Zwanger worden met clomid

14-06-2018 17:05 1730 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey iedereen,

Ik wilde eventjes een topic openen voor dames die zwanger proberen te worden met clomid. Ik weet dat er al heel wat groepen bestaan en soms zijn die dan zeer groot. Het kan wel gezellig zijn met een beknopter groepje. Dus al diegene die mee willen schrijven welkom!

Ik ben in mijn 2de ronde met clomid 50mg. Ik doe enkel folikelmetingen. Geen iui of geen bloedafname om te zien of er een ovulatie is gebeurd. Ik ben gestart in september 2017.
@kiml spannend. Ik heb echt goede hoop voor jou❤ hou ons op de hoogte en geniet van je vakantie
Ik heb af en aan nog lichte menstruatie achtige pijn/krampen. Meer een zeurderig gevoel in mijn onderbuik en rug.. met opstaan heb ik nu een paar keer steekjes gehad
Verschilt erg per dag. Heb (nog) niet echt kwaaltjes

Vandaag nog een keer getest met de clear blue met weken indicatie.
Gaf keurig zwanger, 3+ aan.
Dat komt overeen met 5+ weken zwangerschap omdat de test de bonus weken niet meetelt
mvh hoe waa de echo! Hopelijk goed nieuws en een mooi kloppend hartje gezien!

arctic wat fijn dat je je nog zo goed voelt! Hopelijk blijft het ook zo! Die menstruatie achtige kramen herken ik nu ook!
Life is a party to be thrown
De echo was goed! Mooi hartje zien kloppen maar liet zich nog niet horen dus hopelijk over 3 weken horen we hem ook :) super fijn om te zien! Maak me nog steeds wel wat ongerust omdat de klachten per dag erg verschillen. Zoals de pijn in de borsten en de afscheiding zijn echt erg verschillend en wanneer iets minder wordt betrap ik mezelf erop dat ik weer angst heb. Maargoed de gyneacoloog zei ook het is niet gek.. ik heb zo'n nare ervaring gehad met de miskraam en de ochtend voor de miskraam namen de verschijnselen ook af. Gelukkig is het vanavond weer wat meer! Stom he dat je gewoon hoopt dat je misselijk bent haha!
Ik ben morgen +- 7 weken dus zat ik toch goed met mijn eigen berekening.

@kiml super spannend! Ik heb goede hoop voor jullie! Wat zou dat een top vakantie zijn zeg!

@hardloop Dat wachten duurt zo lang he.. heb je al wat klachten of is het rustig?

@arctic fijn dat de clear blue het juiste aan gaf! :) hopen op een super echo aankomende week!
mvh oohh wat goed! Het zien van het hartje is al heel wat! Spannend om het over 3 weken ook te horen! Dan is de termijn echo denk ik?

Vandaag de test gekocht, 2 stuks🙈! Ga er morgenochtend 1 doen, dan ben ik 18dpo! Oohhh ik vind het zo spannend hahah
@kiml omg zo spannend !! Ik duim zo hard voor jou! ♥️
mvh wat fijn dat de echo goed was ❤

Kiml echt zo spannend
Nou meiden! Ik kon mezelf niet meer bedwingen en heb toch getest!

POSITIEF!!

OMG ik ben zo zo blij! Na 30sec was ie al positief dus hoe zwanger kan ik zijn! Yesss! Ik ben zo blij!
4 juni heb ik een afspraak bij mn arts, was om het verdere programm te doorspreken maar nu mag ze een echo maken! Ga denk ik maandag even bellen wat handig is!
kiml schreef:
25-05-2019 18:33
Nou meiden! Ik kon mezelf niet meer bedwingen en heb toch getest!

POSITIEF!!

OMG ik ben zo zo blij! Na 30sec was ie al positief dus hoe zwanger kan ik zijn! Yesss! Ik ben zo blij!
4 juni heb ik een afspraak bij mn arts, was om het verdere programm te doorspreken maar nu mag ze een echo maken! Ga denk ik maandag even bellen wat handig is!
Jaaah ik wist het gewoon
Gefeliciteerd meid, wat een bijzondere vakantie is dit nu voor jullie❤❤❤
@Mvh, wat fijn dat jullie het hartje hebben zien kloppen. Hopelijk over 3 weken horen jullie het ook :)

@Kiml, Woehoeee! Kon ook bijna niet anders op 18dpo, gefeliciteerd meis!

Ik hoop dat ik binnenkort mag aansluiten, vandaag 11dpo nog geen bruin bloed gezien. Nog steeds gevoelige tepels.
@kiml jaaaa gefeliciteerd! :hug: wat een topvakantie voor jullie!! Geniet ervan!
Dank meiden! Oh zo blij! Dit is een hele vruchtbare ronde geweest, zoveel zwangere!
Plekje naast mij is vrij hoor hardloop ik hou em voor je warm tot volgende week!
Hele bijzondere vakantie! En teveel overeenkomsten met de zwangerschap van onze zoon! Ook na 14 maanden proberen, tussen afspraken in in het zhuis en getest in een hotel!
kiml schreef:
25-05-2019 20:02
Dank meiden! Oh zo blij! Dit is een hele vruchtbare ronde geweest, zoveel zwangere!
Plekje naast mij is vrij hoor hardloop ik hou em voor je warm tot volgende week!
Hele bijzondere vakantie! En teveel overeenkomsten met de zwangerschap van onze zoon! Ook na 14 maanden proberen, tussen afspraken in in het zhuis en getest in een hotel!
Wauw dat is echt toevallig
14 maanden wik niemand wachten,,maar dat valt nog mee. Voor ons is het dik negentien maanden geweest.
Ik vind het wel heel spannend en ben ergens ook een beetje bang dat net misschien fout gaat

Ik help ik ieder geval mee het plekje voor hardloop warm te houden.
@kiml ik had het echt al gedacht! Ben superblij voor jullie! Het is hier idd vruchtbare maand! Nu nog duimen voor de rest! Zo leuk!!
Wat zei je man?
Sparky2018 schreef:
25-05-2019 21:23
@kiml ik had het echt al gedacht! Ben superblij voor jullie! Het is hier idd vruchtbare maand! Nu nog duimen voor de rest! Zo leuk!!
Wat zei je man?
Ja ook heel blij natuurlijk!

arctic niemand wil langer dan 1 maand wachten! Ik denk dat het traject voor ons allen even zwaar is, ongeacht hoelang je er al in zit! Tegenslag op tegenslag, teleurstelling, verdriet, behandelingen die niet aanslaan, noem het maar op!
kiml schreef:
25-05-2019 23:23
Ja ook heel blij natuurlijk!

arctic niemand wil langer dan 1 maand wachten! Ik denk dat het traject voor ons allen even zwaar is, ongeacht hoelang je er al in zit! Tegenslag op tegenslag, teleurstelling, verdriet, behandelingen die niet aanslaan, noem het maar op!
Ik bedoelde het ook helemaal niet verkeerd.
Het is inderdaad überhaupt al naar genoeg dat je aan zo'n traject moet beginnen. Daar kunnen wij allemaal over meepraten
Nou meiden, lief dat jullie een plekje vrij houden. Maar vandaag op 12dpo getest en omo wit :cry:

Maar ook nog geen bruin verlies, terwijl ik dat de vorige ronde al wel had. Nu maar weer afwachten...
Hardloopstudentje schreef:
26-05-2019 07:51
Nou meiden, lief dat jullie een plekje vrij houden. Maar vandaag op 12dpo getest en omo wit :cry:

Maar ook nog geen bruin verlies, terwijl ik dat de vorige ronde al wel had. Nu maar weer afwachten...
12 dpo ia nog vroeg, maar ik kan mij ook voorstellen dat zo'n witte test klote is
Sterkte meid
Jaa Kim gefeliciteerd wat leuk!! En hoe fijn en bijzonder om daar samen op je vakantie achter te komen. :heart:

@hardloop ik hoop zoo hard voor je dat het gewoon iets te vroeg was. Blijf voor je duimen!

Hier zit ik er een beetje doorheen. Gelukkig morgen naar het ziekenhuis. Het wachten is een ding, maar ik voel me zo slecht. Enorm moe en dat lijkt met de dag erger te worden. Morgen dag 42 dus zal weer met provera moeten starten. En dat vind ik het engst, daar kreeg ik vorige keer gigantische oorsuizen van.

Hoop stiekem dat spuiten en inseminatie al bespreekbaar zijn, maar vrees dat ik eerst nog 150 mg moet proberen.

Ondertussen wel volop aan de supplementen, krijg alleen die visolie capsules niet weg :facepalm: ben daar zo slecht in.
Hardloopstudentje schreef:
26-05-2019 07:51

Ohnee meiske! 12dpo is idd nog vroeg! Hcg verdubbelt per dag dus wie weer over 2/4 dagen! Witte testen zijn zo K**!

Ppffff bacon voor jou valt het ook niet mee! Bizar dat je nog niet ongesteld bent geworden! Al wel getest toch? Maak het spuiten inderdaad bespreekbaar! Clomid lijkt inderdaad niet te werken voor jou! Sterkte!
@bacon Pff wat rot zeg! Bespreek inderdaad je wensen misschien dat ze bereid zijn om mee te werken! Hopelijk krijg je die vervelende oorsuizen niet nog eens!

@hardloop 12dpo is zo vroeg.. sommigen testen pas positief na NOD dus het kan nog! Ik duim voor je!!
Op de echo niets te zien. Wat opvallend was is dat ik wel heel goed dik baarmoederslijmvlies had, wat ergens zou kunnen wijzen op een beginnende zwangerschap, maar daar gaan we niet van uit. Verder geen eitjes te zien.

Dus toch maar weer provera. Ik kon kiezen 2 weken de pil of provera, dus ga het toch nog een keer proberen. Daarna op cd 1,2 of 3 bloed laten prikken om al mijn hormonen weer te dubbelchecken. Dan toch weer clomid 100 omdat hij bang is dat 150 te veel wordt. En mocht dit niet wederom niet aanslaan dan mag ik evt gaan spuiten als ik wil ipv de 150.

En over 8 a 9 dagen voor alle zekerheid er maar een test tegenaan gooien. Pfff nou maar meteen die provera erin gooien. Let the monster out.
Vanochtend beetje bruin bloedverlies. Nog niet heel donker maar duidelijk bruin. Dus ik denk dat menstruatie er aan komt. Aan de ene kant enorm balen, aan de andere kant lijkt me lijf het dan wel normaler op te pakken nu bruin verlies pas op 14dpo begint. 

Hopelijk dan wel gewoon morgen of overmorgen echt ongesteld, niet dat dit dan ineens langer op zich laat wachten. Maar als dat wel gewoon zo is, dan is mijn lijf dus toch beter af bij minder koolhydraten, en daar word ik dan wel weer blij van. Dat ik zelf ook iets kan doen  Wel benieuwd wat het ziekenhuis wilt gaan doen met medicatie, weer gewoon 100 mg met kans op weer 3 of naar 50 mg met kans dat er niks gebeurd.
@bacon jeetje wat een gedoe zeg. Hoe kunnen ze nu uitsluiten dat het toch geen beginnende zwangerschap is? Hebben die medicijnen daar nog invloed op?
Als je over wil op spuiten dan zou ik dan aankaarten bij je gynaecoloog. Ik vond het spuiten iets meer gedoe, maar qua bijwerkingen een verademing in vergelijk met clomid

@hardloop jammer van je menstruatie, maar wel positief dat je cyclus zich kijkt te herstellen. Mag in vragen wat jij dan nu ongeveer eet op een dag?
Ik heb niet geprobeerd te minderen net koolhydraten, maar dat vond ik best lastig Hahaha
@Artic, ik eet ongeveer 50 a 75 gram koolhydraten op een dag. Dat betekend dat ik brood, aardappels, pasta e.d. laat staan. Maar wel koolhydraatarm brood of speciale crackers eet. Veel groente, rood fruit, kaas, vis, vlees, eieren. Eigenlijk mag je juist heel veel wel. En ik hou van hartig dus dat is een voordeel. 1x in de week heb ik een cheatdag, dan mag ik van mezelf wat lekkers eten. Het is heel goed vol te houden, veel meer energie ook :)

Het enige is dat stel dat ik zwanger word, moet ik er mee stoppen en dan heb je kans dat je wel sneller aankomt. Maarja, dat neem ik dan maar voor lief, haha.
Eerste echo gehad vanmorgen. Alles is goed voor de termijn. Rond de zes weken nu
Vruchtje lag heel diep en wilde niet super duidelijk op de foto, maar wel duidelijk een hartje zien kloppen vandaag.
Volgende week donderdag mogen we nog een keer terugkomen om te kijken of we meer kunnen zien en de termijnecho staat gepland op 3 juli samen met een afspraak met mijn behandeld gynaecoloog Allemaal nog via de fertiliteit afdeling
Voor nu heel erg blij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven