Uitgerekend Januari 2020

13-05-2019 17:06 1050 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom! Kom gezellig kletsen en pas je eigen gegevens aan.

Naam: Januaribaby

Naam Leeftijd (+prtnr) Kindje UD Bijzonderheden
zorrodesnorro 25/27 1e 01-01 -
Togepi 28/29 1e 07-01 Goede Nipt test gehad, 19-08 de 20 wkn echo
SusieFlower nvt 1e* 08-01 MK 13 wk - vroeggeboorte 21 wk
Vlindertje93 26/36 1e 08-01
Frozen 33/30 1e 10-01 :heart:, 26/8 20 weken echo mk sept ‘18 / ma jan ‘19
Gordijn 31/33 3e 16-01
Blauwbosbesje 28 1e 19-01 08-08 geslachtsecho
Yunaaislynn 34/38 3e 20-01
Articfox1 28/37 1e 21-01 💙 zwanger d.m.v. ovulatie inductie -
30-08 20w echo
lemon pledge 34/33 1e 21-01 29-08 de 20 wkn echo
neliba 38/36 1e 22-01 Onder controle van gynaecoloog i.v.m. myoom en hoge bloeddruk, 23-08 controle + echo
Emili2004 33/34 1e 23-01 💙 zwanger d.m.v. iui,29-08 de 20 wkn echo
deb84 35/38 2e 23-01 💙 20 weken echo 04-09
Tinkeltje33 34/37 2e 25-01 :heart:, 29-07 echo
Unicorn123 32/30 1e 28-01 PCOS, zwanger dmv ovulatieinductie. MK 01-19
Winterstarr 31/30 1e 29-01 Mk feb ‘19, :heart:, 07-08 geslachtsecho
Knotje_ 30/29 2e 30-01 04-09 controle, 11-09 20 weken echo
Tante89 30/34 1e 31-01 Zwanger dmv iui, :heart:
:hug: Liefdesbaby
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:12
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
96.31% gewijzigd
Vlindertje93 schreef:
31-05-2019 16:56
@togepi: 7 buisjes😮 is dat normaal of heb je nog meer laten testen? Ik laat dat volgende week even doen bij de dokter.

Ik vanavond ook maar een broek bestellen, kijken of het lekker zit
Nee er wordt wel meer getest. Schildklier i.v.m. schildklier problemen van mijn vader, maar ook CMV? (als ik het goed onthouden heb en iets van de 5e ziekte) omdat ik in de kinderopvang werk en een verhoogd risico heb.
togepi wijzigde dit bericht op 31-05-2019 19:54
0.20% gewijzigd
Gefeliciteerd Gordijn met het kloppende hartje!!

Wat vreselijk voor ze dat de 20 weken echo slecht was en nu waarschijnlijk afscheid moeten gaan nemen van hun kindje! Gewoon niet voor te stellen! Persoonlijk zou ik wel een kaartje sturen, waarbij je laat merken dat je aan hun denkt .
@gordijn super fijn dat jullie een goede echo hebben gehad.

Ik kan mij voorstellen dat de situatie van je vrienden ju nu extra raakt. Wat een onvoorstelbaar verdriet.
Een kaartje sturen kan denk ik wel. Meestal kunnen mensen het wel waarderen als je laat weten dat je aan ze denkt

@togepi ik werk ook in de kinderopvang. Ik heb mijn eerste echo al gehad. Wel bij de fertiliteit afdeling, maar niks gevraagd of gezegd over bloedprikken.
Gebeurd dat standaard? Maak mij nu wel zorgen
@Arcticfox: Dit was bij de intake bij de verloskundige, ze doen altijd een bloedonderzoek ook om te kijken of je ijzer etc goed is. Wellicht dat je bij de volgende afspraak een labformulier mee krijgt, anders kan je er altijd even naar vragen. Het ging er meer om dat ze gaan onderzoeken of ik eventueel voldoende antistoffen bij mij draag.
Als je de 5e ziekte op je werk tegen komt dan kan dat tot een X aantal weken gevaarlijk zijn voor het ongeboren kindje. En die CMV gebeurd door speeksel, nou kus ik die kinderen sowieso niet op hun mond of eet ik van hetzelfde bestek, maar wel even goed om in de gaten te houden.
togepi wijzigde dit bericht op 31-05-2019 19:54
0.16% gewijzigd
@togepi ik heb donderdag een tweede vroege echo. Nog steeds bij de fertiliteit afdeling. Ik ga het dan even vragen
@Arcticfox , Zou inderdaad even vragen! Dat kan nooit kwaad.
https://www.rivm.nl/cytomegalovirusinfe ... angerschap
Gordijn: fijn dat alles goed was bij jullie. Wat een dubbel gevoel met de echo van je vriendin. Ik zou zeker een kaartje sturen. Ik vond het zo fijn om kaartjes te ontvangen en te merken dat mensen aan mij dachten toen mijn moeder overleed. En vraag haar daarna er ook nog eens na. Ik heb na de eerste week nooit meer wat van iemand gehoord.

Arctic: bloedonderzoek is volgens mij wel standaard. Ze gaan ook je bloedgroep en resus vaststellen. Ik vermoed dat ze het later bij je doen ivm de vroege echo. Ik zou er ook even naar vragen.
Goed om te lezen dat ik het zeker niet navragen. Ik wil donderdag heel duidelijk aangeven dat ik dezelfde onderzoeken, zorg en informatie wil die ik bij een verloskundige zou krijgen.
Zit mij er nu wel druk om te maken
Arcticfox1 schreef:
31-05-2019 21:05
Goed om te lezen dat ik het zeker niet navragen. Ik wil donderdag heel duidelijk aangeven dat ik dezelfde onderzoeken, zorg en informatie wil die ik bij een verloskundige zou krijgen.
Zit mij er nu wel druk om te maken
Kaart het van dr week even aan. Vandaag bij mijn VK heb ik ook een prikkaart meegekregen maar ik mag pas prikken na de termijnecho vanwege o.a. de NIPT. Ik denk dat iedere VK er anders mee om gaat en op basis van je woon en werkomstandigheden keuzes maakt. Heb je bij je vorige afspraak al een intake gehad of heb je deze komende week. Het zou best wel eens kunnen dat tijdens je intake hier over gesproken gaat worden op basis van je beroep. Maar als je twijfelt zeker bespreekbaar maken, dat zullen ze echt niet vervelend of raar vinden :hug:
Fijn van je goede echo Gordijn!

artic ik heb van de week ook direct bloed laten prikken. Dat doen ze standaard en controleren dan een aantal dingen in je bloed.
Bij mij blijkt dus dat ik de resusfactor in Mn bloed heb. Dit soort dingen komen hier allemaal uit.

Hoe doen jullie dat met vrienden en geen alcohol drinken?
Ik ben echt helemaal geen drinker en drink liever gewoon fris. Maar 1 stel vrienden van ons vraagt elke keer als ik de wijn afsla of ik soms zwanger ben. Onderhand word ik er een beetje moe van... en bovendien vind ik wijn niet eens lekker.

Ik denk er nu over om maar een fles alcoholvrij te kopen, maar eigenlijk is t toch van de zotte.
gordijn87 schreef:
31-05-2019 21:20
Kaart het van dr week even aan. Vandaag bij mijn VK heb ik ook een prikkaart meegekregen maar ik mag pas prikken na de termijnecho vanwege o.a. de NIPT. Ik denk dat iedere VK er anders mee om gaat en op basis van je woon en werkomstandigheden keuzes maakt. Heb je bij je vorige afspraak al een intake gehad of heb je deze komende week. Het zou best wel eens kunnen dat tijdens je intake hier over gesproken gaat worden op basis van je beroep. Maar als je twijfelt zeker bespreekbaar maken, dat zullen ze echt niet vervelend of raar vinden :hug:
Ik heb geen intake gehad, want ik loop nog niet bij een reguliere verloskundige.
Ik ben zwanger geworden doormiddel van ovulatie inductie bij een fertiliteitarts. Eerste controle van deze zwangerschap was ook daar
Jullie berichten stellen mij niet gerust. Ik vind het heel raar dat hier niks over gezegd of gevraagd is
Gordijn: fijn dat jullie een goeie echo hebben gezien. Vervelend voor die vrienden. Ik zou persoonlijk wel een kaartje sturen naar ze.

Frozen_star: de laatste tijd bob ik veel naar feestjes toe en ga ik wel fietsen zeg ik dat ik niet lekker ben dus even geen alcohol hoef. Denk dat de helft van mijn vriendinnen wel door hebben dat ik zwanger ben.
Hier ook een goede echo :flirting: . Ben zoals ik een beetje had gehoopt iets minder ver. Op basis van mn laatste menstruatie was ik vandaag 9 weken, maar ben nu op 8+2 gezet. Daardoor ligt mn UD voorlopig op 8 januari. Net iets verder van de feestdagen af :-D . Toch spannend als je daar opeens zit en je alle informatie op je afgevuurd krijgt!

Gordijn, kan me voorstellen dat het extra hard binnen komt! Even een kaartje sturen is altijd lief! Jijzelf gefeliciteerd met je goede echo!

@Alcohol, hier gaat het nog. Bij bevriende stellen valt het niet zo op. Ben gewoon de bob. Laatst met mn vriendinnen waarschijnlijk wel al door de mand gevallen. Een avondje uit; sushi en wijntjes in de kroeg, helaas wist ik het niet van te voren. Gelukkig hebben ze niks gevraagd, maar ze weten dat we bezig zijn.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Zeggen dat je een dry mei/juni houdt voordat de zomer lost barst. Ik vind het ook absurd hoe geaccepteerd alcohol is. Als je het afslaat is er iets mis met je en ben je een sufferd. Vreselijk. Ik heb mensen nooit gedwongen of raar aangekeken als ze alcohol afslaan. Het valt me nu echt op. Ws omdat ik vroeger na het afslaan dan zei; owkeeeej eentje dan en nu kan dat niet.

Bij mij vroeg de verloskundig aan de telefoon meteen of ik langs het lab wilde gaan voor bloedonderzoek, zodat ze de uitslagen heeft voordat ik langskom.

Wat verdrietig! Zou zeker een kaartje sturen.
Arctic: het is niet erg als die onderzoeken wat later zijn. Je bent nu met 6 weken voor een echo gegaan. Heel veel mensen gaan met 8 weken of nog later en doen dan het bloedonderzoek. Waarom zit het je niet lekker? Als je er aankomende week naar vraagt is het toch opgelost?

Bumbly: gefeliciteerd met je goede echo! Ik kan me goed voorstellen dat je liever wat verder bij de feestdagen vandaan zit.

Alcohol: heb ik geen last van eigenlijk. De vraag of ik wijn wil, wordt mij ook nooit gesteld. Volgens mij heb ik niet zo’n sociaal actief leven. ;-)

De misselijkheid is hier afgelopen dagen weer wat erger. Mijn zoon had afgelopen weken ontstoken ogen door verkoudheid en nu heb ik het ook. Samen met de misselijkheid en de vermoeidheid voel ik me nu eigenlijk dubbel beroerd.
@bumbly yes super fijn dat ook jij een goede echo hebt gehad

@alcohol tot nu toe heb ik er nog geen vragen over gehad. Nu dronk ik toch al niet zoveel ivm het fertiliteit traject en alcohol naakt mijn eczeem erger.
Vanavond wel een bbq dan nam ik vaak wel een wijntje, ben benieuwd

Ik weet niet zo goed waarom ik mij gisteravond opeens zo druk naakte. Aks ik het donderdag aankaart is het vroeg zat. Ik ben nu ook weer rustig hoor
Ik denk dat ik de hele fertiliteit afdeling ergens een beetje zat ben en ik het liefste bij een verloskundige in het dorp zou lopen ipv elke keer twintig minuten heen en ook weer terug rijden.
Maar goed, het is niet ander
Oh, fijne berichten tot nu toe over goede echo's, leuk!! Zelf mag ik a.s. donderdag voor de vroege echo en ik zie in de tabel dat meer dames komende week een echo gepland hebben staan. Zijn jullie ook een beetje zenuwachtig daarvoor??
Ik voel mij nog steeds totaal niet zwanger, los van wat gevoelige borsten. Geen misselijkheid, geen vermoeidheid, geen mood swings.... ik ga dan toch ergens een beetje twijfelen of het wel echt is en of het wel goed gaat allemaal... Nou ja, we gaan het zien donderdag!

Dit weekend hebben we aan mijn familie (vader, broer, zus + aanhang) verteld dat ik zwanger ben. Enthousiaste reacties!!! Mijn zusje had het wel zien aankomen, voor de rest was het een verrassing. Fijn om het nu in ieder geval voor deze mensen niet meer geheim te hoeven houden.

Fijne (warme!) zondag allemaal!!!
Neliba. Precies hetzelfde hier.
Voel me totaal NIET zwanger.
Alleen af en toe wat gevoelige borsten.
Ik heb vrijdag mijn echo en leef daar echt naar toe. Vind het zo spannend.
Veel echo’s deze week zie ik inderdaad!
Vrijdag ben ik jarig en als de echo goed is willen we het ‘s avonds meteen met de visite delen.

Gordijn, ik zou ook gewoon een kaartje sturen. Kunnen ze vast en zeker waarderen. Heftig hoor!
Thanks ladies heb een neutraal maar niet bizar zwaar kaartje klaar liggen. Ben nog beetje aan het twijfelen over de tekst maar zal denk iets worden in de trant van dat we weinig weten te zeggen nu maar dat we voor ze klaar staan en aan ze denken.

Heel heftig inderdaad.

Hoe is het met jullie conditie, ik merk echt, zeker vandaag met die warme weer dat alles me enorm veel.moeite kost. Herkenbaar?
Mijn conditie is ook belabberd. Teminste ik ben heel snel buitenadem. Lopen en praten tegelijk kost mij veel moeite 🤣
Ik heb ook flink last van de warmte. Ik voel me ook misselijker er door. Tot een uur of 14.00 heb ik me echt belabberd gevoeld. Traplopen is echt heel vermoeiend. Sta te hijgen als een oud paard. Ook het gevoel vandaag een paar keer dat ik flauw ging vallen na wat inspanning.

Ik zal blij zijn als ik in het tweede trimester zit en deze lichamelijke ellende weer wat voorbij is. De eerst volgende die me verteld dat ik moet genieten...
Hier ook flink last van de warmte. Ben dr erg moe van. Kan de warmte ook niet goed hebben. Lig lekker binnen op de bank.

Facebook weet inmiddels ook dat ik zwanger ben. Krijg de ene na de ander baby of positiekledingreclame. Ik wacht toch nog echt een aantal weken met het kopen van spulletjes. Hoe doen jullie dat? Al veel in huis gehaald?
Lach hard, duik diep, kom terug..
Ik heb altijd al last gehad van dat veel te warme weer. Ik heb er gelukkig nu geen extra kast van

Qua spulletjes wil ik nog even wachten.
Ik denk in ieder geval tot de termijnecho denk ik. Nog niks besloten
Wel heb ik van mijn moeder een kaartje en een zacht doekje/knuffeltje gehad. Ik vind het echt heel lief, maar was ook een beetje gek om te krijgen

Mensen die vinden dat je moet genieten van je zwangerschap tja...
Ik heb niet zo zeer last van kwaaltjes wat het niet leuk maakt of iets dergelijks, maar ik ben nog steeds wel flink onzeker.
Genoeg tegenslag gehad om op dit punt te komen en dat blijft toch bij mij. Het liefste spoelde ik de tijd een paar maanden vooruit
Wat een hitte poef, echt niet mn dag vandaag. Hele dag de deuren dicht gehad en beetje gelummeld op dr bank. Ik merk wel dat ik tegen de avond meer energie heb. Bij mijn vorige zwangerschappen was dat juist het inkakmoment maar deze heb ik nu einde van de middag en dan s avonds komt er weer wat energie.

Wij hebben eigenlijk niks meer nodig, misschien nog wat kleertjes maar goed meeste hebben we. Wij hebben bij de 1e wel gewacht tot na de 20 weken. Is toch een net wat zekerder echo en ondanks dat je bij heel veel babyzaken spullen mag terug brengen als het toch (en dat hopen we toch allemaal van niet) fout gaat vonden wij de 20 weken echo wel veilig. En zoals al gezegd met de vrienden van ons en de tegenslag bij de echo is die echo ook echt wel eentje om serieus te nemen.

Ik hoor toch te vaak om me heen dat ze voor de 20 weken echogaan want dat is zo spannend vanwege het geslacht terwijl betreffende echo echt de medische kijk op je kindje is waarbij vitale zaken worden onderzocht.
Ik denk dat wij ook pas inkopen gaan doen na de 20 weken echo. Dat zal alleen kleding zijn en ik wil nog een maxicosi er bij. Zodat we in beide auto’s 1 hebben. Verder heb ik eigenlijk niet zo’n haast. Bij de eerste had ik wat minder geduld.

Man en ik gaan een aparte geslachtsbepaling laten doen met 16 weken. Vorige keer keken ze toen ook al alles na, dat vond ik wel fijn. Achteraf kwam het ook goed uit. Want zoon lag er altijd verkeerd voor met de echo’s. Bij de termijnecho moesten we 3 keer komen en bij de 20-weken echo ook 2 keer. Als we de geslachtsbepaling niet gedaan hadden, zelfs een 3e keer. Ze had nu ook afbeeldingen van de wervelkolom die ze bij de andere 2 niet kon krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven