Rijkstrainee 2019 tips & tricks
maandag 28 januari 2019 om 21:58
Hoi allemaal,
Ik zag dat er voor een aantal jaar (2015 & 2017) een topic was over het Rijkstraineeship. Ik ben van plan om mij dit jaar hiervoor aan te melden, open vanaf 29 maart 2019.
Zijn hier mensen die dit zelfde plan hebben, misschien kunnen wij elkaar tips geven over bijvoorbeeld oefen materiaal etc.
Dan nog een vraag, zijn hier gebruikers die het Traineeship hebben doorlopen, of nu doorlopen? Hebben jullie nog tips en dergelijke?
Alvast bedankt
[EDIT]: Ik vraag mij ook af in hoeverre je je kan inschrijven voor twee traineeships. Mijn nummer 1 keuze is toch echt wel het Rijkstraineeship echter, maar nu lijkt het Inkoop traineeship mij ook erg interessant. Ik vraag mij af in hoeverre dit je belemmer indien je jezelf er voor twee aanmeld... iemand een idee?
Ik zag dat er voor een aantal jaar (2015 & 2017) een topic was over het Rijkstraineeship. Ik ben van plan om mij dit jaar hiervoor aan te melden, open vanaf 29 maart 2019.
Zijn hier mensen die dit zelfde plan hebben, misschien kunnen wij elkaar tips geven over bijvoorbeeld oefen materiaal etc.
Dan nog een vraag, zijn hier gebruikers die het Traineeship hebben doorlopen, of nu doorlopen? Hebben jullie nog tips en dergelijke?
Alvast bedankt
[EDIT]: Ik vraag mij ook af in hoeverre je je kan inschrijven voor twee traineeships. Mijn nummer 1 keuze is toch echt wel het Rijkstraineeship echter, maar nu lijkt het Inkoop traineeship mij ook erg interessant. Ik vraag mij af in hoeverre dit je belemmer indien je jezelf er voor twee aanmeld... iemand een idee?
anoniem_382101 wijzigde dit bericht op 04-02-2019 22:34
Reden: extra vraag
Reden: extra vraag
25.52% gewijzigd
vrijdag 17 mei 2019 om 18:16
Heel veel succes MPWal! Ik hoop voor je dat je er doorheen komt.
Jammer Plek en YMT. Hebben jullie al een plan B?
Ik heb ook pech, helaas. Het leek me zo leuk. Stiekem ben ik ook wel blij dat ik geen interviews en daarna nog een sollicitatiegesprek ga doen, dan afvallen lijkt me nog veel rotter. Het geeft ook wel weer rust dat ik met nog meer pech de tijd heb om mijn scriptie dit collegejaar zou kunnen herkansen.
Jammer Plek en YMT. Hebben jullie al een plan B?
Ik heb ook pech, helaas. Het leek me zo leuk. Stiekem ben ik ook wel blij dat ik geen interviews en daarna nog een sollicitatiegesprek ga doen, dan afvallen lijkt me nog veel rotter. Het geeft ook wel weer rust dat ik met nog meer pech de tijd heb om mijn scriptie dit collegejaar zou kunnen herkansen.
dinsdag 21 mei 2019 om 15:28
maandag 27 mei 2019 om 19:52
@070Jerna
Succes alvast. Ik vond het vandaag wel een pittig gesprek en vermoeiend. Probeer voor iedere competentie 1 gedragsvoorbeeld te hebben. Verder heb ik niet meer voorbereid, ik ben iemand die van improviseren houd en het is ook belangrijk dat je natuurlijk overkomt. Ik kreeg vandaag een aantal vragen dat je niet kan voorbereiden.
Succes alvast. Ik vond het vandaag wel een pittig gesprek en vermoeiend. Probeer voor iedere competentie 1 gedragsvoorbeeld te hebben. Verder heb ik niet meer voorbereid, ik ben iemand die van improviseren houd en het is ook belangrijk dat je natuurlijk overkomt. Ik kreeg vandaag een aantal vragen dat je niet kan voorbereiden.
woensdag 5 juni 2019 om 11:57
Wat heftig zeg! Ik las wel in het topic van vorig jaar dat er ook mensen waren die jouw ervaring deelden maar uiteindelijk toch de baan kregen! Hopen dus
Zou je wat meer kunnen/willen vertellen over de vragen die er gesteld werden? Werden er meerdere gedragsvoorbeelden per competentie gevraagd bijvoorbeeld? Ben heel benieuwd...
woensdag 5 juni 2019 om 12:59
Ja het gesprek ging echt voornamelijk over gedragsvoorbeelden, maar door onverwachte vraagstellingen liep het gewoon heel anders dan verwacht. Voorbereiding hielp deels bij mij, maar je moet ook gewoon echt kunnen improviseren tijdens dat gesprek.
Ik las inderdaad die stukjes van vorig jaar ook, en ik had exact zo'n gesprek. Helaas nu niks meer aan te veranderen.
Bij welk ministerie ben jij aan het solliciteren Joejoe1?
Ik las inderdaad die stukjes van vorig jaar ook, en ik had exact zo'n gesprek. Helaas nu niks meer aan te veranderen.
woensdag 5 juni 2019 om 16:17
Ook bij J&V. weet niet zo goed meer wat ik moet verwachten, ook al bereid ik me - net als jij - wel gewoon zo goed mogelijk voor.MPWal schreef: ↑05-06-2019 12:59Ja het gesprek ging echt voornamelijk over gedragsvoorbeelden, maar door onverwachte vraagstellingen liep het gewoon heel anders dan verwacht. Voorbereiding hielp deels bij mij, maar je moet ook gewoon echt kunnen improviseren tijdens dat gesprek.