Bewust kindvrij sinds 2010, deel 25

09-05-2019 18:55 3036 berichten
Ja! Daar zijn we weer! Deel 25 alweer! :cheer:

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
21-05-2019 11:44
Ik zadel hen ook niet met verplichte nummertjes bij mij op (ik vier voor mezelf niks en heb ook geen gezinstoestanden), dus ik vind dat ik 't prima kan maken niet te gaan. En anno nu zou ik ook nog de autismekaart kunnen trekken als ik toch een soort van dwang zou ervaren.
Maar die kunnen we natuurlijk niet allemaal trekken. :biggrin:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Heb toch weer flink de balen vandaag zeg. Afgelopen maanden via mijn vriend vernomen over relatie issues van een collega van hem. Voor de beeldvorming, vriend werkt op een klein kantoor in de juridische/legal hoek en staan bedrijven bij, soms ook in het buitenland. Zijn collega kent hij al een meerdere jaren en ze kunnen het goed vinden. Die relatie issues gingen over dat collega en vrouw mot hadden over verdeling tijd carriere en kind. Ze hebben er 1 maar willen allebei NU carrière maken. Dus kind op de opvang en gedoe wanneer ziek / consultatiebureau want geen van beide ouders wil er eigenlijk tijd voor maken. Kortom mijn vriend is regelmatig getuige van telefonische discussies tot ruzie aan toe over wie kan overwerken wie eten kookt etc. Maar goed hij bemoeit zich er verder niet mee. Komt hij vandaag thuis met het verhaal....er komt een 2e kind!!!! Nou moeten ze dat zelf weten hoewel ik nu al 99% wed dat het een relatiekiller is. Was het ook nog eens onverwacht...WTF...je gebruikt anticonceptie of niet? Oh en verrassing ze is al een aantal maanden op weg, niks van gemerkt hihi haha hoehoe. Yeah right, je bent al maanden niet ongesteld en er gaat geen lampje branden. De naiviteit spat van het verhaal af maar nu komt het: wij zouden een maand op reis gaan...en dat staat nu op losse schroeven want ja het zwangere mokkel heeft gezondheidsproblemen dus collega van vriend moet als vader die periode extra bijspringen thuis en dat is uiteraard gehonoreerd door kantoor. Maar ja met zo'n klein bureau zijn er vrij weinig mensen die het even over kunnen nemen die weken...mijn vriend en die collega kunnen elkaar het beste opvangen...Ik ben zo pissed he. Dat neukt er maar op los en maar klaaaaaaaaagen dat het leven kut is met een kind en de relatie bagger en dan nog zo naief doen. Ik wens ze een gruwelijke huilbaby toe, rotstreek is het want die collega weet dat we dit al maanden geleden gepland hebben. Nee de komst van hun kind hoeft niet afgestemd met onze reis maar hij loopt bij de baas binnen en het is ineens het probleem van een ander. Even met mijn vriend om tafel en een plan bedenken zodat die reis door kan gaan ho maar. Mijn vriend reageerde wat laconiek toen ik pissed werd. Hij is erg loyaal naar het kantoor, terecht ook wel hij heeft erg naar zijn zin en wordt daar goed voor beloond niet alleen in geld maar ook in leuke promoties, klussen etc. De reis kan toch ook een maand later, vond hij? De tickets zijn al geboekt en nog wel te wijzigen maar ik wil helemaal niet omboeken. Dit ligt ook op mijn werk al vast, een maand later dan zitten we strak op de feestdagen en wil gewoon uit principe geen moeite doen omdat een paar achterlijke egoisten een ander opzadelen door hun acties. Neem maar een nanny in huis, huur een privé verpleegster in of wat ook.

Sorry lang verhaal! Moest het even kwijt!
Wow! Dat zou ik ook niet pikken als ik een reis zou moeten cancelen door zo'n idioot. Waarom nemen ze in godsnaam geen abortus? Dat kan tot 5 maanden! Als ze over 1 kind al zo'n strijd hebben wie de taken op zich neemt dan is een 2e toch sowieso funest voor de relatie? En ik zou er idd niet mee akkoord gaan een geplande reis te verzetten. Je kiest niet voor niets een bepaalde periode uit tenslotte, rekening houdend met klimaat, feestdagen, schoolvakanties of juist speciale evenementen op je reislocatie.
redbulletje schreef:
21-05-2019 22:12
Wow! Dat zou ik ook niet pikken als ik een reis zou moeten cancelen door zo'n idioot. Waarom nemen ze in godsnaam geen abortus? Dat kan tot 5 maanden! Als ze over 1 kind al zo'n strijd hebben wie de taken op zich neemt dan is een 2e toch sowieso funest voor de relatie? En ik zou er idd niet mee akkoord gaan een geplande reis te verzetten. Je kiest niet voor niets een bepaalde periode uit tenslotte, rekening houdend met klimaat, feestdagen, schoolvakanties of juist speciale evenementen op je reislocatie.
Mwah abortus is andere uiterste al begrijp ik er werkelijk niets van. Ik heb wel medelijden met kind dat nog moet komen...geen fijne basis lijkt me.

Ik heb het er later nog met mijn vriend over gehad. Hij begreep mijn standpunt wel maar wil er niet met gestrekt been in zeg maar. Gaat het wel volgende week in werkoverleg aanhalen. Iets in de trant van: ik wil voor mijn vakantie meer werken en daarna maar cancelen zou heel vervelend zijn. Ook zoiets: verlofdagen van die collega zijn al op. Wel een goed argument voor mijn vriend vind ik...hoeveel dagen recht op verlof krijgt die collega? Dat kan nooit zoveel zijn dat wij die 4 wkn niet wegkunnen.
Kantoor heeft dat niet met je vriend overlegd, terwijl hij al schriftelijke toestemming had op een schriftelijk ingediende aanvraag? Dan moet hij tenminste de schade qua door jullie reeds door jullie gemaakte kosten (annuleringskosten, bijv) vergoeden, zie bijv hier:
https://willedonker.nl/nieuws/vakantieperikelen/
Hi Coolpack, dank je voor de info! Zo had ik er nog niet naar gekeken. Ja er is toestemming voor die reis, bevestigd door leidinggevende per mail.
Familiemens, jeetje, wat irritant. Hopelijk kan hij nog iets regelen, zeker omdat het voor jou wel lastig is.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
redbulletje schreef:
21-05-2019 22:12

dit.. precies dit!!

Had je al geboekt? Kan de chef eisen je vakantie af te zeggen - ik heb geen idee hoe dat werkt?
Iemand kan een week voor je vakantie ook n been breken.. bedrijfsrisico he.
Maar hij hoeft toch geen vrij te hebben als zn vrouw een 2e kind baart ofnie?

En ja.. als je al zoveel gezeik hebt om 1 kind.. waarom dan een tweede? Die kinderen zullen echt wel merken dat hun ouders liever andere dingen doen, daar kun je echt vet beschadigd door raken. Mijn reden om t ook niet te willen, ik kan dan mn toekomstige kind niet aandoen.
koekie1980 schreef:
22-05-2019 11:35
dit.. precies dit!!

Had je al geboekt? Kan de chef eisen je vakantie af te zeggen - ik heb geen idee hoe dat werkt?
Iemand kan een week voor je vakantie ook n been breken.. bedrijfsrisico he.
Maar hij hoeft toch geen vrij te hebben als zn vrouw een 2e kind baart ofnie?

En ja.. als je al zoveel gezeik hebt om 1 kind.. waarom dan een tweede? Die kinderen zullen echt wel merken dat hun ouders liever andere dingen doen, daar kun je echt vet beschadigd door raken. Mijn reden om t ook niet te willen, ik kan dan mn toekomstige kind niet aandoen.
Precies! Als iemand langdurig ziek wordt moet het bedrijf ook vervanging inhuren dus nu ook. Ik zou me in elk geval niet laten misbruiken door zo'n eikel. Hij huurt idd maar een nanny in. Hij is niet ziek tenslotte, dus geen reden op verlof. [...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-05-2019 15:15
Reden: ongepast
7.37% gewijzigd
redbulletje schreef:
22-05-2019 12:04
Precies! Als iemand langdurig ziek wordt moet het bedrijf ook vervanging inhuren dus nu ook. Ik zou me in elk geval niet laten misbruiken door zo'n eikel. Hij huurt idd maar een nanny in. Hij is niet ziek tenslotte, dus geen reden op verlof.[...]
Nou laatste stukje is zelf voor mij te cru. Maar dan zullen ze zelf maar voor een oplossing moeten zorgen. Waarschijnlijk gaat collega het dan inzetten op zorgverlof, maar er zijn vast ook andere mensen in te schakelen.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-05-2019 15:15
Reden: quote veranderd
11.40% gewijzigd
Als een koppel op structurele basis zo aan 't ruzieen is over wie een zorgtaak voor het kind moet oppakken en beiden niets liever doen dan zich drukken of de ander er mee op proberen te zadelen, vind ik abortus voorstellen helemaal niet cru. Ik zou als ik die vriend van Familiemens was die collega er op aanspreken en vragen waar z'n verstand zit.
Gisteren dacht ik lekker rustig een middagje museum te doen. Zijn daar een paar gekken die hun baby hebben meegenomen. Heeft úren geschreeuwd en gejankt, je kon het in het hele museum horen, want niet dat ze ermee naar buiten gingen ofzo... WAAROM NEEM JE JE BABY IN GODSNAAM MEE NAAR EEN MUSEUM?!? Ik vind dat toch echt zó egoïstisch en aso!
Taralina schreef:
22-05-2019 13:41
Gisteren dacht ik lekker rustig een middagje museum te doen. Zijn daar een paar gekken die hun baby hebben meegenomen. Heeft úren geschreeuwd en gejankt, je kon het in het hele museum horen, want niet dat ze ermee naar buiten gingen ofzo... WAAROM NEEM JE JE BABY IN GODSNAAM MEE NAAR EEN MUSEUM?!? Ik vind dat toch echt zó egoïstisch en aso!
Leeftijdsgrenzen zouden welkom zijn idd. Of verdien als museum/bezienswaardigheid nog een extraatje bij doordat kinderen verplicht tegen betaling moeten worden achtergelaten in een geluidsdichte creche.
Taralina schreef:
Van mij mag een baby best mee, zolang het zoet ligt te slapen in een buggy. Zodra het gaat huilen mee naar buiten ermee. Of naar een stil hoekje om fles/borstvoeding/potje olvarit te geven.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
tonkje schreef:
22-05-2019 14:03
Van mij mag een baby best mee, zolang het zoet ligt te slapen in een buggy. Zodra het gaat huilen mee naar buiten ermee. Of naar een stil hoekje om fles/borstvoeding/potje olvarit te geven.
Ja dat lijkt mij ook het meest logische, ik snap ook niet dat die ouders dat zelf niet inzien. Ik zou me doodschamen met een huilende baby in een museum, dan wil je toch het liefst zo snel mogelijk wegwezen lijkt mij.
dianaf schreef:
22-05-2019 12:30
Nou laatste stukje is zelf voor mij te cru. Maar dan zullen ze zelf maar voor een oplossing moeten zorgen. Waarschijnlijk gaat collega het dan inzetten op zorgverlof, maar er zijn vast ook andere mensen in te schakelen.
Klopt er is gesproken over zorgverlof omdat de medische toestand van de zwangere meer risico's met zich meebrengt Nou krijgt zij natuurlijk zwangerschapsverlof maar hij krijgt dus zorgverlof. Ben benieuwd hoe dit afloopt. Vond het vooral verbazingwekkend hoe ze 180 graden draaien van ruzie over wiens carrière het belangrijkst is tot even een maand zorgverlof, zij zwangerschapsverlof van maanden. Lijkt me beiden niet direct carrière bevordelijk.
Familiemens schreef:
22-05-2019 14:25
Klopt er is gesproken over zorgverlof omdat de medische toestand van de zwangere meer risico's met zich meebrengt Nou krijgt zij natuurlijk zwangerschapsverlof maar hij krijgt dus zorgverlof. Ben benieuwd hoe dit afloopt. Vond het vooral verbazingwekkend hoe ze 180 graden draaien van ruzie over wiens carrière het belangrijkst is tot even een maand zorgverlof, zij zwangerschapsverlof van maanden. Lijkt me beiden niet direct carrière bevordelijk.
Dat is zeker heel apart. Maar het kan toch niet zo zijn dat jullie daar de dupe van worden, dat slaat nergens op. Natuurlijk kunnen ze het altijd vragen, maar een vakantie terugdraaien is echt schandalig vind ik. Hebben jullie er nog wat over gehoord vandaag toevallig?
Taralina schreef:
Omg :facepalm: serieus sommige mensen....is toch geen reet aan voor een kind? Dit snap ik dus niet he. Waarom neem je kinderen terwijl je weigert iets aan je eigen leven te veranderen? En dat hoeft echt niet voor goed maar vooral de periode dat ze klein zijn. Lekker op je vrije papadag naar het museum MET kind :@@: . Ga naar de kinderboerderij, koekjes bakken, een kindermuseum (geloof dat zoiets in utrecht bestaat met nijntje), de speeltuin, bibliotheek...als kindvrije kan ik zo 20 dingen bedenken om WEL te doen en een museum voor volwassenen hoort daar niet bij.

Deed het museumpersoneel niets? Ik had ooit in een internationale trein dat de conducteur vroeg een moeder haar kind te troosten op het balkon (dat halletje) zelfde gold overigens ook voor de zakenman die zat te bellen, werd ook naar balkon gedirigeerd. En terecht! Gewoon een beetje rekening houden met elkaar.
snorriemorrie schreef:
22-05-2019 14:31
Dat is zeker heel apart. Maar het kan toch niet zo zijn dat jullie daar de dupe van worden, dat slaat nergens op. Natuurlijk kunnen ze het altijd vragen, maar een vakantie terugdraaien is echt schandalig vind ik. Hebben jullie er nog wat over gehoord vandaag toevallig?
Nee mijn vriend neemt het maandag op in werkoverleg. Hij is er redelijk relaxed onder, baalt wel maar ziet het ook wel weer als een kans extra's te pakken. Gun ik hem ook wel hoor maar het is gewoon ook een beetje een principe dingetje bij mij... (6) . Ik heb gezegd dat ik het onzin vind om het te verzetten. Dat is een intern probleem en niet dat van hem. Huren ze maar een zzp-er in voor een maand ofzo.
Familiemens schreef:
22-05-2019 14:37
Nee mijn vriend neemt het maandag op in werkoverleg. Hij is er redelijk relaxed onder, baalt wel maar ziet het ook wel weer als een kans extra's te pakken. Gun ik hem ook wel hoor maar het is gewoon ook een beetje een principe dingetje bij mij... (6) . Ik heb gezegd dat ik het onzin vind om het te verzetten. Dat is een intern probleem en niet dat van hem. Huren ze maar een zzp-er in voor een maand ofzo.

klinkt heel erg zoals mijn man er ook in staat, die is ook altijd wel bereid om extra hard te lopen voor zijn werk. Is het zo'n klein bedrijf dan dat het niet gezamelijk kan worden opgelost ipv op 1 persoon te stapelen?
Familiemens schreef:

Inderdaad! Wat een raar verhaal zeg familiemens! Ik snap niet dat die ouders nog een kind nemen terwijl er al zo'n gedoe is over het bestaande kind, maar goed in principe zijn dat niet mijn zaken. Maar als mijn vakantie dan in het geding zou komen zou ik ook pissed zijn! Nu wordt van hun probleem jouw probleem gemaakt! Zeker gezien de achtergrond van die collega zou ik hier mijn hakken in het zand zetten als ik jouw vriend was! Begrijp je frustratie!
Familiemens schreef:
Maar hoe weet je dat het maar om een maand gaat? Als dat mens nu een paar maanden zwanger is kan het nog wel 'n half jaar duren, of langer.
Vixxen schreef:
22-05-2019 14:42
Inderdaad! Wat een raar verhaal zeg familiemens! Ik snap niet dat die ouders nog een kind nemen terwijl er al zo'n gedoe is over het bestaande kind, maar goed in principe zijn dat niet mijn zaken. Maar als mijn vakantie dan in het geding zou komen zou ik ook pissed zijn! Nu wordt van hun probleem jouw probleem gemaakt! Zeker gezien de achtergrond van die collega zou ik hier mijn hakken in het zand zetten als ik jouw vriend was! Begrijp je frustratie!

Eigenlijk is het niet eens hun probleem, maar het probleem van het bedrijf. Collega A heeft recht op zorgverlof, collega B heeft recht op de vakantie die al is toegezegd. Degene die een probleem heeft én degene die dat moet oplossen binnen de kaders die er al liggen (zorgverlof en vakantie-aanvraag die is goedgekeurd) is het bedrijf in mijn ogen. Collega A staat ook gewoon in zijn recht, maar dat moet niet door het bedrijf op de schouders van collega B gelegd worden.
Familiemens schreef:
Wat lastig dat hij er zo relaxed in staat. Ongeacht de reden (zwangerschap, ziekte, wat dan ook) zou ik een toegezegde vakantie ook absoluut niet gaan afzeggen of verzetten voor een collega. Dat lost het bedrijf dan maar mooi op.

Hier net terug van een heerlijke vakantie van 3 weken. Het viel me op hoe anders kinderen zich daar gedroegen in vergelijking met hier. Veel rustiger, natuurlijk ook wel eens wat gezeur maar geen gekrijs of eindeloos gedram. Ouders leken er ook veel meer ontspannen in te staan. Gek hoe de locals het daar allemaal zo gezellig leken te hebben, terwijl ik hier bij elk supermarktbezoek een gillend kind met snauwende ouder tegenkom. Minder stress, veel natuur en veel ruimte doen misschien wonderen...?
snorriemorrie schreef:
22-05-2019 14:45
Eigenlijk is het niet eens hun probleem, maar het probleem van het bedrijf. Collega A heeft recht op zorgverlof, collega B heeft recht op de vakantie die al is toegezegd. Degene die een probleem heeft én degene die dat moet oplossen binnen de kaders die er al liggen (zorgverlof en vakantie-aanvraag die is goedgekeurd) is het bedrijf in mijn ogen. Collega A staat ook gewoon in zijn recht, maar dat moet niet door het bedrijf op de schouders van collega B gelegd worden.

Inderdaad, je hebt gelijk.
En stel nou dat die collega niet al dat gezeik had gehad met het bestaande kind, maar gewoon een leuke ouder was, dan zou ik best wel willen kijken wat ik zou kunnen doen. Maar als je al weet dat die collega zo ongeïnteresseerd is in het kind en dan alsnog voor nog een kind gaat, dan zou ik het de baas laten uitzoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven