Werk & Studie alle pijlers

Takenlijst

20-05-2019 13:13 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik heb een probleem met me baas ze wil dat ik mijn takenlijst precies op volgorde doe maar ik wil werken wat voor mij het fijnste is. En als ik vraag waarom het zo moet zegt ze dat het gewoon zo moet hoe kan ik met haar praten om dit op te lossen
Want als ik het over heb word ze boos.
Edit: ik ga de taken op volgorde doen als ik een taak niet kan doen van wege een reden zoals bouw of vergadering
Is dat haar probleem soms moet de lijst even omgooien om alle taken te doen zonder te wachten tot dat je bij je volgende taak kan.
anoniem_386169 wijzigde dit bericht op 21-05-2019 16:46
29.47% gewijzigd
Krijg jij de takenlijst van haar of maak je je eigen takenlijst?
Is dit een dagelijkse takenlijst of is dit een takenlijst die op prioriteit is gerangschikt?

Vanwaar deze inhoudelijke discussie op micro niveau met je werkgever?
Gezien je vorige topic, raad ik je aan om op zoek te gaan naar ander werk.
Jullie matchen niet zo met elkaar.
Doreia* schreef:
20-05-2019 13:15
Krijg jij de takenlijst van haar of maak je je eigen takenlijst?
Is dit een dagelijkse takenlijst of is dit een takenlijst die op prioriteit is gerangschikt?

Vanwaar deze inhoudelijke discussie op micro niveau met je werkgever?
De prioriteiten doe ik als eerste maar de rest doe ik wanneer het beste is want soms is een situatie waar ik de taak niet kan doen en ik maak de lijst
Azreal schreef:
20-05-2019 13:19
De prioriteiten doe ik als eerste maar de rest doe ik wanneer het beste is want soms is een situatie waar ik de taak niet kan doen en ik maak de lijst
Ik las dat je een ander topic had. Doe jij schoonmaakwerk is je baas de voorvrouw?
Dan heb je naar haar te luisteren en heb je de lijst zoals die is afgesproken af te werken zoals die op de lijst staat.
Zo is het afgesproken met de opdrachtgever.
Doreia* schreef:
20-05-2019 13:21
Ik las dat je een ander topic had. Doe jij schoonmaakwerk is je baas de voorvrouw?
Dan heb je naar haar te luisteren en heb je de lijst zoals die is afgesproken af te werken zoals die op de lijst staat.
Ik maak de lijst en er is niks afgesproken.
Azreal schreef:
20-05-2019 13:23
Ik maak de lijst en er is niks afgesproken.
Dat weet de voorvrouw, je werkgever, wel. En daarom wordt daarop gehamerd. Wordt er ook over je snelheid van werken iets opgemerkt?
Doreia* schreef:
20-05-2019 13:26
Dat weet de voorvrouw, je werkgever, wel. En daarom wordt daarop gehamerd. Wordt er ook over je snelheid van werken iets opgemerkt?
Nee me tempo is prima ze zei dat ik mocht uitwerken op mijn manier zo lang de prioriteiten boven aan de lijst staan
Ik las net ook je andere topic. Mogen de anderen wel zelf bepalen hoe ze de lijst afwerken? Lijkt erop dat je hier ook ongelijk wordt behandeld!
EHV1981 schreef:
20-05-2019 13:47
Ik las net ook je andere topic. Mogen de anderen wel zelf bepalen hoe ze de lijst afwerken? Lijkt erop dat je hier ook ongelijk wordt behandeld!
Ja ik snap het niet waarom ik zo behandeld word... ik ben toch niet anders dan anderen.
EHV1981 schreef:
Ja ik snap het niet waarom ik zo behandeld word... ik ben toch niet anders dan anderen.
Azreal schreef:
20-05-2019 14:03
Kan het misschien zijn dat je heel goed in je werk bent en je baas jou als bedreiging ziet voor haar eigen baan. Dat ze je nu probeert klein te houden?
EHV1981 schreef:
Ze hebben geen lijst want ze doen de afdelingen maar je moet op de oost kant beginnen dat is me gezegt toen ik een maandje de afdeling deed maar als zij het doen mogen ze beginnen hoe ze willen en waar ze willen
EHV1981 schreef:
20-05-2019 14:04
Kan het misschien zijn dat je heel goed in je werk bent en je baas jou als bedreiging ziet voor haar eigen baan. Dat ze je nu probeert klein te houden?
Ze heeft me idee om een draadloze stofzuiger aan te schaffen voor de trappen in verband met veiligheid gejat ze zei dat het haar idee was in de vergadering vorige week. Dus messchien durf haar niet er mee te conferteren.
Azreal schreef:
20-05-2019 14:11
Ze heeft me idee om een draadloze stofzuiger aan te schaffen voor de trappen in verband met veiligheid gejat ze zei dat het haar idee was in de vergadering vorige week. Dus messchien durf haar niet er mee te conferteren.
Dan klinkt het inderdaad alsof ze jou ziet als bedreiging. Als jij allemaal goede ideeën hebt, en anderen zien dat ook dan ben jij dadelijk de baas over haar! en daar is ze bang voor.
EHV1981 schreef:
20-05-2019 14:15
Dan klinkt het inderdaad alsof ze jou ziet als bedreiging. Als jij allemaal goede ideeën hebt, en anderen zien dat ook dan ben jij dadelijk de baas over haar! en daar is ze bang voor.
Dat kan zijn ik vind gewoon dat als je met mijn een probleem hebt praat er over een ga niet zo kinderachtig doen tegen mij.
Nogmaals, zoek wat anders!
gizzmo-returns schreef:
20-05-2019 14:21
Nogmaals, zoek wat anders!
Ik hou van me werk. Het is gewoon dat ik gelijkbehandeld wil worden. Verder is het een goede baan.
Doreia* schreef:
20-05-2019 13:21
Eens (hoewel ik denk dat het niet een kwestie of wel of niet ermee eens zijn).

Als de baas een bepaalde werkinstructie heeft "Eerst dit, dan dat, dan dat," hoewel je het eigenlijk anders had gewild (of hoewel je jouw eigen systeem efficiënter vindt), prevaleert de door de baas gegeven werkinstructie. Ik vind wel dat je voorzichtig je mening mag geven "Misschien is mijn systeem efficiënter," maar dan kan de baas terecht zeggen "Nee, het gebeurt zoals ik jou dat uitgelegd heb."
World of Warcraft: Legion
Azreal schreef:
20-05-2019 14:03
Hm... Ik zal dat andere topic ook eens doorlezen... Er zou geen verschil moeten zijn tussen jou en andere collega's als zowel voor hen als voor jou het werk hetzelfde is.
Ha, ik had ook zo'n collega als jij! En op dagnivau klopte het heel vaak wat hij deed, maar op maandniveau niet meer. Serviceklusjes of kleine dingetjes deed hij vaak op het einde van de dag, maar als andere dingen uitliepen kwam dat er niet van en schoof het een dag op. Op zich niet erg, en slim dat hij begon bij de grootste klussen. Enkel: die kleine dingetjes waren vaak de bottleneck waardoor er nog niet gefactureerd kon worden.

Waarmee ik maar wil aangeven: wat jij logisch vind, hoeft voor de ander niet logisch te zijn. Jouw topic kan namelijk twee kanten op: je baas is een manipulatieve dictator die zonder specifieke redenen wil dat dingen gaan zoals zij wil. Maar de kans is net zo groot dat jíj niet begrijpt waarom de werkzaamheden op een bepaalde manier gepland zijn.

Ik weet niet wie van jullie twee de slimste is.
Ik loop daar zelf weleens tegen aan. Een voorbeeld:

Mijn leidinggevende kwam met een A4-vel met tekst. Ze zei: "Dit moet 300 keer gekopieerd worden." Ik doe dat. Ik geef de stapel aan haar. Zij komt met een tweede vel. "Dit moet ook 300 keer." Ik doe dat ook. Dan nog een vel: "Dit ook 300 keer."

Later komt ze met de drie dikke stapels terug. "Oké, Hans. Hier moet je 300 setjes van maken." Elk setje bestaat uit 3 vellen. Daar ga ik mee aan de slag. Ik zei wel: "Is het niet handiger geweest dat je me drie vellen gaf, met daarbij de opdracht: 'Kopieer dit setje 300 keer'?" Opdrachten worden mij stapsgewijs in te kleine stukjes gegeven (omdat men bang is dat ik het anders niet begrijp), terwijl dat m.i. ten koste gaat van de efficiency en tijd.

Het gaat natuurlijk om de werkwijze of precieze werkinstructie zoals dat van Azreal, maar het uiteindelijke doel is 300 setjes van 3 blaadjes elk. Dan kiest men toch voor de meest efficiënte werkwijze?
ninanoname schreef:
21-05-2019 11:14
Ha, ik had ook zo'n collega als jij! En op dagnivau klopte het heel vaak wat hij deed, maar op maandniveau niet meer. Serviceklusjes of kleine dingetjes deed hij vaak op het einde van de dag, maar als andere dingen uitliepen kwam dat er niet van en schoof het een dag op. Op zich niet erg, en slim dat hij begon bij de grootste klussen. Enkel: die kleine dingetjes waren vaak de bottleneck waardoor er nog niet gefactureerd kon worden.

Waarmee ik maar wil aangeven: wat jij logisch vind, hoeft voor de ander niet logisch te zijn. Jouw topic kan namelijk twee kanten op: je baas is een manipulatieve dictator die zonder specifieke redenen wil dat dingen gaan zoals zij wil. Maar de kans is net zo groot dat jíj niet begrijpt waarom de werkzaamheden op een bepaalde manier gepland zijn.

Hier een zelfde ervaring met een collega. Ik overzie het hele project budget / etc, zij ziet een klein deel. Als zij dingen op haar manier wil doen, gaat dat voor haar werk wel goed, maar moeten andere taken (die niet bij haar liggen en waar zij weinig zich top heeft) soms wachten omdat zij sommige taken uitstelt. Ik snap dat vanuit haar gezien enorm goed, maar ik heb toch graag dat het hele project kan blijven draaien. Ook als haar taken dan soms in een andere volgorde uitgevoerd worden.

Waarom ik haar niet inlicht over die taken: heel kort door de bocht gezegd heeft dat te maken met haar vermogen om dingen te overzien, te plannen en in te spelen op situaties. Daarin is zij wat beperkt. Geen enkel probleem voor haar werk (heel tevreden met collega! en ze heeft de rol die zij heeft niet voor niks), wel een probleem als ze zelf de touwtjes in handen wil blijven houden.
ninanoname schreef:

Dan hebben die "kleine dingetjes" toch een duidelijke deadline, waaraan hij zich moet houden (de gevolgen van het niet uitvoeren zijn dus groter dan hij denkt). Dat kan hij beter eerder op die dag doen i.p.v. aan het eind, met het risico dat het er niet meer van komt. Soms kan ik die kleine dingetjes er nog snel even tussendoor doen; dan hoef ik daar niet meer aan te denken.
Tja, als de baas zegt dat bepaalde dingen in een bepaalde volgorde moet gebeuren, zal die daar dus wel een reden voor hebben.
ninanoname schreef:

Nou als een taak op het lijstje niet gedaan kan worden dan moet ik even de lijst omgooien toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven