 berichten
Komende donderdag ben ik met een vriendin een dagje in Amsterdam. We gaan vanaf de arena met het OV de stad in en aan het eind van de middag weer terug. Waar is het nou echt leuk winkelen en lunchen? Ik ben denk ik ruim 10 jaar geleden voor het laatst in Amsterdam geweest en kom er zo min mogelijk eigenlijk :) maar nu zijn we er toch een keer en ben ik op zoek naar tips voor onze hoofdstad!
Alle reacties Link kopieren
Dichtbij CS is het niet meer leuk. Kalverstraat is verschrikkelijk en Haarlemmerstraat e.d. inmiddels ook. De negen straatjes zijn ok. Verder zou ik eerder voor Haarlem of Alkmaar kiezen om te winkelen. Amsterdam is keidruk en vol met takky toeristenwinkels, nuttela winkels en wiet/smartshops. https://de9straatjes.nl/nl/home
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Kalverstr zou ik mijden niks meer aan
Haarlemmerstr is leuk veel kleine boetiekjes 9 straatjes ook wel
Aardig op de herenstr heb je ook leuke winkeltjes
Relax we're all crazy, it's not a competition
Naar de Pijp en lunchen bij Cottoncake.
viva-amber schreef:
19-05-2019 18:12
Dichtbij CS is het niet meer leuk. Kalverstraat is verschrikkelijk en Haarlemmerstraat e.d. inmiddels ook. De negen straatjes zijn ok. Verder zou ik eerder voor Haarlem of Alkmaar kiezen om te winkelen. Amsterdam is keidruk en vol met takky toeristenwinkels, nuttela winkels en wiet/smartshops. https://de9straatjes.nl/nl/home
Maar in Haarlem of Alkmaar hoef ik die dag niet te zijn :mrgreen:
Negen straatjes dacht ik idd ook al. Even kijken waar dat precies is.
sneeuwwitje80 schreef:
19-05-2019 18:26
Naar de Pijp en lunchen bij Cottoncake.
De menukaart spreekt me niet echt aan. Iets te hip voor ons :biggrin:
Mag ik ook even een tip vragen? Ik ga donderdag maar Het Zwanenmeer van het Nationaal Ballet. Wat is een aanrader qua eten nabij het Waterlooplein?
Gezellig naar de Jordaan.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Fl0rence schreef:
19-05-2019 18:38
Wat is een aanrader qua eten nabij het Waterlooplein?
Box Sociaal op de Plantage Middenlaan, klein stukje lopen.
De 9 straatjes.
Ik ga altijd wel een dagje naar Amsterdam, als ik in Nederland ben. Parkeer dan voor 1 euro (na 10 uur) bij P+R Noord. Echt super, en neem vanaf daar de metro naar de Albert Cuijpmarkt. Heerlijk rondneuzen, terrasje pakken en wat lekkers eten.

De vorige keer ben ik idd de Jordaan in gegaan, kwam zo veel leuke zaakjes tegen. Geweldig!

Een hele leuke gadget / kadowinkel gezien genaams Nieuws op de Prinsengracht 297. Heb er oa een stressbal van Trump's hoofd gescoord en een beker met een kattenhoofd als deksel, en eraan een steel met een vis waarin je de thee kunt doen. Ze hadden er echt leuke, aparte dingen.

Ik kwam net ervoor langs een leuke bistro, en heb een foto gemaakt om er volgende keer eens langs te gaan:

Bistro bij ons
Hollandse pot
Oer Hollandse eettentje in de Jordaan
Prinsengracht 287

Maar voor lunch zie je altijd al lopend wel leuke tentjes. Of je haalt wat street food en eet dit zittend aan de gracht lekker op.

Ik zou trouwens zeker weer een boottocht doen, blijft leuk. Via de anwb of postcodeloterijboek kun je korting krijgen.
https://www.iamsterdam.com/nl/zien-en-d ... ieden#zuid
Boottocht ofzo gaan we niet doen. We gaan alleen ff shoppen in het centrum, lunchen en om kwart over 6 moeten we voor het avondeten weer terug zijn bij de arena.
Bedankt voor de overige tips :)
Fl0rence schreef:
19-05-2019 18:38
Mag ik ook even een tip vragen? Ik ga donderdag maar Het Zwanenmeer van het Nationaal Ballet. Wat is een aanrader qua eten nabij het Waterlooplein?
Ik zou gaan eten bij KU Kitchen of bij Harmsen op de Utrechtsestraat.
Op de Ceintuurbaan, Gerard Dou en Ferdinand Bol zitten leuke winkels.
Ook nog een paar op de Van Wou.
Dat kun je goed combineren met de Albert Cuypmarkt bezoeken.
Daar zitten in de buurt ook veel leuke lunchtenten.
Hatchi schreef:
20-05-2019 10:16
Op de Ceintuurbaan, Gerard Dou en Ferdinand Bol zitten leuke winkels.
Ook nog een paar op de Van Wou.
Dat kun je goed combineren met de Albert Cuypmarkt bezoeken.
Daar zitten in de buurt ook veel leuke lunchtenten.
Eens! Lekker naar de pijp gaan. Weer eens wat anders dan de 9 straatjes.

En voor tips in de buurt van Waterlooplein. Ik zou D en C aanbevelen in de Kerkstraat. Of een leuk restaurant in de Utrechtsestraat. Zit genoeg daar.
Bedankt voor de tips!
sneeuwwitje80 schreef:
20-05-2019 10:37
Eens! Lekker naar de pijp gaan. Weer eens wat anders dan de 9 straatjes.

En voor tips in de buurt van Waterlooplein. Ik zou D en C aanbevelen in de Kerkstraat. Of een leuk restaurant in de Utrechtsestraat. Zit genoeg daar.
Top! Gaan we die kant op :)
viva-amber schreef:
19-05-2019 18:12
Dichtbij CS is het niet meer leuk. Kalverstraat is verschrikkelijk en Haarlemmerstraat e.d. inmiddels ook.
Jammer he?. Paar dagen terug was ik op de Meir in Antwerpen, dat is ook niet meer zo leuk. Heel veel winkelketens die wij hier in NL ook hebben (MCDonald, Footlocker, H&M, Zara, C&A, Kruidvat, Olla Popken, Hema, Only enz.) en die je vaak ook in elk anders Europees land veelvuldig ziet, en veel heel veel van die goedkope 1 euro winkels, of kleding- schoenen of tassen winkels voor een prikkie met spuuglelijk spul/ materiaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven