Kleuter slaat moeder in de buik

20-05-2019 19:24 255 berichten
Ik ben geschokt.

Ik was vandaag op bezoek bij mijn ouders in Nederland.

Moest toevallig daar langs de bakker.

Wat zie ik daar?
Een dreinende kleuter van pakweg 3 à 4 die geen sandwich krijgt.

En het dan niet leuker vindt dan zijn zwangere moeder - degene die hem die sandwich verbood - loeihard in de buik te meppen.

Is dit normaal gedrag in Nederland?
Want ik wou dat kind toch echt aan zijn oor naar buiten slepen, maar tja ... cultuurverschil, dus ik heb me maar ingehouden.

Of had ik toch moeder moeten helpen?

De bakkersvrouw zag mijn ogen vuur spuwen, maar deed alsof het doodnormaal was dat je je moeder in de buik slaat als je geen sandwich krijgt.

Ik hoop dat kind zijn toekomstige broer / zus er niks aan overhoudt.
minnimouse schreef:
20-05-2019 19:36
Ja hoor, jij denkt dat je zomaar een klein kind mee naar buiten kan sleuren.

En jouw ouders wonen sinds kort in Nederland?
Nope.
Hebben daar al jaren een drijvend buitenverblijf.
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
Nope.
Hebben daar al jaren een drijvend buitenverblijf.
Nou, dan kunnen ze jou vast wel wat vertellen over de Hollandse kinders.
Lucifer2018 schreef:
Je leest over kind naar buiten slepen heen? :proud: :proud: :popcorn:
Nou daar reageren andere genoeg op.
en een aanraking mee naar buiten van die belg en ik had 112 gebeld.
miss_musica schreef:
20-05-2019 19:35
De eerste vreemde die mijn peuter 'naar buiten sleept' had echt een vet probleem met me.

Echt, bemoei je met je eigen zaken. En oordeel niet over de 2 minuten die je meemaakt van een vreemde.

Dit!
Tenzij de winkel in de 🔥 stond en ik bewusteloos op de grond lag. Dan zou die vreemde mijn held zijn geweest!
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 20-05-2019 19:41
0.12% gewijzigd
Belg007 schreef:
20-05-2019 19:34
Ik zeg het dus.

Kind zo snel mogelijk naar buiten slepen.
Weg van zijn moeder zodat die 2 seconden rust had, kon bijkomen en kon afrekenen.

En kind buiten een paar minuten in straf kon gaan staan.
Tja mijn peuter gebruikt mij de halve dag door als een soort klimrek annex loungebank. Staat te springen op mijn buik of klimt op mijn rug ‘paardje mama!’ Als ik weer zwanger mag worden binnenkort zal ik daar wel een beetje op letten, maar het zal vast nog wel eens misgaan denk ik zo. Tja. Hij is pas 2. Kan hem dat niet uitleggen.

Als jij dan mijn peuter van me
weg zou sleuren om op straat af te koelen zou ik daarentegen jou in niet mis te verstane bewoordingen duidelijk maken wat ik vind van mensen die mijn zoon ongevraagd op straat zetten om mij ‘te beschermen’.
lux- wijzigde dit bericht op 20-05-2019 19:41
0.23% gewijzigd
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
miss_musica schreef:
20-05-2019 19:35
De eerste vreemde die mijn peuter 'naar buiten sleept' had echt een vet probleem met me.

Echt, bemoei je met je eigen zaken. En oordeel niet over de 2 minuten die je meemaakt van een vreemde.
Mwa, niet helemaal eens. In zekere zin zijn andere mensen in de maatschappij ook verantwoordelijk voor de opvoeding van kinderen. We mogen ook gerust een ander kind terecht wijzen. Denk bijvoorbeeld aan een kind dat iets 'stout' doet op het moment dat moeder/vader niet aanwezig is of kijkt. (Al is de genoemde manier geen oplossing natuurlijk.)
Conclusie na een bericht of 30 à 35:

Blijkbaar is het dus doodnormaal dat een Nederlands kind zijn moeder molesteert in volle winkel.

Ik denk dat ik mijn boodschappen volgende keer maar weer uitstel tot ik terug in België ben.
Daar ben ik zulks toch echt nog niet tegengekomen.
anoniem_376630 wijzigde dit bericht op 20-05-2019 19:44
35.25% gewijzigd
niloe schreef:
20-05-2019 19:41
Mwa, niet helemaal eens. In zekere zin zijn andere mensen in de maatschappij ook verantwoordelijk voor de opvoeding van kinderen. We mogen ook gerust een ander kind terecht wijzen. Denk bijvoorbeeld aan een kind dat iets 'stout' doet op het moment dat moeder/vader niet aanwezig is of kijkt. (Al is de genoemde manier geen oplossing natuurlijk.)
Ik snap wat je bedoelt, maar vind dit in deze situatie niet echt passend.
Belg007 schreef:
20-05-2019 19:43

Blijkbaar is het dus doodnormaal dat een Nederlands kind zijn moeder molesteert in volle winkel.
Bijzonder dat je dat nog niet eerder opgevallen is. Gebeurt zo vaak.
Belg007 schreef:

Knappe deductie. Echt waar, respect gewoon. Je hebt echt de essentie te pakken en leest totaal niet over het sarcasme heen. Zou je wat mee moeten doen.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Had die moeder tatoeages?
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Belg007 schreef:

Ik denk dat ik mijn boodschappen volgende keer maar weer uitstel tot ik terug in België ben.
Nou, men staat in Zuid-Nederland nogal open voor kritiek zie ik!
Hello, can you hear me?
Solomio schreef:
20-05-2019 19:46
:HA:
Belg007 schreef:
20-05-2019 19:34
Ik zeg het dus.

Kind zo snel mogelijk naar buiten slepen.
Weg van zijn moeder zodat die 2 seconden rust had, kon bijkomen en kon afrekenen.

En kind buiten een paar minuten in straf kon gaan staan.
Ze wil zelf zoveel kinderen, dan zijn dit de gevolgen, Dus nee, daar bemoei je je niet mee, dat lost ze maar mooi zelf op.
Solomio schreef:
:hihi:
Solomio schreef:
Te geschokt om op te letten.

Haar kind over een jaar of 15 waarschijnlijk wel.
Belg007 schreef:

vooral die boodschappen in Belgie doen!
Belg007 schreef:

Hou toch op. Ik ben zéér regelmatig in België te vinden en daar lopen ook gewoon irritante kinderen rond.
Joh er gebeuren nog wel ergere dingen! Mijn baby destijds beet nog wel eens in mijn borst, echt abnormaal! En als hij er zin in had, spuugde hij gewoon over mij heen! En hoewel ik natuurlijk helemaal geen begrip had voor het feit dat het een heel klein kind was dat nog niet helemaal af was qua normen, waarden en inlevingsvermogen, heb ik hem niet in elkaar geslagen, toegeschreeuwd of naar buiten gesleurd. Ik kijk wel link uit joh, je hebt zó jeugdzorg over je vloer.
Is dit serieus?
Belg007 schreef:
20-05-2019 19:47

Wij hebben dan wel weer minder aanslagen.
Belg007 schreef:
20-05-2019 19:47

Nou, dan hoef je je er zeker niet mee te bemoeien.

Tatoeage-volk...... :nope:
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Nee dit vind ik geen normaal gedrag. Heb van 1 van mijn kinderen ooit een klap in mijn gezicht gekregen en als reflex haalde ik ook uit, schrok daar echt van maar dat kind heeft mij nooit meer geslagen en de anderen hebben dat sowieso nooit gedaan.

En qua zwanger zijn...geen peuter die zo hard kan slaan dat de baby in gevaar is hoor. Die baby zit goed beschermt daar binnen, voor daar iets mis mee gaat moet het een klap van een volwassene zijn geweest of een val van de trap oid maar geen klap van een peuter.
Misschien voortaan maar in veilig België blijven. Nederland is gevaarlijk hoor!
-jolijn- schreef:
20-05-2019 19:48
Joh er gebeuren nog wel ergere dingen! Mijn baby destijds beet nog wel eens in mijn borst, echt abnormaal! En als hij er zin in had, spuugde hij gewoon over mij heen! En hoewel ik natuurlijk helemaal geen begrip had voor het feit dat het een heel klein kind was dat nog niet helemaal af was qua normen, waarden en inlevingsvermogen, heb ik hem niet in elkaar geslagen, toegeschreeuwd of naar buiten gesleurd. Ik kijk wel link uit joh, je hebt zó jeugdzorg over je vloer.
Mijn peuter kotste 3 weken geleden nog over me heen. Geen manieren dat kind.
lux- wijzigde dit bericht op 20-05-2019 19:50
0.16% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven