7,5 week echo fout. 8 weken toch vruchtje?!
woensdag 22 mei 2019 om 10:37
Een week geleden kreeg ik bij mijn 7,5 week echo te horen dat er een leeg vruchtzakje was met dooier.. geen vrucht. Foute boel.
3 dagen later een extra echo laten maken en gingen we meteen de curretage bespreken.
Echter bij de echo.. zat er ineens wel een vruchtje! Huh?!! Zou volgens de berekeningen 8 weken zijn. De gynocoloog was er ook helemaal van onderste boven en stuurde me meteen door naar een andere echo apparaat die beter van kwaliteit was en we zagen nu inderdaad duidelijk een vruchtje. Vruchtje zou nu 5,5 weken zijn.
Ik heb een erg onregelmatige cyclus en de gynocoloog zei dat de kans bestaat dat daardoor dus ik misschien korter zwanger zou zijn dan verwacht. Maaar moet er wel rekening mee houden dat het toch niet groeit..
Heeft iemand soort gelijk meegemaakt? En wat was jullie ervaring daar mee??
3 dagen later een extra echo laten maken en gingen we meteen de curretage bespreken.
Echter bij de echo.. zat er ineens wel een vruchtje! Huh?!! Zou volgens de berekeningen 8 weken zijn. De gynocoloog was er ook helemaal van onderste boven en stuurde me meteen door naar een andere echo apparaat die beter van kwaliteit was en we zagen nu inderdaad duidelijk een vruchtje. Vruchtje zou nu 5,5 weken zijn.
Ik heb een erg onregelmatige cyclus en de gynocoloog zei dat de kans bestaat dat daardoor dus ik misschien korter zwanger zou zijn dan verwacht. Maaar moet er wel rekening mee houden dat het toch niet groeit..
Heeft iemand soort gelijk meegemaakt? En wat was jullie ervaring daar mee??
anoniem_212388 wijzigde dit bericht op 22-05-2019 10:57
0.55% gewijzigd
♡
woensdag 22 mei 2019 om 10:48
Ja heel in het begin van mijn zwangerschap een echo gehad waarop weinig was te zien. Week later een kloppend hartje
Ik vind het heel raar dat de gynaecoloog tegen jou zegt dat je er rekening mee moet houden dat het vruchtje niet groeit. Heb je dat wel goed begrepen.
Op de eerste echo was er weinig te zien. Op de 2e was er groei te zien dus waarom dan aannemen dat het niet verder zal groeien.
Je zegt het zelf al. Je hebt een onregelmatige cyclus. Je bent gewoon korter zwanger dan verwacht.
Ik vind het heel raar dat de gynaecoloog tegen jou zegt dat je er rekening mee moet houden dat het vruchtje niet groeit. Heb je dat wel goed begrepen.
Op de eerste echo was er weinig te zien. Op de 2e was er groei te zien dus waarom dan aannemen dat het niet verder zal groeien.
Je zegt het zelf al. Je hebt een onregelmatige cyclus. Je bent gewoon korter zwanger dan verwacht.
woensdag 22 mei 2019 om 10:49
woensdag 22 mei 2019 om 10:52
Gynocoloog vond sowieso al raar da na 3 dagen al meteen een afspraak stond voor extra echo en afspraken maken voor de curretage stond. Ze gaf aan dat die meestal pas na minimaal 7 dagen zou zijn.
Moet nu tot maandag wachten tot extra echo. Weet nu ook gewoon niet meer hoe ik me moet voelen! Ik ging er 100% vanuit dat het foute boel was. En nu blijkt de kans er toch nog te zijn dat het WEL goed is ! Maar durf niet te veel te hopen.. maar stiekem doe je da toch
Moet nu tot maandag wachten tot extra echo. Weet nu ook gewoon niet meer hoe ik me moet voelen! Ik ging er 100% vanuit dat het foute boel was. En nu blijkt de kans er toch nog te zijn dat het WEL goed is ! Maar durf niet te veel te hopen.. maar stiekem doe je da toch
♡
woensdag 22 mei 2019 om 10:54
woensdag 22 mei 2019 om 10:55
sugarmiss schreef: ↑22-05-2019 10:48Ja heel in het begin van mijn zwangerschap een echo gehad waarop weinig was te zien. Week later een kloppend hartje
Ik niet, het is mij ook gezegd bij mijn derde zwangerschap. Uiteindelijk bleek dat vruchtje veel te traag te zijn gegroeid en het was ook niet levensvatbaar. Het leidde, helaas, tot een miskraam.
Ik vind het verstandig dat de gyn aanstipt dat het weleens niet goed zou kunnen zitten en dat het ook mis kan gaan.
Tegelijkertijd, het kan ook zo zijn dat je korter zwanger bent dan je dacht. Ik hoop voor je, TO, dat dat het geval is. Sterkte!
woensdag 22 mei 2019 om 10:57
maar als je nu 5,5 weken bent, was het 3 weken geleden nog niet ingenesteld toch?
woensdag 22 mei 2019 om 11:00
De gynocoloog gaf aan.. hele late ovulatie, hele late innesteling. Zou de redenen kunnen zijn.
Was voor hun ook erg merkwaardig dat er eerst niks was en toen na 3 dagen wel in een keer duidelijk iets gegroeid was.
♡
woensdag 22 mei 2019 om 11:02
Bedoelt TO niet dat ze volgens de cyclusberekeningen ca 8 weken zwanger moet zijn, maar dat het vruchtje volgens de metingen maar 5,5weken kon zijn?
De metingen kunnen er in het begin trouwens nogal naast zitten, 1mm meer of minder geeft een groot verschil in weken.
woensdag 22 mei 2019 om 11:05
Dat zou natuurlijk ook een mogelijkheid zijn.zwanger010 schreef: ↑22-05-2019 10:55Ik niet, het is mij ook gezegd bij mijn derde zwangerschap. Uiteindelijk bleek dat vruchtje veel te traag te zijn gegroeid en het was ook niet levensvatbaar. Het leidde, helaas, tot een miskraam.
Ik vind het verstandig dat de gyn aanstipt dat het weleens niet goed zou kunnen zitten en dat het ook mis kan gaan.
Tegelijkertijd, het kan ook zo zijn dat je korter zwanger bent dan je dacht. Ik hoop voor je, TO, dat dat het geval is. Sterkte!
♡
woensdag 22 mei 2019 om 11:09
Ah, ik lees nu elders dat je ruim 3 weken geleden al een positieve test had, dan wordt het verhaal idd wel iets anders.
Even aannemend dat je bij heel gevoelige testen toch minimaal 3 weken zwanger moet zijn (1 week na de bevruchting) voordat ie positief is, zou je nu toch wel 6,5 week moeten zijn lijkt me.
Dan snap ik de voorzichtigheid van de gyn beter.
Even aannemend dat je bij heel gevoelige testen toch minimaal 3 weken zwanger moet zijn (1 week na de bevruchting) voordat ie positief is, zou je nu toch wel 6,5 week moeten zijn lijkt me.
Dan snap ik de voorzichtigheid van de gyn beter.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
woensdag 22 mei 2019 om 11:18
O wat ken ik het gevoel, af moeten wachten op zo iets belangrijks. Je bent eigenlijk in een soort niemandsland, alles kan nog en niks is zeker.
Probeer jezelf bezig te houden, dat helpt iets.
En dan vooral iets doen, met je lijf, zodat je hoofd leeg raakt.
Succes maandag, ik hoop op positief nieuws.
Laat het je goed uitleggen hoe het nou zat, met die lege en nu weer groei.
Bij te langzame groei is er grotere kans dat er een meetfout gemaakt is of dat de ontwikkeling niet optimaal verloopt. Ik hoop op de meetfout.
Sterkte met wachten!
Probeer jezelf bezig te houden, dat helpt iets.
En dan vooral iets doen, met je lijf, zodat je hoofd leeg raakt.
Succes maandag, ik hoop op positief nieuws.
Laat het je goed uitleggen hoe het nou zat, met die lege en nu weer groei.
Bij te langzame groei is er grotere kans dat er een meetfout gemaakt is of dat de ontwikkeling niet optimaal verloopt. Ik hoop op de meetfout.
Sterkte met wachten!
woensdag 22 mei 2019 om 11:38
woensdag 22 mei 2019 om 11:49
Oh, omdat er helemaal aan het begin iemand vraagt hoe je dan drie weken geleden zo’n goede test gehad kon hebben. Dat leek te verwijzen naar tekst die er niet meer stond.
Maar goed, het blijft vreemd; je had ruim drie weken geleden een (licht) positieve test. Dan zou je dik drie weken terug toch echt wel ongeveer een week na je ovulatie hebben moeten zitten - en dat is al heel weinig. Nu pas 5,5 week zwanger zijn is daar niet echt mee te rijmen.
Zwangerschappen lopen soms anders dan gemiddeld, dus houd hoop, maar ik snap de gynaecoloog ook.
woensdag 22 mei 2019 om 11:53
woensdag 22 mei 2019 om 11:57
woensdag 22 mei 2019 om 12:03
Ah. Andere topics gevonden. Op 28 april had je een positieve test, en de test op de foto is echt niet vaag.
Op 20 mei had je de extra echo. Dat was dus drie weken na je positieve test. Drie weken na een positieve test een vruchtje van 5w5d (neem aan dat je dat bedoelt met 5,5weken?) past niet echt.
(en het is niet te verklaren met een hele late ovulatie; dat zou alleen de verklaring kunnen zijn als je ook pas korter geleden een positieve test had.)
Op 20 mei had je de extra echo. Dat was dus drie weken na je positieve test. Drie weken na een positieve test een vruchtje van 5w5d (neem aan dat je dat bedoelt met 5,5weken?) past niet echt.
(en het is niet te verklaren met een hele late ovulatie; dat zou alleen de verklaring kunnen zijn als je ook pas korter geleden een positieve test had.)
eze wijzigde dit bericht op 22-05-2019 12:05
0.22% gewijzigd