Cola op peuterspeelzaal

28-03-2009 21:01 291 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, mijn dochtertje gaat een aantal middagen per week naar de psz. Nu was er afgelopen week een opa- en omamiddag, dus mijn moeder was er naartoe gegaan.

Toen ze terugkwam zei ze dat de opa's en oma's een kop koffie hadden gekregen, en de kinderen een glaasje cola!!

Mijn dochtertje krijgt dus thuis nooit prik te drinken, en cola vind ik al helemaal niet nodig. Sommige ouders zullen hierover niet moeilijk doen, maakt ook niet uit, maar ik vind het dus heel erg raar dat ze dit op een psz aan de kinderen geven.

Ik ben er daarna niet meer geweest, maar ik ga volgende keer de leidsters daar wel op aanspreken.

Stel ik me nu aan of vinden jullie het ook een beetje vreemd?
quote:phillippa schreef op 29 maart 2009 @ 21:24:

Ik heb net een andere moeder even gebeld, ik wilde het nu weten ook. Zij belde me net terug, had even met haar moeder gesproken en het was idd gewone cola.

Morgen dus toch maar even zeggen dat ik het daar niet mee eens ben.Vraag het eerst nou even aan de leidsters zelf, ipv af te gaan op iemand die het niet zeker weet en iemand die er zelf ook niet bij was.
quote:risotje schreef op 29 maart 2009 @ 21:35:

[...]

Geraffineerde suikers zijn lege koolhydragen idd, ze bevatten geen voedingstoffen of vezels die je lichaam kan gebruiken, maar worden alleen snel in het bloed opgenomen waardoor je bloedsuiker stijgt en je alweer heel snel honger krijgt. Dit soort koolhydraten zitten dus in snoep, gebak, wit brood, witte rijst etc. Als je gezonde koolhydraten eet worden ze veel langzamer in je lichaam opgenomen omdat ze veel meer voedingstoffen = energie bevatten waardoor je veel langer verzadigd bent dan met deze snelle oftwel lege koolhydraten, die niks voor je lichaam doen behalve je dik maken!

RisotjeOngeraffineerde suikers bevatten net zo goed geen vezels, hoogstens de producten waar ze in zitten (fruit bijvoorbeeld). Maar geraffineerde suiker eet je normaal gesproken ook niet puur, dat kan ook best in een product met vezelfs en voedingsstoffen zitten. En kinderen worden niet dik van suiker, ze worden te dik van veel suiker. Suiker is geen gif, het zijn ook gewoon koolhydraten die energie leveren.
[quote]nippo schreef op 29 maart 2009 @ 21:40:

Nelladella, ik beweer niet dat suiker gezond is. Maar het onttrekt echt geen energie aan het lichaam. Dat je er moe/slap van wordt heeft een hele andere reden: dat komt door de insulinepiek die suiker veroorzaakt. En de stoffen die het lichaam nodig heeft om suiker af te breken zitten in het lichaam zelf en niet in de suiker. Dat verhaal klinkt mij niet logisch in de oren.

Nou dat is dan toch zo, je wordt er slap en lusteloos van dus het ontrekt zeker wel energie aan je lichaam alleen in figuurlijke zin !

Risotje
quote:fleurtje schreef op 29 maart 2009 @ 21:42:

[...]

Oh, is persoonlijk hoor. Sommige mensen worden hysterisch van een glaasje cola, ik word hysterisch van een knallende ballon.Als ik jou was zou ik dat van je af gaan schrijven in je eigen topic! Dit is een serieus probleem dat verdient navolging.
quote:arwen173 schreef op 29 maart 2009 @ 21:26:

[...]

nou... deze voorbeelden vallen voor mij toch echt in de categorie ongezond maar heerlijk! itt cola en lolliesCola is zooooooo lekker...... Vooral met een bord pasta met heeeeel veel kaas. Kaas is vet, maar mag ws wel weer uitgedeeld worden op kdv.
quote:fleurtje schreef op 29 maart 2009 @ 21:42:

[...]

Oh, is persoonlijk hoor. Sommige mensen worden hysterisch van een glaasje cola, ik word hysterisch van een knallende ballon.Dát ken ik. Ik was als kind doodsbang voor ballonnen. En dat is knap onhandig op kinderfeestje enzo. Vandaar dat ballonnen hier meteen bij de komst van kinderen in huis geintroduceerd zijn. Harden die hap (ik zit bij elke knal tegen het plafond, maar hé, mijn kinderen kijken niet op of om).
quote:Eowynn_ schreef op 29 maart 2009 @ 21:27:

Fleurtje, op een gereformeerde school krijgen ze helemaal geen eten. Alleen het brood des levens.

Vandaar dat die lui zo zuur zijn.

Ben ik even blij dat de leidsters van mijn dochter allemaal moslim zijn en ze het Suikerfeest weten te waarderen.
Zie je, al een medestander!
quote:nippo schreef op 29 maart 2009 @ 21:43:

[...]

Ongeraffineerde suikers bevatten net zo goed geen vezels, hoogstens de producten waar ze in zitten (fruit bijvoorbeeld). Maar geraffineerde suiker eet je normaal gesproken ook niet puur, dat kan ook best in een product met vezelfs en voedingsstoffen zitten. En kinderen worden niet dik van suiker, ze worden te dik van veel suiker. Suiker is geen gif, het zijn ook gewoon koolhydraten die energie leveren.

Tja ik vind witte suiker wel gif het doet niks goeds voor je lichaam. En omdat ik zelf koolhydraat verslaafd ben weet ik dat dus uit ervaring. Ga maar eens afkicken van suiker, zeker de geraffineerde.

En al zit het in een produkt met vezels dan is je lichaam toch langer verzadigd hoor. omdat je lichaam dan wel voedingstoffen binnenkrijgt en dat is met snoep echt niet zo, daar komt niks nuttigs uit voor je lichaam. En ik persoonlijk vind fruitsuikers toch wat anders dan bewerkte suiker. Van produkten waar alleen suiker in zit wordt ik moe hangerig , lusteloos en hongerig = geen ergie hebben terwijl ik me van produkten met vezelfs veel fitter en energieker voel.
quote:Nelladella1 schreef op 29 maart 2009 @ 21:32:

[...]

Maar ik voel zelf heel sterk aan m'n lichaam dat suiker slecht is (heb er hééééééél veel van gegeten in m'n leven).

.Even off topic, maar was jij niet heel misselijk van de zwangerschap? Glas cola doet wonderen.
quote:ambrosia9 schreef op 29 maart 2009 @ 21:35:

[...]

Dat is toch HEEL raar, je vraagt ouders om gezond te trakteren aan de kinderen op het kdv, maar als leidster van diezelfde groep trakteer je chips!

En ja, ik mag wel koffie drinken en de kinderen niet, maar dat is iets anders.Dus de leidster zou wel zelf chips mogen eten, als ze de kinderen maar niets geeft?
quote:fleurtje schreef op 29 maart 2009 @ 21:50:

[...]

Even off topic, maar was jij niet heel misselijk van de zwangerschap? Glas cola doet wonderen.Ook goed bij diaree.
quote:fleurtje schreef op 29 maart 2009 @ 21:51:

[...]

Dus de leidster zou wel zelf chips mogen eten, als ze de kinderen maar niets geeft?Zo kun je wel op alle slakken zout leggen
quote:Nelladella1 schreef op 29 maart 2009 @ 21:36:

[...]

Dat vraag ik ook helemaal niet van ouders.

Zielig dat-ie (thuis) geen zoetigheid op brood mag??? Hierover ben ik best verbaasd. Mijn zoon is helemaal niet zielig. Wij koken verschrikkelijk lekker bijvoorbeeld, hij mag z'n handen samenknijpen met elke dag zulk lekker eten. Ik vind het eigenlijk de omgekeerde wereld: uiteindelijk zieliger als je als kind wel elke dag volgestopt wordt met suiker.Ik bedoelde: zielig als ie ergens is waar dat soort dingen wel gegeten/gedronken worden.
suiker. Suiker is geen gif, het zijn ook gewoon koolhydraten die energie leveren.[/quote]

Ja maar wel een energie die een snelle piek en een snelle daling geeft zodat je weer sneller honger hebt. En ook nog een verslavend effect heeft waardoor je nog meer suiker wilt en nog meer en zo dus dik wordt.
quote:risotje schreef op 29 maart 2009 @ 21:55:

suiker. Suiker is geen gif, het zijn ook gewoon koolhydraten die energie leveren.[/quote]

Ja maar wel een energie die een snelle piek en een snelle daling geeft zodat je weer sneller honger hebt. En ook nog een verslavend effect heeft waardoor je nog meer suiker wilt en nog meer en zo dus dik wordt.Ik ga mijn matze met suiker van daarnet maar weer uitkotsen denk ik.
quote:pixymama schreef op 29 maart 2009 @ 21:45:

[...]

Als ik jou was zou ik dat van je af gaan schrijven in je eigen topic! Dit is een serieus probleem dat verdient navolging. Nee, ik doe gewoon aan probleemontwijkend gedrag: geen ballonnen in mijn huis dus
quote:pixymama schreef op 29 maart 2009 @ 21:47:

Zie je, al een medestander!
quote:risotje schreef op 29 maart 2009 @ 21:52:

[...]

Zo kun je wel op alle slakken zout leggen

Altijd een prachtige uitspraak als je uitgeluld bent en niet meer wat je moet zeggen.

Nee, dit was een serieuze vraag aan Ambrosia.
quote:phillippa schreef op 28 maart 2009 @ 21:01:

Hallo, mijn dochtertje gaat een aantal middagen per week naar de psz. Nu was er afgelopen week een opa- en omamiddag, dus mijn moeder was er naartoe gegaan.

Toen ze terugkwam zei ze dat de opa's en oma's een kop koffie hadden gekregen, en de kinderen een glaasje cola!!

Mijn dochtertje krijgt dus thuis nooit prik te drinken, en cola vind ik al helemaal niet nodig. Sommige ouders zullen hierover niet moeilijk doen, maakt ook niet uit, maar ik vind het dus heel erg raar dat ze dit op een psz aan de kinderen geven.

Ik ben er daarna niet meer geweest, maar ik ga volgende keer de leidsters daar wel op aanspreken.

Stel ik me nu aan of vinden jullie het ook een beetje vreemd?

Nou Philippa, even een resumé:

De meeste mensen vinden het een beetje vreemd, sommige mensen vinden het ontzéttend vreemd en vreselijk en sommige mensen vinden dat het gewoon moet kunnen.

Kom je binnenkort nog wel vertellen of het echt om cola ging?
quote:fleurtje schreef op 29 maart 2009 @ 22:00:

[...]

Altijd een prachtige uitspraak als je uitgeluld bent en niet meer wat je moet zeggen.En als het om chips gaat.
Mooie samenvatting
quote:fleurtje schreef op 29 maart 2009 @ 21:50:

[...]

Even off topic, maar was jij niet heel misselijk van de zwangerschap? Glas cola doet wonderen.O bedankt voor de tip, dan ga ik NU even naar de avondwinkel om m'n ongeboren kind te vergiftigen
quote:Star schreef op 29 maart 2009 @ 21:56:

[...]

Ik ga mijn matze met suiker van daarnet maar weer uitkotsen denk ik.zou ik niet doen, je hebt hem nu toch al op en er van gesmuld hoop ik :-)
quote:Nelladella1 schreef op 29 maart 2009 @ 22:05:

[...]

O bedankt voor de tip, dan ga ik NU even naar de avondwinkel om m'n ongeboren kind te vergiftigen

Zie je dat serieus zo?

Wat ik nl begrepen heb, is dat je al weinig weegt, alles uitkotst en misschien zelfs extra echo moest omdat de vk zich zorgen maakte. Dat lijkt me ook niet heel gezond...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven