Heeft het nog wel zin (daten)

19-05-2019 15:56 124 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben de afgelopen 10 jaar al zeker 6 keer gedumpt. Het heeft me enorm onzeker gemaakt, wat zich ook weer uit in een nieuwe relatie. Ik ben bang om iets verkeerds te doen of te zeggen, tegelijkertijd ben ik ook claimerig (zie mijn vriendjes het liefst op vaste dagen/weekend, vertrouw ze eigenlijk niet in een omgeving met veel andere vrouwen). Het is echt een vicieuze cirkel geworden. Ik lees hier zoveel topics over vreemdgaan, mannen die lang op reis gaan, knappe collega's, en besef dat ik in elke hoek wel gevaren zie voor een relatie. Uiteindelijk is dat ook weer de reden dat ik gedumpt word, want dat benauwt mannen.

Hoe zorg ik er voor dat ik er relaxt insta? Heb sinds vandaag weer Tinder,maar durf bijna niet meer emotioneel in iemand te investeren.
Mwoh ik vind Kirsten niet knap. Meghan Markle vind ik knap, Blake Lively. Kirsten is leuk, maar geen grote schoonheid. Ik vind mezelf ook wel een 6/7, maar veel mannen daten alleen 9 en 10en.

En mag ik mannen niet afwijzen als ik onzeker ben?
Mwa, ik hoef niet perse kinderen dus daar maak ik me niet druk om. Ik wees mannen af als ze onverzorgd waren, veel ouder dan ik, of zich gedroegen als een lompe hork.
Vecernice schreef:
19-05-2019 16:55
Ik kan dat zeker doorkijken, maar het is zo'n dooddoener ergens. Hou van jezelf! Dat is moeilijk als je eindelijk ergens blij over bent,maar dan toch kritiek krijgt. Toen ik 10 kg afviel (weeg nu 78 kg) kreeg ik alsnog de kritiek van een ex dat ik te dik was. Ik had net mijn eerste master gehaald, en thuis hoorde ik dat een 6 voor scriptie wel erg laag was. Enz.
Het heeft niets te maken met van jezelf houden. Het heeft te maken met het stoppen met zelfafwijzing. Met het afleren van patronen en regels om die zelfafwijzing te voorkomen. Met het inzien van je eigen (volmaakte!) natuur. Dan ben je niet meer geraakt door wat anderen vinden, of juist niet vinden. Geloof me, ik weet 100% zeker dat het je iets (alles) zal brengen.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Hoe doe ik dat? Niemand is volmaakt...
Vecernice schreef:
19-05-2019 16:04
Ik weet niet goed hoe. Ik heb alleen negatieve ervaringen met mannen die opeens niks zeggen. Vaak is dat het begin van het einde.

Ik zit te denken binnenkort naar een psycholoog te gaan hiervoor.
Lijkt me een goed idee.
Mensen indelen in cijfers is sowieso al raar.

Niet elke man date een 9 of een 10 want zoveel vrouwen zijn er niet die super knap zijn. Check bijv de vrouw waar Piece Brosman al jaar en dag mee is, nou ook niet echt een 11,5: Afbeelding

Al meer dan 25 jaar gelukkig samen.

TO: jouw vreemde overtuigingen en wijze waarop je naar de wereld kijkt gaan je echt niet verder helpen. Het tegendeel van je wat je beweert is namelijk net zo goed waar. Het is slechts een kwestie van perceptie.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Kirsten Dunst is een heel mooie vrouw. Het klinkt alsof je hele rare standaarden hanteert. Als je die ook voor mannen hanteert, snap ik waarom het daten niet lukt. Een relatie draait om zoveel meer dan uiterlijk. Laat die fixatie los. Het gaat je niet gelukkig maken. Ik ben vroeger ook gepest en kreeg een periode vaak te horen dat ik lelijk was en dat niemand mij wilde. Dus ik snap je onzeker heel goed! Wat ik er juist uit heb gehaald is dat zelf andere mensen niet wil beoordelen op hun uiterlijk. En waarom zou ik mezelf anders behalen. Er is zoveel belangrijkers in het leven.
Vecernice schreef:
19-05-2019 16:41
Het punt is dat ik niet echt speciaal ben. Niet bloedmooi, hoogopgeleid maar ook geen phd, niet slank genoeg (ik jojo al jaren), niet altijd een leuk mens (sommige mensen stralen vrolijkheid uit, heb ik niet). Ik zie elke dag minstens 10 leukere vrouwen lopen, in sollicitatoes weet ik ook dat er altijd een beter, meer ervaren iemand is. Dat maakt mij erg onzeker.

Ik sport zeker 4 keer per week, maar aan de andere dingen kan ik weinig doen.
Waarom haal je jezelf zo naar beneden? Van onzekerheid gaat niemand stralen.

Zoek hulp. Leer van jezelf houden. Dan hoef je niet meer te doen alsof voor de klas. De fijnste leraren zijn zichzelf als ze daar staan. Ook dan zijn lastige leerlingen lastig maar ben jij door hen minder makkelijk uit balans te brengen.
Dan vind je iemand die jou leuk vind om jou.

Niemand is perfect. Ik heb dagen dat ik stiksjachrijnig ben en mezelf het vreselijkste en misluktste wezen op aarde vind. Maar ik ben wel mezelf en blij met mn lijf.

En wie heeft je verteld dat je een phd zou moeten hebben. En bloedmooi? Jij bent jij. Glimlach staat veel mooier dan wat ook.
Been there, done that, got the T-shirt.
Als jij vindt dat er dagelijks tien leukere en mooiere vrouwen rondlopen dan jij, straal je dat uit en gaat hij dat ook geloven.
Als je hem geen vertrouwen geeft, is een relatie gedoemd om te mislukken.

Je bent leuk en mooi, straal dat uit! Als je jezelf niet eens kunt overtuigen, hoe overtuig je hem dan?
...en als je niet goed genoeg voor hem bent, is dat zijn verlies.
Misschien moet jij eens een keer degene zijn die dumpt. Dan zijn de rollen omgedraaid, dat voelt wel eens goed voor de afwisseling! Probeer maar.
Ik heb zojuist het hele topic doorgelezen. Er is al veel zinnigs gezegd, daar kun je vast wat mee. Wel wil ik opmerken dat alles wat je schrijft na een tijdje wel wat irritatie bij mij opwekt. Oké, dat doet je zelfvertrouwen misschien ook geen goed, maar ik wilde het toch gezegd hebben, zie het als een wake up call, of een staaltje tough love.

To, jezelf constant naar beneden halen is irritant. Misschien ben je daarom wel gedumpt. Dat maakt je niet bepaald geliefd gezelschap over het algemeen. Jij bent wellicht geen tien. Echt, so fucking what. Dat zijn niet veel mensen. Waarom is het voor jou zo verschrikkelijk belangrijk om zo hoog mogelijk te scoren op een 'lijst' in jouw hoofd die überhaupt alleen over het uiterlijk gaat? Waarom heb je dat nodig? Heb je niet veel meer te bieden? Gewoon je best doen om een goed mens te zijn is genoeg.
Je bent dus geen Doutzen. Nou, raad eens? Ik ook niet. Stop met daarover jammeren, wat toch niets verandert, en hou je hoofd eens wat hoger.
viva-amber schreef:
19-05-2019 21:18

Check bijv de vrouw waar Piece Brosman al jaar en dag mee is, nou ook niet echt een 11,5: Afbeelding

Al meer dan 25 jaar gelukkig samen.

TO: jouw
Ik vind haar een lieve, vrolijke en zelfverzekerde uitstraling hebben.

En lelijk is ze zeker niet.
Vecernice schreef:
19-05-2019 20:38
Hoe doe ik dat? Niemand is volmaakt...
En waarom vind jij dat jij dat wel moet zijn?
Waarom geef je mensen cijfers?
mcsteamy schreef:
19-05-2019 19:47
Het heeft niets te maken met van jezelf houden. Het heeft te maken met het stoppen met zelfafwijzing. Met het afleren van patronen en regels om die zelfafwijzing te voorkomen. Met het inzien van je eigen (volmaakte!) natuur. Dan ben je niet meer geraakt door wat anderen vinden, of juist niet vinden. Geloof me, ik weet 100% zeker dat het je iets (alles) zal brengen.
Dit is een heel goede tip TO, het boek is briljant maar wel wat zware kost dus ik weet niet of je eraan toe bent...maar zeker het proberen waard. En dan niet even doorbladeren, gewoon een paar hoofdstukken lezen anders is er geen touw aan vast te knopen...na een paar hoofdstukken weet je wel of het je ding is.
Ow en google eens op 'beroemdheden zonder make up' Niemand is perfect en ook die hebben een ochtendhumeur en zijn niet aanspreekbaar voor de koffie sochtends.

Aldus mt 42, 75kg scheve neus en wel hbo maar mbo3baan.
Zo weer even appen met mn lieve leuke charmate tinderdate.
Iemand anders begon hier over cijfers en out of my league zoeken hé.

Maar ik heb ook exen waar niemand van snapte dat ik ze knap vond, dus misschien is dat bij mannen ook zo en vindt iemand mij echt mooi. Geen idee.

Ik weet dat ik zeikerig klink maar het moest er even uit. Ik heb niemand waarbij ik dit kwijt kan.
Fransje-Noord schreef:
19-05-2019 22:07
Als jij vindt dat er dagelijks tien leukere en mooiere vrouwen rondlopen dan jij, straal je dat uit en gaat hij dat ook geloven.
Als je hem geen vertrouwen geeft, is een relatie gedoemd om te mislukken.

Je bent leuk en mooi, straal dat uit! Als je jezelf niet eens kunt overtuigen, hoe overtuig je hem dan?
...en als je niet goed genoeg voor hem bent, is dat zijn verlies.
Misschien moet jij eens een keer degene zijn die dumpt. Dan zijn de rollen omgedraaid, dat voelt wel eens goed voor de afwisseling! Probeer maar.
Ja, ik ga sowieso de volgende keer gewoon dumpen bij de eerste scheldpartij, ipv me in bochten wringen om hem te pleasen. Dat moet, want ik denk dat dat cathartisch werkt.
Vecernice schreef:
19-05-2019 22:49
en vindt iemand mij echt mooi.
Neem dat eens aan als feit.
Kijk eens om je heen. Hebben alleen knappe mensen relaties? Leg niet zo de focus op knap zijn of het perfecte plaatje. Ik snap wel dat je het doet hoor, Tinder werkt dat behoorlijk in de hand. Lees eens de boeken liefdesbang en liefdeskunst.
Waarom zou tinder dat in de hand werken? Tinder is zo oppervlakkig als je t zelf maakt.
Ik heb er af en aan een jaartje rondgezworven. Met een handvol gechat en 2 mannen gedate. Een site als e-matching lijkt wel meer maar t komt op t zelfde neer.
Beetje selectief zijn, aan de foto's kan je al snel zien hoe iemand er in staat. Vragen naar de motivatie waarom iemand er zit. Pas nummers uitwisselen als iemand echt geinteresseers is in jou (en dan niet in je uiterlijk maar wat er in je koppie om gaat) en pas afspreken als t na een paar dagen / week nog steeds gezellig is. En natuurlijk niet op de eerste date in bed duiken.
Waarom maak je het jezelf zo moeilijk?

Uiterlijk doet er niet vreselijk veel toe. Wel of je netjes en verzorgd gekleed bent. Dat maakt een wereld van verschil en kan een echte dealbreaker zijn.

Een leuk en gezellig karakter. Iemand die oprecht geïnteresseerd is en durft uit te spreken wat hij of zij wil zonder lomp te doen.

Iemand die andere mensen behandeld zoals hij/zij zelf behandeld wil worden.

Kijk eens wat voor man er in jouw leven past ipv naar de man waar jij je toe aangetrokken voelt. Je kan veel beter iemand op karakter selecteren dan op uiterlijk.

Als bij jouw de relaties aldoor stranden voor je 2 jaar verder bent lijkt het erop dat je niet in staat bent om vanuit de verliefde fase over te stappen in de houden van fase.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat probleem ook altijd had. Dus in die zin is het wel herkenbaar.

Met mijn huidige vriend ben ik bijna 2 jaar samen. En voor zover ik nu kan inschatten is dit een ander soort relatie dan alle voorgaande. Hij is leuk en volwassen. We praten samen over vanalles en nogwat.

Ik ken hem via tinder trouwens. Het is ook maar net hoe je de tool gebruikt.
Maar ben dus hele andere mannen gaan daten dan waar ik normaal voor viel.

Dus antwoord op je vraag. Ja daten heeft nog zin als je graag een relatie wil. Maar je zal wel eerst goed moeten weten wat je zoekt in een man. En daar dan aan vasthouden. Dit gaat wel om globale karaktereigenschappen dus niet om hij moet er uitzien als brad pitt in zn jonge jaren en mij elke ochtend koffie op bed brengen enz enz...

Lief, grappig, oprecht en aantrekkelijk en respect hebben voor jou als persoon. Daar kom je al een heel eind mee.
Vecernice schreef:
19-05-2019 22:53
Ja, ik ga sowieso de volgende keer gewoon dumpen bij de eerste scheldpartij, ipv me in bochten wringen om hem te pleasen. Dat moet, want ik denk dat dat cathartisch werkt.
Dat is zeker een goed plan.
Mensen zijn pas echt aantrekkelijk als ze gezond in elkaar steken...

Therapie lijkt me een topidee want mentaal rammelt er momenteel gewoon net wat teveel aan jou, het heeft met je buitenkant weinig te maken. Therapie is ook een vorm van lief zijn voor jezelf he, geen straf of iets om je voor te schamen....
Lorem Ipsum
Ik heb straks een gesprek met de huisarts.
Goedzo. Veel succes. :redrose:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven