Ik ben in shock: Zwanger!

30-03-2009 15:04 252 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat er anonieme fora bestaan, want de grond is zojuist onder mijn voeten weggeslagen...ik ben zwanger:S Totaal niet gepland en ik weet ook zo goed of het gewenst is...Ik zit volop in studiewerkzaamheden en woon veel te klein voor een kind erbij. Daarbij weet mijn partner het nog niet eens! Ik heb geen idee wat ik moet doen, ben er ziek van. Ik heb nog wel een mirena, deze zal zsm verwijderd moeten worden.

Vanavond maar mijn partner proberen te bereiken, deze zit nu in Antartica, of all places! Ik wil een borrel, maar of dat nu verstandig is...Heeft er iemand ervaring met ongeplande zwangerschappen? Ik ben ook nog eens jong..O help..
Is me idd al vaker opgevallen yam onwijs irritant vind ik het.

Wat doet elninjo in vredesnaam hier op de kinderpijler als ze toch nooit iets positiefs of iets van enige waarde te zeggen heeft.

Is er niet zoiets als een kinderhaters forum?

Volgens mij ben jij daar beter op je plaatst elninjoo
Wat hartverwarmend, bedankt voor jullie reacties!

Ik vind mijzelf jong, maar ik ben 'al' 27. Er gaat zoveel door m'n hoofd, ergens vind ik het nog moeilijker gezien mijn leeftijd, het is niet dat ik nog op de middelbare school zit. Wat betreft mijn studie, ik sta nu op het punt een enorme sprong in mijn carriere te maken. Ik durf met 100% zekerheid te zeggen dat mijn zwangerschap daar een negatieve invloed in gaat hebben.

Ik ben nu idd 5 weken zwanger. Ga morgen naar een collega om mij even te laten adviseren. En mijn partner inlichten, waar ik erg angstig voor ben. Het is waarschijnlijk psychisch, maar ik voel me toch zo labiel. Hopelijk kan ik mijn gedachten snel weer saneren en de juiste beslissing maken.

@: ik woon nu in een tweekamer appartement van 57 m2. Niet erg ruim te noemen..
Ik ben overigens ook tijdens mijn studie ongepland zwanger geraakt. Was wel een stuk jonger nog, 22.

En die carriere sprong? Hoe belangrijk is die? Kan dat over een jaar ook nog?
Maar ook niet heel klein....

Succes met je partner inlichten, misschien reageert hij wel heel anders dan je verwacht.
Theorie: Elninjoo is uit de tijd dat een abortus nog met een breinaald werd uitgevoerd en heeft derhalve een gaatje in haar hoofd.
Kan je verder alleen meegeven..

Zeker gezien je leeftijd.

Laat alles niet teveel van je carriere afhangen.

Tuurlijk studie en een goede baan zijn belangrijk maar je kan niet in de toekomst kijken.

Studie is maar een klein deel van je leven en kinderen een veel groter deel.

Veel succes met deze beslissing
lol bah did :D
In dit tijdsgewricht (crisis etc.) zou ik me niet te veel laten leiden door zaken als carriere; wat je vandaag beloofd wordt, kan morgen al weer anders zijn.

Veel praktische zaken zijn vaak wel te regelen hoor & studie ook!

( ik heb naast mijn werk een promotieonderzoek met succes uitgevoerd en heb in diezelfde periode 2 kinderen gekregen).
quote:didi schreef op 30 maart 2009 @ 15:30:

Theorie: Elninjoo is uit de tijd dat een abortus nog met een breinaald werd uitgevoerd en heeft derhalve een gaatje in haar hoofd.

Dus een procuct van een mislukte abortus?

AUW.
quote:didi schreef op 30 maart 2009 @ 15:34:

In dit tijdsgewricht (crisis etc.) zou ik me niet te veel laten leiden door zaken als carriere; wat je vandaag beloofd wordt, kan morgen al weer anders zijn.In deze crisistijd is het juist zinvol om 'ns goed te kijken naar je inkomsten voordat je eventueel aan 'n dure kostenpost begint...
TO zal hier helemaal zelf over moeten beslissen, samen met haar vriend. Niemand anders kan oordelen wat meeweegt bij de beslissing, leeftijd, carriere, studie, kinderwens, levensomstandigheden of watdanook. Dit is voor een ieder anders. Ik zou dan ook zo snel mogelijk met je partner contact zien te krijgen.

Iedereen valt hier wel over Elninjoo heen maar ik heb sommigen ook het VBOK zien noemen, ook niet echt een onbevooroordeelde organisatie. Heb nog eens een hele discussie gehad met een paar hele enge vrouwen van deze club.
quote:elninjoo schreef op 30 maart 2009 @ 15:35:

[...]

In deze crisistijd is het juist zinvol om 'ns goed te kijken naar je inkomsten voordat je eventueel aan 'n dure kostenpost begint...Waarom denken sommige mensen altijd dat een kind zo duur is?!
VBOK is zeker wél onbevooroordeeld.
En Elninjoo, ik stel deze vraag echt serieus en oprecht:

Jij hebt totaal niks met kinderen, waarom ben jij zo vaak op de kinderpijlert te vinden? Van mij mag je hoor, dus niet gaan piepen dat je vrij staat overal te komen, maar waarom?
Wij kennen je natuurlijk niet, dus het is moeilijk om te zeggen wat je moet doen; dat zul je toch echt (samen met je vriend) moeten beslissen.

27 is inderdaad helemaal niet jong om moeder te worden, als je nu 14 was, was de keuze misschien makkelijker, dat ben ik met je eens. Helaas zijn de feiten zoals ze zijn..

Heb je überhaubt een kinderwens? (in de toekomst), hoe goed/ stabiel is je relatie?

Een kind laten weghalen op basis van praktische dingen (een te kleine woning) lijkt mij niet de goede reden.

Slaap er vannacht (en de komende nachten) eens over... maak een lijstje met voors en tegens. Ook al was dit niet je planning, je hebt (als je ervoor kiest dit kind te houden) nog 8 maanden om alles op orde te krijgen!
quote:elninjoo schreef op 30 maart 2009 @ 15:35:

[...]

In deze crisistijd is het juist zinvol om 'ns goed te kijken naar je inkomsten voordat je eventueel aan 'n dure kostenpost begint...

1) een kind is geen kostenpost, maar een gezinslid

2) hoezo duur?

3) hoezo beginnen? Als deze zwangerschap goed mag verlopen komt er een mooi mensje. Het zou eerder een kwestie zijn van een "kostenpost" (=gezinslid) schrappen.
Wederom bedankt.

De kans op zwangerschap is erg klein met een Mirena, en het is idd nog maar de vraag of de vrucht het zal overleven bij het verwijderen ervan. Vaak treedt er een spontane arbortus op.

Mijn partner is AIOS en ik ook. Carrière is zeker niet het belangrijkste, maar ik heb ontzettend hard moeten vechten voor die baan en er heel veel voor opgegeven. Ik weet niet of het krijgen van een kind de teleurstelling van een gemiste carriere (hoewel dat natuurlijk betrekkelijk is) kan wegnemen. Of nog erger, ik het kind dat kwalijk ga nemen. Het zou zo welkom zijn, alleen nu niet. De wereld moet verzet worden als ik een kind een stabiele leefomgeving wil bieden. Financiën zijn niet eens echt het probleem.. En dat terwijl ik wel een kinderwens heb, alleen nu nog niet..
quote:milaatje schreef op 30 maart 2009 @ 15:27:

Wat hartverwarmend, bedankt voor jullie reacties!

Ik vind mijzelf jong, maar ik ben 'al' 27. Er gaat zoveel door m'n hoofd, ergens vind ik het nog moeilijker gezien mijn leeftijd, het is niet dat ik nog op de middelbare school zit. Wat betreft mijn studie, ik sta nu op het punt een enorme sprong in mijn carriere te maken. Ik durf met 100% zekerheid te zeggen dat mijn zwangerschap daar een negatieve invloed in gaat hebben.

Ik ben nu idd 5 weken zwanger. Ga morgen naar een collega om mij even te laten adviseren. En mijn partner inlichten, waar ik erg angstig voor ben. Het is waarschijnlijk psychisch, maar ik voel me toch zo labiel. Hopelijk kan ik mijn gedachten snel weer saneren en de juiste beslissing maken.

@: ik woon nu in een tweekamer appartement van 57 m2. Niet erg ruim te noemen..27 is toch niet zo heel jong? En misschien sta je nog wel versteld van de reactie van je partner. Voor wat betreft die enorme sprong in je carriere: wat doe je precies voor werk?
quote:didi schreef op 30 maart 2009 @ 15:30:

Hihihi....

@To; ik kan me goed voorstellen dat je er van geschrokken bent. Ik denk dat je gewoon even een tijdje rustig moet nadenken over vragen als 'wil ik kinderen, wil ik kinderen met deze man, wat zijn de mogelijkheden en wat de obstakels?'

En het allerbelangrijkste is denk ik het gevoel wat er diep van binnen bij je zit als je denkt aan een kindje dat nu in je buik zit.. Doe wat voor jou het beste is! Veel sterkte met het vertellen en de beslissing
Maar maar maar......
vbok is een prolife organisatie, hoezo onbevooroordeeld?
quote:fleurtje schreef op 30 maart 2009 @ 15:37:

En Elninjoo, ik stel deze vraag echt serieus en oprecht:

Jij hebt totaal niks met kinderen, waarom ben jij zo vaak op de kinderpijlert te vinden? Van mij mag je hoor, dus niet gaan piepen dat je vrij staat overal te komen, maar waarom?

Ik kom NIET op pijlers (behalve op reizen), ik klik simpelweg op de topics in de 10 laatste. Dat is voor mij gewoon leuk tijdverdrijf tussen het werken door. Dat er zoveel kindgerelateerde onderwerpen tussendoor komen ligt niet aan mij.

Bovendien, waarom hebben er zoveel mensen moeite met het feit dat er af en toe een reactie komt die niet direct het houden van 't kind promoot?
Hoi Milaatje,

Wat een schrik zeg.

Ik kan het me nog herinneren van vier jaar geleden toen mij hetzelfde overkwam. Ook spiraal en zwanger.. en nee, het 'kwam niet uit' want je hebt niet voor niks een spiraal.

Mijn advies is: Ga naar de huisarts, laat je doorverwijzen naar het ziekenhuis: de spiraal moet gelocaliseerd worden. In het ziekenhuis kunnen ze je verder helpen, ook oa met maatschappelijk werk. Laat je niet met alleen een echo naar huis sturen.

Bel je vriend en praat er samen over. Bel een vriend/vriendin die je vertrouwt of je ouders. Bekijk eens hoe je je studie kunt combineren met een kindje (opvang is bv. praktisch gratis als je een laag inkomen hebt).

Wij hebben gekozen voor het kindje. Het was geen makkelijke beslissing omdat je over iets moet beslissen waar je de gevolgen niet van kan overzien. Niet van abortus en niet van houden. Erg moeilijk, zo niet onmogelijk.

Sterkte.

Je kunt me altijd mailen (via Angel kun je m'n mailadres achterhalen)
Misschien een domme vraag maar wat is AIOS? *bloos*
Mosterd inmiddels zie ik. Zoals ik het dus lees is dus eigenljk alleen de woonruimte een probleem en zou je het financieel wel kunnen doen. Bovendien heb je het al heel ver geschopt, dus die carriere is er dus eigenlijk al.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven