Kleuter slaat moeder in de buik

maandag 20 mei 2019 om 19:24
Ik ben geschokt.
Ik was vandaag op bezoek bij mijn ouders in Nederland.
Moest toevallig daar langs de bakker.
Wat zie ik daar?
Een dreinende kleuter van pakweg 3 à 4 die geen sandwich krijgt.
En het dan niet leuker vindt dan zijn zwangere moeder - degene die hem die sandwich verbood - loeihard in de buik te meppen.
Is dit normaal gedrag in Nederland?
Want ik wou dat kind toch echt aan zijn oor naar buiten slepen, maar tja ... cultuurverschil, dus ik heb me maar ingehouden.
Of had ik toch moeder moeten helpen?
De bakkersvrouw zag mijn ogen vuur spuwen, maar deed alsof het doodnormaal was dat je je moeder in de buik slaat als je geen sandwich krijgt.
Ik hoop dat kind zijn toekomstige broer / zus er niks aan overhoudt.
Ik was vandaag op bezoek bij mijn ouders in Nederland.
Moest toevallig daar langs de bakker.
Wat zie ik daar?
Een dreinende kleuter van pakweg 3 à 4 die geen sandwich krijgt.
En het dan niet leuker vindt dan zijn zwangere moeder - degene die hem die sandwich verbood - loeihard in de buik te meppen.
Is dit normaal gedrag in Nederland?
Want ik wou dat kind toch echt aan zijn oor naar buiten slepen, maar tja ... cultuurverschil, dus ik heb me maar ingehouden.
Of had ik toch moeder moeten helpen?
De bakkersvrouw zag mijn ogen vuur spuwen, maar deed alsof het doodnormaal was dat je je moeder in de buik slaat als je geen sandwich krijgt.
Ik hoop dat kind zijn toekomstige broer / zus er niks aan overhoudt.

maandag 20 mei 2019 om 19:28

maandag 20 mei 2019 om 19:29
En dat was dan vast een corrigerende tik geweest.redbulletje schreef: ↑20-05-2019 19:28Tja, dat krijg je ervan he als je die jong geen tik meer mag geven als ze zich misdragen![]()

anoniem_380666 wijzigde dit bericht op 20-05-2019 19:30
1.33% gewijzigd

maandag 20 mei 2019 om 19:30
Gok dat hij/zij het thuis heeft geleerd dat slaan.redbulletje schreef: ↑20-05-2019 19:28Tja, dat krijg je ervan he als je die jong geen tik meer mag geven als ze zich misdragen![]()

maandag 20 mei 2019 om 19:30
Ja; natuurlijk slaat elk Nederlands kind de hele dag door zijn/haar zwangere moeder in haar buik en hebben ze in België alleen voorbeeldige kinderen. Vooral wanneer ze de hele dag mee naar de frietkot worden gesleept en je ze maar genoeg friet stoofvlees geeft.

anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 20-05-2019 19:37
9.90% gewijzigd

maandag 20 mei 2019 om 19:34
Ik zeg het dus.miss_musica schreef: ↑20-05-2019 19:32Euh... Hoe had je dat voor je gezien?
Die buik kan trouwens wel wat hebben hoor. Een meppende kleuter zal heus niet heel veel uithalen.
Kind zo snel mogelijk naar buiten slepen.
Weg van zijn moeder zodat die 2 seconden rust had, kon bijkomen en kon afrekenen.
En kind buiten een paar minuten in straf kon gaan staan.

maandag 20 mei 2019 om 19:35
De eerste vreemde die mijn peuter 'naar buiten sleept' had echt een vet probleem met me.
Echt, bemoei je met je eigen zaken. En oordeel niet over de 2 minuten die je meemaakt van een vreemde.

maandag 20 mei 2019 om 19:36
Ja hoor, jij denkt dat je zomaar een klein kind mee naar buiten kan sleuren.
En jouw ouders wonen sinds kort in Nederland?