Kleuter slaat moeder in de buik

maandag 20 mei 2019 om 19:24
Ik ben geschokt.
Ik was vandaag op bezoek bij mijn ouders in Nederland.
Moest toevallig daar langs de bakker.
Wat zie ik daar?
Een dreinende kleuter van pakweg 3 à 4 die geen sandwich krijgt.
En het dan niet leuker vindt dan zijn zwangere moeder - degene die hem die sandwich verbood - loeihard in de buik te meppen.
Is dit normaal gedrag in Nederland?
Want ik wou dat kind toch echt aan zijn oor naar buiten slepen, maar tja ... cultuurverschil, dus ik heb me maar ingehouden.
Of had ik toch moeder moeten helpen?
De bakkersvrouw zag mijn ogen vuur spuwen, maar deed alsof het doodnormaal was dat je je moeder in de buik slaat als je geen sandwich krijgt.
Ik hoop dat kind zijn toekomstige broer / zus er niks aan overhoudt.
Ik was vandaag op bezoek bij mijn ouders in Nederland.
Moest toevallig daar langs de bakker.
Wat zie ik daar?
Een dreinende kleuter van pakweg 3 à 4 die geen sandwich krijgt.
En het dan niet leuker vindt dan zijn zwangere moeder - degene die hem die sandwich verbood - loeihard in de buik te meppen.
Is dit normaal gedrag in Nederland?
Want ik wou dat kind toch echt aan zijn oor naar buiten slepen, maar tja ... cultuurverschil, dus ik heb me maar ingehouden.
Of had ik toch moeder moeten helpen?
De bakkersvrouw zag mijn ogen vuur spuwen, maar deed alsof het doodnormaal was dat je je moeder in de buik slaat als je geen sandwich krijgt.
Ik hoop dat kind zijn toekomstige broer / zus er niks aan overhoudt.
maandag 20 mei 2019 om 19:50
Onlangs was ik in Technopolis met mijn kinderen. Ik was echt verbaasd om de Belgische kinderen (niet allemaal natuurlijk) daar bezig te zien. Voordringen, spullen afpakken, schreeuwen tijdens een workshop(en dat waren kinderen van 9-10). Mijn kinderen zijn zeker niet heilig, maar gelukkig stonden die netjes te luisteren naar de meneer van de workshop en staken de vinger omhoog als ze wilden antwoorden. Dussss

yoogali wijzigde dit bericht op 20-05-2019 19:58
1.34% gewijzigd

maandag 20 mei 2019 om 19:51
Wat jammer dat je er zo over denkt...Belg007 schreef: ↑20-05-2019 19:43Conclusie na een bericht of 30 à 35:
Blijkbaar is het dus doodnormaal dat een Nederlands kind zijn moeder molesteert in volle winkel.
Ik denk dat ik mijn boodschappen volgende keer maar weer uitstel tot ik terug in België ben.
Daar ben ik zulks toch echt nog niet tegengekomen.
Er zijn natuurlijk overal moeders die hun kinderen niet of moeilijk in toom kunnen houden. Er zijn ook overal temperamentvolle kinderen te vinden. In Nederland, België en de rest vd wereld. Ik weet dan ook niet zo goed wat je wil bereiken met je berichten...

maandag 20 mei 2019 om 19:51
Kijk je hebt beet hoor.Yoogali schreef: ↑20-05-2019 19:50Onlangs was ik in Technopolis met mijn kinderen. Ik was echt verbaasd om de Belgische kinderen (niet allemaal natuurlijk) daar bezig te zien. Voordringen, spullen afpakken, schreeuwen tijdens een workshop(en dat waren kinderen van 9-10). Mijn kinderen zijn zeker niet heilig, maar gelukkig stonden die netjes te luisteren naar de meneer van de workshop en staken de vinger omhoog als ze wilden antwoorden.
maandag 20 mei 2019 om 19:52
Bloedserieus ben ik.

Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

Dan had je over een poosje een topic kunnen openen over dat Nederlandse kinderen zo dik zijn.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

maandag 20 mei 2019 om 19:53
Je had gewoon alle boodschappen voor de moeder moeten betalen. Dan was het vast goed gekomen.

Wat precies denk je te bereiken door die sandwich te kopen? Denk je dat kind hem niet krijgt omdat moeder te arm is om die sandwich te kopen?
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

maandag 20 mei 2019 om 19:54
Serieus, jij haalt het in je botte brein om een vreemde kleuter naar buiten te slepen? Echt, je zou MIJN tanden in je nek hebben voor je bij de deur was. Waar bemoei je je mee en is ontvoering in Belgie normaal?

maandag 20 mei 2019 om 19:56
Niet veel erger dan oudermishandeling.JonathanStrange schreef: ↑20-05-2019 19:54Serieus, jij haalt het in je botte brein om een vreemde kleuter naar buiten te slepen? Echt, je zou MIJN tanden in je nek hebben voor je bij de deur was. Waar bemoei je je mee en is ontvoering in Belgie normaal?
En kind zou netjes buiten aan de deur op jou hebben staan wachten.
maandag 20 mei 2019 om 19:57
Wat ik overigens zelf heb meegemaakt en waar ik zo woest om was dat ik dat kind wou slaan was toen mijn middelste zoontje net was geboren en een tante van mijn man stond onverwachts met haar kinderen voor de deur. Dat kind van haar scheet mijn hele wc onder en smeerde daar stront aan de muren enzo, komt de huiskamer inlopen en rukt een toet toet autootje uit de handen van mijn oudste zoon ( die toen dus net 1 was) en gooit dat autootje keihard op het hoofd van mijn 3 dagen oude baby. Kon gelijk door naar het ziekenhuis en kind heeft serieus een deuk in zijn voorhoofd eraan overgehouden.
En de moeder van dat joch? Die deed het af als een grapje en dat zulke dingen nu eenmaal gebeuren tussen kinderen. Nou heb inmiddels 3 kinderen en geen van de 3 heeft ooit een baby pijn gedaan of iets naar een baby gegooid of wat dan ook. En ze hebben de muren ook nog nooit onder de poep gesmeerd.
Die moeder met haar kinderen heb ik daarna nooit meer gezien. Ze appte mijn man nog wel een keer of ze langs mocht komen en hij zei app whats maar en vraag het aan haar. Heb direct gezegd dat ze nooit meer hoeft te komen met haar onopgevoede kinderen.
Wordt nog woest als ik eraan denk. Dusja er bestaan echt moeders die hun kinderen echt opvoeden tot een stel asociale hooligans.
En de moeder van dat joch? Die deed het af als een grapje en dat zulke dingen nu eenmaal gebeuren tussen kinderen. Nou heb inmiddels 3 kinderen en geen van de 3 heeft ooit een baby pijn gedaan of iets naar een baby gegooid of wat dan ook. En ze hebben de muren ook nog nooit onder de poep gesmeerd.
Die moeder met haar kinderen heb ik daarna nooit meer gezien. Ze appte mijn man nog wel een keer of ze langs mocht komen en hij zei app whats maar en vraag het aan haar. Heb direct gezegd dat ze nooit meer hoeft te komen met haar onopgevoede kinderen.
Wordt nog woest als ik eraan denk. Dusja er bestaan echt moeders die hun kinderen echt opvoeden tot een stel asociale hooligans.

maandag 20 mei 2019 om 19:58
Ja, want iedere vreemdeling die ongevraagd je kind meesleept, is te vertrouwen?
En óudermishandeling? Een peuter/kleuter? Joh, nog geen deuk in een pakje boter.
En niet voor niets, want frustratietolerantie opbouwen gaat gelijk op met fysieke kracht.
maandag 20 mei 2019 om 19:58