Lijf & Lijn alle pijlers

Wassen jullie je benen onder de douche?

13-05-2019 18:02 241 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op Twitter barstte er gisteren een enorme discussie uit rond de vraag: wassen jullie je benen onder de douche?

Ik doe het eigenlijk niet, wel mijn voeten, en de rest van mijn benen spoelt wel schoon. Een paar keer in de week scheer ik mijn benen en dan zeep ik ze wel grondig in.

Was jij je benen onder de douche?

Totaal aantal stemmen: 334

Ja (45%)
Nee (34%)
Soms (21%)
Alle reacties Link kopieren
maar ik vind zo'n warme straal over m'n been lekker!

Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
13-05-2019 18:07
Waarom zou je je benen niét wassen?
Alle reacties Link kopieren
Ik was mijn haar met shampoo en dan smeer ik het schuim onder mijn oksels en borsten. De intieme zone doe ik met handen en water. Mijn benen doe ik alleen als ze vies zijn geworden door opspattende modder en gras. Dat is dus niet vaak. Mijn rug moet het maar doen met het water en de shampoo die er langs af spoelen, daar doe ik niks aktiefs aan.
Mijn voeten waste ik in het verleden vaker dan nu, toen ik nog kon bukken.
Ik zal dan wel vies stinken. Maar aangezien er in mijn omgeving niemand raar reageert en ik ook nooit met het ov ga, is er geen echt probleem.
Verder vind ik het erg opvallend dat er heel veel gekocht zou moeten worden om schoon te worden.
Alle reacties Link kopieren
Als ik zonnebrand op heb, dan doe ik altijd wel hard mijn best. Heb ik geen zonnebrand op dan doe ik helemaal niet zo hard mijn best. Al heb ik soms ook gewoon zin in een lekker geurtje en scrub ik sowieso wel met enige regelmaat. Water alleen schijnt het beste voor je huid te zijn. Geen idee wat daarin waar is en ik vermoed dat dat per persoon verschillend is. Hoe dan ook heb ik het idee dat je met alleen water wel schoon kunt worden, alleen dan zonder geurtje. Mijn oksels was ik altijd wel met douchegel of shampoo (en nee geen oerwoud, maar gemakzucht ;)). Intieme zone: doe ik alleen even schoonspoelen, want het wordt alleen maar ranzig als ik daar wel wat smeer.
Alle reacties Link kopieren
Mozza schreef:
19-05-2019 00:33
maar ik vind zo'n warme straal over m'n been lekker!
Ik ook. Warm water, wel te verstaan. Geen behoefte om mijn urine langs mijn benen te laten lopen, sorry, bezorgt mij geen genot/sexueel plezier/gevoelens van welbehagen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Sexueel plezier beleef ik er ook niet aan, wel gewoon genot. Maar ik moet erbij zeggen dat het alleen maar speelt als ik heb gesport, dan is mijn plas iets geconcentreerder en heet. S ochtends douche ik kort en plas ik gewoon in de wc
, vooraf.

Alle reacties Link kopieren
Mozza schreef:
19-05-2019 18:41
Sexueel plezier beleef ik er ook niet aan, wel gewoon genot. Maar ik moet erbij zeggen dat het alleen maar speelt als ik heb gesport, dan is mijn plas iets geconcentreerder en heet. S ochtends douche ik kort en plas ik gewoon in de wc
, vooraf.
Ik vind het te ranzig voor woorden om je behoefte over je lijf te laten lopen, maar dat is mijn mening en als jij ervan geniet, ga vooral je gang. Maar ik snap de lol ervan niet. Net zo min als dat ik snap dat veel mensen die onder de douche gaan blijkbaar maar hun halve lijf wassen en bepaalde lichaamsdelen ongewassen laten, behalve dan dat er wat water langs stroomt.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Tja, het is ook een heimelljk genoegen.

Alle reacties Link kopieren
Ik scheer elke dag mijn mijn benen, gebruik hier zeep voor. En was ze zo dus elke dag. Na het douchen lekker insmeren met Rituals body lotion.

Mijn armen scheer ik ook, veel mensen vinden dit vreemd maar ik hou van zachte armen en benen zonder haren.
Alle reacties Link kopieren
Lorah schreef:
19-05-2019 10:02
Als ik zonnebrand op heb, dan doe ik altijd wel hard mijn best. Heb ik geen zonnebrand op dan doe ik helemaal niet zo hard mijn best. Al heb ik soms ook gewoon zin in een lekker geurtje en scrub ik sowieso wel met enige regelmaat. Water alleen schijnt het beste voor je huid te zijn. Geen idee wat daarin waar is en ik vermoed dat dat per persoon verschillend is. Hoe dan ook heb ik het idee dat je met alleen water wel schoon kunt worden, alleen dan zonder geurtje. Mijn oksels was ik altijd wel met douchegel of shampoo (en nee geen oerwoud, maar gemakzucht ;)). Intieme zone: doe ik alleen even schoonspoelen, want het wordt alleen maar ranzig als ik daar wel wat smeer.
Zweetlucht of andere vieze geurtjes verdwijnen niet met water
Alle reacties Link kopieren
Haar-oksels-vagina-anus. (en ook in die volgorde, maar soms haar niet).
De rest krijgt geen speciale aandacht.

Nu moet ik wél zeggen dat dit verschilt per baan. Gezicht/handen/voeten kunnen extra aandacht krijgen bij bepaalde banen.
Ik kan me zo voorstellen dat als je je voeten veelvuldig gebruikt in werkschoenen met dikke werksokken er in, ongeacht weer, dat het héérlijk is om ze te wassen en mogelijk ook nodig. In de tijd dat ik werk had waar ik per dag meer dan 300 kinderhanden vasthield vond ik mijn handen méér belangrijk. En voor de kinderen om geen verkoudheden/wormpjes door te geven. En die zelf ook niet te krijgen..
En zo kunnen bepaalde zaken ook belangrijker zijn om te wassen; als kapper kun je moeilijk met vet haar komen opdagen want dat is je visitekaartje. Als ik met eten werk; kan ik niet met rouwranden aankomen..

maar benen; neen. Ik heb nog nooit iets gedaan waar nu met regelmaat mijn benen specifiek vies zijn of extra schoon behoren te zijn. Ik vind het ook niet specifiek prettig om mijn benen schoon te maken; als ik moet kiezen welk lichaamsdeel nu zonder dat het nodig is schoon gemaakt wordt is het eerder de rug. Daar geniet ik meer van :)

Ik sta dus ook aan de kant dat er water langsloopt. Ik zou niet weten wat er van mijn benen afgeschrobd zou moeten worden dagelijks? Ik heb tot dusver nog nooit klachten gekregen over de vervelende geur die mijn benen afgeven en er zijn in de bioscoop nog geen mensen tijdens de film weggegaan vanwege mijn penetrante ongewassen benen-geur dus volgens mij is het wel oké zo. :)
Nu ik zo'n beetje alle geurtjes van Treaclemoon in huis heb vind ik het echt heerlijk om in een wolk schuim onder de douche wakker te worden of juist op te frissen na een lange warme dag.
Heb ook een scrub, bodylotion, bodybutter en handcreme van dat merk.
Mijn benen scrub ik af en toe voor het scheren.

Ik moet echt smeren in de zomer omdat ik al zonneschade heb; dat spul wil ik er 's avonds wel goed afwassen.
Ik gebruik waterproof zonnebrandcreme of olie. Juist op mijn benen dus die boen ik extra goed schoon in de zomer. In de winter mwoah.. loopt al genoeg zeep langs.
Baal alleen van dat scheren: ik heb zo'n 30 jaar een epilady gebruikt en mij is toen beloofd dat na een paar jaar al je haarzakjes overleden zijn en je nooit meer hoeft te scheren.
Dat was dus een keiharde leugen :D
De laatste die ik kocht is nu stuk, ga geen nieuwe meer kopen. Onder de douche even rats rats met een scheermesje is stukken sneller.
Blijkbaar plast het grootste deel onder de douche (andere topic) maar niet veel mensen wassen hun benen... typisch...

Ik snap niet dat je je schoon voelt als je je alleen met water wast. Iedereen moet het zelf weten hoor maar als je bezweet bent is water toch niet voldoende? Of als je bijvoorbeeld zonnebrand hebt gebruikt? Dat krijg je toch niet weg met alleen water?
Alle reacties Link kopieren
Hoe moet je vermijden om je benen te wassen onder de douche?
Er loopt toch altijd (op zn minst) water langs?
Of bedoelt TO met "wassen" boenen met een washandje en zeep?

NB: plassen onder de douche vind ik smerig
Doubletree20 schreef:
20-05-2019 08:12
Blijkbaar plast het grootste deel onder de douche (andere topic) maar niet veel mensen wassen hun benen... typisch...

Ik snap niet dat je je schoon voelt als je je alleen met water wast. Iedereen moet het zelf weten hoor maar als je bezweet bent is water toch niet voldoende? Of als je bijvoorbeeld zonnebrand hebt gebruikt? Dat krijg je toch niet weg met alleen water?

Jeetje zeg doe niet zo simplistisch. Heel eenvoudig: ik douche met douchegel. Ik was mijn hele lijf met een washandje behalve armen en benen omdat ik de toch al droge huid niet nog droger wil maken door met een washandje te wassen. Er stroomt sop langs wat er weer wordt afgespoeld en afgedroogd. Prima schoon.
Na gebruik van zonnebrandcrème, of na tuinieren/spetters modder was ik uiteraard wel met een washandje.
Zo moeilijk of raar is het niet hoor.
Door dermatologen wordt aan mensen met eczeem of droge huid sterk afgeraden om met zeep/douchegel te wassen. Gewoon afspoelen met water is voldoende, de huid heeft een natuurlijke beschermlaag die je zo weinig mogelijk moet beschadigen.
herfstappeltaart schreef:
20-05-2019 08:24
Jeetje zeg doe niet zo simplistisch. Heel eenvoudig: ik douche met douchegel. Ik was mijn hele lijf met een washandje behalve armen en benen omdat ik de toch al droge huid niet nog droger wil maken door met een washandje te wassen. Er stroomt sop langs wat er weer wordt afgespoeld en afgedroogd. Prima schoon.
Na gebruik van zonnebrandcrème, of na tuinieren/spetters modder was ik uiteraard wel met een washandje.
Zo moeilijk of raar is het niet hoor.
Door dermatologen wordt aan mensen met eczeem of droge huid sterk afgeraden om met zeep/douchegel te wassen. Gewoon afspoelen met water is voldoende, de huid heeft een natuurlijke beschermlaag die je zo weinig mogelijk moet beschadigen.
Ik heb het over mensen die zich enkel en alleen met water wassen. Jij gebruikt nog sop en dan snap ik dat je je armen en benen niet met een washandje extra gaat wassen als je al een droge huid hebt.
Alle reacties Link kopieren
Doubletree20 schreef:
20-05-2019 08:12
Blijkbaar plast het grootste deel onder de douche (andere topic) maar niet veel mensen wassen hun benen... typisch...

Ik snap niet dat je je schoon voelt als je je alleen met water wast. Iedereen moet het zelf weten hoor maar als je bezweet bent is water toch niet voldoende? Of als je bijvoorbeeld zonnebrand hebt gebruikt? Dat krijg je toch niet weg met alleen water?
Alleen met water is zeker voldoende. Je krijgt zweet en zonnebrand wel degelijk weg met alleen water.
Alle reacties Link kopieren
Zebra123 schreef:
19-05-2019 22:53
Zweetlucht of andere vieze geurtjes verdwijnen niet met water
Die verdwijnen wel met alleen water.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb noot ergens gelezen dat sop slecht is voor je huid.
Kan me niet voorstellen dat alleen water voldoende is
Alle reacties Link kopieren
Michella_1991 schreef:
20-05-2019 09:12
Ik heb noot ergens gelezen dat sop slecht is voor je huid.
Kan me niet voorstellen dat alleen water voldoende is
Nooit eczeem gehad? Of een erg droge huid?
Iedere dag sop of douchespul wordt door iedere dermatoloog afgeraden.
Alleen water is echt voldoende.
Doubletree20 schreef:
20-05-2019 08:40
Ik heb het over mensen die zich enkel en alleen met water wassen. Jij gebruikt nog sop en dan snap ik dat je je armen en benen niet met een washandje extra gaat wassen als je al een droge huid hebt.

Lees het tweede deel van mijn post even.
Overigens plas ik NIET onder de douche. Bah.
Doubletree20 schreef:
20-05-2019 08:40
Ik heb het over mensen die zich enkel en alleen met water wassen. Jij gebruikt nog sop en dan snap ik dat je je armen en benen niet met een washandje extra gaat wassen als je al een droge huid hebt.
Ik was me mijn hele leven al met alleen water en ik gebruikt geen deo of parfum. Ik heb een extreem droge huid en krijg exceem van producten met zeep of parfum. En ik stink niet en ik ben nog schoon ook. In mijn tiener-jaren ben ik er wel erg onzeker over geweest, maar als ik bij vriendinnen navroeg of ze me wel eens roken werd ik altijd gerustgesteld. Ook nu vraag ik het nog wel eens aan mijn vriend als ik dit soort discussies lees. Hij vindt het zelfs verwonderlijk dat ik echt nooit naar zweet ruik, ook niet als ik aan het zweten ben of in hoogzomer.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me inmiddels echt af wat sommige mensen doen dat ze zo vies worden. Ik werk op kantoor, sport iedere dag, draag make up, heb seks en blijf gewoon schoon door me dagelijks met alleen water af te spoelen. Alleen het afbouwen van shampoo heeft best wat tijd gekost voordat mijn haar daaraan gewend was en niet meer vet werd. Ik stink niet, hier geen grauwe kragen in kleding (gatver), etc. Het is ook niet zo dat ik urenlang onder de douche sta. Ik douche vooral met koud water dus ben binnen een paar minuten klaar.

Ik snap dat dit niet werkt als je op een boerderij werkt, in de zorg of als je rookt. Die luchtjes was je niet met alleen water weg, maar dat geldt de meeste mensen toch niet?
Ik snap het ook nooit Sophiax. Net zoals die smerige parfumwolken die sommige mensen zo hard nodig vinden. Echt zo vies! Waarom???? Vind je je eigen natuurlijke geur zo vies? En denk je nu echt dat zo'n vieze parfumwolk wel lekker is? Weten die mensen zelf wel hoe erg ze stinken met die smerige troep opgespoten of is er iets serieus mis met hun reukorgaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven