Werk & Studie alle pijlers

Rijkstrainee 2019 tips & tricks

28-01-2019 21:58 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik zag dat er voor een aantal jaar (2015 & 2017) een topic was over het Rijkstraineeship. Ik ben van plan om mij dit jaar hiervoor aan te melden, open vanaf 29 maart 2019.

Zijn hier mensen die dit zelfde plan hebben, misschien kunnen wij elkaar tips geven over bijvoorbeeld oefen materiaal etc.

Dan nog een vraag, zijn hier gebruikers die het Traineeship hebben doorlopen, of nu doorlopen? Hebben jullie nog tips en dergelijke?

Alvast bedankt

[EDIT]: Ik vraag mij ook af in hoeverre je je kan inschrijven voor twee traineeships. Mijn nummer 1 keuze is toch echt wel het Rijkstraineeship echter, maar nu lijkt het Inkoop traineeship mij ook erg interessant. Ik vraag mij af in hoeverre dit je belemmer indien je jezelf er voor twee aanmeld... iemand een idee?
anoniem_382101 wijzigde dit bericht op 04-02-2019 22:34
Reden: extra vraag
25.52% gewijzigd
^
anoniem_386243 wijzigde dit bericht op 16-07-2019 19:23
Reden: Andere baan
0.00% gewijzigd
Ik heb net een mail binnen, ik mag op gesprek komen! Zo blij haha, had het niet meer verwacht vandaag!
Gefeliciteerd MPWal! Ik ben helaas niet door, veel succes gewenst met de interviews voor jou en anderen die door zijn!!
Ik ben helaas niet door. Jammer, want gaandeweg raakte ik juist steeds gemotiveerder.

Nu maar verder solliciteren.

Heel veel succes MPWal, ik ben erg benieuwd naar het verdere verloop. Houd ons op de hoogte!
Heel veel succes MPWal! Ik hoop voor je dat je er doorheen komt.
Jammer Plek en YMT. Hebben jullie al een plan B?

Ik heb ook pech, helaas. Het leek me zo leuk. Stiekem ben ik ook wel blij dat ik geen interviews en daarna nog een sollicitatiegesprek ga doen, dan afvallen lijkt me nog veel rotter. Het geeft ook wel weer rust dat ik met nog meer pech de tijd heb om mijn scriptie dit collegejaar zou kunnen herkansen.
Ah wat jammer! :( Hopelijk vinden jullie ander tof traineeship of baan!

Helaas is bij interview ronde alsnog wel kleine kans dat je er doorheen komt, dus ik ben ook nog steeds rond aan het kijken voor andere dingen.

@loco, wanneer heb jij je interview?
@Loco, leuk dat je ook BZK hebt. Welke studierichting heb je?Ik heb het gesprek al volgende week maandag, best snel..
^
anoniem_386243 wijzigde dit bericht op 16-07-2019 19:24
0.00% gewijzigd
@Loco
Haha ik heb mijn gesprek een uur eerder dan jij. Gelukkig zijn wij geen concurrenten van elkaar. Ik heb rechtsgeleerdheid afgerond. Ik hoop het ook, volgens mij zijn er 10 plekken bij BZK.
Ik ben door naar de interviewronde van OCW. Anderen hier ook?
Jammer voor degene waarvan ik lees dat je afgevallen bent, komen vast heel veel andere leuke plekken!
Wauw, volgende week maandag al interview, wat snel! Ik heb gelukkig nog eventjes. Veel succes alvast met de voorbereidingen en het gesprek zelf!

Horen we eigenlijk allemaal op hetzelfde moment of je het uiteindelijk wel of niet bent geworden, of verschilt dat per ministerie? I
Bij mij staat 21 juni in de mail dat we wat horen. Bij jullie?
@Juffie: bij mij staat in de mail vanaf 11 juni, maar dat komt denk ik doordat BZK alle gesprekken eind mei begin juni al heeft gehad. Sommige ministeries hebben pas eind juni gesprek..
Ik heb volgende week een gesprek bij IenW. Ik merk dat ik het best spannend vind. Succes vanmiddag @Juffi2019 en @AltijdVrolijk-013. Wat hebben jullie gedaan om je voor te bereiden?
@070Jerna
Succes alvast. Ik vond het vandaag wel een pittig gesprek en vermoeiend. Probeer voor iedere competentie 1 gedragsvoorbeeld te hebben. Verder heb ik niet meer voorbereid, ik ben iemand die van improviseren houd en het is ook belangrijk dat je natuurlijk overkomt. Ik kreeg vandaag een aantal vragen dat je niet kan voorbereiden.
Wat leuk, veel OCW'ers! Het is een leuk ministerie om voor te werken hoor, al zeg ik het zelf ;-D
*
anoniem_636b825602a3f wijzigde dit bericht op 08-06-2019 20:16
0.00% gewijzigd
Loco en Altijdvrolijk, hebben jullie al een rapportage gehad van het interview? Of hoe lang duurde het voordat die bij jullie online kwam?
^
anoniem_386243 wijzigde dit bericht op 16-07-2019 19:25
0.00% gewijzigd
Ik had gisteren mijn gesprek. Ik weet niet echt of het goed ging.
anoniem_636b825602a3f wijzigde dit bericht op 15-06-2019 22:12
61.42% gewijzigd
MPWal schreef:
04-06-2019 15:45
Ik had gisteren mijn gesprek bij J&V. Ik weet niet echt of het goed ging. Ik vond het ook vermoeiend en niet heel gezellig ofzo. Weinig reactie van de interviewers, dus eigenlijk niet echt een goed gevoel over :( geen idee hoe het gaat uitpakken of hoeveel kans ik heb
Wat heftig zeg! Ik las wel in het topic van vorig jaar dat er ook mensen waren die jouw ervaring deelden maar uiteindelijk toch de baan kregen! Hopen dus :)

Zou je wat meer kunnen/willen vertellen over de vragen die er gesteld werden? Werden er meerdere gedragsvoorbeelden per competentie gevraagd bijvoorbeeld? Ben heel benieuwd...
Ja het gesprek ging echt voornamelijk over gedragsvoorbeelden, maar door onverwachte vraagstellingen liep het gewoon heel anders dan verwacht. Voorbereiding hielp deels bij mij, maar je moet ook gewoon echt kunnen improviseren tijdens dat gesprek.

Ik las inderdaad die stukjes van vorig jaar ook, en ik had exact zo'n gesprek. Helaas nu niks meer aan te veranderen.

Bij welk ministerie ben jij aan het solliciteren Joejoe1?
MPWal schreef:
05-06-2019 12:59
Ja het gesprek ging echt voornamelijk over gedragsvoorbeelden, maar door onverwachte vraagstellingen liep het gewoon heel anders dan verwacht. Voorbereiding hielp deels bij mij, maar je moet ook gewoon echt kunnen improviseren tijdens dat gesprek.

Ik las inderdaad die stukjes van vorig jaar ook, en ik had exact zo'n gesprek. Helaas nu niks meer aan te veranderen.

Bij welk ministerie ben jij aan het solliciteren Joejoe1?
Ook bij J&V. weet niet zo goed meer wat ik moet verwachten, ook al bereid ik me - net als jij - wel gewoon zo goed mogelijk voor.
Ook even een account gemaakt om mee te praten. Heel veel succes voor iedereen die het interview nog op de planning heeft staan!

Iemand al een rapportage van het interview ontvangen?
@Woensdag Voor welk ministerie ga je? :) I

@Joejoe hoe is je gesprek gegaan?
anoniem_636b825602a3f wijzigde dit bericht op 15-06-2019 22:13
23.76% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven