Leuke schilder

20-05-2019 23:08 2401 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik huur een flat die de woningstichting aan het renoveren is. Nu moest mijn balkon vorige week geschilderd worden en daarvoor waren er twee schilders op mijn balkon aan het werk. Een van de twee vond/vind ik erg leuk. De dag er na hoorde ik in de leegstaande woning boven mij geluid (die huurder is er uit gezet wegens wiet telen) en had ik de hoop dat daar de jongen die de zonnepanelen doet aan het werk was aangezien die bij mij ook nog de zonnepanelen installatie moet plaatsen. Dus ik belde aan en toen deed dus die leuke schilder open, die daar met zijn collega aan het werk was. Een half uurtje later om 10.00 uur, de tijd dat die schilders koffie pauze hebben, was ik in m'n kelder en toen stond die leuke schilder in m'n deuropening van m'n kelder en zei ie van dat zijn een hoop puzzels (ik heb ong. 180 legpuzzels in m'n kelder). Nu is het wel zo dat die dag ook bij de kelders een man aan het werk was die bij alle kelders nieuwe ruitjes moest plaatsen. Dus het kan ook zijn dat die schilder naar hem op zoek was om iets te overleggen of door te geven, bijv. dat hij klaar was net schilderen want die man van de ruitjes moest ook in de kelder van die wietteler een nieuw ruitje plaatsen.

Wat ik nog niet vermeld had is dat hij toen ik vorige week belde of ik diegene was die naast de dierenarts (daar woon ik) woont. Ik weet niet of hij dat zei omdat ie m'n stem herkende, kan ook goed zijn dat ie dat dacht omdat hij uit z'n hoofd waarschijnlijk weet welke flats ze nog af moeten maken. Maar niet hij maar z'n collega heeft het afgemaakt, hij wist dus blijkbaar niet dat het bij mij nog afgemaakt moest worden of hij was dat vergeten, dus dat kan idd een signaal zijn dat hij me niet de moeite waard vond om nog een keer heen te gaan/dat ik geen indruk gemaakt heb op hem. Bij het maken van de afspraak voor wanneer ze het af zouden maken zat ie wel nieuwsgierig mee te lezen in m'n agenda, maar misschien dat ie gewoon wilde weten wanneer ik thuis zou zijn en was dat puur zakelijk zeg maar. En dat ie die ochtend in m'n kelder kwam kijken kan ook teken zijn dat ie nieuwsgierig was naar mij, maar goed kan dus ook weer zijn dat ie gewoon even een collega moest hebben. Maar aan de andere kant wist hij toen ik belde dus nog wel wie ik was.

Omdat nog niet alles klaar was moesten ze een paar dagen later terug komen om het af te maken, dus ik hoopte natuurlijk dat die leuke schilder weer zou komen. Maar in plaats daarvan was jammer genoeg alleen zijn collega er die de werkzaamheden afgemaakt heeft.

Ik wilde dus weten hoe die leuke schilder heet. Ik had van de woningstichting een brief gekregen met daarin de naam en nummer van een van hun om een afspraak in te plannen waarop ze de werkzaaamheden zouden doen. Ik heb dus gebeld met een smoesje alsof ik een bewoonster van een paar woningen verderop was met dat zogenaamd een afspraak wilde maken voor de schilderswerkzaamheden. Toen hij vroeg wanneer ik kon zei ik dat ik m'n agenda bij m'n vriend had liggen en dat als ik hem zou zien ik hem zou aanspreken om een afspraak te maken. Dus op jet einde vroeg ik ben jij degene met de bril, zegt ie nee met het petje. Dus ik had dus die leuke aan de telefoon. Ik weet nu dus z'n naam en z'n nummer.

Maar hoe nu verder? Ik kan hem op Facebook niet vinden. En ik heb zelf geen insta, twitter of iets anders dan Facebook.

Al het schilderwerk bij mij is klaar. Maar ik kan misschien met een smoesje bellen dat ik nog ergens een vraag over had en dat beste is dat hij even langs komt om het te bekijken? Maar misschien is dat raar want dan lijkt net alsof ik denk dat ze hun werk niet goed gedaan hebben en dan hoort ie ook gelijk aan m'n stem dat ik hem vanmiddag ook gebeld had. Maar hem smsen (ik heb geen whatsapp) is ook raar. Dat durf ik niet en dan lijk ik net een stalker ofzo haha.
anoniem_81611 wijzigde dit bericht op 22-06-2019 02:13
24.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
21-05-2019 00:32
Ja maar hoe weet je nou of het hem om jou te doen is of om je puzzels?
Doe niet zo flauw Murrmurr. Doorgaans geef je leuke reacties. Dit valt me van je tegen.
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
20-05-2019 23:22
Zitten we de hele dag massaal in dat andere topic te reageren dat dat niet gewenst is...
Hahaha :applause: :worship: :bonk:
Alle reacties Link kopieren
To, waarom zou je het niet doen? Ik zie echt 0 reden. Ja misschien heeft hij een vriendin, maar dat weet je niet.

Kan je niet een muur onderkliederen en dan hem inhuren om te schilderen

Kan je leuk praatje maken, en van daaruit verder zien
Alle reacties Link kopieren
Eyeofthetiger schreef:
21-05-2019 00:34
Ik vind jouw aanpak eh.. nogal bijzonder te noemen, maar dat ter zijde. De kans is groot dat hij een vriendin heeft of er niet op zit te wachten, ik zou er iniedergeval niet aan beginnen. Mocht je toch persé iets willen ondernemen dan zou je evt. het klusbedrijf kunnen bellen, vragen naar desbetreffende man en een drankje voorstellen als bedankje voor het nette schilderwerk. Komt minder raar over dan de man benaderen via zijn privénummer. Het inwinnen van verfadvies zou ik trouwens achterwege laten, dat klinkt nogal omslachtig en komt naar mijn inziens ook raar over. Kan namelijk gewoon in de bouwmarkt.
Ik ga no way contact opnemen met het schildersbedrijf, dan heeft gelijk het hele bedrijf het straks over me..nummer waarnaar ik belde is niet zijn privé nummer, zou ook erg fout zijn van het schildersbedrijf als ze dat in een brief zouden vermelden, maar van zijn werktelefoon.

En een bouwmarkt weet minder goed welke verf er gebruikt is en het beste is voor de soort binnenmuren :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Jaahoor schreef:
21-05-2019 00:40
To, waarom zou je het niet doen? Ik zie echt 0 reden. Ja misschien heeft hij een vriendin, maar dat weet je niet.

Kan je niet een muur onderkliederen en dan hem inhuren om te schilderen

Kan je leuk praatje maken, en van daaruit verder zien
Wat zou ik niet doen?? Of bedoelde je hiermee contact opnemen met schildersbedrijf/daar kaartje heen sturen. Hierboven net uitgelegd waarom ik dat niet ga doen, is dus geen optie. Maar ik sta ook open voor andere suggesties, dat is ook waarom ik dit topic geopend heb :whistle:
Alle reacties Link kopieren
elfje85 schreef:
21-05-2019 00:46
Wat zou ik niet doen??
Sorry, beetje onduidelijk.
Er wordt veel gereageerd dat je niks moet doen omdat hij er misschien niet op zit te wachten of omdat hij een vriendin kan hebben.

En ik denk, waarom zou je geen contact zoeken? Nee heb je, ja kan je krijgen :lol:
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook een leuke schilder bij ons appartementencomplex. Heb hem gewoon een kopje koffie aangeboden.

Inmiddels wonen we samen.
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
Alle reacties Link kopieren
elfje85 schreef:
20-05-2019 23:43
Ik kan als ik hem nog een keer bel ook vragen of hun weet welke kleur ik daar het beste kan gebruiken en of hij advies heeft welke verf het beste is.
Dan zegt hij wit
Alle reacties Link kopieren
Bellen met een lulsmoes was niet handig. Heb je wel anoniem gebeld? Anders weet hij nu jouw nummer en kan je nooit meer bellen met jouw vraag over jouw keukenmuur. Hij ziet gelijk aan jouw nummer dat jij eerder gebeld hebt en ziet jou wel als die enge stalker.

Serieus TO, doe niks. Als hij jou leuk vindt komt hij wel naar jou of doet een kaartje in bus or whatever. Kans gemist, les geleerd.
I told you walking was idiotic.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eigenlijk een beetje zijn afgeknapt op je aanpak. Je voordoen als iemand anders? Bellen met een smoes over je keuken? :confused:
Wat is er mis met gewoon "hoi" ? Waarom al dat stiekeme?

Hoe oud ben je trouwens?
Eigen zonnepanelen in een huurflat?

De schilder die zelf de communicatie regelt met flatbewoners, in plaats van iemand met het totaaloverzicht, gewoon op een kantoor enzo.

En dan ga je ook nog bellen en vragen of ie een bril heeft en dan zegt hij, nee, wel een petje? Of andersom.

Ik snap er niks van.
Alle reacties Link kopieren
Niet meer bellen hoor met een smoes. Jammer dat je dat al gedaan hebt. Ik zou het allemaal eens een weekje laten bezinken. En dan of de stoute schoenen aantrekken of het achter je laten.
Argentovivo schreef:
21-05-2019 00:35
Doe niet zo flauw Murrmurr. Doorgaans geef je leuke reacties. Dit valt me van je tegen.
Iets zegt me dat jij zelf ook heel veel legpuzzels hebt...
Alle reacties Link kopieren
Toen hij in jouw kelder stond had je hem kunnen vragen een bakkie koffie te doen. De meeste schilders zijn daar wel voor te porren. Ik raad je aan om de hele dag voor je deur te posten en als hij voorbij komt trek je hem aan zn jasje en bied je hem alsnog een kop koffie aan.... en van daaruit zie je wel of het iets wordt of niet.
Murrmurr schreef:
21-05-2019 08:04
Iets zegt me dat jij zelf ook heel veel legpuzzels hebt...
:HA:
Alle reacties Link kopieren
:popcorn: :flirting:
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Kopje koffie glazenwasser? Loodgieters, cv monteurs, schilders, ( maar ook hun bazen) in de leeftijd dat ze nog iets te bieden hebben: de uitvoerenden hun uiterlijk, de bazen hun geld en status, allemaal hebben ze bij tijd en wijlen te maken met ongewenste avances. De vrouwen hebben destijds een #metoo beweging opgestart, maar je wilt niet weten wat mannen tijdens het werk tegenkomen van vrouwen die hun belangstelling willen wekken.
En dan maakt het ze geen fuck uit of ie getrouwd is en kinderen heeft....
Mijn advies is daarom: laat die man met rust. Zo’n telefoontje wordt al tijdens de schaft lacherig besproken, als ie in jou geïnteresseerd zou zijn geweest, had ie dat wel laten merken....
Dit topic puzzelt me nogal
Ik had een klasgnootje en hij werkte bij zijn vader en ooms in een glazenwassersbedrijf en een vrouw met openvallende ochtendjas terwijl je voor het raam staat schijnt dus echt geregeld voor te komen.
Ranveig schreef:
21-05-2019 08:16
Dit topic puzzelt me nogal
Ik hoop niet dat deze ontluikende romance staks in duizend stukjes uiteenvalt....
Bel hem en leg een baal stro in een hoekje van de kamer
Alle reacties Link kopieren
Ik heb anoniem gebeld. En onze flats worden helemaal gerenoveerd, dus daarom zijn er op de daken zonnepanelen geplaatst. De communicatie met de vaklui voor het maken van afspraken laat de woningstichting aan de bewoners zelf over. Ik heb er op dat moment niet aan gedacht hem iets te drinken aan te bieden. Zoals al gezegd, overdag ben ik vrijwel nooit thuis dus dan aanspreken is geen optie.
Misschien een leuk kaartje sturen?

Afbeelding
Murrmurr schreef:
21-05-2019 11:09
Misschien een leuk kaartje sturen?
:rofl:
anoniem_64901a3ee50c1 wijzigde dit bericht op 21-05-2019 11:16
Reden: Smiley deed het niet
7.34% gewijzigd
Dubbel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven