7,5 week echo fout. 8 weken toch vruchtje?!
woensdag 22 mei 2019 om 10:37
Een week geleden kreeg ik bij mijn 7,5 week echo te horen dat er een leeg vruchtzakje was met dooier.. geen vrucht. Foute boel.
3 dagen later een extra echo laten maken en gingen we meteen de curretage bespreken.
Echter bij de echo.. zat er ineens wel een vruchtje! Huh?!! Zou volgens de berekeningen 8 weken zijn. De gynocoloog was er ook helemaal van onderste boven en stuurde me meteen door naar een andere echo apparaat die beter van kwaliteit was en we zagen nu inderdaad duidelijk een vruchtje. Vruchtje zou nu 5,5 weken zijn.
Ik heb een erg onregelmatige cyclus en de gynocoloog zei dat de kans bestaat dat daardoor dus ik misschien korter zwanger zou zijn dan verwacht. Maaar moet er wel rekening mee houden dat het toch niet groeit..
Heeft iemand soort gelijk meegemaakt? En wat was jullie ervaring daar mee??
3 dagen later een extra echo laten maken en gingen we meteen de curretage bespreken.
Echter bij de echo.. zat er ineens wel een vruchtje! Huh?!! Zou volgens de berekeningen 8 weken zijn. De gynocoloog was er ook helemaal van onderste boven en stuurde me meteen door naar een andere echo apparaat die beter van kwaliteit was en we zagen nu inderdaad duidelijk een vruchtje. Vruchtje zou nu 5,5 weken zijn.
Ik heb een erg onregelmatige cyclus en de gynocoloog zei dat de kans bestaat dat daardoor dus ik misschien korter zwanger zou zijn dan verwacht. Maaar moet er wel rekening mee houden dat het toch niet groeit..
Heeft iemand soort gelijk meegemaakt? En wat was jullie ervaring daar mee??
anoniem_212388 wijzigde dit bericht op 22-05-2019 10:57
0.55% gewijzigd
♡
woensdag 22 mei 2019 om 12:06
Nogmaals de gyn verteld me dit he. Zijn niet mijn eigen woorden. met een late ovu en innesteling kunnen, dan zou ik alleen op zijn minimaal vandaag 6,4 weken zijn volgens haar berekeningen.Eze schreef: ↑22-05-2019 12:03Ah. Andere topics gevonden. Op 28 april had je een positieve test, en de test op de foto is echt niet vaag.
Op 22 mei had je de extra echo. Dat was dus drie weken na je positieve test. Drie weken na een positieve test een vruchtje van 5w5d (neem aan dat je dat bedoelt met 5,5weken?) past niet echt.
(en het is niet te verklaren met een hele late ovulatie; dat zou alleen de verklaring kunnen zijn als je ook pas korter geleden een positieve test had.)
♡
woensdag 22 mei 2019 om 12:07
woensdag 22 mei 2019 om 12:10
Toch is dat natuurlijk nogal essentiële informatie.Linn013 schreef: ↑22-05-2019 11:53Oh ze bedoelt denk ik mijn andere topic. Heb nog 2 andere geopend voor deze. Eentje over mijn vage test en de andere over ervaringen met miskraam opwekken.
Het is allemaal ook heel vaag! Vond de gyn ook. En vind ik ook. Die onduidelijkheid maakt het juist nu best vervelend zwaar.
Als je een week geleden een positieve test had gehad was die 5,5e week prima te verklaren, maar nu, met een positieve test meer dan 3 weken geleden, is diezelfde 5,5e week niet geruststellend.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
woensdag 22 mei 2019 om 12:49
Ik wil zelf niet afwachten tot het natuurlijk begint. Dat zou nog weken kunnen duren, waar ik zelf emotioneel gezien ook niet op wil wachten. Wil graag gewoon 'ervan af" zodat ik fysiek en mentaal verder kan
♡
woensdag 22 mei 2019 om 12:58
Dat snap ik. Veel onzekerheid dan nu, omdat je niet precies weet waar je aan toe bent.
woensdag 22 mei 2019 om 13:18
Maar jouw vraag is wie dit ook heeft meegemaakt. Ik had mijn eerste echo dus pas bij 12 weken. Vóór die tijd gewoon niks, afwachten. Misschien was er bij mij ook wel een raar vruchtzakje in het begin, maar ik weet het simpelweg niet. Ook wat bloedverlies gehad in de eerste 3 maanden: afwachten. Hoeft niks te betekenen, kan wel. Ik vind het daarom misschien wat vreemd of onnodig om al zo vroeg controles te gaan doen, tenzij er natuurlijk een medische reden voor is. Maar ik ben waarschijnlijk een ouderwetsche vrouw
fairy1 wijzigde dit bericht op 22-05-2019 13:36
0.10% gewijzigd
woensdag 22 mei 2019 om 13:31
Wat een onzekere situatie zeg. Zo bizar om tussen hoop en vrees te leven.
Heb zelf in een soortgelijke situatie gezeten. Eerst leek de zwangerschap minder ver dan we dachten. Zou dan ook extreem vroeg positief getest moeten hebben, maar dat kon volgens de verloskundige.
De echo daarna hoorden we dat het een miskraam was. Maar de echo daarna was er ineens weer goede hoop.
Helaas bleek uiteindelijk toch dat het niet goed zat. We hebben erg veel verdriet gehad want het voelde voor ons alsof we twee keer de klap moesten verwerken.
Zou willen zeggen: houdt rekening met een slechte afloop. Maar weet ook hoe groot die hoop kan zijn. En die hoop hield ons ook op de been in die tergende week van onzekerheid.
Wens je heel veel sterkte en hoop natuurlijk dat het bij jou wel positief uitpakt. De wonderen zijn de wereld niet uit en je hoort dat het toch wel eens goed kan aflopen. Dat het maar snel maandag mag zijn en dat er hoe dan ook duidelijkheid komt
Heb zelf in een soortgelijke situatie gezeten. Eerst leek de zwangerschap minder ver dan we dachten. Zou dan ook extreem vroeg positief getest moeten hebben, maar dat kon volgens de verloskundige.
De echo daarna hoorden we dat het een miskraam was. Maar de echo daarna was er ineens weer goede hoop.
Helaas bleek uiteindelijk toch dat het niet goed zat. We hebben erg veel verdriet gehad want het voelde voor ons alsof we twee keer de klap moesten verwerken.
Zou willen zeggen: houdt rekening met een slechte afloop. Maar weet ook hoe groot die hoop kan zijn. En die hoop hield ons ook op de been in die tergende week van onzekerheid.
Wens je heel veel sterkte en hoop natuurlijk dat het bij jou wel positief uitpakt. De wonderen zijn de wereld niet uit en je hoort dat het toch wel eens goed kan aflopen. Dat het maar snel maandag mag zijn en dat er hoe dan ook duidelijkheid komt
woensdag 22 mei 2019 om 14:07
Pff wat erg zeg! 3 echo's later weet jij dan pas waar je echt aan toe bent.. verschrikkelijk.Stippeltjesbehang schreef: ↑22-05-2019 13:31Wat een onzekere situatie zeg. Zo bizar om tussen hoop en vrees te leven.
Wens je heel veel sterkte en hoop natuurlijk dat het bij jou wel positief uitpakt. De wonderen zijn de wereld niet uit en je hoort dat het toch wel eens goed kan aflopen. Dat het maar snel maandag mag zijn en dat er hoe dan ook duidelijkheid komt![]()
Ondertussen wel al zwanger geraakt?
♡
woensdag 22 mei 2019 om 14:14
Ja inmiddels ben ik morgen 9 weken zwanger. Nog steeds heel spannend want we hebben 3 miskramen achter de rug. Maar alle echo's zien er nu perfect uit en we zijn nog nooit zo ver gekomen dus het vertrouwen groeit met de dag
woensdag 22 mei 2019 om 14:19
Het lijkt me ook zwaar, steeds echo's , hoop en vrees. Ik zei het al eerder, ik ben waarschijnlijk wat ouderwets, maar ik ben blij dat ik deze stress niet heb gehad, omdat ik simpelweg geen echo's had die eerste 12 weken. Ik had er rekening mee gehouden dat het mis kan gaan, die kans is reëel in een vroege zwangerschap. Wat heb je aan die vroege echo's? Schijnzekerheid of juist onzekerheid.
woensdag 22 mei 2019 om 14:46
Wij hebben heel veel aan die vroege echo's gehad. Alle drie de keren kwam de miskraam niet vanzelf op gang. Twee keer heb ik een medische ingreep nodig gehad en één keer medicatie.fairy1 schreef: ↑22-05-2019 14:19Het lijkt me ook zwaar, steeds echo's , hoop en vrees. Ik zei het al eerder, ik ben waarschijnlijk wat ouderwets, maar ik ben blij dat ik deze stress niet heb gehad, omdat ik simpelweg geen echo's had die eerste 12 weken. Ik had er rekening mee gehouden dat het mis kan gaan, die kans is reëel in een vroege zwangerschap. Wat heb je aan die vroege echo's? Schijnzekerheid of juist onzekerheid.
Als ik pas later een echo had gehad, was er ook pas later ingegrepen.
Daarbij:hoe verder de zwangerschap vordert, hoe moeilijker het voor de meeste mensen is om te moeten horen dat het mis is gegaan. Wij waren er iig heel blij daar niet pas met 12 weken achter te komen.
woensdag 22 mei 2019 om 14:53
Maar aan de andere kant: hoogstwaarschijnlijk was de miskraam wel vanzelf op gang gekomen als je langer had gewacht.Stippeltjesbehang schreef: ↑22-05-2019 14:46Wij hebben heel veel aan die vroege echo's gehad. Alle drie de keren kwam de miskraam niet vanzelf op gang. Twee keer heb ik een medische ingreep nodig gehad en één keer medicatie.
Als ik pas later een echo had gehad, was er ook pas later ingegrepen.
Daarbij:hoe verder de zwangerschap vordert, hoe moeilijker het voor de meeste mensen is om te moeten horen dat het mis is gegaan. Wij waren er iig heel blij daar niet pas met 12 weken achter te komen.
Door die vroege echo's heb je nu medische ingrepen gehad.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
woensdag 22 mei 2019 om 15:00
Dat zullen we nooit zeker weten. Een keer was een ingreep sowieso noodzakelijk omdat het op de natuurlijke manier en met medicatie niet lukte
Wat ik ook weet was dat de kans heel groot was geweest dat dat één van de keren tijdens onze vakantie in het buitenland was gebeurd. Dat had het allemaal nog verdrietiger gemaakt.
woensdag 22 mei 2019 om 16:22
Dat is het inderdaad. Of het natuurlijk op gang komt is namelijk ook niet altijd van zelf sprekend. En emotioneel gezien lijkt me dat er zwaar.
En lijkt me inderdaad emotioneel ook erg zwaar als je bijvoorbeeld bij de 12 weken echo er achter komt dat het vruchtje bij 6 weken al gestopt is met groeien. Mijn moeder heeft helaas ook ervaringen met miskraam en werd daardoor ook vanaf 5,5 weken in de gaten gehouden met echo's
Maar goed iedereen gaat anders om met een miskraam en de angst daarvoor denk ik
En lijkt me inderdaad emotioneel ook erg zwaar als je bijvoorbeeld bij de 12 weken echo er achter komt dat het vruchtje bij 6 weken al gestopt is met groeien. Mijn moeder heeft helaas ook ervaringen met miskraam en werd daardoor ook vanaf 5,5 weken in de gaten gehouden met echo's
Maar goed iedereen gaat anders om met een miskraam en de angst daarvoor denk ik
♡
woensdag 22 mei 2019 om 16:44
Wat super spannend! GefeliciteerdStippeltjesbehang schreef: ↑22-05-2019 14:14Ja inmiddels ben ik morgen 9 weken zwanger. Nog steeds heel spannend want we hebben 3 miskramen achter de rug. Maar alle echo's zien er nu perfect uit en we zijn nog nooit zo ver gekomen dus het vertrouwen groeit met de dag![]()
♡
maandag 27 mei 2019 om 10:14
Wow meis ik heb tranen in mijn ogen van je mooie bericht!! Wat een super nieuws zeg
maandag 27 mei 2019 om 10:48
Ah positief bericht!! Gefeliciteerd!
(een vriendin van mij had het ook, stond zelfs de curretage eigenlijk al gepland, omdat het na een week niet vanzelf opgang kwam. Maar haar zwangerschapsklachten namen toe, was meer misselijk, dus nog een extra controle....kindje is nu al jaar!! Bij haar was haar cyclus ook anders dan gedacht.)
(een vriendin van mij had het ook, stond zelfs de curretage eigenlijk al gepland, omdat het na een week niet vanzelf opgang kwam. Maar haar zwangerschapsklachten namen toe, was meer misselijk, dus nog een extra controle....kindje is nu al jaar!! Bij haar was haar cyclus ook anders dan gedacht.)
maandag 27 mei 2019 om 14:27
LiefffStippeltjesbehang schreef: ↑27-05-2019 10:14Wow meis ik heb tranen in mijn ogen van je mooie bericht!! Wat een super nieuws zegWat fijn dat je het nog even komt delen
![]()
Ahh ben zo blij!!
♡