bali, tips
vrijdag 20 maart 2009 om 09:57
wij vertrekken 4 mei naar bali voor 17 dagen/14 nachten, wij hebben een simpele accomodatie in sanur. vanuit daar willen we excursies gaan doen.
kunnen jullie een leuke excursie aanraden of iets wat echt heel gaaf is?
zijn er verder nog tips die handig zijn voor op bali, in het vliegtuig etc?
mag je er trouwens wc papier door het toilet spoelen of niet? dit mag namelijk niet in alle landen.
kunnen jullie een leuke excursie aanraden of iets wat echt heel gaaf is?
zijn er verder nog tips die handig zijn voor op bali, in het vliegtuig etc?
mag je er trouwens wc papier door het toilet spoelen of niet? dit mag namelijk niet in alle landen.
vrijdag 27 maart 2009 om 09:30
Ik was zelf met een visum dat ik al in NL aangevraagd had, dus was even vergeten dat je inderdaad 25 dollar nodig hebt voor visum. Je mag uiteraard ook in rupiah betalen. En dat kaartje verliezen is inderdaad een RAMP, daar moet je geld op letten. Ik heb het vast geniet in mijn paspoort, dat is het handigste. Maar verder hoef je geen geld mee te nemen om te betalen voor hotels, eten etc. want pinnen is daar heel makkelijk, dat bedoelde ik eigenlijk in mijn vorige post te zeggen. Have fun!!
vrijdag 27 maart 2009 om 13:12
Ik zou toch voor dollars gaan hoor. De koers van de rupiah wisselt iedere dag bovendien vraag ik me af of je makkelijk rupiah's kunt krijgen aangezien het verboden is om rupiah's het land weer mee uit te krijgen. Voor je visum 25 dollar paraat hebben is echt het makkelijkst denk ik.
Ik ben nog geen eens 2 weken terug en zou zo morgen weer gaan als het kon....
Ik ben nog geen eens 2 weken terug en zou zo morgen weer gaan als het kon....
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
zaterdag 4 april 2009 om 12:41
Ik ben afgelopen Augustus op huwelijksreis geweest in Bali.
En heb er geen seconde spijt van gehad.
Wij mochten gewoon met wc papier door spoelen.
Dus ik neem aan dat dat overal wel zo is.
Wat betreft je visum wij konden daar gewoon betalen met euro's.
volgens mij waren wij iets van €20 per visum kwijt.
Maar ik weet het niet helemaal zeker meer.
iig heel veel plezier
En heb er geen seconde spijt van gehad.
Wat betreft je visum wij konden daar gewoon betalen met euro's.
volgens mij waren wij iets van €20 per visum kwijt.
Maar ik weet het niet helemaal zeker meer.
iig heel veel plezier
zaterdag 4 april 2009 om 12:47
quote:tara_28 schreef op 04 april 2009 @ 12:41:
Wat gaaf dat je daar getrouwd bent!
In de wat luxere hotels kan het vaak wel, het doorspoelen van het toiletpapier, althans: gebeurt het. De riolering is er helemaal niet op aangepast (want papier zorgt voor verstoppingen) en in Kuta/Legian meurt het dan overdag op straat (niet bij het strand) ook flink naar riool. Qua spoelkracht van de wc lukt het wel, zeg maar. In de grote discotheken in Kuta is de wc om 1 uur 's nachts defect: spoelt niet meer door, wc papier op.. Als je in een homestay (bij mensen thuis) o.i.d. verblijft, wordt vaak ook aangegeven dat je het papier even in het prullenbakje moet doen. Zelf vind ik dit geen probleem en weerhoud zoiets als wc papier mij er niet van naar een land te gaan als Indonesië.
Wat gaaf dat je daar getrouwd bent!
In de wat luxere hotels kan het vaak wel, het doorspoelen van het toiletpapier, althans: gebeurt het. De riolering is er helemaal niet op aangepast (want papier zorgt voor verstoppingen) en in Kuta/Legian meurt het dan overdag op straat (niet bij het strand) ook flink naar riool. Qua spoelkracht van de wc lukt het wel, zeg maar. In de grote discotheken in Kuta is de wc om 1 uur 's nachts defect: spoelt niet meer door, wc papier op.. Als je in een homestay (bij mensen thuis) o.i.d. verblijft, wordt vaak ook aangegeven dat je het papier even in het prullenbakje moet doen. Zelf vind ik dit geen probleem en weerhoud zoiets als wc papier mij er niet van naar een land te gaan als Indonesië.
zaterdag 4 april 2009 om 15:49
zaterdag 4 april 2009 om 20:41
zaterdag 4 april 2009 om 23:20
Het wc papier kun je gewoon doorspoelen(tenminste wel op de plekken waar ik ben geweest)maar ik weet het kan weleens fout gaan met doorspoelen maar dat is in zoveel landen.
En nogmaals ik zou wel dolllars meenemen..iemand schreef waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? nou even je euro's omwisselen is ook niet moeilijk hoor..
En nogmaals ik zou wel dolllars meenemen..iemand schreef waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? nou even je euro's omwisselen is ook niet moeilijk hoor..
zondag 5 juli 2009 om 20:45
Hoi,
Even geuped hoor! Vind het een beetje onzinnig om een heel nieuw topic voor deze vraag ana te maken.
Ik ga in september 17 dagen naar Bali met een vriendin. Hier op het forum heb ik gelezen dat je een visum nodig hebt, dat je in Nederland kan halen of op het vliegveld in Bali. Ik heb nu een discussie met die vriendin waar het visum nu te halen. Zij is bang dat het niet goed loopt, waaroor we puntje bij paaltje het land niet in kunnen. Ik ben daar niet zo bang voor. Mij lijkt het juist een stuk makkelijker. Hoe makkelijk kom je daar aan een visum en hoe lang duurt het ongeveer?
Even geuped hoor! Vind het een beetje onzinnig om een heel nieuw topic voor deze vraag ana te maken.
Ik ga in september 17 dagen naar Bali met een vriendin. Hier op het forum heb ik gelezen dat je een visum nodig hebt, dat je in Nederland kan halen of op het vliegveld in Bali. Ik heb nu een discussie met die vriendin waar het visum nu te halen. Zij is bang dat het niet goed loopt, waaroor we puntje bij paaltje het land niet in kunnen. Ik ben daar niet zo bang voor. Mij lijkt het juist een stuk makkelijker. Hoe makkelijk kom je daar aan een visum en hoe lang duurt het ongeveer?
maandag 13 juli 2009 om 05:28
Als je aankomt op het vliegveld in Denpasar, kun je als toerist een visum kópen. Tenzij je langer wilt blijven dan drie maanden, is dat de standaardprocedure. Dit visum kan in Dollars betaald worden.
Kans dat er iets mis gaat is minimaal: dit gaat voor hun de hele dag door en zolang je betaalt is er niets aan de hand.
Heel veel plezier op Bali!
Kans dat er iets mis gaat is minimaal: dit gaat voor hun de hele dag door en zolang je betaalt is er niets aan de hand.
Heel veel plezier op Bali!
dinsdag 1 maart 2011 om 13:36
Zoals ik al eerder heb geschreven (oude nick Ellebel) kan je overal pinnen, dat is geen probleem. Je kan je creditcard vaak alleen in luxe bars en hotels gebruiken. Pin zoveel mogelijk in één keer (1 miljoen, 1.2 miljoen (geeft de automaat niet als optie, kan je zelf intoetsen) en sommige ATM's 2 miljoen rupiah), want je betaald aan jouw NLse bank een bedrag voor elke keer dat je geld opneemt buiten de EU.
Ik weet bijna 100% zeker dat je je visum in euro's kan betalen, volgens mij heb ik dat toen nl ook gedaan. Kost 20 of 25 euro.
Ik weet bijna 100% zeker dat je je visum in euro's kan betalen, volgens mij heb ik dat toen nl ook gedaan. Kost 20 of 25 euro.
dinsdag 1 maart 2011 om 14:48
Op WC papier doorspoelen staat 20 jaar gevangenis straf, meen ik te hebben gehoord, daarentegen mag je tot 10,000 USDollar het land invoeren en uitvoeren van Indonesisch geld is ook geen probleem tot de waarde van een paar duizen dollar (US).
Mbt het visum, je kan in vrijwel alle valuta betalen, dat hebben ze veel liever want daar verdienen ze persoonlijk wat aan, want met de koers wordt gerommeld, maar je betaald hooguit 2 Euro te veel (per persoon).
Mbt het visum, je kan in vrijwel alle valuta betalen, dat hebben ze veel liever want daar verdienen ze persoonlijk wat aan, want met de koers wordt gerommeld, maar je betaald hooguit 2 Euro te veel (per persoon).
woensdag 5 oktober 2011 om 09:49
Wat een goeie tips staan hier bij!
Of je WC papier kunt/mag doorspoelen of niet is wel de laatste vraag die in mij opkomt voordat ik naar een bestemming ga... grappig dat er hier zoveel over wordt geschreven.
Toch nog een vraag: ik ben van plan alleen als vrouw daar naar toe te gaan. Wie heeft daar ervaring mee?
En is het stopcontact daar hetzelfde als hier in NL? Qua voltage en passende stekkers.
Of je WC papier kunt/mag doorspoelen of niet is wel de laatste vraag die in mij opkomt voordat ik naar een bestemming ga... grappig dat er hier zoveel over wordt geschreven.
Toch nog een vraag: ik ben van plan alleen als vrouw daar naar toe te gaan. Wie heeft daar ervaring mee?
En is het stopcontact daar hetzelfde als hier in NL? Qua voltage en passende stekkers.
woensdag 5 oktober 2011 om 11:01
Yup, als vrouw alleen door meerdere eilanden van Indonesië gecrosst, pas de probleme Je bent alleen af en toe een bezienswaardigheid, maar niet op Bali hoor, daar komen heel veel toeristen en zijn ze wel wat gewend. Stopcontact: goede vraag, dat is nou echt handig om te weten! En het goede nieuws is dat ze er hetzelfde stopcontact hebben als bij ons én ook 220 volt. Je kan dus zonder problemen je apparatuur aansluiten, alleen wisselt het voltage af en toe wel, wat slecht kan zijn voor je apparatuur, dus laat opladers etc er niet langer inzitten dan noodzakelijk. Wanneer ga je?
woensdag 5 oktober 2011 om 11:19
Thanks Super!
Ik ga eind van deze maand en dan voor 2 weken. Beetje kort, maar als het naar meer smaakt (en volgens mij gaat dat wel gebeuren
), dan plan ik volgende keer wat langer in.
Op zich klinkt de dag een chauffeur inhuren als prettige optie, maar in je eentje is het misschien beter om losse taxi's te bestellen als je ergens naar toe wilt. Hoe heb jij je voornamelijk verplaatst op de eilanden?
Ik ga eind van deze maand en dan voor 2 weken. Beetje kort, maar als het naar meer smaakt (en volgens mij gaat dat wel gebeuren
Op zich klinkt de dag een chauffeur inhuren als prettige optie, maar in je eentje is het misschien beter om losse taxi's te bestellen als je ergens naar toe wilt. Hoe heb jij je voornamelijk verplaatst op de eilanden?
woensdag 5 oktober 2011 om 12:30
Een enkele keer een dagtochtje geboekt, waarbij je met 4-6 mensen in een grote auto (soort busje) de hele dag wordt rondgereden. Verder ov (bussen) en scooter gehuurd. Oja en hele kleine stukjes met de taxi (kost geen drol, neem wel een Blue Bird taxi en rijd op meter. Het Indonesische woord voor meter is gewoon meter, dus dat snappen ze meteen! ) Echt een privé chaffeur zat er gezien mijn beperkte budget niet in helaas, maar dat kan inderdaad een goed idee zijn, helemaal als je de auto met een paar andere mensen huurt en dan dus de kosten deelt. Twee weken is genoeg op Bali hoor! Het eiland is niet zo groot.