Ervaringen teunisbloem olie

27-05-2019 16:00 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,
Sinds vorige week maandag slik ik 2 x per dag teunisbloem olie capsules. Dit omdat ik in december gestopt ben met de pil en mijn laatste menstruatie 14 februari was. Alweer een tijd geleden dus..
En de kans om zwanger te raken is op dit moment dus nihil..

Sinds afgelopen woensdag heb ik erg veel last van menstruatie pijn in mijn onderbuik en onderrug, maar nog steeds geen menstruatie! Ik heb ook geen idee of de capsules voor deze pijn zorgt en dat de menstruatie er aan zit te komen?
Wat zijn jullie ervaringen met teunisbloem olie?

Liefs XOXO
heb je al een zwangerschapstest gedaan?

misschien voor de zekerheid maar even stoppen met de teunisbloemolie trouwens...
Lorem Ipsum
Waarom slik je teunisbloemolie?
Ik dacht dat je teunisbloemolie maar tot je ovulatie mocht slikken? Dus van je menstruatie tot ovulatie en dan daarna niet meer tot je weer ongesteld wordt?

Geen ervaringen mee overigens
Waarom nu al iets slikken i.p.v. je lijf even de kans geven en wanneer het dan niet spontaan komt naar je ha?
Girafjes schreef:
27-05-2019 16:31
Ik dacht dat je teunisbloemolie maar tot je ovulatie mocht slikken? Dus van je menstruatie tot ovulatie en dan daarna niet meer tot je weer ongesteld wordt?

ja klopt

waarom ben je die teunisbloemolie gaan slikken TO? Ik zou er even mee stoppen, het doet blijkbaar niet veel voor je.
Girafjes schreef:
27-05-2019 16:31

Dat heb ik ook gelezen, maar omdat er geen menstruatie en ovulatie is, dacht ik dat het de menstruatie wat zou kunnen opwekken en daardoor regelmaat zou kunnen krijgen!
karin6789 schreef:
27-05-2019 16:16
Waarom slik je teunisbloemolie?
Om mijn menstruatie op gang te krijgen en daar regelmaat in te krijgen, maar volgens mij is het beter om er mee te stoppen wat ik zo lees uit de reacties.
Pinda-Kaas schreef:
27-05-2019 17:03
ja klopt

waarom ben je die teunisbloemolie gaan slikken TO? Ik zou er even mee stoppen, het doet blijkbaar niet veel voor je.
Dat doet het sowieso niet.
drominique schreef:
27-05-2019 16:36
Waarom nu al iets slikken i.p.v. je lijf even de kans geven en wanneer het dan niet spontaan komt naar je ha?
Begrijp ik volkomen, maar het frustreert me zo dat de menstruatie helemaal uitblijft, ipv dat het onregelmatig is.. maar ik zal echt geduld moeten hebben denk ik! Ik ben vandaag nog bij de HA geweest en zij adviseerde me om er voor nu mee te stoppen, en kijken hoe het dan gaat en of de pijnen dan wegtrekken.
@TO ik zou inderdaad stoppen en het aankijken. Wellicht kun je je voeding wat aanpassen? Zo kunnen o.a. suikers en sojaproducten je cyclus enorm beïnvloeden. Sinds ik mijn eet- en beweegpatroon heb aangepast ben ik super regelmatig ongesteld.
Lucifer2018 schreef:
27-05-2019 17:43
Dat doet het sowieso niet.
nee, maar ik probeerde het aardig te zeggen.
el-inwonderland schreef:
27-05-2019 17:41
Dat heb ik ook gelezen, maar omdat er geen menstruatie en ovulatie is, dacht ik dat het de menstruatie wat zou kunnen opwekken en daardoor regelmaat zou kunnen krijgen!
Je hebt natuurlijk eerst een ovulatie en dan pas een menstruatie. Heb je ovulatietesten gedaan? En/of een zwangerschapstest?
Later is nu
hoe oud ben je El?
Girafjes schreef:
27-05-2019 17:49
@TO ik zou inderdaad stoppen en het aankijken. Wellicht kun je je voeding wat aanpassen? Zo kunnen o.a. suikers en sojaproducten je cyclus enorm beïnvloeden. Sinds ik mijn eet- en beweegpatroon heb aangepast ben ik super regelmatig ongesteld.
Dankjewel!! Is het proberen waard!
drominique schreef:
27-05-2019 18:17
hoe oud ben je El?
Ik ben 26!
Dreamer schreef:
27-05-2019 18:06
Je hebt natuurlijk eerst een ovulatie en dan pas een menstruatie. Heb je ovulatietesten gedaan? En/of een zwangerschapstest?
Klopt! Nee ik heb geen ovulatietesten gedaan, wel zwangerschapstesten, maar dat is inmiddels al even gelegen!
Heb wel gedacht aan ovulatietesten, maar weet niet wanneer ik die het beste kan doen
Ik heb een tijdje teunisbloemolie geslikt omdat het zou moeten helpen met de stabilisering van je hormoonhuishouding, deed het in de hoop dat het wat voor mijn acné zou doen. Kan niet zeggen dat ik iets gemerkt heb, ik slikte die van de Kruidvat één keer per dag voor ongeveer 5 maanden.

Heb overigens niet gehoord dat je het alleen vóór de ovulatie mag slikken, er zijn namelijk ook mensen die het juist erna slikken om het aantal dagen van ovulatie tot menstruatie te verhogen. Had bij mij trouwens daarop ook geen invloed, mijn hele cyclus bleef stabiel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven