Bewust kindvrij sinds 2010, deel 25

woensdag 22 mei 2019 om 14:55
Precies! Ik zou het ook niet tof vinden als mijn reisgenoot harder rent voor het bedrijfsbelang dan voor zijn reis. Je kiest niet voor niets een bepaalde reismaand uit tenslotte.
woensdag 22 mei 2019 om 16:26
Mijn ervaring is helaas, dat harder lopen om er hopelijk later voor beloond te worden, zelden zich uitbetaald. Vaak wordt er gezegd, dat je dat toch gewoon voor elkaar over hebt of dat je het zelf aan hebt geboden, dus waarom zou je er iets voor terug moeten krijgen, het is je werk en je krijgt toch salaris.Familiemens schreef: ↑22-05-2019 14:37Nee mijn vriend neemt het maandag op in werkoverleg. Hij is er redelijk relaxed onder, baalt wel maar ziet het ook wel weer als een kans extra's te pakken. Gun ik hem ook wel hoor maar het is gewoon ook een beetje een principe dingetje bij mij.... Ik heb gezegd dat ik het onzin vind om het te verzetten. Dat is een intern probleem en niet dat van hem. Huren ze maar een zzp-er in voor een maand ofzo.
Zal je zien dat je wel je vakantie uitstelt, maar vervolgens is het zorgverlof zo lang, dat je niet meer aan de beurt komt of zo. Of in een periode zit dat er geen leuke reizen zijn binnen jouw budget.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 22 mei 2019 om 18:43
redbulletje schreef: ↑22-05-2019 12:39Als een koppel op structurele basis zo aan 't ruzieen is over wie een zorgtaak voor het kind moet oppakken en beiden niets liever doen dan zich drukken of de ander er mee op proberen te zadelen, vind ik abortus voorstellen helemaal niet cru. Ik zou als ik die vriend van Familiemens was die collega er op aanspreken en vragen waar z'n verstand zit.
Ik ben ook niet van de kinderen, maar je 'neemt' niet zomaar even een abortus. Idiote suggestie.
Such fun!1
woensdag 22 mei 2019 om 19:45
Uitgerekende darum is al genoemd. Hoe lang t duurt weet ik idd niet zeker. Er werd in eerste instantie gesproken over 2 wk zorgverlof voor bevalling en 2 erna. Maar aangezien ik de medische situatie niet weet heb ik bv geen idee in hoeverre de vader nog meer bij moet springen. Overigens zal mij dat een biet zijn het gaat om onze maand vakantie die samenvalt met die 4 wk zorgverlof (egoistisch heredbulletje schreef: ↑22-05-2019 14:43Maar hoe weet je dat het maar om een maand gaat? Als dat mens nu een paar maanden zwanger is kan het nog wel 'n half jaar duren, of langer.

woensdag 22 mei 2019 om 19:50
Ik sta er ook wat harder in. Maar het is zijn baan en werkgever dus vind wel dat hij zelf maar moet kiezen hoe hard hij voor ze loopt. Het gaat mij om die maand verlof en dat ik het een probleem vd organisatie vind en niet van mijn vriend. Jammer voor ze, die reis staat gepland dit keer kunnen ze geen beroep op hem doen.dianaf schreef: ↑22-05-2019 16:26Mijn ervaring is helaas, dat harder lopen om er hopelijk later voor beloond te worden, zelden zich uitbetaald. Vaak wordt er gezegd, dat je dat toch gewoon voor elkaar over hebt of dat je het zelf aan hebt geboden, dus waarom zou je er iets voor terug moeten krijgen, het is je werk en je krijgt toch salaris.
Zal je zien dat je wel je vakantie uitstelt, maar vervolgens is het zorgverlof zo lang, dat je niet meer aan de beurt komt of zo. Of in een periode zit dat er geen leuke reizen zijn binnen jouw budget.
woensdag 22 mei 2019 om 19:54
Logischerwijs neemt mijn vriend het over, zelfde expertise. Een ander zou wel kunnen maar die moet eerst meer info over materie krijgen.snorriemorrie schreef: ↑22-05-2019 14:39klinkt heel erg zoals mijn man er ook in staat, die is ook altijd wel bereid om extra hard te lopen voor zijn werk. Is het zo'n klein bedrijf dan dat het niet gezamelijk kan worden opgelost ipv op 1 persoon te stapelen?

donderdag 23 mei 2019 om 20:26
Diegene die begon over de huilende baby in het museum; ik had vandaag toch een krijser in de drogist!
Niet normaal! Kind maakte geluid alsof het mishandeld werd en het bleef maar door gaan. Zelfs andere klanten begonnen boze blikken en opmerkingen te maken. Moeder zelf negeerde het kind...snap dat niet. Je mag dan toch best even boos worden of naar buiten gaan om het te kalmeren. Ik heb er in ieder geval een enorme koppijn aan over gehouden

vrijdag 24 mei 2019 om 00:28
en ook.. mocht je vriend gedwongen worden om de reis te verplaatsen en vergoeden ze de kosten: jij had ook al vrij geregeld. Wat dan nu niet door hoeft te gaan. Maar je moet dan wel weer op n ander moment vrij krijgen dus door jouw collega's en jouw werkplanning worden er ook bij betrokken.Familiemens schreef: ↑22-05-2019 19:50Ik sta er ook wat harder in. Maar het is zijn baan en werkgever dus vind wel dat hij zelf maar moet kiezen hoe hard hij voor ze loopt. Het gaat mij om die maand verlof en dat ik het een probleem vd organisatie vind en niet van mijn vriend. Jammer voor ze, die reis staat gepland dit keer kunnen ze geen beroep op hem doen.
Daarnaast heb je ook geboekt nav een bepaald seizoen/weer in een bepaald land.. zit je dadelijk op Bali.. in het regenseizoen bijvoorbeeld.
vrijdag 24 mei 2019 om 09:42
Eigenlijk niet. Ook al heb ik er 7 jaar gewerkt, welliswaar bijbaan, maar gemiddeld 3,5 dag in de week, en altijd sowieso de zaterdag.

Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

vrijdag 24 mei 2019 om 11:07

vrijdag 24 mei 2019 om 14:46
Dat dus, ga iets doen wat voor zo’n baby ook leuk is, zonder dat je daarbij anderen lastig valt.Familiemens schreef: ↑22-05-2019 14:32Omgserieus sommige mensen....is toch geen reet aan voor een kind? Dit snap ik dus niet he. Waarom neem je kinderen terwijl je weigert iets aan je eigen leven te veranderen? En dat hoeft echt niet voor goed maar vooral de periode dat ze klein zijn. Lekker op je vrije papadag naar het museum MET kind
. Ga naar de kinderboerderij, koekjes bakken, een kindermuseum (geloof dat zoiets in utrecht bestaat met nijntje), de speeltuin, bibliotheek...als kindvrije kan ik zo 20 dingen bedenken om WEL te doen en een museum voor volwassenen hoort daar niet bij.
Deed het museumpersoneel niets? Ik had ooit in een internationale trein dat de conducteur vroeg een moeder haar kind te troosten op het balkon (dat halletje) zelfde gold overigens ook voor de zakenman die zat te bellen, werd ook naar balkon gedirigeerd. En terecht! Gewoon een beetje rekening houden met elkaar.
En nee, het museumpersoneel deed niks, dus daar zat ik me ook weer over op te vreten...
vrijdag 24 mei 2019 om 14:57
Wat vinden babies leuk dan, behalve melk lurken, schijten en slapen?

Ik geloof niet meer in sprookjes.
vrijdag 24 mei 2019 om 15:37
Haal schijten maar van het lijstje af, ze krijsen het hardst als de luier vol zitDoornroosje75 schreef: ↑24-05-2019 14:57Wat vinden babies leuk dan, behalve melk lurken, schijten en slapen?![]()

The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.

vrijdag 24 mei 2019 om 16:15
Haha, echt niet hoor. Liefst blijven ze zo stil mogelijk als ze hebben gepoept, zodat het ondertussen lekker overal heen kan kruipen en de poep tot in hun nek zit. Geloof me

vrijdag 24 mei 2019 om 16:43
snorriemorrie schreef: ↑24-05-2019 16:15Haha, echt niet hoor. Liefst blijven ze zo stil mogelijk als ze hebben gepoept, zodat het ondertussen lekker overal heen kan kruipen en de poep tot in hun nek zit. Geloof meIk dacht ook dat baby's een poep-alarm hadden maar helaas door schade en schande wijs geworden dat sommige baby's het héérlijk vinden om in hun eigen poep te liggen blijkbaar
![]()
En wederom weet ik ineens weer waarom ik geen kinderen wil

vrijdag 24 mei 2019 om 19:12
Mag ik ff binnenvallen, met gelijk een portie frustratie?
Als er nou nog een iemand durft te zeggen dat hun leven zoveel meer/eindelijk/nu pas diepgang heeft sinds ze een kind hebben ga ik slaan.
Buiten dat ik het bullshit vind, vind ik het een bepaald gevoel van superioriteit uitspreken waar ik van over mn nek ga.
Als er nou nog een iemand durft te zeggen dat hun leven zoveel meer/eindelijk/nu pas diepgang heeft sinds ze een kind hebben ga ik slaan.
Buiten dat ik het bullshit vind, vind ik het een bepaald gevoel van superioriteit uitspreken waar ik van over mn nek ga.
vrijdag 24 mei 2019 om 19:33