Contact gezin

30-05-2019 01:11 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_383888 wijzigde dit bericht op 22-08-2019 13:41
Reden: -
0.00% gewijzigd
Belg007 schreef:
30-05-2019 10:56
Zijn wij de enige familie die het contact ook écht opsplitsen?

Ik bel met mijn moeder, mijn zus, ...

Hij belt met zijn moeder, zijn broer, zijn zus, ...

Als bijvoorbeeld mijn schoonmoeder belt en man is thuis krijgt hij de telefoon.
Als ie niet thuis is belt schoonmoeder later maar terug.

Zelfde dus met "mijn kant".

Ik weet bijvoorbeeld het telefoonnummer van mijn schoonmoeder niet eens, want ik bel haar nooit. Mijn man kan het dan weer zo opdreunen en in 3 seconden intikken op de telefoon.
Maar kent dan weer het telefoonnummer van zijn schoonouders of mijn zus niet.

(Aan apps doen we niet want geen smartphone. Net zoals 3/4de van de familie.)

Dat is dan het verschil.

In Nederland heeft bijna iedereen wel whatsapp. :-D Misschien niet iedereen. Maar wel bijna iedereen.

Dus ja, je bent heel bijzonder.
Belg007 schreef:
Ik bel wel met m'n schoonmoeder maar m'n man belt niet met mijn moeder :) ik dan weer nooit met m'n schoonvader maar man heeft wel eens contact met mijn vader (over voetbal)
Belg007 schreef:
Ik bel niet met mijn schoonfamilie, waarom zou ik?

Aan de andere kant appt mijn man wel eens met mijn familie als er iets te vragen valt en hij heeft zijn telefoon wel bij de hand en ik niet. Hij wordt ook wel toegevoegd in emails en apps van mijn kant van de familie, maar die komen niet voor of ik weet er niets van, aan zijn kant van de familie.
Lucifer2018 schreef:
30-05-2019 10:58
Ik snap die hele 'dan heb je een vrij weekend' redenatie niet, dat is alles.

:high5:
Ik vind het juist leuk om wat te doen te hebben.

Schoonzus is ook zo, die brengt op vrijdag alvast een moederdag cadeautje zodat ze het weekend verder vrij heeft. Wat moet je met al die vrije weekenden? Ik zou zeggen; spreek iets af!
Andersom schreef:
30-05-2019 11:12
:high5:
Ik vind het juist leuk om wat te doen te hebben.

Schoonzus is ook zo, die brengt op vrijdag alvast een moederdag cadeautje zodat ze het weekend verder vrij heeft. Wat moet je met al die vrije weekenden? Ik zou zeggen; spreek iets af!

Die highfive kan je achterwege laten. :biggrin: :biggrin: Ik heb zat te doen elk weekend dus dat is sowieso niet aan de orde.

Wij gaan maar 1x per maand/2 maanden, soms zelfs 3 maanden echt naar ouders of schoonouders ( beiden niet in dezelfde regio wonend) en dat hou ik graag zo.
En zij ook. Ze hebben het zelf hartstikke druk ...als ze al in Nederland/thuis zijn. :-D :-D

Ik bedoelde meer dat er blijkbaar een wekelijkse eetafspraak moet zijn om onder de weekendverplichting mbt ouders en schoonouders uit te komen. Er moet dus elke week afgesproken worden als ik dat goed begrijp?
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 30-05-2019 11:17
6.90% gewijzigd
Belg007 schreef:

Soms loopt het wel zo, maar het is geen keiharde afspraak. Dat zou ik niet snappen, na ruim dertig jaar zijn schoonouders echt wel een deel van mijn leven geworden.
Lucifer2018 schreef:
30-05-2019 10:58
Ik snap die hele 'dan heb je een vrij weekend' redenatie niet, dat is alles.
Ik ken heel veel mensen met familieverplichtingen in het weekend.
Gatinmijnsok schreef:
30-05-2019 11:18
Oma aan man's kant leeft nog en daar komt het gezin elke zondag koffie drinken. Vroeger met alle kleinkinderen mee, nu komen de kleinkinderen minder vaak. Maar m'n schoonouders gaan elke zondagochtend langs. Eerst naar haar moeder, dan door naar zijn moeder.
Gatinmijnsok schreef:
30-05-2019 11:18
Dat doe je toch zelf? Dat 'koop' je dan af met een wekelijks etentje op een andere dag?

Waarom niet gewoon gaan als je wil en kan en niet gaan als je niet wil of niet kan? En dan 2 kanten op?

Ik snap dat verplichte karakter niet. Als je het leuk vind, heerlijk, zat mensen vinden hun familie super gezellig en doen dat uitzich zelf . Maar dan is het dus geen verplichting.
Daar heb ik dus niet over.

Maar als je het een verplichting vind en je weekend wel eens vrij wil hebben.. moet die verplichting verschoven worden? Elke week ook.

Ipv dat het gewoon niet gebeurt die week omdat jij of je ouders wat anders te doen hebben.

Maar goed ik ben anders opgevoed mbt die verplichtingen, daar deden mijn ouders al niet aan mee bij hun ouders. Ze hebben zelf ook nog drukke levens en 2 werken er nog en zelfs in weekenden soms. Veel vakantie en veel vriendenuitjes. Wonen niet in dezelfde regio.

Beetje net als ons. Druk gezin, sport, zwemles, kinderen die zelf ook dingen willen doen en afspreken, onregelmatig werken ook weekenden ect..

Dus mijn kijk erop zal wel wat anders zijn.
Lucifer2018 schreef:
30-05-2019 11:26

Maar goed ik ben anders opgevoed mbt die verplichtingen, daar deden mijn ouders al niet aan mee bij hun ouders. Ze hebben zelf ook nog drukke levens en 2 werken er nog en zelfs in weekenden soms. Veel vakantie en veel vriendenuitjes. Wonen niet in dezelfde regio.

Beetje net als ons. Druk gezin, sport, zwemles, kinderen die zelf ook dingen willen doen en afspreken, onregelmatig werken ook weekenden ect..

Dus mijn kijk erop zal wel wat anders zijn.
Ik denk dat het veel uitmaakt hoe je eigen ouders er mee omgingen inderdaad. De ouders van mijn ouders woonden heel ver uit de buurt. Of ze zelf iets te doen hadden is me als kind niet opgevallen, maar ik neem aan dat ze zichzelf prima konden vermaken in het weekend.

Zelf hadden we als kind sport in het weekend en onze kinderen nu ook. Dat gaat voor.

Ik denk dat als mijn man iedere zondag verplicht bij moeder of oma op de koffie had gemoeten, we nooit getrouwd waren. Of hij was er dan mee gestopt omdat ik niet meeging, dat kan ook.
SallySpectra* schreef:
30-05-2019 09:57
Je vertelt zelf dat je broers uit huis zijn gegaan, dus wellicht heeft ze nu minder aanspraak en meer behoefte aan contact.
Ja dat denk ik dus ook. Je kan heus wel zelf verzinnen dat je moeder misschien nu minder aanspraak heeft en een beetje eenzaam is. En wat is het voor moeite om je even aan te passen aan deze behoefte en verder te kijken dan jezelf?
herfstappeltaart schreef:
30-05-2019 07:52
Broers en zussen ligt wat gecompliceerd hier. Sommigen zien we niet meer, anderen alleen met een verjaardag en met weer anderen doen we etentjes bij elkaar af en toe.

Onze kinderen zien we regelmatig. De een vaker als de ander (woont verder weg).We helpen ze ook (klussen, verbouwen). We hebben een familie-app en daarop is nog het meeste contact.
Gewoon onbenullige dingetjes als een foto van een hond die iets geks doet enzo :-D

Vooral niks verplichten is mijn motto, daar komt gedonder van :)
Jij lijkt me een lieve moeder en schoonmoeder!
Ttroeteltje schreef:
30-05-2019 15:40
Jij lijkt me een lieve moeder en schoonmoeder!

Wat lief , dankjewel :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven