Nieuwe telefoon iPhone of?

19-05-2019 10:41 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon. Mijn mobiel van circa 2 jaar oud wil niet of moeizaam opladen. De lader of het kabeltje maakt daarin niks uit. De garantie is net verlopen, waarschijnlijk is de USB c connector stuk en reparatie daarvan is niet goedkoop en bied weinig garanties.

Na mijn iPhone 5c die ik een eeuwigheid heb gebruikt heb ik een aantal android toestellen gehad en alleen maar ellende mee. Nu wil ik graag weer terug naar een iPhone alleen vind ik deze allemaal wel erg duur voor een telefoon. En kan ik net niet een voordelig abonnement vinden, die bij mij past.

Ik zit er ook overna te denken om een tweedehands te kopen maar waar let je dan op? Even voor de duidelijkheid ik heb op dit moment een prepaid sim kaartje en zat al langer te kijken naar een simonly. Maar nu is mijn huidige mobiel kapot aan het gaan. Wie kan er mee denken?
TinPanAlley schreef:
23-05-2019 20:09
Dat zou ik ook een ramp vinden. Ik zou er ook voor naar huis rijden. Ik ben verslaafd aan mijn mobiel en ik vind het prima.
Waarom zou dat een ramp zijn?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik zou ook teruggaan. Zonder dat ik aan eventuele collega's zou uitleggen waarom.
Lacuba schreef:
23-05-2019 20:51
Ik zou ook teruggaan. Zonder dat ik aan eventuele collega's zou uitleggen waarom.
In feite dus hetzelfde gedrag als een roker die bij aankomst op het werk o schrik, zomaar merkt dat hij het pakje sigaretten niet bij zich heeft, en dan terug gaat om een pakje sigaretten te scoren, want anders kom je de dag niet door?
Ik zou helemaal niet meer gaan werken en me ziek melden, zo van slag zou ik er door zijn.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
pejeka schreef:
23-05-2019 21:58
In feite dus hetzelfde gedrag als een roker die bij aankomst op het werk o schrik, zomaar merkt dat hij het pakje sigaretten niet bij zich heeft, en dan terug gaat om een pakje sigaretten te scoren, want anders kom je de dag niet door?
Nee hoor, ik heb mijn telefoon gewoon nodig. En als het een relatief kleine moeite is hem even op te halen...
Nu zal ik hem niet gauw vergeten. Vaak gebruik ik hem onderweg, zowel in de auto als op de fiets, al voor mijn muziek. En bij aankomst met de auto moet Parkmobile aan. Tijdens het binnen lopen in het gebouw waar ik die dag moet zijn check ik mijn agenda voor het nummer van de vergaderruimte, na de lunch vul ik de Eetmeter in enz. enz.
Het gaat ook helemaal niet om "de dag niet doorkomen", het is gewoon veel en veel handiger als ik mijn iPhone (XS Max, dus fijn groot scherm) bij de hand heb. Scheelt me een hoop tijd en ergenis.
pejeka schreef:
23-05-2019 20:15
Waarom zou dat een ramp zijn?
Ik heb hem nodig. Mijn hele digitale leven zit erin. Bovendien wil ik altijd bereikbaar zijn en kunnen bereiken.
Het zou me niet zoveel uitmaken als ik hem een maand niet mag/kan gebruiken.
Dan kijk ik mijn mail, whatsapp, het nieuws e.d. weer op mijn laptop of ouderwets teletekst op tv. Dan pak ik de e-reader, agenda, rekenmachine, fototoestel en alle andere gebruiksvoorwerpen weer zoals Pejeka dat doet. Ook moet ik dan weer een portemonnee mee gaan nemen want hier (Zweden) gaat vrijwel alles via de smartphones. We 'bliepen' of 'swishen' hier meestal.
Ik zou m'n vaatwasser ook niet graag missen. Als hij kapot is wordt hij direct gemaakt of vervangen. Maar daarom ben ik nog niet verslaafd aan een vaatwasser. Vreemde ideeën Pejeka:)
Anoniem262821034 schreef:
19-05-2019 19:50
Ik herhaal mezelf nog maar een keer:

Warme douche heb je ook niet nodig. Kleren ook niet, een berenvel volstaat. Verwarming.. wat is er mis met een vuurtje voor je grot?

Ik kán best zonder mijn smartphone, iedereen kán zonder smartphone, maar ik wíl het niet want het maakt mijn leven makkelijker en aangenamer en daar heb ik best wat geld voor over.
Mijn wasmachine maakt het leven ook aangenamer dan alles met de hand wassen. Maar ik zit niet 24 uur per dag naar mijn wasmachine te staren, of op een stoel voor dat apparaat te kijken hoe het de kleding heen en weer draait in de trommel.

Feit is gewoon, dat steeds meer mensen ernstig VERSLAAFD zijn aan hun mobieltje, het geen kwartier kunnen wegleggen zonder de drang te hebben erop te kijken.
Nee, nogmaals, dat is géén feit. Heeft niets met een verslaving te maken.
Lacuba schreef:
24-05-2019 19:23
Waar dan wel mee? Lees de literatuur er maar op na. Het niet van je mobieltje kunnen afblijven is inmiddels een erkende verslaving met verschillende uitingsvormen: nomofobie (dus: in de stress schieten als je je mobieltje door omstandigheden niet bij de hand hebt), infobesitas (ofwel: het constant tot je nemen van informatie via je mobiel zonder je de tijd te gunnen die informatie te verwerken, want de volgende lading informatie is al weer beschikbaar). Veel mensen hebben bovendien slaapproblemen doordat ze tot in bed toe met dat schermpje aan de gang zijn, waardoor de aanmaak van melatonine verhinderd wordt en bovendien vertonen veel mensen, waaronder jongeren, inmiddels problemen aan nekspieren en spieren en gewrichten in de hand vanwege het constant bezig zijn met dat mobieltje (met gebogen hoofd naar het scherm gebogen zitten voor langere tijden per dag, het in onnatuurlijke houding van de handen constant bezig zijn met typen op dat mobieltje, enz.). Gewoon bekende feiten.
Gewoon uitwassen. Dat is van alle tijden. Voor de meeste mensen is een mobieltje een prettig hulpmiddel voor heel veel zaken.
Oke, leuke discussie.
Zullen we nu TO weer gaan helpen met haar zoektocht?

Ik ben zelf voor de A-serie van Samsung gegaan, gaan nu alweer 3 jaar mee zonder problemen (A5 2016). Destijds 290 euro voor betaald. Nog steeds erg tevreden mee en kan dezelfde dingen jij noemt TO. Als je een nieuwe uit deze serie neemt zal het nog wel mooier en innovatiever zijn.

Het zal allemaal wel minder zijn dan een dure iPhone, maar ik heb er het geld niet voor over en deze werkt prima voor mij.
Lacuba schreef:
24-05-2019 19:23
Waarom klinkt dit als: ja, ik drink drie flessen wijn per dag, maar ik functioneer prima, en dus nee hoor, heeft NIKS met een verslaving te maken. Dat heet ontkenningsgedrag.

Kijk om je heen. De halve wereld zit de godganse dag met dat mobieltje in zijn handen, er zijn inmiddels bijzonder veel gevallen van ernstige verslaving aan dat mobieltje bekend. Net zo goed als een roker de drang voelt elke tien minuten een sigaret te pakken, dezelfde drang voelen veel mensen om elke 10 minuten dat mobieltje te pakken en te checken of er zomaar nog berichtjes zijn, of om er andere dingen mee te doen. Ze kunnen nog geen minuut zonder dat ding, laat staan een dag. Ook als ze het niet nodig hebben voor belangrijke berichten over zieke ouders of schoolgaande kinderen, of andere redenen waarom je constante bereikbaarheid zou willen. Het is gewoon de verslaving van deze tijd. Kan je ontkennen (dat doen alle verslaafden), maar lees de literatuur er maar op na.
De literatuur is mij bekend. En verslaafd aan een mobiel, nee. Gewoon een fijn en handig hulpmiddel.
Maar inderdaad voor TO weer naar het onderwerp....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven