Uitgerekend in augustus 2019 (met tabel)

16-12-2018 11:56 926 berichten
Hallo dames!

Voor iedereen die in augustus 2019 is uitgerekend en die hier graag komt meepraten.
Er waren al een aantal andere topics voor augustus die zijn overgegaan in fb of whatsapp, deze is om te blijven kletsen in het topic.

[/td]
NaamLeeftijdKindjeUitgerekendGeslachtBijzonderheden
workaholiccc24/281e3 augustusJongetje11 maart 20 weken echo
haoshi31/--1e3 augustus......
Avr199226/242 e05 Augustus... 1e echo gehad Termijnecho op 11 Januari
GoodmorningSunshine32/332e8 augustus......
mijnnaamislaura32/322e8 augustusmeisje
Appletree8632/333e14 augustusJongen
KoekoekK29/352e16 augustus...termijnecho gehad
sharebear28/301e18 augustus...termijnecho 25 januari
Ijs_monster31/312e18 augustus...1e echo/intake 8 januari
Songforyourheart24/292e19 augustus?...1e echo/intake 7 januari
Pienut25/291e20 augustus...26 maart 20-wekenecho
Twilight35/371e23 augustus?...1e echo/intake 16 januari
Sanne_A37/29/292e25 augustus...pretecho 13 maart
Herfstblaadje8929/322e27 augustusMeisje20 weken echo 5 april
sneeuwwitje8632/342e27 augustus2 jongetjestweeling, termijnecho gehad
Diamantje12330/231e27 augustusjongetjegeslachtsbepalingsecho 9 maart, 20 weken echo 8 april
Sterrewaterman33/342e30 augustus?Verrassing1e echo 17-01/intake 21-01, termijnecho 6 februari
Pinda :rose:, Juf_blauw :rose:, lenthe_ :rose: BdG88 :rose: justagirly :rose:

Wees welkom en zet jezelf in de tabel!
Inlog
Gebruikersnaam: Augustusbaby2019
Wachtwoord: augustusbaby2019
anoniem_6771783ccaf04 wijzigde dit bericht op 28-03-2019 21:41
79.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ohhh die kinderopvang benauwt me echt! Gisteren berekeningen binnen gekregen hoeveel het gaat kosten (dochter 2 dagen, tweeling 3): 3000 euro per maand. Holy....!!! Momenteel betalen we voor twee dagen ongeveer 200 euro, het zal mij benieuwen hoeveel we hieraan kwijt gaan zijn. Scheelt wel dat de kinderopvangtoeslag sowieso percentueel hoger is vanaf het tweede kind (https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... eslag-2019).

@diamantje: ik werk ook halve dagen. Ben jij ook gebeld door het UWV? De man van het UWV kon me direct uitsluitsel geven over mijn ziekmelding; het is goedgekeurd tot mijn verlof dus ik zal in ieder geval geen druk ervaren om straks weer meer uren te gaan draaien. Dat voelt wel lekker rustig.

Hier gaat het verder eigenlijk nu wel redelijk. Ik was afgelopen week geveld door buikgriep en omdat het begon met buikkrampen was het wel even een stressvolle tijd, ik maakte me toch zorgen dat er iets met de baby's was. Gelukkig loos alarm. Verder is dochter nu weer ziek, vannacht had ze haar hele bedje ondergespuugd. Sneu, en die gebroken nachten vind ik wel echt heftig nu. Ik moet nog 5 weken werken dus het aftellen is wel begonnen. Ik kan eerlijk gezegd niet wachten om met verlof te gaan, ben er echt aan toe deze keer.

Qua namen hebben we nu sinds een paar weken dezelfde in ons hoofd, dat is voor ons doen al heel wat. Ik hoop dat we niet meer van mening veranderen want ik vind het allemaal maar lastig :-?
Sneeuwwitje ze hebben me inderdaad gebeld maar dat was totaal niet inhoudelijk. Ik moest een of andere vragenlijst invullen en dat had ik nog niet gedaan en daar wilden ze me aan herinneren. Volgens mij zijn ze niet zo streng wat betreft zwangeren.

Hoe vergaat het je nu? Nog steeds halve dagen aan het werk? Met een tweeling zwangerschap mag je toch eerder met verlof ? Dan zal dat al bijna voor je zijn.

Ik werk momenteel helemaal niet meer. Heb veel harde buiken en s nachts last van maagzuur waardoor ik slecht slaap. Ondanks dat ik niet echt heftige zwangerschapskwalen heb ben ik het zwanger zijn nu al met tijd en wijle best wel zat (mag ik dat zeggen???) Ik mis mijn oude energie level ! En die kwalen ziin gewoon irritant!

Nou ja. Dat was mijn geklaag dan weer voor vandaag. Morgen 26 weken zwanger dus ik moet nog wel even !
Diamantje - ik voel me dan wel goed maar ben ook wel blij als het augustus is en de kleine er is :biggrin: Zwanger zijn...tja.. duurt lang haha.
Energie heb ik gelukkig nu weer terug dus werken gaat ook weer prima. We zien wel of het ook zo blijft.

Hier al 29+2 dus het gaat heel snel! Vanochtend moest ik nog even bloed laten prikken, volgende week maandag weer naar de vk. Afspraken zijn nu om de 3 weken.. en eind mei nog even een echo in het ziekenhuis om naar de ligging van de placenta te kijken.
Kraamzorg is langs geweest, kamertje staat klaar, moeten nog het eea kopen qua kleren en spulletjes maar hebben toch al veel.
Begin juli ga ik met verlof dus ik moet nog even. Sinds een paar dagen heb ik 's avonds even last van brandend maagzuur maar dat is normaal binnen 30min ook weer voorbij. Verder voel ik me nog altijd helemaal goed gelukkig.
Fijn Haoshi dat alles goed gaat!

Dames heeft iemand hier ervaring mee:

Ik moet een extra groei echo omdat tijdens de controle vandaag bleek dat mijn baarmoeder al op 30 weken grootte is dus loop 4 weken voor op termijn. Moet ook bloed prikken volgende week om te checken op zwangerschapsdiabetes.
Diamantje de suikertest valt reuze mee; je prikt bloed, drinkt een vies suikerdrankje en prikt na twee uur weer. Uitslag via verloskundige. Ik krijg ook extra groei echo’s, omdat ik te zwaar ben; bij mij kwam vorige keer niets uit die dingen suiker was nu ook goed. Het is logisch dat ze checken en fijn om eventueel uit te kunnen sluiten.

Hier weinig energie; kijk enorm uit naar verlof en even niets moeten.
Ik heb bloed prikken gedaan zonder vies drankje. Om 8u nuchter bloed prikken, dan naar huis om te eten en 2 uur later weer bloed prikken.
Mijn VK doet drankje niet omdat veel vrouwen er misselijk van worden.
Geprikt omdat er diabetes in de familie zit, maar mijn waardes waren perfect.

3 groei echo's ingepland bij 28, 32 en 36 weken omdat mijn eerste minder dan 3 kilo woog bij geboorte dus dan krijg je standaard extra echo's bij de volgende. Bij eerste had ik ook extra echo's trouwens. Zijn medische echo's dus waarschijnlijk zelfde plek als je 20 weken echo en best wel saai want ze meten dan een paar dingen en klaar. Sowieso is je kindje steeds minder goed in beeld te krijgen naarmate je verder vordert.

Verder hier energie beter dan paar weken geleden, gaat eigenlijk best goed.
@ diamantje: wat vervelend voor je dat je je zo slecht voelt dat je niet meer kunt werken (ja, dat mag je best zeggen)! Met mij gaat het redelijk nu, onze dochter is wel de afgelopen weken veel ziek geweest dus dat zorgt wel voor slapeloze nachten en meer kwaaltjes. Ik ga er met 30 weken tussenuit dus het is idd aftellen geblazen op mijn werk. Nog 4 weken!

Hier ook elke 2 weken groeiecho's. Ze meten dan de omtrek van het hoofdje, omtrek van het buikje en de lengte van het bovenbeen (althans bij de tweeling, maar ik neem aan dat dat standaard is). Ik vind het vooral telkens allemaal lang duren, we zijn er vaak wel anderhalf tot twee uur zoet mee omdat het altijd gecombineerd is met de controleafspraak bij de gyn. En schrik ook niet direct van een afwijkende uitkomst hoor; bij mij was het buikje van baby B bijv. de vorige keer heel klein, en gisteren (tijdens de vorige controle) was het weer helemaal in orde. Wanneer heb je de extra echo?
Deze week nog weer controle. En vanaf dan denk ik om de 3weken controle.
Hier gaat het wel aardig lekker. Nu helaas wel last van mijn bekken gekregen, hoop dat dat nog minder wordt. Heb oefeningen gekregen, dus hopelijk gaat dat genoeg helpen.
Buik begint nu ook echt goed te groeien.
Alle grote dingen voor de babykamer hebben we in huis. Maar de hele babykamer moet nog geschuurd en geschilderd worden. Helaas schiet dat project nog niet zo op...
Of ik moet zelf maar gaan schuren met een goed mondkapje voor, misschien dat ik dus wel ga doen. Wil het nu wel een keer klaar hebben..

OVer 2 weken nog even lekker een paar dagen naar de zon. Heerlijk zon zin in, even nog relaxen met ons 2 :)

Ahhh jammer dat die medische echo's zo saai zijn dan.
Dat bloedprikken is dat standaard bij iedereen?
Heey!

Snel even bijgelezen, wat vervelend dat sommigen al zijn gestop met werken...
Kun je geen aangepast werk krijgen of minder uren op een dag? Ik vindt het wel lekker even mijn zinnen verzetten en bezig zijn. Maar goed, vind mijn werk ook heel leuk, werk nog 40 uur en dat blijf ik straks ook doen. Tijd gaat zo wel lekker snel haha..

Kamertje: nog niet echt klaar, maar ga in NL bevallen dus zit ook geen haast achter. Schilder is wel geweest om de meubeltjes en muren te verven, dus nu alleen nog even decoreren, nieuw matrasje bestellen, etc.etc..

Testen & Echo
Ik moet volgende week suikergehalte laten testen, zonder drankje.. gewoon nuchter komen en dan testen ze het bloed. Vorige zwangerschappen ook geen suiker, en ook niet in de familie, dus ga er vanuit dat alles ok is. Ook nog een extra vaccinatie halen en ik ga ook de kinkhoest vaccinatie halen.

Las dat als je 28 weken zwanger bent je dan de kinkhoest vaccinatie kunt halen, en je dan de antistoffen doorgeeft door de navelstreng aan de baby. Las toch wel veel kinkhoest in Nederland nu, dus wil daar geen risico lopen. Vanaf eind 2019 wordt deze in NL standaard gratis aangeboden, maar dacht ik meld het hier even voor het geval jullie dit nog niet wisten ;-)

Ik heb mijn eerste afspraken bij de VK in nederland in het ziekenhuis ook ingepland :) Hier nog een paar echo's voordat we gaan. En denk nog een liggingsecho in Nederland, 1e kindje was een sterrenkijker, dus wil nu wel weten voor de bevalling waar ik aan toe ben.. (geen idee of ze dat kunnen zien en misschien draaien)
@twilight: bloedprikken is alleen standaard bij 27 weken als je rhesus c of rhesus d negatief bent. Als dat niet naar voren is gekomen uit het eerdere onderzoek hoef je waarschijnlijk niet opnieuw bloed te laten prikken. Bij mij kijken ze ook naar ijzer, maar dat komt omdat gedurende bijna elke tweelingzwangerschap ijzertekort optreedt.
Ik moet inderdaad voor rhesus d nog extra bloed laten prikken.
Van de kinkhoest wist ik niet, goed om te weten!
Mijn kindje is positief en ik ben negatief, ik moet volgende week dus een spuit in mijn been laten zetten en na de bevalling ook
Komt veel voor dan in deze groep, ik ben rhesus c negatief dus moet ook extra bloed laten prikken. En ik ga ook weer de kinkhoestvaccinatie halen (heb ik tijdens mijn vorige zwangerschap ook gedaan).
Ik hoef gelukkig geen rhesus prik te halen want ben zelf positief, dus dan kan het nooit negatief zijn dacht ik..

Zal wel deze week bloedprikken voor suiker en dus de kinkhoest prik..
Had gister ineens een gat in mijn tand (vulling die eruit geknald was)
Gelukkig mocht er nog wel met een plaatstelijke verdoving gevuld worden..
Maar loop dus nu al een halve dag met een dik wang, en praat net alsof ik 5 wijntjes op heb, lekker dus... :S

Nesteldrang
Jullie al last van?
Ik heb soms ineens van die vlagen, dan denk ik: ik moet dit en dit en dit nog kopen, het is allemaal nog niet klaar! Wordt ik super onrustig van..
Maar het is nu alweer een paar dagen rustig en eigenlijk heb ik al zo goed als alles in huis, zou niet weten wat ik nog nodig heb voor die 1e dagen.. En we wonen op 100 meter lopen van de hema (naja mijn ouders waar we in huis mogen in nederland) dus alles is ook zo gehaald..
Ik wil me even bekend maken als meelezer, half augustus uitgerekend van kind 2.

Wat herkenbaar dat hier meer dames zitten die al vroegtijdig (deels) zijn ziekgemeld. In mijn omgeving ken ik niemand anders die dat ook heeft. Het voelt toch als een soort falen. Fijn om te zien dat het dus niet abnormaal is.

@diamantje: mijn vorige kindje liep ook 4 weken voor (p98-99 soms). Het effect was vooral veel groeiecho’s om het te monitoren: hij is groot, wat nu? Nog een groeiecho inplannen! Met name de verloskundigen deden daar erg moeilijk/spannend over. Uiteindelijk ben ik overgedragen naar de gynaecoloog. Daar deed men veel relaxter over het formaat van het kindje.
Welkom banaanaap! Jij dus ook (deels) in de ziekenboeg? Vervelend voor je. Ik snap zelf inmiddels ook niet meer hoe ik eerder wel hele dagen volhield en halve dagen begin ik nu ook al pittig te vinden. Gelukkig nog maar 3 weken en dan gaat mijn verlof in.

@appletree: oei, nee dat klinkt niet fijn. Gelukkig kon je wel een plaatselijke verdoving krijgen! Wat betreft die nesteldrang: ja ik herken het wel, maar het wordt denk ik vooral in mijn geval vooral veroorzaakt door externe factoren: we zijn bezig met ons huis te koop zetten dus we zijn behoorlijk bezig met alles opruimen en weggooien.
Welkom banaanaap!

Hier gaat het nog steeds wel goed eigenlijk! Van de week voor het eerst dat ik me af en toe snel uitgeput voelde, maar komt ook door zoontje die half 6 wakker wordt en zijn 2e verjaardag die ik moest voorbereiden. Verder wel veel last van maagzuur, hele strippen rennies gaan erdoorheen. En af en toe kramp. Begin nu wel hard te groeien ook, je kunt er nu niet meer omheen. Maar van mij mag het allemaal nog wel even duren, voel me goed en geniet van het leven in m'n buik en kijk eerlijk gezegd niet echt uit naar slapeloze nachten en voedingen om de 2 uur ;)

Wat rot voor alle dames die het zwaar hebben en die niet meer volledig kunnen werken! Gelukkig komt het einde beetje bij beetje in zicht. En diamantje, beetje spannend wel, die afwijkende groei. Wanneer ging je prikken voor zwangerschaps diabetes?

@nesteldrang, hier ook best erg. Naast schoonmaakdingetjes zoals ramen zemen, en oven en koelkast schoonmaken ben ik vooral bezig met alle fotoboeken die ik nog wil maken en foto's die ik wil bewerken.

@kinkhoest, ga ik ook halen inderdaad. Vanaf hoeveel weken kan dat?
Kinkhoest: Vanaf week 28 :)
De huisarts had bij mij geen voorraad meer, dus kan ik bij de GGD terecht.
Herfstblaadje vandaag heb ik de groei echo en woensdag de diabetes test! Welke Rennies gebruik jij nu momenteel? Ik zit nu 2 a 3x per dag lepels Gaviscon weg te werken. Helpt tot nu toe goed tegen het maagzuur. Mijn vriendin raadde aan om af te wisselen van merk omdat het anders minder zou werken.

Wat zijn er veel dames met Rhesus C negatief, hier ook al!

Vandaag onze gloednieuwe kinderwagen ophalen bij de Babydump. De oma s in spe gaan ook gezellig mee.
Uitzet is daarmee bijna compleet. Op wat beddengoed enzo na.
Maagzuur: rennies werken bij mij niet meer genoeg, dus ik ben (al een week of 15) overgestapt op omeprazol. Werkt preventief, dus ik heb nu überhaupt geen last meer van maagzuur. Ideaal.
Ha dat klinkt goed Sneeuwwitje!

Fijn diamantje dat je uitzet bijna compleet is!

Hier houdt mijn brein op qua reactie op anderen, sorry.

Wat naar dat veel van jullie niet of nog maar half kunnen werken. Gelukkig loopt dat werk sowieso op z’n eind he! Wel zat van, zeker nu het wat warmer was van de week pff dan vind ik het wel heftig! Hoe doen jullie dat?
Wakker worden omdat baby een feestje aan het bouwen is daarbinnen :)

warmte nog geen last van gehad eigenlijk. Ik denk nog iets rustiger aan doen dan je al doet dan.
Heey!

Lekker late reactie weer, maar idd kinkhoest vaccinatie na 28 weken.

Warmte, ja wel last van maar woon ook in een redelijk warm land, al is het op dit moment regentijd, en ben daar wel blij mee haha. Bij de vorige baby toen ik nog in NL woonde was ik in augustus uitgerekend, en weinig echt last van de warmte gehad, nu gaan we in juli naar nederland, ben wel benieuwd hoe het nu gaat zijn want ga ik mijn moeder haar woning welke echt slecht geisoleerd is, dus misschien even mobiele airco halen :)

Oja de baby maakt mij snachts ook vaak wakker, echt vervelend! Plus heb nog een 2 yo and 4 yo rondlopen die snachts ook wel eens wat willen... Maar ik doe lekker rustig aan op het werk. Ga soms in de middag even naar huis even uurtje slapen :O haha.

Maagzuur nog nooit last van gehad, maar lijkt me echt heel vervelend! Zou bepaalde voeding ook kunnen helpen, of andere porties eten oid? Maar niks aan als dat je wakker houdt snachts.

Ik kijk heel erg op tegen de reis met de 2 kinderen, man volgt later pas.. Heb wel 2 nieuwe ipads gekocht, die knal ik vol met spelletjes en filmpjes. Maar dan nog.. overstap ergens van 1 uur, wordt ook krap met 2 kinderen en 36 weken zwanger.
Mijn man komt pas 2 weken later, dus ben dan in nederland ook nog 2 weken alleen met de kinderen, gelukkig veel familie die komt helpen etc :)
Pff dat klinkt heftig Apple! Snap dat je daar tegen op ziet. Fijn dat je in NL wel veel back up hebt; kun je misschien zelf een beetje bijkomen voor je bevalling. Dat zou fijn zijn!

Sanne ha die nachten zijn herkenbaar! Dan helemaal wakker ineens!
Hoe was de diabetes test diamantje? Ik gebruik gewoon de normale Rennies, maar volgens mij mag je ze allemaal gebruiken.

Pff appletree, kan me voorstellen dat je opziet tegen de reis! ik vond vliegen met 1 kind al best een onderneming. Hopelijk krijg je genoeg hulp hier in NL.

Vandaag het derde trimester ingegaan, en begin wel te merken dat het wat zwaarder wordt allemaal. Ben sneller buiten adem en heb soms weinig energie. Gelukkig kan zoontje steeds beter langere stukken lopen en hoef ik hem niet meer veel te dragen.
Maar gisterenmiddag met zoontje naar de bieb geweest, daarna eventjes oppassen op 3 neefjes, snel naar huis om te koken en 's avonds fotografie cursus (waarvoor ik ook een half uur heen en half uur terug moet fietsen) en toen was ik wel kapot. Maar vandaag lekker bijkomen op werk ;)

Hoe gaat het met jullie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven